Jump to content
28 28
mk4

Montaz Systemu Nagłosnienia BOSE

Recommended Posts

AF to połączenie z modułem telefonu (sterownik z układu w TT, więc można to sobie podarować)

Głośniki tylne w TT są zmostkowane - mają wspólny + i -. Nie wiem jak to będzie grać - w TT nie ma wysokotonowych głośników z tyłu.


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki Bart

podlaczony tyl i przod przez BOSE ale niestety tyl buczy, slychac silnik w glosnikach itp

probowalismy chyba kazdego mozliwego rozwiazania i nadal to samo

kabel sygnalowy podwojnie ekranowany


A4 B6 @ 226PS 327Nm by DYNOSOFT

A5 3.0 TDI Q 315PS 632 Nm by DYNOSOFT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam prośbę o podanie kodowania dla rns-e pod BOSE :hi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...na 4 miejscu od lewej w kodowaniu daj 9 i to wszystko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś wspominał, ze wzmacniacz bose z A6 pasuję do A4, tylko trzeba przepiać któreś piny. Może ktoś wrzucić rozpiskę pinów dla A6 ? Z tego co się orientuję to są jakieś 2 rodzaje tych wzmacniaczy - normalne jak w A4 i z dodatkową drugą wtyczką.


[sIGPIC][/sIGPIC]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takie pytanie bo car audio i te wszystkie kabelki nie są moją mocną stroną.

Razem z tubą i wzmakiem dostałem upitoloną wiązkę w wtyczką 32 pin. Czy dobrze kombinuję, że mogę moją starą wiązkę, którą mam obecnie w aucie, wykorzystać do instalacji bose ? Tzn przewody od anteny, zasilania i tylnych głośników wykorzystać i zlutować z odpowiednikami pinami z wtyczki bose ? Wówczas do pociągnięcia zostały by tylko kable pod głośniki przednie i centralny, czy dobrze myślę ? Jeśli tak to czy wystarczyło by (aby nie pruć całego auta) te nowe kable pociągnąć w okolice radia i tam polutować z istniejącymi kabelkami od głośników przednich i centralnego ?

Czy jak bym sztukował / lutował kable ze starej wiązki do nowej od bose to czy potrzebuję jakieś dodatkowe piny ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takie pytanie bo car audio i te wszystkie kabelki nie są moją mocną stroną.

Razem z tubą i wzmakiem dostałem upitoloną wiązkę w wtyczką 32 pin. Czy dobrze kombinuję, że mogę moją starą wiązkę, którą mam obecnie w aucie, wykorzystać do instalacji bose ? Tzn przewody od anteny, zasilania i tylnych głośników wykorzystać i zlutować z odpowiednikami pinami z wtyczki bose ? Wówczas do pociągnięcia zostały by tylko kable pod głośniki przednie i centralny, czy dobrze myślę ? Jeśli tak to czy wystarczyło by (aby nie pruć całego auta) te nowe kable pociągnąć w okolice radia i tam polutować z istniejącymi kabelkami od głośników przednich i centralnego ?

Czy jak bym sztukował / lutował kable ze starej wiązki do nowej od bose to czy potrzebuję jakieś dodatkowe piny ?

Dobrze kombinujesz. Ale...

1. w wiązce do wzmaka nie ma żadnych anten...

2. jeszcze musisz sygnały z przodu pociągnąć...

Jeśli tak to czy wystarczyło by (aby nie pruć całego auta) te nowe kable pociągnąć w okolice radia i tam polutować z istniejącymi kabelkami od głośników przednich i centralnego ?

3. Nie. Bo teraz z RNS-E/radia wychodzą kable głośnikowe do głośników, a Ty potrzebujesz sygnały. Głośnikowe pójdą dopiero od wzmaka do przodu i musisz je ciągnąć.

Zrozumiał? :wink4:


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takie pytanie bo car audio i te wszystkie kabelki nie są moją mocną stroną.

