Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF 2.0 TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zobaczysz bierzące wartosci temperatury przed turbiną, jak go podepczesz do Vmax -a .

Najlepiej pod lekką górkę, to zobaczysz do ilu stopni wzrasta temperatura spalin.

Powinna dojść do wartości granicznej limitera, dalej nie powinna wzrosnąć.

Fabrycznie limiter ma bodajże na 805 st.C

Po chipie powinno być około +50 st.C.

Opublikowano

W gruncie rzeczy jestem przeciwko profilaktycznemu usuwaniu DPF. Ale to co wsadzili do B7 to była katastrofa. Mnie kosztowało to zapaleniem samochodu:

eefjohlq.jpg

Opublikowano

Można poprosić o więcej szczegółów zdarzenia ? :hi::eusathink:

Opublikowano

60/40 trasa//miasto bez korków. Przebiegu już nie pamiętam dokładnie. coś kolo 120kkm. Wszystkie serwisy ASO plus olej co 10 tys. albo i częściej. O przybywaniu oleju dowiedziałem się dopiero z forum. Wczesniej nie zwracałem na to uwagi, albo myślałem ze za dużo nalali. Nie były to jakieś duże ilości. Może z 200ml. A jeszcze ten bagnet...

Auto zapaliło się kiedy zona jechała z jednego do drugiego sklepu. Audi wraz z ubezpieczycielem pokryło wszystkie koszty naprawy. Cały przód miałem nowy włącznie z RNS-Em.

Bezpośrednią przyczyna było zapalenie się rurki odprowadzającej wodę z parownika klimy(ten otwór na zdjęciu to miejsce gdzie przechodzi przez karoserie). Wcześniej przetopiło aluminiowa osłonę.(AL topi się przy ok.600°C).

Patryk wypruł mi filtr przy następnej wizycie we Wrocku. Po zabiegu oleju zaczęło minimalnie ubywać. Później był zabierak, wtryski, wałek rozrządu... Ale to temat na inna opowieść.

Opublikowano

Jestem po doraźnej naprawie, przypomnę DPF zapchał mi się tak, że unieruchomił auto - dalej lawetą do mechanika - i naprawa u niego, niby proste - wyjęcie DPF czyszczenie mechaniczne czyli wyjęcie i topienie go w specjalnym płynie przez 24 godz. i włożenie go z powrotem... koszt robocizny za te czynności 600 zł ); oczywiście to nie wszystko części i inna robocizna 1300,00 zł, rezultat tego jest taki, że mechanik nie chciał mi tego usunąć filtra, więc teraz czekają mnie następne koszta u następnego mechanika przy usuwaniu DPF, bo auto nie jeździ jak powinno. ZAŁAMKA );

Opublikowano (edytowane)

Jedź do niego, kasę wziął i nie naprawił ?

Dla mnie to po prostu złodziejstwo :naughty: , rozumiem wziąć jakąś drobną kwotę za stracony czas ( po "walnięciu baranka" bo zadanie przerosło mistrza), ale takie naciągactwo ?

A swoją drogą po za Chrystusem nie znam takiego , co wskrzeszał martwych :kox:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Jak czytam o kłopotach po wywaleniu DPFa to strach pomyśleć ilu partaczy ziemia zrodziła. Mnie to czeka niedługo i myślę ile po tym będzie problemów. Czy ktoś wyciął to g*wno i nie ma żadnych kłopotów z silnikiem? Nie wiem właśnie czy główne problemy wynikające po fakcie to wina silnika który już niedomaga czy tunera - partacza?

Opublikowano

A swoją drogą po za Chrystusem nie znam takiego , co wskrzeszał martwych :kox:

Dokładnie tak. Pod wpływem temperatury i "bombardowania" spalinami w filtrze wygładza się porowata powierzchnia. Żadna kąpiel, nawet w kozim mleku nic tu nie pomoże. :wink: Te środki jedynie przemywają "zalepiona" powierzchnie.

Opublikowano

Czy ktoś wyciął to g*wno i nie ma żadnych kłopotów z silnikiem?

ja wywaliłem DPF na jesień 2011r i zero kłopotów i obecny właściciel też nic nie narzeka.

motor BPW

Opublikowano

Jak czytam o kłopotach po wywaleniu DPFa to strach pomyśleć ilu partaczy ziemia zrodziła. Mnie to czeka niedługo i myślę ile po tym będzie problemów. Czy ktoś wyciął to g*wno i nie ma żadnych kłopotów z silnikiem? Nie wiem właśnie czy główne problemy wynikające po fakcie to wina silnika który już niedomaga czy tunera - partacza?

Czego się obawiasz?

