Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czy sa jakies przeciwskazania by najpierw zalozyc przednia czesc "quattro" tj skrzynia z polosiami a w kolejnym etapie np za miesiac  reszte? Dla mnie latwiej jest wyciagnac silnik,podpiac skrzynie i wlozyc spowrotem. Czy nie majac podpietego walu i tylnego mostu mozna jezdzic?Polosie zostawie swoje tj z bexa,Dawca to 2,0tfsi most,skrzynia HJQ GVE

Edytowane przez adam1974
  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Albo całość, albo nie pojedziesz. Torsen bez żadnego oporu z tyłu nie puści napędu na przód.

Opublikowano

No to czekam az sie dobrze ociepli z ta przekladka. Czesci wymontowalem z a4 b7 2,0 tfsi quattro. Z tego co wyczytalem to pompa musi byc z quattro ale z b6.

Ta z b7 ma oznaczenie 8e0 614  517 bh 06      8e0 910 517 j 014   i nie podejdzie?

Opublikowano (edytowane)

Moze nie doczytalem ale tu nie widze by ktos wymienial tuleje w tylnim zawieszeniu przy przekladce(a sa opinie w innym temacie tu na formum  ze warto wymienic wszystkie gumy  i miec spokoj na lata). Po przekladce napewno geometria do zrobienia ale to bez wymiany srub mimosrodowych moze okazac sie niemozliwe(podobno sie zapiekaja  i trzeba wycinac) i konieczny bedzie ponowny demontaz badz opuszczenie sanek by te sruby wydostac.

Jak wspomialem dawca jest b7 2.0tfsi. Czy wysprzeglik zostaje moj czy od dawcy. Czy przewod wysprzeglika zostaje moj  czy od dawcy? 

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

Śruby warto wymienić z samego faktu, że przy ustawianiu geometrii są mocno przeciągane, nikt się nie bawi w dokręcanie momentem a bierze lache i dokręca na chama, często wyciągając tą śrubę. To samo śruby które mocują sanki do podwozia.

Opublikowano (edytowane)

jestem na 64 stronie tego tematu.Wstepnie przed kupnem swapu quatttro  poczytalem pobieznie,popytalem. I z racji tego by miec wszystko kupilem cale b7.A tu czytam i sie okazuje ze zbiornik paliwa z 2,0tfsi nie podejdzei do 1,8tbex,Tzn ktos pisal ze wejdzie ale to nie to.

"Zbiornik jest inny(idzie upchnac) ale pompa paliwa i plywak sa inne"

 

i dalej czytajac to czy wybierak w a4 b6 6biegow  jest taki sam co a4 b7 2,0tfsi 6 biegow?Chodzi o to czy musze go tez przeozyc.

 

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

Jak kupiłeś całe B7 to chyba przekładasz wszystko i masz z bani, potem tylko problemy będą. Wybierak powinien być ten sam, zobaczysz po demontażu skrzyni z dawcy, czy tak samo to u Ciebie wygląda.

 

A bak nie rozumiem czemu miał by nie wejść, płyta podłogowa w B7 jest identyczna jak w B6.

Opublikowano (edytowane)

Z poczatkiem 63 strony jest temat baku. Za wysoki,pompa inna.podloga ta sama wiec i bak powinien wejsc normalnie,pompy z uwagi ze inny silnik to jeszcze zrozumiec idzie ze inne. Fakt jest taki ze  musze szukac czesci mimo ze mialem cale auto na czesci. 

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

No ape przekładasz wszystko, nic nie musisz szukać. Przełóż bak ten co masz z tymi opaskami co masz i pompą a powinno wszystko pasować. Szukaj innych części jak się okaże że nie będzie pasować, zamiast gromadzić sobie części bez sensu.

Opublikowano

Ja mam wszystko z B7 avant wsadzone w B6 cabrio i bez problemu spasował bak 

Opublikowano

Wiec zaryzykuje z tym co mam. Gorzej jak wyjda problemy gdy auto bedzie juz bez kol:)Ale u kolegi powyzej podeszlo wiec i u mnie musi mimo ze u niego jest cabrio a u mnie kombi. Czyli cos na pewno powinienem kupic to jest  pompa abs z b6 oczywisci quattro.

