Sztomel Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 spróbuj podać masę kolejno na każdy z przekaźników od podgrzewacza i wtedy sprawdź wskazania w polu 3 grupy 016, jeśli przekaźniki po podaniu masy nie będą reagować to oznacza to, że nie dochodzi do nich zasilanie a sterownik silnika steruje nimi właśnie masą, gdy przekaźniki będą cykać po podaniu masy (np. bezpośrednio z akumulatora) to trzeba przejrzeć na schematach (jeśli ktoś dysponuje) z których pinów ECU wychodzi ta masa na przekaźniki.
aruś12 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 A to jak by było coś nie tak jak się sprawdza VAG Silnika to pokarze jakieś błędy czy nie Bo u mię zero błędów pokazało ?
blackp7 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Grazny mówisz, że nie mam takiego sterownika, cały układ jest łącznie ze świecami przekażnikami wszystko działa na krótko w tście przekażników też jest ok. Czy można dopisać ten sterownik webasto, wie kto?
malinamm1 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Wie może ktoś czy takie wskazania czujnika temp. powietrza w dolocie G72 są prawidłowe? Dzisiaj w czasie jazdy autem miałem podpiętego Vaga i w grupie 007 pozycja 3 obserwowałem jego wskazania. Wartości wahały się od 0 - 9 st C. Dodam, że na temp. zewnętrznej pokazywało ok -10,5 st C. Czy takie wahania są normalne?
szneider Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Wie ktoś który przewód z ECU steruje tymi przekaźnikami? Skoro podałem masę do przekaźników i zadziałały to wina leży chyba po stronie ECU? W VAG-u faktycznie nie znalazłem testu tych przekaźników, wczesniej w A6 miałem test przekaźnika małej mocy i dużej mocy, ładnie pykały a tu nie ma.
gadi Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 No i ja dziś sprawdziłem u siebie te świeczki do podgrzewania płynu, okazało się że mam wszystkie przepalone. A ja ostatnio zauważyłem że jakoś słabiej mi sie nagrzewa, no ale u nas tu w BIAŁYMSTOKU to dziś było -20 i myślałem że to normalne że tak powoli się grzeje. Mam świeczki z gwintem
malinamm1 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Przy ilu stopniach na klimatroniku na kanale 49 wyłącza Wam się układ podgrzewający płyn? Bo u mnie wyłącza się przy 50 st C i tak za każdym razem. Ustalono, że aby układ zadziałał temp płynu musi być poniżej 70 st C, więc dlaczego u mnie wyłącza się poniżej 50 st C? Dodam, że inne warunki konieczne są spełnione. Możliwe jest, że uszkodzeniu uległ czujnik G2/G62?
Sztomel Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 sprawdzałem ostatnio jakieś anglojęzyczne forum i tam wielu forumowiczom podgrzewacz wyłączał się przy temp. płynu chłodzącego około 51*C więc sądzę, że Twój objaw jest zupełnie prawidłowy a wszystko zależy od ustawień map sterownika, które są ciągle przez producenta modyfikowane.
malinamm1 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 wszystko zależy od ustawień map sterownika, które są ciągle przez producenta modyfikowane. Kolego Sztomel a można te mapy jakoś samemu przeprogramować na vagu np. aby wyłączało układ jeśli temp dojdzie do 70*C?
EnDrIu` Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Przy ilu stopniach na klimatroniku na kanale 49 wyłącza Wam się układ podgrzewający płyn? Bo u mnie wyłącza się przy 50 st C i tak za każdym razem. Ustalono, że aby układ zadziałał temp płynu musi być poniżej 70 st C, więc dlaczego u mnie wyłącza się poniżej 50 st C? Dodam, że inne warunki konieczne są spełnione. Możliwe jest, że uszkodzeniu uległ czujnik G2/G62? a skad kolego wiesz, ze Ci wylacza przy tej temp? Podczas podpiecia VAGiem?
czester Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 A ja mam takie pytanie, sprawdzałem dzisiaj moje świeczki i o dziwo grzeją tylko wydaje mi się, że jakoś słabo, i tu moje pytanie, czy wiek mógł spowodować, że działają słabiej, czy jak grzeją to grzeją, jak nie to nie ?