Razem z tubą i wzmakiem dostałem upitoloną wiązkę w wtyczką 32 pin. Czy dobrze kombinuję, że mogę moją starą wiązkę, którą mam obecnie w aucie, wykorzystać do instalacji bose ? Tzn przewody od anteny, zasilania i tylnych głośników wykorzystać i zlutować z odpowiednikami pinami z wtyczki bose ? Wówczas do pociągnięcia zostały by tylko kable pod głośniki przednie i centralny, czy dobrze myślę ? Jeśli tak to czy wystarczyło by (aby nie pruć całego auta) te nowe kable pociągnąć w okolice radia i tam polutować z istniejącymi kabelkami od głośników przednich i centralnego ?

Czy jak bym sztukował / lutował kable ze starej wiązki do nowej od bose to czy potrzebuję jakieś dodatkowe piny ?

Dobrze kombinujesz. Ale...

1. w wiązce do wzmaka nie ma żadnych anten...

2. jeszcze musisz sygnały z przodu pociągnąć...

Jeśli tak to czy wystarczyło by (aby nie pruć całego auta) te nowe kable pociągnąć w okolice radia i tam polutować z istniejącymi kabelkami od głośników przednich i centralnego ?

3. Nie. Bo teraz z RNS-E/radia wychodzą kable głośnikowe do głośników, a Ty potrzebujesz sygnały. Głośnikowe pójdą dopiero od wzmaka do przodu i musisz je ciągnąć.

Zrozumiał? :wink4:

Już jest jaśniej :) ale ...

1. Nie ma kabli do anten powiadasz :mysli: a ja mam w wiązce od bose taki jeden wystający kabelek zakończony dwoma lutami, dodatkowo jest odpinany po środku przewodu na złączkę. Wygląda jak by był w aucie z którego jest wiązka przylutowany do anten w szybach tylnych :mysli: bo tak na oko to na wysokości szyby odchodzi od wiązki. Nie mówię oczywiście o przewodzie do głośnika w subie :)

2,3 Czyli kable sygnałowe ciągnę wraz z kablami głośnikowymi od wzmacniacza do każdego z 3 głośników przednich osobno, tak ? Czy do głośników w drzwiach tylnych też trzeba ciągnąć dodatkowo sygnały, czy one już są w starej wiązce ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takie pytanie bo car audio i te wszystkie kabelki nie są moją mocną stroną.

Razem z tubą i wzmakiem dostałem upitoloną wiązkę w wtyczką 32 pin. Czy dobrze kombinuję, że mogę moją starą wiązkę, którą mam obecnie w aucie, wykorzystać do instalacji bose ? Tzn przewody od anteny, zasilania i tylnych głośników wykorzystać i zlutować z odpowiednikami pinami z wtyczki bose ? Wówczas do pociągnięcia zostały by tylko kable pod głośniki przednie i centralny, czy dobrze myślę ? Jeśli tak to czy wystarczyło by (aby nie pruć całego auta) te nowe kable pociągnąć w okolice radia i tam polutować z istniejącymi kabelkami od głośników przednich i centralnego ?

Czy jak bym sztukował / lutował kable ze starej wiązki do nowej od bose to czy potrzebuję jakieś dodatkowe piny ?

Dobrze kombinujesz. Ale...

1. w wiązce do wzmaka nie ma żadnych anten...

2. jeszcze musisz sygnały z przodu pociągnąć...

Jeśli tak to czy wystarczyło by (aby nie pruć całego auta) te nowe kable pociągnąć w okolice radia i tam polutować z istniejącymi kabelkami od głośników przednich i centralnego ?

3. Nie. Bo teraz z RNS-E/radia wychodzą kable głośnikowe do głośników, a Ty potrzebujesz sygnały. Głośnikowe pójdą dopiero od wzmaka do przodu i musisz je ciągnąć.

Zrozumiał? :wink4:

Już jest jaśniej :) ale ...

1. Nie ma kabli do anten powiadasz :mysli: a ja mam w wiązce od bose taki jeden wystający kabelek zakończony dwoma lutami, dodatkowo jest odpinany po środku przewodu na złączkę. Wygląda jak by był w aucie z którego jest wiązka przylutowany do anten w szybach tylnych :mysli: bo tak na oko to na wysokości szyby odchodzi od wiązki. Nie mówię oczywiście o przewodzie do głośnika w subie :)

2,3 Czyli kable sygnałowe ciągnę wraz z kablami głośnikowymi od wzmacniacza do każdego z 3 głośników przednich osobno, tak ? Czy do głośników w drzwiach tylnych też trzeba ciągnąć dodatkowo sygnały, czy one już są w starej wiązce ?

