Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakiej firmy wahacze polecacie ?


kred

WAHACZE W NASZYCH A4  

740 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakie wahacze polecacie ?



Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Miki95 napisał:

Hej, potrzebuje kupić nowy zestaw oryginalnych wahaczy Lemfordera do mojej B7 z 2007r. Miałby ktoś z was na forum coś takiego do sprzedania? Na allegro ceny są przesadne i nie pewne co do oryginalności. Nie mogę założyć tematu w dziale giełda, dlatego piszę tutaj.

A co masz na myśli przesadzone :) szukałem ostatnio i one tyle kosztują przecież 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nowy komplet kosztuje w granicach 2300-2500. Tyle że u wielu klientów okazaly się być Tajwańskimi podróbkami. Dlatego jesli chciałbym miec cos z podrobów zaplacilbym 500zl a nie 5 razy więcej. Stąd pytanie o sprawdzone źródło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Miki95 napisał:

Nowy komplet kosztuje w granicach 2300-2500. Tyle że u wielu klientów okazaly się być Tajwańskimi podróbkami. Dlatego jesli chciałbym miec cos z podrobów zaplacilbym 500zl a nie 5 razy więcej. Stąd pytanie o sprawdzone źródło

w każdy pt zamawiamy towar bezpośrednio z fabryki ZF, jeśli nie masz ciśnienia bo czas oczekiwania to ok 8 dni roboczych mogę Ci w ten sposób jeszcze ciepłe wahacze ogarnąć :)

Chyba będzie trudno o bardziej oryginalne :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów! Jestem tu nowy, ale chciałem podzielić się swoimi spostrzeżeniami odnośnie zawieszenia wielowahaczowego. Nie mam co prawda Audi A4, a Passata B5 1998 rok, ale jak wiadomo jest on wyposażony z przodu w taki sam wielowahacz jak Audi A4 B5. Swój samochód kupiłem w 2012 roku i nie jestem pewny jego przebiegu. Na liczniku miał w momencie zakupu 284 tys. km. Ale równie dobrze mógł mieć 384 tys. albo i więcej. Auto jest w sedanie i nigdy nie miało doczepionego haka (nie ma żadnych śladów montażu). Całe zawieszenie miałem oryginalne poza końcówkami drążków kierowniczych. Na oryginalnym zawieszeniu (TRW) były wybite zarówno znaczki Audi jak i data produkcji (taka sama jak samochodu). Stąd wnioskuję, że jednak nic nie było zmieniane przez te 284 tys. (minimum). Auto przyjechało z Belgii. W 2013 roku (po przejechaniu jakichś 10 tys.) słychać było stuki w zawieszeniu i okazało się, że trzeba zmienić łączniki stabilizatorów z obu stron. Zakupiłem cały zestaw Lemfordera za 1550 PLN i wymieniłem te dwa łączniki w międzyczasie będąc przygotowanym że całe zawieszenie jest już bardzo stare i tylko kwestią czasu jest wymiana pozostałych elementów. Ale zawieszenie trzymało się nadal dzielnie i dopiero w 2015 roku pojawiły się luzy na górnych wachaczach (przeguby kulowe) oraz padła lewa końcówka drążka kierowniczego. Do tego momentu przejeździłem w Polsce ponad 70 tys. km (50% trasy ekspresowe, 30% drogi o w miarę przyzwoitej jakości, 20% kompletne dziury). Przy stanie licznika ~350 tys. wymieniłem samemu całe przednie zawieszenie (wszystkie elementy poza łącznikami stabilizatora, które to były zamontowane już wcześniej). Co ciekawe dolne wahacze nie miały luzów ani na przegubach kulowych ani na tulejach metalowo-gumowych. Wszystkie manszety na przegubach były szczelne i niesparciałe. Po oczyszczeniu wyglądały jak te nowe. Z kolei gumy tulei metalowo-gumowych górnych wahaczy były już trochę sparciałe, ale trzymały się jeszcze mocno. Górne wahacze z prawej strony miały wyraźnie wyczuwalne luzy na przegubach kulowych. Po założeniu nowych elementów całość była skręcana oczywiście na opuszczonym samochodzie. Na niegwintowaną część śrub spinających górne wahacze poszedł smar grafitowy przed montażem (nie chcę mieć w przyszłości problemów z demontażem). Obecnie mam na liczniku ponad 420 tys. km. i w zawieszeniu nie ma żadnych luzów (nic nie stuka, itp. całkowita cisza przy każdej prędkości i każdej nawierzchni).

Tak więc mogę z czystym sumieniem polecić Lemy (a przede wszystkim oryginalne, jeszcze nie zajeżdżone zawieszenie).

Pozdrawiam wszystkich formumowicz i życzę jak najlepszych dróg na codzień !

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim, jestem nowym użytkownikiem i natrafiłem na to forum w trakcie poszukiwań wahaczy do mojego samochodu. Przymierzam się do wymiany kompletu wahaczy w samochodzie Passat B5 FL 2001r 1.8T, (dolne kwalifikują się do wymiany, ale chciałbym wymienić komplet) jeżdżę ostrożnie, drogi w pobliżu mojego miejsca zamieszkania są w bardzo dobrym stanie. Po przebrnięciu przez kilkanaście stron opinii użytkowników skłaniam się ku wyborowi wahaczy firmy RTS, gdyż kupno lemfordera z racji na dużą ilość podróbek może być loterią.

