tracer123 Opublikowano 28 Września 2016 Opublikowano 28 Września 2016 (edytowane) valvo 5w40 lepiej sie spisuje od motula 10w40 ale jest mały problem, na 5w wyjdzie każda nieszczelność silnika. mi pokazała się nieszczelność na wałku rozrządu (chyba tak ma być), na "szczęście" rozrząd do wymiany za 10kkm. w moim przypadku w trasie bierze 0.3L na 1000 km,trasa polska szwajcaria (1600km 100-160 km/h), jedna dolewka 300ml i potem jeszcze przelatałem ponad 300km na mieście. motula czy LM lałem 300 ml co 800-900 km. czyli, 2000km i dolane 300ml, dawno nie miałem takiego wyniku. Edytowane 28 Września 2016 przez tracer123
Elendir Opublikowano 10 Października 2016 Opublikowano 10 Października 2016 (edytowane) Valvo longlife 5w40 czy zwykły ? Ja cały czas na lm 10w40 mos2 ogólnie teraz jest standardowo czyli 0,5 na 1000km , ale to był jedyny olej na którym po zmianie oleju i płukance przejechałem 3 tys km bez jakiejkolwiek dolewki po 3 tys wróciło do normy . Edytowane 10 Października 2016 przez Elendir
tracer123 Opublikowano 10 Października 2016 Opublikowano 10 Października 2016 valvoline dura blend 5w40, ten niebieski. spisuje się dobrze i jest tani, jeśli dobre pamiętam to za 4L płaciłem poniżej 80 zł, a za 1L 24 zł.
Elendir Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Tani bo to półsyntetyk HC.
Kozacz Opublikowano 13 Października 2016 Opublikowano 13 Października 2016 A czy przypadkiem durablend nie jest do diesla? Przynajmniej tak jest w etykiecie tego oleju
tracer123 Opublikowano 19 Października 2016 Opublikowano 19 Października 2016 Benzyna i diesel, na butelce jest inne info niż w internecie.
osator92 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 A co myślicie o Shell Helix Ultra 5w30 ECT C3 ?
KINIAM Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 A co myślicie o Shell Helix Ultra 5w30 ECT C3 ? Chyba, że masz go w jakiejś wysokiej promocji. W ubiegłym roku kupowałem coś ok.80 zł / 4 litry, zrobiłem na nim 12 tys. km zjadło mi w tym czasie 1,5 litra tego oleju. Ciężko coś konkretnego o nim powiedzieć w tym roku wróciłem do Fuchsa tego dolewam nie więcej niż 1 litr.
TomOskroba Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 już tyle tych olei i opinii ze człowiek nie wie co wlać ja mam wymianę za 3K i chyba zaleję teraz liquy moly 10w40
magicman Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 ja od 3 lat smingam na motulu 10w40 i wszystko smiga super,ale teraz przeskocze na shell helix hx7 10w40 i zobaczymy jak bedzie bo slyszalem wiele dobrych zdan o tym oleju
em0t Opublikowano 10 Listopada 2016 Opublikowano 10 Listopada 2016 Ja tam śmigam na mobilu 5w50 i jest wszystko git ?
staszek_kolasa Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 Nic a nic nie ubywa? A na innych ubywało?
Pio1971 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Witam. Czy mogę zmienić olej silnikowy Castrol 5W30 na Motul 5w40 bez konsekwencji dla silnika?
doman96b6 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 No A jeżeli pobór oleju jest naprawdę mały,też śmigam na Castrolu
KINIAM Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Witam. Czy mogę zmienić olej silnikowy Castrol 5W30 na Motul 5w40 bez konsekwencji dla silnika? A czemu chcesz zmienić ?.
xsebo1 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Temat rzeka w tym wątku Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
TomOskroba Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 No więc tak.. powielam pytanie poprzedników... mogę zmienić z 10w40 na np. 5w40 ? zastanawiam się jaki dało by to rezultat z poborem oleju (pewnie niewielki) i kulturę pracy silnika jeżeli nie to wracam do poprzedniego pomysłu liquy moly 10w40
Gość Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 (edytowane) No więc tak.. powielam pytanie poprzedników... mogę zmienić z 10w40 na np. 5w40 ? zastanawiam się jaki dało by to rezultat z poborem oleju (pewnie niewielki) i kulturę pracy silnika jeżeli nie to wracam do poprzedniego pomysłu liquy moly 10w40 A dlaczego miałbyś nie móc przejść z semi na syntetyk? Mity o wypłukaniu nagaru, rozszczelnieniu, mikropęknięć w bloku, które ten nagar uszczelnia i innych wymysłów pseudo-mechaników już dawno zostały zdementowane. Na pewno na plus dla filmu olejowego, jak ciągnęło oliwe tak dalej będzie ciągnąć. To ALT... Gdybyś jeździł prostym 1.6 8-mio zaworowym mógłbyś sobie pozwolić nawet na półsyntetyk bez problemu. Ale w 2.0 gdzie jest hydrauliczne kasowanie luzu zaworów, napinacz i łańcuch... hmm no jeździć na słabym oleju to nie jest dobry pomysł. na 5w wyjdzie każda nieszczelność silnika. mi pokazała się nieszczelność na wałku rozrządu (chyba tak ma być), na "szczęście" rozrząd do wymiany za 10kkm. Jak gdzieś jest nieszczelność to się ją likwiduje a nie zalewa bardziej gęsty olej I nie to nie ma tak być na wałkach są simmeringi, które po wielu latach eksploatacji po prostu puszczają olej.. Edytowane 14 Grudnia 2016 przez uszol
TomOskroba Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 czyli jak dobrze rozumiem, wskazanym jest jeździć na 5w40, jeżeli mówimy o ALT okej więc, odpuszczam półsyntetyk.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się