Opublikowano

Mam auto z przebiegiem 140 tyś, silnik chodzi jak zegarek ale prędzej czy później DPF pójdzie won i zastanawiam się czy nie zacznie się zadyma po depnięciu albo szarpanina...

Opublikowano (edytowane)

Proces wypalania cząstek stałych z DPF-a w fazie nazwijmy to normalnej nie jest niczym sygnalizowany. Dobry driver wyczuje ten proces podczas jazdy. Auto jest słabsze, ma podwyższone obroty, turbo inaczej się wkręca ot takie małe niuanse.,

Gdy zaświeci się kontrolka na wskaźnikach = kierowco jedź na obwodnicę, autostradę i miej zapewnione ok 10 minut non-stop drogi bez zmniejszania do zera prędkości pojazdu.

Tylko to zapewni prawidłowe dokończenie procesu regeneracji DPF.

Po poprawnej regeneracji kontrolka na wskaźnikach zgaśnie.

Proces zakończył się. DPF zregenerowany.

Jeśli włączy Ci się to samo za 500km = DPF do usunięcia.

głupoty piszesz kolego mi filtr wypala sie od dwoch lat srednio co 800 - 1000 km przez jazde miejska i kontrolki nie mam a potrfafie sie zorientowac ze sie wypala, jaka autostrada nieraz mi sie wypalal na wolnych obrotach przez jakis czas np podczas postoju na swiatlach i po powrocie do domu i sprawdzeniu VCDS-em stanu zapylenia wszystko bylo dopalone nie wazne czy jechalem czy stalem, jak filtr sie wypala w lecie to moze wypalic sie na postoju co swiadczy o stanie silnika(trwa to dluzej) poniewaz sterownik nie przerwie regeneracji bo wszystkie warunki zostana spelnione malo tego dwa razy mi sie zdarzylo zgasic auto bo juz wcisnelem kluczyk i sie kaplem ze zaczol sie wypalac i wylaczylem auto i co ???? nic odpalilem go i sterownik wywolal po okolo 5 minutach ponowna regeneracje i wszystko bylo ok, jazdy autostradowe i przeganianie to bzdury przy normalnym bezproblemowym wypalaniu sie filtra wyssane z palca czesto osob ktore sie naczytaja a nie jezdza takimi autami, w zime sie zgodze ze lepiej jechac jak sie rozpocznie proces wypalania bo jak wiemy podczas postoju istnieje zagrozenie spadku temp. spalin itd. i sterownik przerwie regeneracje aczkolwiek podwyzszona dawka paliwa powinna nie dopuscic do spadku temp. w układzie spalin

ci co pisza glupoty na temat DPF-a niech przeczytaja to co napisal w swoim poście uzytkownik piotrsob1 a moze zrozumiecie zasade dzialanie tego ustrojstwa zdaniem niektorych a najczesciej tych ktorzy jezdza z zapalonym sie CHECK ENGINE i mowia ,,nie mam czasu podjechac do mechanika zrobie to jutro'' a jutro moze byc juz za pozno bo filtr jest zapchany w 80 %

Edytowane przez lukas309
Opublikowano

zdaniem niektorych a najczesciej tych ktorzy jezdza z zapalonym sie CHECK ENGINE i mowia ,,nie mam czasu podjechac do mechanika zrobie to jutro'' a jutro moze byc juz za pozno bo filtr jest zapchany w 80 %

I to jest bardzo cenna uwaga, którą użytkownicy aut z DPF-em powinni sobie wydrukować, obsadzić w ramkę i powiesić na lusterku wewnętrznym , jako pierwsze z dziesięciu przykazań :decayed::hi:

Opublikowano

Najlepiej jak by się wypowiedzieli Ci co już usunęli DPF-a jakieś 2-3 lata temu jak się auto sprawuje..

Ja też usunąłem niedawno zrobiłem póki co jakieś 800 km (wiem, to bardzo niewiele) ale na razie nic się nie dzieje i oby tak dalej , bo tez jestem pełen obaw czy nie wpłynie to negatywnie na motor w aucie .

W warsztacie który mi to usuwał mechanik/pracownik mówił że średnio usuwają 2 dziennie.

Zdarzają się takie które były ;;sztucznie;; wypalane i mówi że są całe zalepione jeszcze gorzej..

Mieli również takie które miały przewiercenia przez środek (beczki/cegły) żeby był lepszy przelot spalin. A efekt końcowy po takim przewierceni jest taki że w cegle podczas przewiercania powstają pęknięcia i następnie DPF po niedługiej jeździe rozsypuje się do środka i zatyka całkowicie układ wydechowy.. (słowa mechanika ) że z takimi miał do czynienia ...

Opublikowano

Skoro sa nawiercenia na głazie tzn ze ktos juz puche ciął i tam był...

