H4mm3R Opublikowano 5 Czerwca 2011 Opublikowano 5 Czerwca 2011 Jest to podobno popularna usterka skrzyni 7 biegowej skrzyni biegów multitronic. Zanim do tego doszedłem to najpierw rozebrałem i wyczyściłem płytkę, która znajduję się pod lewarkiem skrzyni biegów, ale niestety nic to nie pomogło. Kolejnym krokiem była wymiana na nową płytkę, niestety to również nie przyniosło oczekiwanego rezultatu. Regulowałem linkę, która która łączy lewarek ze skrzynią. Ostatnim krokiem, który okazał się być słusznym, była regeneracja modułu skrzyni biegów. Gdyby ktoś również miał podobny problem, chętnie pomogę w jego rozwiązaniu podam telefon i adres osób, które zajmują się regeneracją modułu. Popularne w B7 jest to że sterownik lubi się sypnąć, akurat to co Ty pokazujesz, to jest pikuś. Ja miałem większy problem jak mi na postoju sterownik odcinał rozrusznik i nie mogłem auta odpalić... Obecnie mam sterownik nowy sterownik 8E4 i póki co wszystko działa. Ile kosztowała Cię taka naprawa sterownika?
start2 Opublikowano 5 Czerwca 2011 Opublikowano 5 Czerwca 2011 Problem z rozrusznikiem miałem i to w dodatku na środku skrzyżowani Skrzynia była ustawiona w trybie awaryjnym i nagle silnik zgasł. Koszt naprawy to około 600 zł. Czy to dużo czy mało, oceńcie sami!
silver multitronic Opublikowano 12 Czerwca 2011 Opublikowano 12 Czerwca 2011 witam. pytanko do start2. dostales jakas gwarancje? ja robilem w ECU TESTING, koszt £300 czyli jakies 1500zl na tamten czas i dostalem gwarancje na 2 lata bez limitu kilometrow(taka sama jak fabryczna). ponad rok smiga i nie mam zadnych problemow. pozdro
borowny Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Witam. Prosba do znawcow multitronikow. Moje auto to A6 C5 avant 1.9 TDI (AVF) z 12/2004; skrzynia typ HSS. Zdecydowalem sie napisac na forum A4 bo po przeczytaniu kilku watkow o multitronic widze za sa tu osoby z ogromna wiedza. Ostatnio kontrolnie sobie podlaczylem VAGa i znalazlem w sterowniku skrzyni blad: Control Module Part Number: Component and/or Version: Software Coding: Work Shop Code: 1 Fault Found: 17106 - Transmission Output Speed Sensor (G195): No Signal P0722 - 000 - - - Intermittent Troche sie zdziwilem bo nie ma typowych objawow padajacej skrzyni. zadnych bledow na FISie, adaptacja OK, nie stacza sie ze wzniesienia, nie szarpie itp. Co prawda walcze od jakiegos czasu z problemem wibracji w samochodzie. szczegolnie uciazliwych przy przyspieszaniu ale nie wiazalem tego problemu ze skrzynia a raczej z silnikiem. Wrzuce ponizej pare screenow z blokow pomiarowych Prosilbym bardzo kolegow o jakas diagnoze. Czy ten blad to juz powod do paniki? niestety tu gdzie mieszkam nie ma zadnych dobrych mechanikow a co dopiero specow od multitronikow. Musze podjac decyzje czy zwalac skrzynie, wyciagac sterownik i gnac z nim do Polski. Ale moze jakies zabiegi typu zmiana oleju itp pomoga? dodam tylko ze auto ma dokladnie 200 tys przebiegu i olej byl zmieniany w ASO przy 180tys.
