Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od kilku lat jestem posiadaczem A4 B7 z multitronikiem o kodzie JZT.

Auto ma w tej chwili wyjeżdżone ponad 400k. Od dłuższego czasu miałem jeden (tylko jeden) problem – po pierwszym uruchomieniu, na zimnym silniku, auto przeciągało zmianę biegu. Gdzieś wyczytałem, że tak działa skrzynia, aby szybciej rozgrzać oleje. Problem tylko w tym, że to przeciąganie nie ustępowało nawet po dłuższej jeździe. Wystarczyło jednak przejechać krótki odcinek (2km), wyłączyć auto, odpalić od nowa i skrzynia od razu inaczej pracowała (płynnie, bez zwiększania obrotów).

W ostatnim czasie doszło kilka innych. Pokusiłem się na dynamiczną wymianę oleju i po tym zabiegu mam następujące objawy:

- na wstecznym czuć szarpanie

- przy normalnej jeździe (do przodu) brak szarpania, ale jest odczuwalne redukowanie biegów przy hamowaniu (zwłaszcza mocniejszym)

- w trakcie jazdy słychać łożysko (?) – im wyższe obroty, tym głośniej

- po zatrzymaniu auta i wrzuceniu P, przez ok 15 sekund słychać jak coś zaczyna się kręcić w skrzyni, po czym szumienie ustaje – inne, a może to samo łożysko?

Auto było sprawdzane przez OBDeleven, ale nie pokazuje żadnych błędów. Na desce również póki co nic się nie świeci.

Kilkukrotnie próbowałem robić adaptację (przód/tył) na rozgrzanym aucie, ale nie pomogło to za bardzo w kwestii szarpania.

Liczę się z koniecznością remontu, ale może jakieś sugestie?

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Pytanie w jaki sposób przeprowadzono dynamiczną zmianę (w którym miejscu podpięto się do obiegu ATF, na jakim ciśnieniu odbyła się wymiana, czy skrzynię płukano detergentem czy tylko olejem, czy zlany olej poddano analizie). Jesteś w stanie tym autem do mnie dojechać?

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję @Bart-S za odzew. Niestety na większość pytań nie jestem w stanie odpowiedzieć. Domyślam się, że raczej detergentem nie była płukana, gdyż nie zostało to wyszczególnione na fakturze. Był natomiast wymieniany olej w przednim dyferencjale.

Odnośnie dojazdu - wydaje mi się, że przy spokojnej jeździe dokulam się. Odezwę się na pw.

Edytowane przez misnik
Opublikowano

Witajcie, niedawno kupiłem A4 B6 w multitronicu.

Auto szarpie przy ruszaniu i faluja obroty do 2tys. rpm.

Powyzej 2 tysiecy obrotow auto jedzie elegancko, nic nie szarpie itp.

Audi ma prawie 400tys. przebiegu.

Zastanawiam się, czy zmieniac olej w skrzyni, czy od razu zmieniac na manuala..

 

Opublikowano

Nie ma sensu wymieniać ATF - nowy olej jeśli w ogóle pomoże to na krótko. Niestety potrzebna ingerencja w skrzynię.

Opublikowano

Jaki moze byc koszt regeneracji? Wiekszy niz czesci do przelozenia na manual?:D

Opublikowano

W przypadku opisanych objawów koszt naprawy jest mniejszy niż swapu na manual.

Opublikowano

Witam jestem posiadaczem audi a4 b7 1.8t z multitroniciem o oznaczeniu HED. Auto w moich rękach od 2018r. W grudniu 2021r został wymieniony olej w skrzyni metoda dynamiczna. W czerwcu tego roku zauważyłem dziwne drgania podczas rozpędzania mniej więcej w prędkościach od 30 do 50kmh i od 70 do 110kmh powyżej nie ma żadnych drgań. Samochód też się trzęsie gdy stoi w miejscu i jest wrzucone D lub R w tedy czuć drgania na lewarku i pedale hamulca. 

 

Czy to mechaniczny problem skrzyni czy może sterownik?

Auto z przebiegiem 325tys km 

 

Opublikowano

Na moje ani jedno, ani drugie. Próbowałeś założyć inny zestaw kół?

Opublikowano
11 godzin temu, Bart-S napisał(a):

Na moje ani jedno, ani drugie. Próbowałeś założyć inny zestaw kół?

 

Nie próbowałem. Przeguby wewnętrzne wymieniłem z dwóch stron także odpada

 

Opublikowano

To nie jest wina przegubu. Objawy ustałyby po odjęciu gazu czyli zdjęciu obciążenia. Załóż inny zestaw kół i daj znać.

Opublikowano

A jak stoi w miejscu i jest wrzucone D lub R to też czuć drgania. Myślisz że to może być wina kół? 

Opublikowano

Masz 2 problemy. Pierwszy to wibracje podczas jazdy a drugi na postoju. To, że włączasz D lub R i masz większe wibracje wcale nie oznacza, że skrzynia jest powodem. To powszechny błąd diagnostyczny popełniany przez mechaników. Załączając skrzynię dociążasz silnik - jeśli cokolwiek w układach napędzanych powoduje nadmierne obciążenie (dla przykładu, kompresor klimy lub sprzęgiełko alternatora, wtryski lub milion innych powodów), auto będzie wpadać w wibracje.

Opublikowano (edytowane)

Niestety zmiana kół tylko trochę pomogła. Zmniejszyły się dragania przy prędkości między 70 a 100. Przy 30-50 nie czuje żadnej różnicy. Zapomniałem dodać, że najbardziej odczuwalne drgania są gdy samochód jest rozgrzany.

