Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kurde, nie wiem, lewe, prawe, no to co się kręci a nie klika przy próbie kręcenia.


Chyba prawe bo lewe klika przy ustawianiu zegarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem szybko zobaczyć i faktycznie :D jest nawet nie wiedziałem myślałem że już tylko komp mi zostaje :facepalm: ale i tak se świeci chyba słabo muszę się spotkać ze znajomym jak jemu świeci :) ale dzięki wielkie. A mam takie pytanie czy jest możliwość dołożenia samych zegarów dodatkowych oleju i ładowania. Czy też muszę wymienić cały licznik mam 1.9 TDI AJM pół FIS a nie mam tych dodatkowych zegarów a bym je chciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, normalnie, manualnie, ręką, palcami, dokładnie to dwa wystarczą.

yyyy a nie było też automatów?? Ja mam chyba taki licznik w doma co się automatycznie ściemniał i rozjaśniał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soulmaster słyszłeś może o czymś takim azeby zgasić błąd brems licht trzeba mase puscic na dwa jakies tam piny(ale nei ma na mysli 16) ,,albo inne rozwiazanie to takie zeby na pin od swiatel hamowania dac plus ale nie na zwykłe 12 v tylko z jakims innym napieciem ...????

Edytowane przez booolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpiska jest jedna i dla Twojego licznika podana.

Schemat jest jeden i dla Twojego rocznika podany.

Przekaźnik spalonych żarówek jest jeden i nie ma znaczenia rocznik.*

Jak nie działa najprostszy ze sposobów czyli jedyny poprawny przy normalnie działającym liczniku to ja ręce rozkładam.

*) no może dwa, ale różnica jest nie w wyjściu z przekaźnika na licznik a w tym, że ma dodatkowy pin wyjścia na trzeci stop na ledach, więc nie ma to nic wspólnego.

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jeśli chodzi o licznik to na 100% jest sprawny ,on jest wyciagniety z auta ktore normalnie jezdzilo jeszcze niedawno i wcale nie bylo jakos walone czy cos.U mnie w ogole jest pokrecone jak dla mnie deka,,bo mam ja z 16 grugnia 97 roku jesli dobrze pamietam.w liczniku starym miałem dwie kostki (zielona i niebieska obie 32 piny) i ja nie wiem na ktory schemat mam patrzec.bo w pierwszym poscie przy schemacie na licznik analogowy z cyferkami nie ma rozpiski na kostke czerwona.nie moge tego zajazyc a juz mi czacha dymi.a powiedz znajac historie tego co mialem i tego co mam to elektryk musial u mnie zmieniac piny w kostkach tych zielonej i niebieskiej ,,czy tam nic nie trzeba nic ruszac tylko puscic piny do kostki czerwonej sterujacej fisem od ecu klimy radia i manetki?

aaaaa,,,no i takie pytanie na marginesie czy na tym liczniku ktory teraz mam jest opcja zeby wyświatlaly mi sie otwarte drzwi (zdaje sobie sprawe ze jesli juz to tylko kierowcy bez dodatkowego okablowania)

Edytowane przez booolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

allclustersrev.jpg

backharnessrev.jpg


.

Cały opis masz tutaj: http://www.audiworld.com/forums/a4-b5-platform-discussion-1/understanding-differences-between-audi-a4-clusters-compatibility-issues-2797763/

kompatybilność itd. Ważne sprawy, ale jak widać wszystko jest możliwe.

Różnica pomiędzy przedliftem a I liftem to głównie ten zegarek bo za kolor prawej kostki głowy nie dam.


Porównanie PINów masz tutaj: http://www.buckeyestangs.com/drew/tech/audi/b5_instrument_cluster_pinout/

Wszystko w temacie.


