Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W związku z tym jak rozwiązano zasilanie sprzęgła do jazdy wstecz (a dokładnie z uwagi na różnicę w sposobie zasilania pomiędzy sprzęgłem do jazdy do przodu a do tyłu), powinno się czekać jakieś 2-3 sekudy po wrzuceniu R zanim puścisz hamulec. Jest to związane także ze zużyciem dlatego w autach z niskim przebiegiem aż tak tego nie czuć. Można to usunąć ale kosztuje krocie więc taniej jest po prostu pamiętać o zasadzie 3 sekund. Może też pomóc adaptacja biegu wstecznego - z uwagi na to, że jazda do tyłu ma miejsce dość rzadko, sterownik skrzyni nie ma zbyt wielu okazji aby wykonać tu korektę (zatem można spróbować).

Jak już napisałem dla 1.8T w B6 i B7 nie przewidziano modyfikacji do 7-płytek - nie ma softu, który to obsłuży. I nie ma to też sensu ponieważ z uwagi na stosunkowo niski Nm sprzęgło nie zużywa się tu w takim tempie jak w dieslach.

  • Pomoc techniczna 1
  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A w BEX tez były multi? Jaką moc i moment wytrzymują te 6 płytkowe?

Opublikowano

6-płytek 310Nm. 7-płytek 400Nm. Przy czym nie chodzi tu o to ile wytrzyma ale o szybkość zużycia. Tak BEX też miał Multi.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Kurde kolego jesteś normalnie jak encyklopedia ?? Czyli jeśli zrobił bym program na mniej więcej 190km i 250nm to nic się nie powinno stać jeśli skrzynia jest w dobrej kondycji? Po prostu może szybciej się zużyć łańcuch czy sprzęgło? Można jakoś po parametrach z VCDS ocenić stan skrzyni? Czy tylko po kulturze pracy i spuszczonym oleju? Jeszcze mnie nurtuje co oznaczają te wartości  w pierwszym okienku adaptacji? Bo w głównym poście który napisałeś jest fotka na której są wartości 0.290A, u mnie są 0.325A, jaka jest między tym różnica? Jeśli za bardzo mecze i zadaje za dużo pytań to powiedz ? po prostu jeszcze nie spotkałem nikogo kto by wiedział 1/10 z tego co Ty o multi, dlatego milion pytań ?

Opublikowano

Tak... widzę, że masz "100 pytań do..." :grin: 

Może zadzwoń bo wychodzi z tego za dużo pisania.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

No nie codzień trafia się ktoś z taką wiedzą i przede wszystkim ktoś, kto tą wiedzą się dzieli, bo zazwyczaj wszystko jest „ściśle tajne” i słyszy się „przyjedź to Ci zrobię” i tyle ? szkoda ze nie mam bliżej do Ciebie. To pozbieram pytania i zadzwonię w któryś dzień w wolnej chwili, jeśli nie masz nic przeciwko ? dzięki wielkie za wyjaśnienia i cierpliwość do laika ???

Opublikowano

Witam Panowie mam problem z audi a4 b7 2.0 tdi 2007 oznaczenie silnika bpw multitronic 7 biegowy 

Objawy : żabkuje podczas ruszania przy powolnym ruszaniu jest w miarę git przy normalnej jeździe, skrzynia nie przeciąga ładnie biegi zmienia , nie szarpie . Trochę trzęsie między 70km 90 km . Silnik Na zimnym odpala ładnie gładko beż problemu ale jak już jest ciepły to pali twardo, rzuca silnikiem mocno przy odpaleniu i słychać metaliczny dzwiek przy odpalaniu a i jeszcze jak się jedzie i puści gaz i telikatnie wciśnie to takie brzęczenie słychać spotkał się ktoś z takimi objawami? Pozdrawiam 

Opublikowano

Tak. Masz tu dwa niezależne od siebie problemy. Zadzwoń wieczorem.

Opublikowano
12 godzin temu, Bart-S napisał:

Tak. Masz tu dwa niezależne od siebie problemy. Zadzwoń wieczorem.

A gdzie znajdę do ciebie numer telefonu bo nie mogę nigdzie znaleźć ?pozdrawiam

 

Opublikowano

W podpisie każdego posta.

Jeśli przeglądasz forum na tel, włącz "Wersję na komputer".

Łap: 691  643 630

Opublikowano
2 godziny temu, whyduck1 napisał:

W podpisie każdego posta.

Jeśli przeglądasz forum na tel, włącz "Wersję na komputer".

Łap: 691  643 630

Dziękuję bardzo przestawiłem 

 

Opublikowano

Witam koledzy, sory jak już było, ale szukam, przeglądam internety i nie mogę znaleźć. Podpowie ktoś, jakie to są śruby do skrzyni ctv audi a4 b6 1.8t 2002 avant, od tej flanszy mechanizmu różnicowego z prawej strony polosi. To takie kulowe na 12-sto kątny torx. Potrzebuje wymiary gwintu, długość i materiał. 

Opublikowano
W dniu 3.07.2021 o 15:55, Hatory napisał:

Witam koledzy, sory jak już było, ale szukam, przeglądam internety i nie mogę znaleźć. Podpowie ktoś, jakie to są śruby do skrzyni ctv audi a4 b6 1.8t 2002 avant, od tej flanszy mechanizmu różnicowego z prawej strony polosi. To takie kulowe na 12-sto kątny torx. Potrzebuje wymiary gwintu, długość i materiał. 

daj VIN

Opublikowano
W dniu 27.06.2021 o 10:09, Bambo drift napisał:

Na zimnym odpala ładnie gładko beż problemu ale jak już jest ciepły to pali twardo, rzuca silnikiem mocno przy odpaleniu i słychać metaliczny dzwiek przy odpalaniu a i jeszcze jak się jedzie i puści gaz i telikatnie wciśnie to takie brzęczenie słychać spotkał się ktoś z takimi objawami? Pozdrawiam 

Kolega dowiedziałeś się jaka jest przyczyna tych Twoich objawów?

