risones Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Ja dzis zalałem casrola 5w 40 filtr mann i narazie wszystko ok silniczek pracuje elegancko ale chcąc dziś sprawdzić poziom ułamałem plastikową rurkę tą gdzie sie wkłada bagnet normalnie załamka
Wandej Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Ja dzis zalałem casrola 5w 40 filtr mann i narazie wszystko ok silniczek pracuje elegancko ale chcąc dziś sprawdzić poziom ułamałem plastikową rurkę tą gdzie sie wkłada bagnet normalnie załamka standart w Audi Grosze to kosztuje... Noo po tym co kolega akism napisał o kulturze pracy ALTa aż mam ochotę wpaść do Lodzi i porównać ze swoim. Bo mi się wydaje ze ten silnik do cichych nie nalezy - może dlatego ze coś z moim egzemplarzem jest nie tak jak trzeba. Jeśli chodzi o splywanie oleju to już pisałem na innym wątku ze u mnie ten efekt był widoczny jak miałem zalany Castrol TXT 5w40 (po 15min minimum a na zimnym max). Po zmianie na Castrol Edge 0w40 problem znikl. Zrobiłem około 5tys km i efekt wolnego splywania powraca - olej jest już przepalony - czarny. Niedługo zmieniam na Motul, zobaczymy co będzie. U mnie zaworki (skąd wiecie ze to zaworki?) tez grają ale tylko jak postoi cała noc w garażu. Pozdrawiam kolego naprawdę musisz mieć coś nie tak z tym ALT swoim... Ja miałem wcześniej ADR i był głośniejszy od ALT... Jak go odpalam jest cochutki od razu nic nie stuka. Daję mu po garach i oleju nie bierze... Ja na ten silnik złego słowa nie powiem :gwizdanie: EDIT: co do olei to do samochodów które pobierają olej jest dobry też Valvoline Maxlife. Ale nie używałem to na pewno nie powiem :gwizdanie:
aramir Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Panowie!!!! Cóż wypowiedz na niemieckim forum podsunęła mnie pewna konkluzję, a jeśli faktycznie bagnet w wersjach 2001 jest po prostu za długi !!!! Dodatkowo mechanicy moi stwierdzili, że badanie poziomu po upływie już co najmniej 5h, nie jest na tyle wiarygodne , jak by mogło się nam wydawać. Chodzi o to że po upływie kilku godz. mamy w misce wszystki olej, który siedzi przykładowo w popychaczach i różnych obiegach jakie są pod maska, a przecież podczas pracy one nie opróżniają się na tyle szybko, aby nasz czujnik mógł stwierdzić że poziom jest właściwi ... Chodzi mi o to, że może ja faktycznie mam za mało oleju, a może w katalogu się pomylili i 4L to za mało ... Uznałem że najlepszym wyjściem (moje mechaniory również) będzie doprowadzenie do stanu oliwy przynajmniej 1/2 po wyłączeniu silnika i po upływie 15-20min . Wiec tuż przed odpaleniem, mając stan według bagnetu max, dolałem 200ml ... Autko pochodziło 5min , a następnie po wyłączeniu auta odczekałem 20min... O dziwo na bagnecie pojawiło się już 1/2 poziomu bagnetu Cóż nie ukrywałem zadowolenia (czyżby światełko w tunelu)... Pozostało teraz wyjechać w trasę na 100km ... Hehe akurat dzisiaj miałem okazje. Zrobiłem 120km, a lampka się nie zapaliła hehe... Czyli wszystko oki , tylko tyle, tle szumu, a tu za mało oleju było ???? Cóż może faktycznie w naszym przypadku powinniśmy sprawdzać i regulować poziom tylko po upływie 20min, może to jest wreszcie złota metoda .... Na razie będę sprawdzał poziom i postaram się was na bieżąco informować ... Pozdrawiam wszystkich ALT`ow PS. dolewki ponad poziom się nie bałem, bo przecież tak jak i wszyscy, którzy zasięgali porad odnoście ALT, pewnie zdążyli się przyjrzeć odpowietrzeniu korbowemu, czyli odmie, która to w razie zbyt dużego ciśnienia oleju wyrzuci go przez swoje sprytne plastikowe rureczki