Anteny są wpięte do wzmacniacza antenowego a nie do zwykłego wzmacniacza.

2,3. Nie do końca rozumiesz.

Kabel sygnałowy to kabel pomiędzy jednostką nadającą (np. radio lub RNS) a wzmacniaczem. Podaje sygnał który wzmacniacz konwertuje i przekazuje na głośniki kablami głośnikowymi. Jako że teraz tył gra Ci ze wzmacniacza to tylne kable sygnałowe już masz w wiązce (lewy-tył, prawy-tył). Tak samo masz już tylne kable głośnikowe (kable wzmacniacz-głośniki).

Teraz musisz pociągnąć taki sam zestaw z przodu. Czyli. Sygnały prawy-prżód, lewy przód i kable głośnikowe pomiędzy wzmacniaczem a głośnikami (prawy-głośnik wzmak, lewy głośnik wzmak).

W chwili obecnej głośnik centralny masz podpięty pod jeden z przednich głośników. W BOSE ciągniesz do niego kable głośnikowe z wzmacniacza (możesz je zlutować potem za RNS-em z kablami które teraz idą do tego głośniczka)


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to teraz już zatrybiłem :> thx's Marek, jak zawsze wszystko ładnie wyjaśniłeś :good:

A czy centralny też potrzebuje kabla sygnałowego czy tylko głośniki drzwiowe ?

Więc muszę pociągnąć od radia 2 lub 3 kable sygnałowe (LP, PP, Center?) od radia do wzmaka.

Te 3 kable głośnikowe pod LP, PP, Center mogę puścić od wzmaka do radia i za radiem polutować ze starymi kabelkami :good:

Rozumiem, że zasilanie będę mógł wykorzystać ze starej wiązki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plan na podpięcie BOSE jest dość prosty. Przekładasz piny z obecnej kostki 23-pin do kostki BOSE 32-pin (opis masz w pierwszym poście tego wątku).

Teraz kładziemy brakujące kable - chyba najwygodniej będzie to zrobić prawą stroną auta i zamiast lecieć do każdej z kostek 20-pin w słupkach A - podłączamy się do przewodów idących do radia:

- 2 x 0.35mm sygnałowe do radia (najlepiej w ekranie)

- 6 x 1.0mm do głośników (lewe, prawe i central)

Teoretycznie zasilanie i masa dla BOSE mają grubsze przewody (w Audi Sound System jest 2.5mm a w BOSE 4mm) no i komplet kabli sygnałowych jest w ekranie - no cóż, jeśli komuś chce się bawić i kłaść całą wiązkę od nowa to czemu nie :)


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję Panowie za wyjaśnienie. Czyli nie trzeba ciągnąć przewodu sygnałowego pod głośnik centralny. Wg tego co piszesz Bartek, wynika, że ciągnięte kable głośnikowe mogę polutować z przednimi kablami głośnikowymi za radiem.

Teraz w sprawie pinów. W pierwszym poście pisze, że pod wtyczkę 4E0 971 636, 32 pinową potrzebuję:

- dwa piny duo ISO - do czego one są ?

- cztery piny ISO - domyślam się, że są potrzebne pod te dwa sygnałowe, po dwa od strony radia i dwa pod wzmacniacz

A czy od strony radia potrzebuję jakichś dodatkowych pinów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję Panowie za wyjaśnienie. Czyli nie trzeba ciągnąć przewodu sygnałowego pod głośnik centralny. Wg tego co piszesz Bartek, wynika, że ciągnięte kable głośnikowe mogę polutować z przednimi kablami głośnikowymi za radiem.

dokładnie

Teraz w sprawie pinów. W pierwszym poście pisze, że pod wtyczkę 4E0 971 636, 32 pinową potrzebuję:

- dwa piny duo ISO - do czego one są ?

- cztery piny ISO - domyślam się, że są potrzebne pod te dwa sygnałowe, po dwa od strony radia i dwa pod wzmacniacz

A czy od strony radia potrzebuję jakichś dodatkowych pinów ?

tu nie pomoge bo poprostu już nie pamiętam, a nie chce wprowadzić w błąd.