Opublikowano

Jestem trzy dni po czyszczeniu mechanicznym i komputerowym i już znowu szarpie, wczoraj włączyło mi się już dopalanie i zaczęło szarpać. Dziś jadę do warsztatu z reklamacją zobaczymy co powie genialny Pan właściciel warsztatu.

Opublikowano (edytowane)

lukas309:

Twoja wypowiedź potwierdza tylko to co napisałem. Być może opisałem to bardzo lakonicznie i zbyt zwięźle ale "nie piszę głupot" - tego sobie wypraszam.

głupoty piszesz kolego mi filtr wypala sie od dwoch lat srednio co 800 - 1000 km przez jazde miejska i kontrolki nie mam

Przeczytaj uważnie kiedy kontrolka się zaświeca co o tym napisałem.

malo tego dwa razy mi sie zdarzylo zgasic auto bo juz wcisnelem kluczyk i sie kaplem ze zaczol sie wypalac i wylaczylem auto i co ????

Spełniłeś warunki dopalania bo wróciłeś szybko do odpowiednich temperatur czyli spełnienia założeń warunków regeneracji DPF

nic odpalilem go i sterownik wywolal po okolo 5 minutach ponowna regeneracje i wszystko bylo ok, jazdy autostradowe i przeganianie to bzdury przy normalnym bezproblemowym wypalaniu sie filtra wyssane z palca czesto osob ktore sie naczytaja a nie jezdza takimi autami,
jazdy autostradowe i przeganianie to bzdury

Tak dla takiego być może użytkownika jak TY - tak. Dla kobiety lub "chłopa" który nie ma pojęcia i przez miesiąc tylko 10-20 km dziennie w mieście w korkach stoi?

Usuwam dpf-y od paru lat i mam w tym temacie jakieś tam doświadczenie.

Sam jeździłem swoimi autami z DPF?FAP co najmniej trzema i wiem jak to działa na co dzień.

Usuwam programowo obsługę DPF-a prawie z wszystkich "fur" i nigdy nie ma z tym żadnych problemów. ... a i udzielam na tą usługę 12 miesięcy gwarancji.

Wszelkie zapłony pod samochodem, spalona wykładzina, dziura wypalona w wydechu - tak - widziałem to nie raz gdy obcy klient do nas przyjeżdżał z tekstem usuwałem DPF-a gdzieś tam ale to coś nie działa - pomóżcie.

Jak macie jakieś pytania to pytajcie ale nie walcie tekstu "głupoty gadasz" bo to w tym przypadku akurat niezrozumienie mojej wypowiedzi albo konkurencja na Krakowskim rynku.

Edytowane przez Pawelkiwi
Opublikowano (edytowane)

Zapewniam Cie ze konkurentem nie jestem :) ja tylko uwazam ze dpf dla ludzi ktorzy chca poznac chociaz troszke zasade dzialania tego i chociaz troszke potraktuja sprawe powazniej kupujac takie auto czyli jednoczesnie akceptuja warunki uzytkowania takiego auta chodz troche mu pomoga w tym i mi o to chodzi a Twoje doswiadczenia opisane z dpf-em sa powtorzone przez kogos kto Ci to powiedzial jakich problemow on nie stwarza ,kazde urzadzenie ma instrukcje i jak do instrukcji uzytkowania nie bedziemy sie stosowac beda skutkowac problemami, znam mnostwo osob ktorzy maja auta z tym filtrem i maja klopoty ale na wlasne zadanie bo albo utrudniaja regeneracje filtra celowo albo z braku wiedzy, z tych osob co maja te auta 6 juz filtra nie ma a dlaczego bo 5 jezdzilo z CHECK ENIGINE i mieli to w d*pie a jeden gasil notorycznie auto podczas wypalania sie filtra co sygnalizowala swiecaca sie kontrolka wiec nie ma wytlumaczenia dla tych osob i wine tutaj zwalam na nich a nie na auto a i wszyscy faceci :) :)

p.s. co do odpalenia auta jak je zgasilem podczas regeneracji bo zbieglo sie to z wcisnieciem kluczyka celowo odpaliem auto aby zachowac warunki regeneracji :)

Dla tych co wiedza o filtrze i wiedza w jakich warunkach sie poruszaja polecam benzynke bo potem jest stekanie ale on dymi .......

Edytowane przez lukas309
Opublikowano (edytowane)

Ja to mam pecha! W czwartek odebrałem auto po usunięciu DPFa, w piątek nie jeździłem, a wczoraj gówniarze z BMW skasowali mi tył, bo się "niby" zapatrzyli.

Masakra.

Teraz naprawa i dopiero potem zobaczymy jak się fura będzie sprawować.

Edytowane przez wszary

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...