michalutp Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Oczywiście że mogą grzać tylko lekko....tzn np max30 stopni
Sztomel Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 wszystko zależy od ustawień map sterownika, które są ciągle przez producenta modyfikowane. Kolego Sztomel a można te mapy jakoś samemu przeprogramować na vagu np. aby wyłączało układ jeśli temp dojdzie do 70*C? niestety nigdy tego nie próbowałem więc nie wiem czy będzie taka możliwość, może odpowie ktoś kto już się z tym bawił.
czester Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Oczywiście że mogą grzać tylko lekko....tzn np max30 stopni No to bedzie trzeba je wymienic w takim razie
malinamm1 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 a skad kolego wiesz, ze Ci wylacza przy tej temp? Podczas podpiecia VAGiem? Tak miałem Vaga podpiętego ale i bez tego można to sprawdzić na kanale 49 klimatronika a poza tym mam podpięte kontrolki (żarówki) i stąd wiem kiedy świeczki grzeją a kiedy nie. Pisałem o tym parę postów wyżej
bigkaban Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 witam mam co prawda a4 b6 ale podepne sie pod temat.. u mnei autko jest caly czas niedogrzane wymienilem czujniki i termostat i dalej to samo... wiec chcialbym zapytac czy w a4 b6 silnik avb 1.9 tdi jest tez ten uklad swiec podgrzewajacych plyn chlodzacy?? pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz. dodam, ze auto ma w kodach wyposazenia wzmocniona chlodnica oraz HOT COUNTRY a wiec mozliwe, ze tego ukladu nie mam w wyposazeniu ale jak ktos ma avb to prosze o podanie gdzie to sie miesci... z tego co wyczytalem to gdzies z tylu przy grodzi.. ale wole sie upewnic, zeby dwa razy na mrozie nie kwitnac przy odkrecaniu oslony. pozdrawiam:)
Mistrzu Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Witam. Mój przypadek z tymi świeczkami jest inny gdyż ciągle ich pali. Autko stoi zawsze na zewnątrz i dziś przy -26 o 6 rano paliłem to musiał pochodzić ze 20 min zanim cokolwiek zaczęło grzać w środku. Miałem kiedyś objawy że świece te nie grzały co zdarza się i teraz ale jak już grzeją to tylko raz i popalone:( Dodam że temp. na desce jest góra 700 a w ciepłe dni dochodzi do 80. Termostat jest dobry, czujnik temp. zmieniony. Co byście radzili?
el-mark Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Wtrącę swoje 3 grosze do rozmowy. Przekaźnikami steruje komputer porównując temp płynu chłodzącego, temp zewn i co najważniejsze procentowe obciążenie akumulatora i co za tym idzie ładowanie. Stąd dwa przekażniki załączające świece aby komp mógł dobrać wysokość obciązenia i tak już wysilonego akumulatora. Jeżeli któryś z tych warunków jest nie spełniony to komp oszczędzając aku i alternator nie załącza przekażników i świece nie grzeją lub grzeją słabo (jeżeli są sprawne).
jasam Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 ...Dodam że temp. na desce jest góra 700 a w ciepłe dni dochodzi do 80. Termostat jest dobry... Jak to stwierdziłeś? Robiłeś próbę po wymontowaniu go z samochodu? Zamieniałeś na inny działający - sprawdzony?
Mistrzu Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Jak to stwierdziłeś? Robiłeś próbę po wymontowaniu go z samochodu? Zamieniałeś na inny działający - sprawdzony? Sprawdzałem go na przyrządzie i otwierał się na 86o. Zakładałem też inny pewny w 100%. Mam vaga ale zawsze mi wyskakuje komunikat o zbyt dużej liczbie błędów i zagrożonej komunikacji przy czym błędów nie wykazuje na innym vagu jak też mój działa na innych autkach. Od wczoraj mi dodatkowo póżniej gaśnie kontrolka poduchy(ok po 3min).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się