Opublikowano

Tylne zawieszenie rozebralem do czyszczenia ,niestety uwalil sie czujnik abs bo chcialem go wykrecic. A na forum pisza ze jak ori to nie da sie wyciagnac i sie zgadzalo. Ale zamawiam nowy a tu sie okazuje ze z 2,0tfsi sa inne niz w 1,8 wiec musze kupic dwa ktore podejda do mojej b6 . Kurde co jestem blizej przekladki to wiecej czesci do wymiany:)

Opublikowano

Czy ja wiem, ja swój Ori ruszyłem ze zwrotnicy 😁

Opublikowano

Czujniki zamowione.  Kolejne pytanie-czy wysprzeglik zostaje z 1.8 czy dac  ten od dawcy czyli 2.0 tfsi no i jesli tak to czy przewod z wysprzeglika tez wymienic na ten z 2.0tfsi? 

Opublikowano

Jak skrzynia i sprzęgło z 2.0, to wysprzęglik tez dajesz z 2.0

Opublikowano

Wysprzęglik może zostać ten z 1.8 ja u siebie zmieniałem sprzynię na Gve z 2.0tfsi i wysprzęglik zostawiłem z 1.8 i działa normalnie. Dobierałem wał pod tą skrzynię To wydaje mi się że nie ma co się sugerować oznaczeniami. Pod tą skrzynię jak wyczytałem pasują z końcówkami E,D,G chyba. Ale na aukcjach był duży wybór w dobrym stanie z końcówką P więc poprosiłem sprzedawcę by zmierzył również automat z którego pochodzi ten wał okazało się że jest tej samej długości co skrzynia GVE i pasuje. Najlepiej prosić sprzedawców prosić o podanie długości. Choć długość wału może się delikatnie różnić przez to że pracuje na przegubach.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 14.04.2024 o 00:59, Vexart napisał(a):

Wysprzęglik może zostać ten z 1.8 ja u siebie zmieniałem sprzynię na Gve z 2.0tfsi i wysprzęglik zostawiłem z 1.8 i działa normalnie. Dobierałem wał pod tą skrzynię To wydaje mi się że nie ma co się sugerować oznaczeniami. Pod tą skrzynię jak wyczytałem pasują z końcówkami E,D,G chyba. Ale na aukcjach był duży wybór w dobrym stanie z końcówką P więc poprosiłem sprzedawcę by zmierzył również automat z którego pochodzi ten wał okazało się że jest tej samej długości co skrzynia GVE i pasuje. Najlepiej prosić sprzedawców prosić o podanie długości. Choć długość wału może się delikatnie różnić przez to że pracuje na przegubach.

Ja wyciagalem wszystko z b7 2,0tfsi wiec niemam problemu z parowaniem czesci.Jakis czas do tylu kupielm nowy wysprzeglik do siebie tzn do 1,8 bo po rozgrzaniu cos przy ruszaniu szarpalo,ale to pomoglo w jakims tylko  tam stopniu. Wiec zaloze teraz przy swapie sprzeglo 240 ktore juz obilem kevlarem i doszlifowali docisk no i pojdzie wysprzeglik.-przewod wystarczy z 1,8 czy tez z 2,0 musi byc?  Meczy mnie zbiornik paliwa choc pisali ze zakladac a jak cos wyjdzie nie tak to potem rozwiazac problem no i ok ale wolalbym teraz kombinowac majac sprawne auto. Wpadlem na pomysl ze kupie filtr paliwa(w drodze) i przymierze do zbiornika z tfsi,napewno musze redukcje przewodow zastosowac bo jest chyba 2 mm roznicy w srednicy 12 do 10 lub 10 do 8,Potem modlic sie by pompka z tfsi obsluzyla 1,8 (podobno tak)i zakladam quattro jakos z pocztkiem maja.Jak Ci sie jezdzi ze skrzynia GVE,moja bedzie ta sama.:)

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

Ogółem skrzynia super. O to mi chodziło. Ale czuć że na 6 biegu silnik ma co robić. To dość spore obciążenie. Przy serii na 6 biegu 1.8t może mieć ciężko. 

Opublikowano (edytowane)

Zobaczymy jak to bedzie z 226 KM wspolpracowac. Poskladalem tylne zawieszenie. Sruby lekko dokrecone z wyjatkiem tych od wchacza  i tak zostanie to zamontowane. Nastepnie mysle ze na geometri to dokreca lub po postawieniu auta na kolach sam je z odpowiednia sila dokrece  . Z wyjatkiem tych mimosrodowych. 
Tlumik z tfsi jest dluzszy? 

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

Puszki z 2.0 TFSI są identyczne tylko że przelotowe, będzie ciut głośniejsza a tak to pasuje Plug & Play

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...