Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy jutro jade na wymiane oleju

Teraz mam MOBIL 1 5W50 syntetyk i zjada mi go ok 0,5 litra na 1000 km. Nie wiem czy to dobry olej dla tego silnika. Słyszałem, że do audi leje sie castrola. Może ktoś doradzić ??

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

motul, mobil, castrol, jaki chcesz

jeśli nie chcesz nie musisz lać pełnego syntetyka, ten silnik nie potrzebuje takiego oleju

spokojnie możesz wlac 10W40

co do Twojego silnika ALT jest na forum masę zastrzeżeń do nadmiernego zuzywania oleju

Opublikowano

widzialem te wypowiedzi jedni pisza o polsytetyku drudzy pisza ze po nagrzaniu oleju polsyntetyk ma gorsze wlasciwosci od syntetyka i nie wiem o co chodzi...

Opublikowano

ogólnie to zasada jest taka:

silnik z turbo - full syntetyk

silnik z hydraulika na zaworach - półsyntetyk

zwykły silnik - z powodzeniem wystarczy mineralny

a to co lejesz zależy od głębokości Twojej kieszeni

Opublikowano

przejdź na 10W40 można stosować to tego silnika :cool1:

Opublikowano

Mobil 5w50 albo mobil 10w40 :) 0.5L na 1000km to jeszcze nie tragedia :) morze jak zmienisz na 10w40 to troche mniej bedzie brać oleu

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ja bym nalał jednak MOTUL o tych samych parametrach co ten Mobil który aktualnie masz

Opublikowano

kolego nie słuchaj ich ...

żaden z nich nie ma pojęcia na temat silników ALT ...

te autko najlepiej pracuje na Oleju Castrol Edge Sport 502.00 0W-40 + filtr Knecht...

Pewnie zauważyłeś, ze wolno spływa do miski olej i od czasu do czasu pojawia ci się kontrolka poziomu oleju podczas jazdy ....

Na tym oleju silnik praktycznie nie stuka przy odpalaniu i nie spala tyle oleju podczas pracy do 5tys. nie powienien nic nie wziaść...

Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy....

Trzymaj poziom prawie na max ... i wszystko będzie extra ...

pozdrawiam ...

Opublikowano

Koledzy ja teraz latam na orlen platinum syntetyku, ale o innej specyfikacji, nie bedzie problemu jak zaleje ten olej? [br]Dopisany: 03 Styczeń 2010, 14:49_________________________________________________i ile litrow mam kupic tego oleju

Opublikowano

Ja bym castrola nie zalał :gwizdanie: Do silników które "ponoć" lubią olej i w ogóle do wszystkich tylko motul lub valvoline :good:

Opublikowano

a dzięki temu motul`ovi mniej ci pali oleju ...

a i oczywiście 0w40 ???[br]Dopisany: 03 Styczeń 2010, 17:45_________________________________________________a co do szybkości spływania oleju do miski to jak na razie jest wielka tajemnica !!!!

Dlatego zastanawiam jak sie zachowuje silnik na oleju motul

Opublikowano

Dlatego zastanawiam jak sie zachowuje silnik na oleju motul

jak na kazdym innym oleju :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Opublikowano

ogólnie to zasada jest taka:

silnik z turbo - full syntetyk

silnik z hydraulika na zaworach - półsyntetyk

zwykły silnik - z powodzeniem wystarczy mineralny

Pierwszy raz słyszę to takiej zasadzie,sam ja wymyśliłeś?

Lepkość oleju dobiera się względem warunków klimatycznych,a nie jakiś wyssanych z palca zasad.

W Polsce gdzie temp spada poniżej -20 najlepszy będzie olej 5w40

ALT lubi olej,kwestia wymiany uszczelniaczy zaworowych może załatwić sprawę,a można to zrobić bez zdejmowania głowicy.

Absolutnie w 100% zgadzam się z Aramirem - Tylko Castrol i Knecht

A tak wyglada silnik po Castrolu 10w60:

81b669332050982d.jpg

56ba9f2f73fa57c8.jpg

3b345c8d52722161.jpg

Opublikowano

zasady ???????????

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

przecież to co napisałem to normalna rzecz

oczywiacie zgodze sie w temacie warunków klimatycznych o tym na smierc zapomniałem napisac

a to co wlejesz do auta to Twoja wyłacznie sprawa

Opublikowano

Kolego marewel!

Moze poinstruowal bys mniej doswiadczonych posiadaczy Audi A4 ALT, jak rozpoznac, czy wymiana uszczelniaczy zaworowych jest konieczna i czy to bardzo skomplikowana operacja? :)

Dzieki i pozdro! :good:

Opublikowano

Skoro masz pobór oleju,wycieków brak dymienie nie zauważalne,to stawiam na uszczelniacze.

Wymiana polega na rozpięciu rozrządu,zdjęciu pokrywy zaworowej wyjęciu walków,szklanek rozpięciu zaworów wyjęciu uszczelniaczy.

Nie jest to proste bez zdejmowania głowicy aczkolwiek wykonalne.

Opublikowano

proponuje dowiedziec sie co nieco o silnikach ALT. te silniki od nowosci biora olej. zasada miala byc jedna: poprzez dosmarowywanie olejem silnik mial byc zywotniejszy. i w taki sposob uzytkownicy silnikow ALT ktorzy uwazaja ze maja za malo mocy pod maska i kreca te silniki ubolewaja czesciej nad dolewaniem oleju niz uzytkownicy ktorzy pogodzili sie z faktem malej mocy silnika i eksploatuja go w prawidlowy sposob. Moj ALT przy przejechaniu 10000km spalil 1l oleju. a poprzedniemu wlascicielowi spalal nie mniej jak 1l na 3000km. Z ubolewaniem stwierdzam, ze znow ile osob tyle zdan na tym forum odnosnie kazdego tematu i pozostaje przy swoim oleju, badz co badz malo VIPowskim, ale przynajmniej nie spala mi go :)

Opublikowano

zasada miala byc jedna: poprzez dosmarowywanie olejem silnik mial byc zywotniejszy.

Czy to potwierdzona informacja? Czy tylko zasłyszana gdzies na forum?

I dlaczego to "dosmarowywanie" mialoby zuzywać olej?

Poszukalem troche po necie i nic nie znalazlem. Pierwsze slysze o takiej technice.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...