Pozdrawiam


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś wie w którym miejscu jest połączenie głośnika centralnego z głośnikiem (no właśnie, z którym lewym czy prawym ? ) przednim :mysli:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Centralny ma + z lewego głośnika (brązowo/zielony) i - z prawego głośnika (zielono/niebieski). Miejsca mostka niestety nie znam (nie grzebałem tam jeszcze - może Marek coś podpowie).

...aaa, jeszcze z tego co mówił czaki - kostka i piny głośnika centralnego BOSE a seryjnego różnią się (trzeba będzie zaopatrzyć się w ASO).


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co pamietam to sa to normalnie zlutowane razem kable zaraz przy wtyczce do rns-e


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

...aaa, jeszcze z tego co mówił czaki - kostka i piny głośnika centralnego BOSE a seryjnego różnią się (trzeba będzie zaopatrzyć się w ASO).

O jakiej kostce myślisz :mysli: z tego co widzę to centralny jest podpinany bez kostki tylko na "wsuwki". Kostka nie podejdzie bo styki rozchodzą się na zewnątrz:

IMG_0943.jpg

Kto mi powie co to za przewód (ten z lewej) w wiązce od bose ?

IMG_0938.jpgIMG_0940.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

O jakiej kostce myślisz :mysli: z tego co widzę to centralny jest podpinany bez kostki tylko na "wsuwki". Kostka nie podejdzie bo styki rozchodzą się na zewnątrz:

Możliwe - ja tego nie widziałem. Cytuję kolegę - podsumowując, ori kostką się nie podłączysz ;)

Kto mi powie co to za przewód (ten z lewej) w wiązce od bose ?

Razem z wiązką BOSE masz spleciony przewód antenowy do prawej tylnej bocznej szyby w avancie (Ty to już masz u siebie więc możesz możesz to wywalić).


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kto mi powie co to za przewód (ten z lewej) w wiązce od bose ?

Razem z wiązką BOSE masz spleciony przewód antenowy do prawej tylnej bocznej szyby w avancie (Ty to już masz u siebie więc możesz możesz to wywalić).

dokładnie. :wink4:


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ok, czyli dobrze myślałem :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i u mnie juz gra :)

Polozylem nowa wiazke tzn przeszcepilem ze starszego BOSE i dolozylem jeszcze dodatkowo jeden przewod w ekranie (3 przewody w jednym - brazowy, czarny i bialy) to ten do mikrofonu no i zostal mi jeden wolny - cienki brazowo-szary :mysli: i tak ze nie braklo :tongue4:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ten mod dotyczy zamiany Harmana na Bose? Jeżeli tak to nie wiem czy poprawa dźwięku w tym przypadku jest aż tak znaczna. Przy wymianie wzmaka firmowego Audi na BOSE - to rozumiem, ale z HK na BOSE :mysli:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego fly07.... Harman a Harman-Kardon to dwie zupełnie inne rzeczy :)

Zwykły wzmak ma napis Harman ale z prawdziwym HK nie ma to nic wspólnego (seryjny wzmaniacz wyprodukowała NOKIA).


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

seryjnych wzmacniaczy nokia do b6 i b7 nieprodukowała, bylo tak natomiast w b5, to sa wzmacniacze harman jcb, tak jak glosniki ja mam takie danev :)


Grupa VAG , kontakt PW, diagnostyka pojazdowa, montaż, pl menu, aktualizacje softu i inne , oryginalny VCDS 17 TARNóW

audi 80 92' 2.0 | audi 80 2.3 quattro 94' | audi a4 b5 2.6 v6 95' | audi a4 b6 1.8t 02' | audi a4 b7 1.8t quattro 05' | passat 1.8 94' jest | audi a6 c6 3.2 v6 07' | audi a6 c6 3.0 08' | A4 B8 2.0 tdi 10' | A6 C6 3.0 Q 2011 | A4 B8 FL 2.0 TDI Quattro 14' |

Share this post


Link to post
Share on other sites

seryjnych wzmacniaczy nokia do b6 i b7 nieprodukowała, bylo tak natomiast w b5, to sa wzmacniacze harman jcb, tak jak glosniki ja mam takie danev :)

Całkiem możliwe - mimo wszystko Harman JCB to nie HK ;)


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest jasne jak słońce ludzie to mylą i jeszcze sa podekscytowani :)