Znalazłem komplet wahaczy RTS na tej stronie https://auto-unia.pl/zestaw-wahaczy-rts-9905000-audi-vw-przod,242 i chciałem zapytać Was czy w tym zestawie znajdują się wszystkie potrzebne śruby montażowe, oraz czy końcówki drążków tej firmy nadają się do montażu (w przypadku wahaczy MS, pojawiało się dużo opinii, że lepiej zastąpić je częściami innych firm). 

Z góry dziękuję za wszelkie informacje i pozdrawiam serdecznie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Wam coś powiem o jakości zawiasu "na pierwszy montaż" teraz.. Pracowałem w kontroli jakości i sprawdzałem wielozawias właśnie dla Audi, VW czy Seata. Po tym jak dowiedziałem się ile kosztuje producenta wykonanie jednej sztuki dolnego banana (2€) a sprzedają ta samą sztukę za 150€ to nie można oczekiwać jakości. Do tego sztuki które przeglądaliśmy nie zawsze były nowe. W większości przypadków były to REGENEROWANE zawiasy z nowo wtłoczoną tuleją. Nie była to tylko grupa VAG, trafiały się z Mercedesa, BMW, także.. zastanówcie się jak będziecie zachwalać oryginalne zawieszenie, bo marka sobie kiedyś wyrobiła opinie, która do teraźniejszej ma tyle co zima do lata ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Langista napisał:

A Wam coś powiem o jakości zawiasu "na pierwszy montaż" teraz.. Pracowałem w kontroli jakości i sprawdzałem wielozawias właśnie dla Audi, VW czy Seata. Po tym jak dowiedziałem się ile kosztuje producenta wykonanie jednej sztuki dolnego banana (2€) a sprzedają ta samą sztukę za 150€ to nie można oczekiwać jakości. Do tego sztuki które przeglądaliśmy nie zawsze były nowe. W większości przypadków były to REGENEROWANE zawiasy z nowo wtłoczoną tuleją. Nie była to tylko grupa VAG, trafiały się z Mercedesa, BMW, także.. zastanówcie się jak będziecie zachwalać oryginalne zawieszenie, bo marka sobie kiedyś wyrobiła opinie, która do teraźniejszej ma tyle co zima do lata ;)

W takim razie z własnego doświadczenia, jaką firme byś polecał do wymiany kompletnego zawieszenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jacek70 napisał:

A jest coś lepszego od Lemfordera ?

Jaca, tylko i wyłącznie SKV ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dominik93 napisał:

W takim razie z własnego doświadczenia, jaką firme byś polecał do wymiany kompletnego zawieszenia ?

Szczerze Ci powiem że nie wiem. To co my robiliśmy to teoretycznie było TRW/Lemförder itp. kwestia tego jaki znaczek dana firma sobie przykleiła. Najlepiej kup to na co Cię stać i (po przeczytaniu opinii) uważasz za wytrzymalsze. Ja w innym temacie napisałem, że wolę SKV, bo raz na dwa lata (przy mojej jeździe tj. ~30kkm) wydać 500 zł za komplet to mały wydatek. Jeżeli masz jednak mocniejsze auto, które więcej wymaga od podzespołów aby sprawnie się prowadziło to polecił bym RTS (chyba najmniej złych opinii z tych powyżej 1200 zł), sam w nie zainwestuje w kolejnym aucie, bo tam już planuje większy silnik i nie uśmiechało by mi się wymieniać zawias co rok np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, k232 napisał:

Jaca, tylko i wyłącznie SKV ?

Nie sądzę Grzechu. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek70 napisał:

Nie sądzę Grzechu. ?

Przecież tutaj same pozytywy lecą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.04.2018 o 11:37, jacek70 napisał:

A jest coś lepszego od Lemfordera ?

Posypał się? Czy masz za dużo pieniędzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Wandej napisał:

Posypał się? Czy masz za dużo pieniędzy?

Ani jedno , ani drugie.  Według forumowego sondażu to LEM a reszta daleko w tyle więc pytam z czystej ciekawości czy jest coś lepszego.☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacek70 napisał:

Ani jedno , ani drugie.  Według forumowego sondażu to LEM a reszta daleko w tyle więc pytam z czystej ciekawości czy jest coś lepszego.☺

Raczej nie. Meyle HD ma porownywalną żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jacek70 napisał:

Ani jedno , ani drugie.  Według forumowego sondażu to LEM a reszta daleko w tyle więc pytam z czystej ciekawości czy jest coś lepszego.☺

Jaca, w tych czasach można porównać dziwkę na żywo z dziwką z roksy a nie części samochodowe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, k232 napisał:

a nie części samochodowe

Gdyby tak było jak mówisz to w rankingu z pierwszej strony wszystkie firmy miały by tyle samo punktów☺

Edytowane przez jacek70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...