Opublikowano
W dniu 3.07.2021 o 15:55, Hatory napisał:

Witam koledzy, sory jak już było, ale szukam, przeglądam internety i nie mogę znaleźć. Podpowie ktoś, jakie to są śruby do skrzyni ctv audi a4 b6 1.8t 2002 avant, od tej flanszy mechanizmu różnicowego z prawej strony polosi. To takie kulowe na 12-sto kątny torx. Potrzebuje wymiary gwintu, długość i materiał. 

M10, długość gwintu 20mm. Twardość 12,9.

Opublikowano

Witam. Dziękuje bardzo za szybka i ekspresowa naprawę mojej skrzyni w audi a4 b6 avant. Już w kontakcie telefonicznym Bartek dobrze zdiagnozował co będzie do naprawy. Zycze sobie i Wam aby więcej tak życzliwych i pomocnych ludzi nas otaczało jak Bart-S. Jeszcze raz dzięki wielkie.

 

Opublikowano

Witam wszystkich , to mój pierwszy post na tym forum.

Mimo że moje auto to Seat Exeo to postanowiłem napisać tu bo jest on podobny do  Audi.

Mam pytanie do Bart-S jako mistrza tego forum. Powiedz czy orientujesz w się w czym tkwi mój problem opisany poniżej.

Kupiłem autko które miało uszkodzona skrzynię (była już rozebrana i nie kompletna). Postanowiłem więc kupić inną używaną. Dodam że w moim samochodzie nie ma ona ochrony komponentu więc było nieco łatwiej. 

Niestety nie było z nią dobrze, strasznie szarpała i waliła przezmianie na D i na R oraz szarpała przy zmianie biegów. Miałem gwarancje rozruchową więc postanowiłem ją oddać. Kolejnym etapem było wysłanie moich pozostałości do regeneracji (nie było tam ani mechatroniki ani sterownika). Dostałem więc po jakimś czasie poskładana pod mój nr VIN. Ta z kolei mocno się grzała ( ponad 140C) i zaczynała szarpać tak od około 50C Dosłano mi inną mechatronikę  i to nic nie dało. Więc znowu ją wysłałem do sprawdzenia i właśnie ja montuję po raz kolejny. 

Moje pytanie natomiast dotyczy (chyba wybieraka). Po każdorazowym przełączeniu na D z pozycji P wyskakuje błąd tiptronica jako stały. Podświetlają się biegi na czerwono. Kiedy zrobię dźwignia kilka razy w górę i w dół pojawia się prawidłowe podświetlenie wszystkiego, błąd zmienia status na czasowy i wszystko jest ok do czasu wrzucenia na P.

Dodam że taka sytuacja miała miejsce na skrzyni którą kupiłem i którą zregenerowałem (były w nich inne komputery). Na różnych modułach mechatroniki. Znalazłem też bardzo podobna kasetę do zmiany biegów jednak elektronika w niej była inna ( mój numer to  8E1 713 105 F). Nie znalazłem takiej żadnej. Podobno zastępuje ona literki D oraz E.

Poczytałem za foru w napisanym przez Ciebie poście o prawidłowych wskazaniach każdej z pozycji lewarka i u mnie jest ok więc nie trzeba regulować linki. Poprawiłem też luty na płytce i magnes.

Co mógłbym jeszcze sprawdzić? Nie chciał bym zamawiać nowej kasety w ASO do czasu kiedy nie będzie pewności że to w tym tkwi problem a używanych nie ma o tym numerze.

Kod błędu to P1753 (Przełącznik Tiptronic: sygnał niewiarygodny),  a skrzynia 7-mio biegowa NJT

Z góry dziękuję Bart-S za Twoją reakcję na ten post i pomoc w rozwiązaniu problemu.

 

 

 

 

Opublikowano

Zadzwoń wieczorem. Coś wymyślę.

Opublikowano

Bart-S bardzo dziękuje, pomogła wymiana kasety, a właściwie jej elektroniki. Jesteś WIELKI.

Opublikowano (edytowane)

Witam

Ostatnio pojawił się u mnie problem ze skrzynią. Podczas jazdy po przejechaniu ponad 100km zaczęło mrugać PRND. Czasami po zgaszeniu auta i odpaleniu ponownie problem znika i pojawia się po przejechaniu 20-30km, czasami trzeba odczekać, aby auto ostygło i również problem nie występuje do kolejnej dłuższej trasy. Przez wchodzenie w tryb awaryjny auto na postoju po puszczeniu hamulca nie rusza z miejsca, muszę wtedy przekroczyć 2 tys obrotów. 

Błąd, który się pojawia to 17137, niżej załącznik.

Stąd pytanie czy wystarczy regeneracja sterownika, czy jest to coś poważniejszego? Oraz czy mogę pojechać autem na wakacje gdzie do przejechania będę miał jednego dnia 350km, za kilka dni 700km i później powrót do domu kolejne 700.

Dodam, że autem nie jeździłem prawie 3 miesiące, w maju było wszystko ok.

Edit: gdy auto stało rozładował się akumulator i nie wiem jak długo był rozładowany.

IMG_20210820_161633.jpg

IMG_20210820_161503.jpg

Edytowane przez Damienovski

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...