Grupa VAG , kontakt PW, diagnostyka pojazdowa, montaż, pl menu, aktualizacje softu i inne , oryginalny VCDS 17 TARNóW

audi 80 92' 2.0 | audi 80 2.3 quattro 94' | audi a4 b5 2.6 v6 95' | audi a4 b6 1.8t 02' | audi a4 b7 1.8t quattro 05' | passat 1.8 94' jest | audi a6 c6 3.2 v6 07' | audi a6 c6 3.0 08' | A4 B8 2.0 tdi 10' | A6 C6 3.0 Q 2011 | A4 B8 FL 2.0 TDI Quattro 14' |

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po zamontowaniu bose występuje jakiś dziwny dźwięk jak włączę światła a jak nacisnę na hamulec dźwięk ustaje nie wiem gdzie szukać przyczyny :mysli: ktoś ma jakieś pomysły ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po zamontowaniu bose występuje jakiś dziwny dźwięk jak włączę światła a jak nacisnę na hamulec dźwięk ustaje nie wiem gdzie szukać przyczyny :mysli: ktoś ma jakieś pomysły ???

A sygnały puszczałeś w ekranie ? Gdzie masz masę podpiętą, do radia czy do masy auta ?[br]Dopisany: 04 Styczeń 2011, 14:20_________________________________________________Proszę o informację jakie kolory mają przewody głośnikowe w wiązce Bose i który rodzaj pinów do nich idzie ?:

- Lewy przód:

- Prawy przód:

- Center:

- Lewy tył:

- Prawy tył:

oraz które kolory przewodów sygnałowych w wiązce Bose są wykorzystane, ponieważ chcę puścić wszystkie sygnały jedną nową wiązką i który rodzaj pinów do nich idzie:

- biały

- zielony

- czarny

- brązowy

- szary

- żółty

Sorki za takie pytania ale chciałbym mieć 100% pewności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po zamontowaniu bose występuje jakiś dziwny dźwięk jak włączę światła a jak nacisnę na hamulec dźwięk ustaje nie wiem gdzie szukać przyczyny :mysli: ktoś ma jakieś pomysły ???

A sygnały puszczałeś w ekranie ? Gdzie masz masę podpiętą, do radia czy do masy auta ?[br]Dopisany: 04 Styczeń 2011, 14:20_________________________________________________Proszę o informację jakie kolory mają przewody głośnikowe w wiązce Bose i który rodzaj pinów do nich idzie ?:

- Lewy przód:

- Prawy przód:

- Center:

- Lewy tył:

- Prawy tył:

oraz które kolory przewodów sygnałowych w wiązce Bose są wykorzystane, ponieważ chcę puścić wszystkie sygnały jedną nową wiązką i który rodzaj pinów do nich idzie:

- biały

- zielony

- czarny

- brązowy

- szary

- żółty

Sorki za takie pytania ale chciałbym mieć 100% pewności.

tak w ekranie każdy sygnał w odzielnym tylko przód, tył podpiąłem pod stare piny masę podpiąłem pod starą wiązkę a gdzie ona jest podpięta to nie wiem .

kolory kabli takie same jak w pierwszym poście na schemacie a co do pinów to nie wiem bo miałem gniazdo z kawałkiem instalacji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jak zakładałem Bose, to kable sygnałowe puściłem w skrętce bez żadnego ekranu, i nie mam żadnych zakłóceń :> .

Miałem już zwykły subwoofer, więc wykorzystałem wiązkę od niego i dołożyłem drugą taką samą w całości,którą wyprułem z wiązki wnętrza, kupionej kiedyś na części. Na tym chodzi przód i zero problemów wszystko gra czyściutko. Niby kolory kabli się dublują, ale nie było to problemem przy podłączaniu. Wiązkę puściłem obok tej którą już miałem. W tej dokładanej wiązce zostawiłem wszystkie przewody celowo, żeby plus i masę puścić do tuby przez obie wiązki, bo jak było wcześniej napisane Bose jest zasilane grubszymi kablami.

I potwierdzam wszystko gra o niebo lepiej, od zwykłego aktywnego systemu Audi.

Grało dużo lepiej nawet, gdy wymieniłem tylko same głośniki w drzwiach na Bose.


A4 B7 2.0TFSI tiptronic quattro 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
28 28

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...