maurycy_1980 Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Witam Przymierzam się do kupna audi a4 b6 3.0 quattro. Chciałem się dowiedzieć czy z tym silnikiem są jakieś większe problemy (mało na forum jest o tym silniku, niezbyt popularna jednostka napędowa), częste bolączki itp. Jak to auto z tym silnikiem jeździ czy dobrze przyspiesza .Jak z dźwiękiem takiej V6. Koszt wymiany rozrządu itp. Ogólnie wrażenia z jazdy. Parę pytań dodatkowych odnośnie tego modelu: Jaka powinna być grubość powłoki lakierniczej w tym modelu w mikronach Czy są problemy ze skrzynia biegów manualna, przeniesieniem napędu? Czy wersja sline występuje od 2003 ? Jak ten silnik wypada przy 1.8t nie dłubanym ? Pozdrawiam
krzys70 Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Jeżdżę ASN (rok. 2004) od 2 lat (25000km) i do tej pory nie mialem żadnych usterek jeżeli chodzi o silnik lub skrzynie biegów. Silnik nie jest rewelacja jeżeli chodzi o przyspieszenie, jest po prostu dobry na długiej trasie. Rozrząd wymieniłem w lecie 2009, zaplacilem (u dobrego mechanika) około 2500 pln komplet tzn pompa, napinacze itp. Na 100 km spala od 9-12 L (Super), zalorzylem wiec LPG (BRC P&D - 3400 pln) i mam teraz średnio 12-13 L gazu. 1,8 T spala podobno mniej, zależy duzo od jazdy. Jeżeli jeździsz dużo po miescie radził bym wiec do 1,8 T ale bez Quattro. S-Line na pewno był w 2003. S-line ma podobno za twarde zawieszenie, ja mam H&R (-35mm) i to mi wystarczy.
Dev Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 problemów powaznych nie widziałem, popularny jest za oceanem przyspieszenie ok 8sek, dzwiek jak V6 :> rozrząd ok 1000pln + wymiana ale trzeba demontowac cały przód i rozszczelniac klimę grubośc powłoki w zaleznosci od elementu, ok 0,12 mm problemów z napędem powaznych nie widziałem tym bardziej z Q wersje S-line były chyba juz od 2001r za***prza lepiej jak 1.8T produkowano dwie odmiany 3.0i 12.2000 - 12.2005 ASN 09.2001 - 06.2002 AVK
maurycy_1980 Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Opublikowano 22 Listopada 2009 Witam Jeżdżę trasa ok 70-80%, spalanie 9-12 nie przeraza mnie, turbo benzyny nie chce, powinien mieć od 0-100km/h 6,9sek 12.2000 - 12.2005 ASN 09.2001 - 06.2002 AVK czym te silniki się różnią ? Pozdrawiam
Dev Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 nie mam bladego pojecia czym sie róznia moc jest ta sama
krzys70 Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 AVK (amerikanische Ausführung), ASN (deutsche bzw. europäische Ausführung). wiec AVK-US Model, moc, hmm, jeżeli sie nie mylę 218 KM jest jeszcze BBJ 220 ale nie wnikajmy w szczególy
Dev Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 BBJ miał własnie 218kM i był w A6 i w A8 w A4 nie było tego silnika
ghost1717 Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 Ja jestem posiadaczem B6 quattro tylko .... Tiptronic... 2x wymienialem juz olej w tipie i jak narazie wszystko ok! Uwaga na cewki zapłonowe! jesli bedzie problem z którąkolwiek polecam TYLKO ORGINALNE! Intercars cewki 140 zł/szt orginalna VW pytaj o koncówke 115-R ja wymienilem komplet i chodzi jak zła.... Silnik spokojnie nadaje sie do LPG jak bys mial jakies pytania to słucham ps. Spalanie podobnie jak koledzy.... EDIT: Wszystkie cewki zapłonowe w tych silnikach powinny byc tej samej firmy i tego samego modelu! Łukasz
