Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Kurcza, cwiara, coś dalej nie abla.

Wsad loaduję, writuję, pisze, że łączy, writuje i nic. Reset ecu nie jest aktywny tutaj, więc tylko akumulator, ale i to nie działa.


Coby inni też wiedzieli o co chodzi to opiszę po całości.

Pacjent A4 B5 1995, licznik fullFIS VDO Controller: 8D0 919 033 P albo PX Component: B5-KOMBIINSTRUMENT__D11

- Próba odczytania wsadu tego licznika pierwszą pozycją (czerwona strzałka) kończy się wyzerowaniem stanu obu przebiegów.

- Niebieska strzałka to jak rozumiem półfis w przedlifcie i tutaj wsad wygląda inaczej jak w pozycji jednej wyżej.

- Na zielonej strzałce czyta wsad, pokazuje odometer. Próba wpisania przebiegu zmienia pierwszą linijkę wsadu, klikam change i pisze, że zmieniło. Efektów brak przy każdej z kombinacji, czy to z zapisem wsadu czy bez i odłączanie akumulatora nie pomaga. Reset ecu tutaj nie działa. Kable też już próbowałem zmieniać. to samo.

kcan.jpg

Edytowane przez soulmaster3m
  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Siemanko. Mam licznik z 98, chce zamontować do swojej 98. Którym poradnikiem się kierować? Bo wiem, że 98-98 to nie jest tak łatwo ;O
Nowy licznik jest z anglika. Przy okazji bym zamontował od razu tempomat.
Mam całą wiązkę kabli, i manetki.
Pomocy!

Opublikowano

Kurcza, cwiara, coś dalej nie abla.

Wsad loaduję, writuję, pisze, że łączy, writuje i nic. Reset ecu nie jest aktywny tutaj, więc tylko akumulator, ale i to nie działa.

Coby inni też wiedzieli o co chodzi to opiszę po całości.

Pacjent A4 B5 1995, licznik fullFIS VDO Controller: 8D0 919 033 P albo PX Component: B5-KOMBIINSTRUMENT__D11

- Próba odczytania wsadu tego licznika pierwszą pozycją (czerwona strzałka) kończy się wyzerowaniem stanu obu przebiegów.

- Niebieska strzałka to jak rozumiem półfis w przedlifcie i tutaj wsad wygląda inaczej jak w pozycji jednej wyżej.

- Na zielonej strzałce czyta wsad, pokazuje odometer. Próba wpisania przebiegu zmienia pierwszą linijkę wsadu, klikam change i pisze, że zmieniło. Efektów brak przy każdej z kombinacji, czy to z zapisem wsadu czy bez i odłączanie akumulatora nie pomaga. Reset ecu tutaj nie działa. Kable też już próbowałem zmieniać. to samo.

kcan.jpg

Jakiś oporny dziad. A może on czyta wsad dobrze ale zapisać już nie chce poprawnie. Zgłupiałem.

Opublikowano

Jaka więc alternatywa bym nie miał auta z licznikiem które świeżo wyjechało z fabryki? ;)

Opublikowano

Znaleźć kogoś z lepszym sprzętem w Waszych okolicach.

Opublikowano

A jeśli założymy scenariusz że nikogo takiego nie ma?

Opublikowano

Jest jeden ale bierze pewnie tysioncpincetstodziewiencet

Opublikowano

Z Waszych stron na Allegro sie ogłasza z licznikami etc. Mieto chyba ma nick czy jakoś tak. Nie wiem czy o tym samym mówimy.

Opublikowano

Ja to chyba mam pecha. Bartek zamknę Cię na dołku :) A tak poważnie. Auto jak się rozgrzeje to FIS jest mało co czytelny... normalnie masakra.

pwx5gpan.jpg

Natomiast jak auto ostygnie to wtedy nawet w słońcu widać...

8dp93let.jpg

Już nie mówiąc o tym że jak słońca nie ma.

o4ydbnsj.jpg

Normalnie mnie zaraz coś strzeli z tym FISem

Opublikowano

A mówiłem Ci wyslij do aceef a nie do zor :P nie powinien blednąć

cos mi sie wydaje ze w tych zarach cos spierdolil bo to nie jest typowe bledniecie od nagrzania sie bo by nic nie bylo widac a tak tu na czerwono sie wszystko swieci jakby kontrast tracil a na tescie wyraznie widac ze ok swieci, cos w tych zorach skopali

wczesniej jezdziles dluzej przed naprawa i tak sie robilo?

Opublikowano

Jeździłem tyle co po mieście. Ale nie było takich akcjii. Ty no wystarczy że przejechałem ze Szczecina do Goleniowa i nic na FISie nie widziałem. Jak nos wkleję w licznik to wtedy widzę ale z normalnej pozycji za kierownicą nic nie widziałem.

Opublikowano (edytowane)

Panowie mam problem. Pewnie było ale się nie przekopie. Potrzebuje schemat wtyczki od manetki fis (sterowanie 6pin) 4piny idą do czerwonej kostki 20pin (left,right itp) ale zostają mi piny nr 5 i 6 (kabelki lekko grubsze). Gdzie je wpiąć? Jest też kwestia spalania. Żółty kabel pin nr1 gdzie mam wpiąć? Nie wiem który kabel idący od ecu odpowiada za spalanie. Auto z 96r , licznik i manetka bodaj też (najłatwiejszy swap).


Te piny 5 i 6 z manetki to chyba włącznik tylnego sprysku. Manetka od avanta. W nocy miałem zaćmienie umysłu.

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano (edytowane)
- LEFT - do manetki FIS - PIN 2
- RIGHT - do manetki FIS - PIN 1
- RESET - do manetki FIS - PIN 4
- MASA - do manetki FIS - PIN 3
Dwa PINy 5 i 6 tak dla potomnych to są one od regulacji prędkości wycieraczek.
1.9, 3.8, 7.7 i 15.4Ohm to rezystancje na poszczególnych pozycjach przełącznika.

te:

9271034476_094c74094c.jpg[/url]

9271033268_1c7019fd84.jpg

9205409081_5cac9095b7.jpg

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

Nie wiem czy to robi różnice ale mam starszą manetkę z okrągłymi pinami i inne kostki.

Opublikowano

Manetka ogarnięta. Została kwestia spalania i temp zewnetrznej. Znalazłem info ,że w adr sygnał spalania bierze się z drugiej wtyczki od błotnika pin nr 12. Nawet kolor kabla się zgadza. Podpinam pod to pin nr1 z czerwonej kostki i lipa. Na fisie cały czas 0.00. Może to być wina tego ,że licznik z v6 i jeszcze nie zmieniłem kodowania? Wydaje mi się ,że działać powinno , co najwyżej przekłamywać.

Opublikowano

Jesli sygnał spalania jest nie podpięty to powinno wskazywać ok 51 litrów na 100

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...