Nie patrz też, że tam jest napisane 1998 to 1999.5 bo to chodzi o rok modelowy, więc jeśli masz grudzień 1997 to pewnie MY1998


Z czego wnioskujesz, że masz coś "pokręcone"? Bo z grudnia?
To te kostki z poprzedniego liczniak to bardzo ważna informacja ;)
albo Niebieska i Żółta albo Zielona i Niebieska. To są dwa różne liczniki.
NIEBIESKA + ŻÓŁTA (+ CZARNA FIS) = Cluster 1 - To m.y. 1997
ZIELONA + NIEBIESKA (+ CZERWONA FIS) = Cluster 2 - From m.y. 1998 to m.y. 1999
Zakładając, że masz CLuster 2
1) przewód od piny 17 w ECU - żółty przewód - do PINu 1 czerwonej wtyczki w liczniku - SPALANIE
2) MAsa do czerwonej, PINy: 9 - spryski, 16 - światła mijania, 19 - światła stop.
!!! co do tej masy do sprysku to głowy nie dam czy to nie jest +12 !!!
3) Pin 18 czerwona (tył) do pinu 1 manetki
4) Pin 14 czerwona (prżód) do pinu 2 manetki
5) Pin 11 czerwona (reset) do pinu 3 maneti
6) Masa do pinu 3 manetki
O kostkach innych niż czerwona opis nic nie mówi.
Drzwi pokazuje tylko jako kierowcy. Reszta drzwi to już ostatni lift.

.

A teraz pytanie do Ciebie. Piszesz, że licznik działa, że wszystko było OK itd, ale i że nie wiesz co on tam pozmieniał i że nie wiesz czy nie pozmieniał czegoś we wtyczkach innych jak czerwona. Weź go zapytaj coby nie było, że coś jednak pozmieniał czy dodał w inne wtyczki i jest muka a świecąca kontrolka świateł stop to tylko efekt.

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem taki licznik,zegarek analogowy z cyferkami,oczywiście bez jakiegokolwiek fisa

afTovTn.jpg

Pytałem sie czy jest taka konieczność zeby ingerowac w te wtyczki 32 pinowe.poniewaz jak patrzyłem na to wszytsko ostatnio co wrzuciłem foty tu,,to nie widze zeby cokolwiek w nich było ruszane ,,tylko jedna kwestia to taka ze piny z kostki czerwonej czyli 16 i 19 sa podłączone do masy w kostce niebieskiej ,a nie ze gdziesz na szybkiego do blachy.dlatego właśnie pytam o to.a drzwi mi chyba nie podłączył nic poniewaz nie pokazuje mi sie komunikat w ogole nawet na otwartych drzwiach kierowcy.

Edytowane przez booolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli miałeś taki:

11243.jpg

To w tym liczniku nie będzie pinu drzwi, raczej nie. Niebieska 21 - Door contact (driver's door), trzeba by było sprawdzić czy to w zamku czy gdzie jest microswitch i pociągnąć od niego do licznika przewód, ale to i tak tylko te jedne drzwi chyba, że pociągniesz wszystkie to i tak pokaże jako kierowcy.

No a w niebieskiej to niby są masy.

7 - Terminal 31 sensor Ground (GND)

9 - Terminal 31 load Ground (GND)

24 - Terminal 31 load Ground (GND)

Spróbuj jeszcze wyjąć ten pin i zmasować innym prosto do blachy, gdzieś gdzie masa jest.

Jak to nie zadziała to tylko wróżbita Maciej zostaje.

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie taki licznik miałem tylko ze nie wyświetlano mi się nic na tych parkach dolnych(temp).co do wyciągnięcia masy i dołożenia do blachy to robiłem tak I nadal błąd.w sumie to już zaczynam mieć to gdzieś bo i tak zamierzam zmienić radio na inne niż ori i pociagnac i pociagnac kable do bagażnika.no ale wole żeby mi się tam nic nie świeciło niż jakiś chory brems licht.no chyba że tanio dostane ori sub razem z instalacją.ale wszystko w swoim czasie ,teraz muszą podłączyć jakoś podświetlane kratki nawiewu które wczoraj przyszły i poszukać gdzieś tanio poliftowe światło na podsufitce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie przyszedł mi z naprawy coś chciał bym go sprawdzić zanim w sobotę pojadę na kodowanie imo i czy po włożeniu fisa i przekreceniu na zaplon to czy po tym zabiegu jak zaloze powrotem stary licznik to normalnie odpali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...