Wandej Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Panowie!!!! Cóż wypowiedz na niemieckim forum podsunęła mnie pewna konkluzję, a jeśli faktycznie bagnet w wersjach 2001 jest po prostu za długi !!!! Dodatkowo mechanicy moi stwierdzili, że badanie poziomu po upływie już co najmniej 5h, nie jest na tyle wiarygodne , jak by mogło się nam wydawać. Chodzi o to że po upływie kilku godz. mamy w misce wszystki olej, który siedzi przykładowo w popychaczach i różnych obiegach jakie są pod maska, a przecież podczas pracy one nie opróżniają się na tyle szybko, aby nasz czujnik mógł stwierdzić że poziom jest właściwi ... Chodzi mi o to, że może ja faktycznie mam za mało oleju, a może w katalogu się pomylili i 4L to za mało ... Uznałem że najlepszym wyjściem (moje mechaniory również) będzie doprowadzenie do stanu oliwy przynajmniej 1/2 po wyłączeniu silnika i po upływie 15-20min . Wiec tuż przed odpaleniem, mając stan według bagnetu max, dolałem 200ml ... Autko pochodziło 5min , a następnie po wyłączeniu auta odczekałem 20min... O dziwo na bagnecie pojawiło się już 1/2 poziomu bagnetu Cóż nie ukrywałem zadowolenia (czyżby światełko w tunelu)... Pozostało teraz wyjechać w trasę na 100km ... Hehe akurat dzisiaj miałem okazje. Z robiłem 120km, a lampka się nie zapaliła hehe... Czyli wszystko oki , tylko tyle, tle szumu, a tu za mało oleju było ???? Cóż może faktycznie w naszym przypadku powinniśmy sprawdzać i regulować poziom tylko po upływie 20min, może to jest wreszcie złota metoda .... Na razie będę sprawdzał poziom i postaram się was na bieżąco informować ... Pozdrawiam wszystkich ALT`ow PS. dolewki ponad poziom się nie bałem, bo przecież tak jak i wszyscy, którzy zasięgali porad odnoście ALT, pewnie zdążyli się przyjrzeć odpowietrzeniu korbowemu, czyli odmie, która to w razie zbyt dużego ciśnienia oleju wyrzuci go przez swoje sprytne plastikowe rureczki zaraz zaraz... miałeś tylko 4 litry oleju?
aramir Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 zaraz zaraz... miałeś tylko 4 litry oleju? :przebiegly dokładnie tyle co podają w instrukcji serwisowej ....
gregorypeck Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 kurde... jak ja pierwszy raz wymienialem to weszlo nawet mniej niz 4L
gregorypeck Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Ponoć powinno wejść 4.2 l Ano wlasnie - pewnie dlatego ze stary olej dokladnie nie zlecial. Przy nastepnej wymianie zostawilem auto na caly dzien na parkingu w serwisie i pod wieczor zrobili mi wymiane - zmiescila sie cala beczka 4L i troche z drugiej litrowej. W sumie cos kolo 4,2 litry. Po tej akcji mialem troche ponad max na bagnecie mierząc w 15min od zgaszenia silnika. Natomiast przy porannym pomiarze bylo grubo ponad max. Odciągnąłem więc okolo 250ml i jezdzilem z dusza na ramieniu ale zrobilem kilka tys km i nie zauwazylem zadnych wyciekow. Moim zdaniem mimo ze instrukcja podaje 4,2L to nigdy dokladnie tyle nie wejdzie bo zawsze zostanie troche starego oleju. No chyba ze ktos odstawia auto na co najmniej 5godz, a najlepiej na calą noc. pozdrawiam
risones Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 dziwne z tą kontrolką stanu oleju, ja po wymianie zalałem tylko 4 l castrola olej napewno zleciał cały i kontrolka mi sie nie zapaliła dodam że jeżdziłem 4 dni z pękniętą odmą co mnie jeszcze bardziej zastanawia, wymieniłem ją dopiero dziś za koszmarnie duże pieniądze zresztą
aramir Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 zabawne ale podobne wrażenie miałem również ..... jak zamontowałem ten słynny "gumowy wąż" zamiast odmy, wówczas zaczęły się u mnie pojawiać błędy poziomu oleju .. ...ale nie ważne, odme trzeba wymienić inczej bedziemy mieć zażygany cały silnik w oleju i możemy się spotkać z falowaniem obrotów.... Puki co u mnie stan oleju jest oki .... w piątek ruszam w dłuższą trasę zobaczymy jak się wszystko spisze ...