H4mm3R Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Witam. Prosba do znawcow multitronikow. Moje auto to A6 C5 avant 1.9 TDI (AVF) z 12/2004; skrzynia typ HSS. Zdecydowalem sie napisac na forum A4 bo po przeczytaniu kilku watkow o multitronic widze za sa tu osoby z ogromna wiedza. Ostatnio kontrolnie sobie podlaczylem VAGa i znalazlem w sterowniku skrzyni blad: Control Module Part Number: Component and/or Version: Software Coding: Work Shop Code: 1 Fault Found: 17106 - Transmission Output Speed Sensor (G195): No Signal P0722 - 000 - - - Intermittent Troche sie zdziwilem bo nie ma typowych objawow padajacej skrzyni. zadnych bledow na FISie, adaptacja OK, nie stacza sie ze wzniesienia, nie szarpie itp. Co prawda walcze od jakiegos czasu z problemem wibracji w samochodzie. szczegolnie uciazliwych przy przyspieszaniu ale nie wiazalem tego problemu ze skrzynia a raczej z silnikiem. Wrzuce ponizej pare screenow z blokow pomiarowych Prosilbym bardzo kolegow o jakas diagnoze. Czy ten blad to juz powod do paniki? niestety tu gdzie mieszkam nie ma zadnych dobrych mechanikow a co dopiero specow od multitronikow. Musze podjac decyzje czy zwalac skrzynie, wyciagac sterownik i gnac z nim do Polski. Ale moze jakies zabiegi typu zmiana oleju itp pomoga? dodam tylko ze auto ma dokladnie 200 tys przebiegu i olej byl zmieniany w ASO przy 180tys. Jako tako niema powodu do paniki, bo to tylko czujnik prędkości a jak nie działa to sterownik pobiera dane z ABSu. Jest to rzecz którą trzeba naprawić ale nie musi to być na wczoraj
Bart-S Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 Borowny... Sterownik elektryczny do naprawy. Gdybyś zrzucał skrzynię obejrzałbym uszczelnienia sterownika hydraulicznego i pompę.
arek776 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 borowny nie ma sie co martwic, tak jak koledzy napisali to sterownik skrzyni. sprawa do naprawy. ja robilem w Ozorkowie koło Łodzi, pisałem o tym na poprzedniej stronie a nawiązując tez do tego samego wpisu (10 Kwiecień 2011) gdzie zamieściłem filmik z dziwnymi odgłosami. sprawa rozwiązana - okazało się to coś zupełnie innego. łożysko i gumki od sprzęgiełka klimatyzacji. części 70 zł + 100 zł wymiana. polecam firmę http://www.ac-klima.pl/ dziekuje kolegom za pomoc i wskazówki
borowny Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Dzieki koledzy za odpowidzi. No to troche sie uspokoilem. Teraz pytanie ile moge jeszcze z tym bledem posmigac ? Czy ewentualna trasa do Polski (~2000 km) w celu naprawy wchodzi w rachube? Wydaje mi sie ze widzialem gdzies w tym watku o multi ze aby wyjac sterownik nie trzeba rozbebeszac skrzyni. Jesli tak, to latwiej by mi bylo zawiezc sam sterownik do naprawy. Z drugiej strony moze skrzynka juz wymaga wiekszej ingerencji ? Bart-S... Co sadzisz o pozostalych parametrach patrzac na MVBy ktore wkleilem ? Czy ewentulane sprawdzenie sterownika hydraulicznego i pompy wymaga rozebrania skrzyni ? arek776... Tez myslalem o tej firmie z Ozorkowa to chyba ZMserwis sie nazywa.
Bart-S Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 Sterownik da się wyciągnąć bez wywalania skrzyni ale to mordęga - na pewno trzeba ją nieco opuścić (nie odkręcisz górnych śrub tylnej pokrywy). Do tego trzeba spuścić ATF. Sterownik hydrauliczny jest pod elektrycznym ale aby obejrzeć pompę skrzynię trzeba zdemontować. Póki nie szarpie - nie ma się czym denerwować. Tak jak napisał Hammer - dane dla tego czujnika w przypadku awarii do komputera sterującego wysyła sterownik silnika. Zatem trasa do PL wchodzi w grę. Ozorków to dobre wyjście jeśli chodzi o naprawę sterownika.