 

Szerokość opony 205

Edytowane przez AndyyyLZ
Opublikowano

Cześć, jestem świeżym posiadaczem audi a4 b7 2.0 TDI 140km multitronic, nie ukrywam że ta skrzynia to dla mnie kompletna nowość, starałem się znaleźć jakieś info odnośnie mojego przypadku ale nie potrafię znaleźć nic podobnego. Kontrolki skrzyni cały czas migają, czyli z tego co wiem skrzynia pracuje w trybie awaryjnym, ale oprócz tego nie dzieje się nic niepokojącego, skrzynia chodzi płynnie, nie szarpie, na postoju również cichutko i bez szarpania, podjechałem do serwisu żeby ogarnąć temat ale panowie podpięli pod komputer i wyszedł błąd P1743 Kontrola poślizgu sprzęgła. Po diagnozie usłyszałem w serwisie, że nie są w stanie nic powiedzieć, ponieważ to jest usterka mechaniczna trzeba wyciągnąć skrzynie i za samo wyciągnięcie i zdiagnozowanie usterki koszt 1400zł. Jestem sceptycznie do tego nastawiony, może przyczyna leży gdzie indziej? Panowie nie wzbudzili mojego zaufania, tym bardziej że oprócz podpiecia pod komputer nie sprawdzili nic, diagnoza w 2 minuty i 150zł... tylko niestety na Śląsku z tego co zrobiłem rozeznanie działa bardzo mało tego typu warsztatów, a wiadomo ile ludzi tyle opini. Byłby ktoś w stanie podpowiedzieć na co zwrócić uwagę, co jeszcze może być przyczyną tego błędu? Czy rzeczywiście zostaje rozebrać skrzynie?

Screenshot_20221213_183437_Gallery.jpg

Opublikowano

Odezwij się do Bart-S. Masz wyżej wszystkie namiary.

Opublikowano
20 godzin temu, Oskart napisał(a):

Cześć, jestem świeżym posiadaczem audi a4 b7 2.0 TDI 140km multitronic, nie ukrywam że ta skrzynia to dla mnie kompletna nowość, starałem się znaleźć jakieś info odnośnie mojego przypadku ale nie potrafię znaleźć nic podobnego. Kontrolki skrzyni cały czas migają, czyli z tego co wiem skrzynia pracuje w trybie awaryjnym, ale oprócz tego nie dzieje się nic niepokojącego, skrzynia chodzi płynnie, nie szarpie, na postoju również cichutko i bez szarpania, podjechałem do serwisu żeby ogarnąć temat ale panowie podpięli pod komputer i wyszedł błąd P1743 Kontrola poślizgu sprzęgła. Po diagnozie usłyszałem w serwisie, że nie są w stanie nic powiedzieć, ponieważ to jest usterka mechaniczna trzeba wyciągnąć skrzynie i za samo wyciągnięcie i zdiagnozowanie usterki koszt 1400zł. Jestem sceptycznie do tego nastawiony, może przyczyna leży gdzie indziej? Panowie nie wzbudzili mojego zaufania, tym bardziej że oprócz podpiecia pod komputer nie sprawdzili nic, diagnoza w 2 minuty i 150zł... tylko niestety na Śląsku z tego co zrobiłem rozeznanie działa bardzo mało tego typu warsztatów, a wiadomo ile ludzi tyle opini. Byłby ktoś w stanie podpowiedzieć na co zwrócić uwagę, co jeszcze może być przyczyną tego błędu? Czy rzeczywiście zostaje rozebrać skrzynie?

Screenshot_20221213_183437_Gallery.jpg

 

Oskar zadzwoń po 18:00. Poślizg sprzęgła to temat bardziej uciążliwy diagnostycznie bo może za to odpowiadać kilka elementów.

 

Opublikowano

Witam. Panowie proszę o pomoc. 

Auto: A4 B6 2.5tdi BDG 

Była skrzynia CTV 

Przełożyłem na skrzynie manualna- kod: JEM od A4 B7 2.0 (6biegow).

Tzn przełożyłem... 

Kodowania ABSu i ECU przyjął. Czujnik sprzęgła dołożyłem, światła cofania też ogarnąłem. 

Kupiłem kompletne sprzęgło od B6 2.5 

Problem miałem z założeniem wysprzeglika. Oryginalny za nic w świecie nie chciał wejść. Jakby był za długi. Postanowiłem kupić dystans między skrzynie a silnik. Kupiłem dwa. Jeden ok 6mm drugi 10mm. Założyłem ten pierwszy. Mimo to nadal wysprzeglik zdaje się byc za długi. W końcu uciąłem ten pręt w wysprzegliku ale teraz przy odpowietrzaniu sprzęgła kiedy już staje się twarde wysprzeglik się otwiera. Gdzie popełniam błąd?  Czy ten dystans jest konieczny między BDG a JEM? Nie chce 3ci raz wyciągać skrzyni na darmo i postanowiłem poradzić się najpierw Was. 

Dystans_10mm.jpg

20221027_184732.jpg

20230104_195550.jpg

Opublikowano

jakie masz sprzęgło ? 228 czy 240mm ?

Opublikowano

Wydaje mi się, że 240mm ( tak mówił mechanik) ale pewien nie jestem, bo nie mierzyłem. Rozumiem,ze do tej skrzyni JEM może pasować inne tak? - 228?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...