decard86 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2010 Moj silnik jest rowniez cichutki. W porownaniu do bmw e46 2L i 1,9 benzyna o podobnych przebiegach, moj jest naprawde widocznie cichszy. OT w temacie Kolego od 1.9 benzynki to sie zgodze ale 2.0 w bmw to juz 6 garow i calkiem inna kultura, wogole nie da sie tego porownac z audi. Silnik pracuje jak dmuchawa nawiewu w naszych ALt na pierwszym biegu Wiem bo mialem takie autko. [mod]Czy kolega też aspiruje do ostrzeżenia za OT w temacie[/mod]
uris Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Mój ALT połyka 0,5L na około 1500km czyli cały poziom bagnetu Min-Max to jest 0,5L .Jeżdze na oleju Midland 10W40 i przy porannych mrozach nic mi nie klekocze .Silnik pracuje cichutko tylko w okolicy 3tys obr. jest głośniejszy co mnie troszkę niepokoi a tak ogulnie bardzo fajny motor . W czesniej lałem Mobila 10W40 i branie oleju było takie same ,nie wiem jak u was ale ja zasuwam na LPG .
aramir Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Mój ALT połyka 0,5L na około 1500km czyli cały poziom bagnetu Min-Max to jest 0,5L .Jeżdze na oleju Midland 10W40 i przy porannych mrozach nic mi nie klekocze .Silnik pracuje cichutko tylko w okolicy 3tys obr. jest głośniejszy co mnie troszkę niepokoi a tak ogulnie bardzo fajny motor . W czesniej lałem Mobila 10W40 i branie oleju było takie same ,nie wiem jak u was ale ja zasuwam na LPG . kolego a jakie miałeś branie oleju przy pełnym syntetyku ???
uris Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Nigdy nie lałem pełnego syntetyku ,jak kupiłem auto zalałem półsyntetykiem Mobil 10W40 ( z resztą poprzedni właściciel w DE też lał półsyntetyk) ,w natępnej wymianie przeszedłem na tańszy olej ( nie oznacza że gorszy ) Midland 10W40 to produkt na licencj amerykanskiej dawniej nazywał sie Quaker State jeden z najlepszych oleji. Każdy mechanik mówi żeby nie przechodzić z półsynt. na pełen synte. bo wypłucze silnik i dopiero będzie brał olej ,koledzy z forum BMW robili takie testy i niestety tym co auta nic nie brały po przejscu na pełen syntetyk i przejechaniu około 3tys km auto zaczeło brać olej ,nam to i tak nie zaszkodzi bo i tak bierze :> :> :> pozdro.
aramir Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 wiesz pytam bo sam sie zastanawiam czym zalać przy najbliższej wymianie .... obecnie mi szkoda kasy na ten 0w40 ... skoro nie ma żadnej różnicy w spalaniu oleju to może przejdę na 10w40 ... oczywiście wyraźna różnica jest w cenie ...
uris Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Dzisiaj przejrzałem dokumentacje auta , mam trochę rożnych faktur z DE i w 2006r koleś wlewał olej 0W30 a w 2008r już lał Mobila 10W40 czyli widocznie auto zaczęło brać olej
sianoz Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 jestem po wymianie - zamieniłem castrola na mobil 5w30 esp ciekawe bo przed wymianął palił się chech engine - nie kasowalem błędu. wymieniłem olej i na drugi dzień skasował się sam - ciekawe
risones Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 Witam Miałem to samo co ty sianoz i co dziwne zalałem ten sam olej chciałem lac 0w30 ale gostek w warsztacie uzmysłowił mi to i owo u mnie ta kontrolka check engine też zgasla sama ciekawe co? ale silnik nie pracuje zbyt cicho zwlaszcza przy ruszaniu i przy ostrym przyśpieszaniu.
arczito Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 Ja mam syntetyk Orlen Platinium i rok czasu latam i nic sie nie dzieje, zero kontrolek, niskiego poziomu paliwa, i innych klopotow...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się