kuropatkin Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Witam , mam taki problem ze skrzynia automatyczna Audi A4 B6 2003 r multitronic 207 tys.km !! po odpaleniu silnika zaczeło mi mrugać całe podświetlenie oznaczenia zmiany biegów , po przełączeniu na „ D „ przestało, tego samego dnia jeszcze kilkakrotnie odpalałem auto i nic i dzisiaj znów to sie powtórzyło – ponowne odpalania nic nie wykazały . Nic sie nie dzieje z biegami , wszystko jest tak jak przed miganiem tej usterki . Co to może być i czy z tym można jeździć . Prosze o rade . Pozdrawiam
H4mm3R Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Witam , mam taki problem ze skrzynia automatyczna Audi A4 B6 2003 r multitronic 207 tys.km !! po odpaleniu silnika zaczeło mi mrugać całe podświetlenie oznaczenia zmiany biegów , po przełączeniu na „ D „ przestało, tego samego dnia jeszcze kilkakrotnie odpalałem auto i nic i dzisiaj znów to sie powtórzyło – ponowne odpalania nic nie wykazały . Nic sie nie dzieje z biegami , wszystko jest tak jak przed miganiem tej usterki . Co to może być i czy z tym można jeździć . Prosze o rade . Pozdrawiam Podepnij VAGa i sczytaj błędy, ale na 99% sterownik.
truckmaniac Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Witam , mam taki problem ze skrzynia automatyczna Audi A4 B6 2003 r multitronic 207 tys.km !! po odpaleniu silnika zaczeło mi mrugać całe podświetlenie oznaczenia zmiany biegów , po przełączeniu na „ D „ przestało, tego samego dnia jeszcze kilkakrotnie odpalałem auto i nic i dzisiaj znów to sie powtórzyło – ponowne odpalania nic nie wykazały . Nic sie nie dzieje z biegami , wszystko jest tak jak przed miganiem tej usterki . Co to może być i czy z tym można jeździć . Prosze o rade . Pozdrawiam Dokładnie jak napisał Tomek. Looknij na błędy. U mnie takie same objawy i był F125, czyt sterownik kaput.
kuropatkin Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Wielkie dzieki ... za podpowiedź , czy do wymiany sterownika trzeba ściagac skrzynie ? i z jakimi kosztami trzeba sie liczyć i czy z tym mozna jeszcze troche pojeździć bez wymiany ???
H4mm3R Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Wielkie dzieki ... za podpowiedź , czy do wymiany sterownika trzeba ściagac skrzynie ? i z jakimi kosztami trzeba sie liczyć i czy z tym mozna jeszcze troche pojeździć bez wymiany ??? Poczytaj kilka stron wstecz, wszystko masz napisane. Bo robi się masło maślane....
truckmaniac Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Stronę wcześniej Bartek napisał jak wyjąć sterownik. Pojeździć możesz, ale nikt Ci nie powie ile. Może być miesiąc, rok, a może paść jutro. pojedziesz po bułki do sklepu i nie wrócisz do domu, bi już Ci np. biegu nie wrzuci. Ja tak jeździłem jeszcze dwa tygodnie, potem auto pojechało do serwisu na diagnostykę skrzyni, wróciło do domu i juz nie wyjechał więcej z garażu
kuropatkin Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Wielkie dzięki za podpowiedź . Pozdrawiam
hubi22 Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 Witam .kabel mam od niedawna kiedyś był robiony sterownik po skanowaniu auta wyskoczył błąd czujnika obrotu .Niema trybu awaryjnego .Panowie jak skasować ten błąd .
Bart-S Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Opublikowano 3 Lipca 2011 Po odpaleniu VAG/VCDS: SELECT ---> "02 - Auto Trans" ---> "Fault Codes - 02" ---> Clear Codes ---> Done, Go Back.
Paluch85 Opublikowano 10 Lipca 2011 Opublikowano 10 Lipca 2011 Witam. Panowie pomóżcie...a mianowicie _ od kilku miesięcy walczę z problemem falujących obrotów. Auto to A6 C5 2.4 skrzynia oczywiście multi oznacznie FRY. Falują mi obroty na postoju ale tylko wtedy kiedy jest na D lub R, w momencie kiedy wrzucę na luz (N), obroty stoją pięknie, nie falują. Zauważyłem, że szybciej lub bardziej falują kiedy włączę klimatyzacje, natomiast kiedy wyłącze wszystkie odbiorniki prądu (światła, radio, nawiew) obroty nie falują. Wymieniłem juz kope rzeczy - regulator napięcia alternatora, wiatrak klimatyzacji, świece, przewody, przepustnice, przepływomierz i dziś wpadłem na pomysł ze może to wina skrzyni? nie ma błedów na VAGu. Po przeczytaniu wszystkiech waszych postów myślę że albo zła adaptacja albo pisaliście cos o regulacji prądu czy czujniku prądu skrzyni?? Będę wdzięczny za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się