decard86 Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 Koledzy jutro jade na wymiane olejuTeraz mam MOBIL 1 5W50 syntetyk i zjada mi go ok 0,5 litra na 1000 km. Nie wiem czy to dobry olej dla tego silnika. Słyszałem, że do audi leje sie castrola. Może ktoś doradzić ?? 1
Dev Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 motul, mobil, castrol, jaki chcesz jeśli nie chcesz nie musisz lać pełnego syntetyka, ten silnik nie potrzebuje takiego oleju spokojnie możesz wlac 10W40 co do Twojego silnika ALT jest na forum masę zastrzeżeń do nadmiernego zuzywania oleju
decard86 Opublikowano 27 Października 2009 Autor Opublikowano 27 Października 2009 widzialem te wypowiedzi jedni pisza o polsytetyku drudzy pisza ze po nagrzaniu oleju polsyntetyk ma gorsze wlasciwosci od syntetyka i nie wiem o co chodzi...
Dev Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 ogólnie to zasada jest taka: silnik z turbo - full syntetyk silnik z hydraulika na zaworach - półsyntetyk zwykły silnik - z powodzeniem wystarczy mineralny a to co lejesz zależy od głębokości Twojej kieszeni
wojtekce Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 przejdź na 10W40 można stosować to tego silnika
MATIUS Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 Mobil 5w50 albo mobil 10w40 0.5L na 1000km to jeszcze nie tragedia morze jak zmienisz na 10w40 to troche mniej bedzie brać oleu 1
piterra Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 Ja bym nalał jednak MOTUL o tych samych parametrach co ten Mobil który aktualnie masz
decard86 Opublikowano 29 Października 2009 Autor Opublikowano 29 Października 2009 koledzy mechanik wlał mi shell-a 10w40 jak narazie 30 sekundowy klekocik po zapaleniu zimnego silnika zniknął
aramir Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 kolego nie słuchaj ich ... żaden z nich nie ma pojęcia na temat silników ALT ... te autko najlepiej pracuje na Oleju Castrol Edge Sport 502.00 0W-40 + filtr Knecht... Pewnie zauważyłeś, ze wolno spływa do miski olej i od czasu do czasu pojawia ci się kontrolka poziomu oleju podczas jazdy .... Na tym oleju silnik praktycznie nie stuka przy odpalaniu i nie spala tyle oleju podczas pracy do 5tys. nie powienien nic nie wziaść... Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy.... Trzymaj poziom prawie na max ... i wszystko będzie extra ... pozdrawiam ...
Przemo1979 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Witam Absolutnie w 100% zgadzam się z Aramirem - Tylko Castrol i Knecht Pozdrawiam
arczito Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Koledzy ja teraz latam na orlen platinum syntetyku, ale o innej specyfikacji, nie bedzie problemu jak zaleje ten olej? [br]Dopisany: 03 Styczeń 2010, 14:49_________________________________________________i ile litrow mam kupic tego oleju
Wandej Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Ja bym castrola nie zalał :gwizdanie: Do silników które "ponoć" lubią olej i w ogóle do wszystkich tylko motul lub valvoline
aramir Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 a dzięki temu motul`ovi mniej ci pali oleju ... a i oczywiście 0w40 ???[br]Dopisany: 03 Styczeń 2010, 17:45_________________________________________________a co do szybkości spływania oleju do miski to jak na razie jest wielka tajemnica !!!! Dlatego zastanawiam jak sie zachowuje silnik na oleju motul
Dev Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Dlatego zastanawiam jak sie zachowuje silnik na oleju motul jak na kazdym innym oleju :polew: :polew:
marewel Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 ogólnie to zasada jest taka: silnik z turbo - full syntetyk silnik z hydraulika na zaworach - półsyntetyk zwykły silnik - z powodzeniem wystarczy mineralny Pierwszy raz słyszę to takiej zasadzie,sam ja wymyśliłeś? Lepkość oleju dobiera się względem warunków klimatycznych,a nie jakiś wyssanych z palca zasad. W Polsce gdzie temp spada poniżej -20 najlepszy będzie olej 5w40 ALT lubi olej,kwestia wymiany uszczelniaczy zaworowych może załatwić sprawę,a można to zrobić bez zdejmowania głowicy. Absolutnie w 100% zgadzam się z Aramirem - Tylko Castrol i Knecht A tak wyglada silnik po Castrolu 10w60:
Dev Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 zasady ??????????? :polew: :polew: :polew: :polew: przecież to co napisałem to normalna rzecz oczywiacie zgodze sie w temacie warunków klimatycznych o tym na smierc zapomniałem napisac a to co wlejesz do auta to Twoja wyłacznie sprawa
M_ILES Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Kolego marewel! Moze poinstruowal bys mniej doswiadczonych posiadaczy Audi A4 ALT, jak rozpoznac, czy wymiana uszczelniaczy zaworowych jest konieczna i czy to bardzo skomplikowana operacja? Dzieki i pozdro!
marewel Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Skoro masz pobór oleju,wycieków brak dymienie nie zauważalne,to stawiam na uszczelniacze. Wymiana polega na rozpięciu rozrządu,zdjęciu pokrywy zaworowej wyjęciu walków,szklanek rozpięciu zaworów wyjęciu uszczelniaczy. Nie jest to proste bez zdejmowania głowicy aczkolwiek wykonalne.
arczito Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 proponuje dowiedziec sie co nieco o silnikach ALT. te silniki od nowosci biora olej. zasada miala byc jedna: poprzez dosmarowywanie olejem silnik mial byc zywotniejszy. i w taki sposob uzytkownicy silnikow ALT ktorzy uwazaja ze maja za malo mocy pod maska i kreca te silniki ubolewaja czesciej nad dolewaniem oleju niz uzytkownicy ktorzy pogodzili sie z faktem malej mocy silnika i eksploatuja go w prawidlowy sposob. Moj ALT przy przejechaniu 10000km spalil 1l oleju. a poprzedniemu wlascicielowi spalal nie mniej jak 1l na 3000km. Z ubolewaniem stwierdzam, ze znow ile osob tyle zdan na tym forum odnosnie kazdego tematu i pozostaje przy swoim oleju, badz co badz malo VIPowskim, ale przynajmniej nie spala mi go
gregorypeck Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 zasada miala byc jedna: poprzez dosmarowywanie olejem silnik mial byc zywotniejszy. Czy to potwierdzona informacja? Czy tylko zasłyszana gdzies na forum? I dlaczego to "dosmarowywanie" mialoby zuzywać olej? Poszukalem troche po necie i nic nie znalazlem. Pierwsze slysze o takiej technice.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się