v2.46 Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 witam kolegów jezdze juz 3 audi z roznymi silnikami koszty wymiany rozrządu są podobne najekonomiczniejsze oczywiscie siliki diesla ale v6 ma dzwięk i ciągnie od dołu spalanie nie male w zime po miescie niech nie zdziwi nikogo 15 l/100km po trasie schodzilem nawet do 6.5 litra ,1.8 t w moim przypadku teraz bfb (163ps) z multi spalanie miasto to ok 9-11l trasa ok 6 przy wmiare spokojnej jezdzie, diesel mi nie odpowiada duze koszty utrzymania jedynie spalanie cieszy ale ten klekot poprostu mnie drazni, najbardziej przypada mi do gustu v6 i teraz chyba jednak wróce do 3.0 w b6 w manualu i Q,
kolunio Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 Witam mam 3.0 i nie narzekam silnik chodzi jak laleczka skrzynia też wymienilem tylko rozrząd cena 1500 zł jedzie jak wariat 1.8t nie ma szans teraz przyjechalem do belgi i spalił mi 1.5 zbiornika do antwerpen nie przekroczylem 8 litrów wiadomo trochę trzeba było przycisnąć max 250km\h.nawet scigałęm sie z rs6 rok 2009 v10 580ps nie uciekł mi także polecam kupno 3 litrówke pozdrawiam
Młody_drog Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 Witam mam 3.0 i nie narzekam silnik chodzi jak laleczka skrzynia też wymienilem tylko rozrząd cena 1500 zł jedzie jak wariat 1.8t nie ma szans teraz przyjechalem do belgi i spalił mi 1.5 zbiornika do antwerpen nie przekroczylem 8 litrów wiadomo trochę trzeba było przycisnąć max 250km\h.nawet scigałęm sie z rs6 rok 2009 v10 580ps nie uciekł mi także polecam kupno 3 litrówke pozdrawiam Już tak nie przesadzaj bo zaraz dojdziemy do wniosku, że nie ma po co wydawać 400 tyś złotych jak nie ucieknie samochodowi za 70tyś
PABLO Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Witam mam 3.0 i nie narzekam silnik chodzi jak laleczka skrzynia też wymienilem tylko rozrząd cena 1500 zł jedzie jak wariat 1.8t nie ma szans teraz przyjechalem do belgi i spalił mi 1.5 zbiornika do antwerpen nie przekroczylem 8 litrów wiadomo trochę trzeba było przycisnąć max 250km\h.nawet scigałęm sie z rs6 rok 2009 v10 580ps nie uciekł mi także polecam kupno 3 litrówke pozdrawiam Już tak nie przesadzaj bo zaraz dojdziemy do wniosku, że nie ma po co wydawać 400 tyś złotych jak nie ucieknie samochodowi za 70tyś Jakiemu za 70tys :?: To nie jest B7 3.0 V6 wiadomo że "jedzie" ale nie ma co porównywać do nowego RS6, a że koledze wyżej nie uciekł V10 580KM to też bardzo się cieszymy z tego faktu
Młody_drog Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Ahh sorry, poprawiam, 50 tyś. No tak, dużo zależy od kierownika. A może poprostu chciał Ci sprawić przyjemność.
kolunio Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 oj chłopaki nie rozumiecie tzn.odjechal mi ale bez przesady, ze mi zniknął z oczu jest takie przyslowie ze samochód gwizda a kierowca piz*a
tommylee Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 hej ja już mam taki silnik od 3 lat, generalnie: - pilnować wymiany rozrządu - cewki lubią się palić - tylko skrzynia manual - ogólnie za***prza super - spoko znosi gaz (ja mam PRINSA) - spalanie w zależności od kierownika
jordan233 Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 Chłopaki a jak pracuje skrzynia 6 biegowa manualna w Quattro w tej 3.0v6?
bakuś Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 Chłopaki a jak pracuje skrzynia 6 biegowa manualna w Quattro w tej 3.0v6? Dla mnie miazga.
jordan233 Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 Miazga znaczy nie dobrze czy też za***iście -różnie można to rozumieć
mefjiu Opublikowano 28 Maja 2016 Opublikowano 28 Maja 2016 Manual 6-biegowy z tym silnikiem to bajka, nawet w quattro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się