Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakiej firmy wahacze polecacie ?


kred

WAHACZE W NASZYCH A4  

740 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakie wahacze polecacie ?



Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, EaglePoland napisał:

We Wroclawiu niestety tyle sobie liczą... lub coś w stylu podstawa to 400-500zl ale za zapieczone sruby to po 100. Geometria także płacona osobno...

Moj wybor padł na pełny komplet RTS'a (zobaczymy ile pojeździ) zakupiony u Wandej'a. Po wymianie kierownica minimalnie ciężej chodzi (czytalem, że to "norma" i "zaraz" wróci do normy). Różnica przy jeździe jest ogromna, na plus :-) 

Niestety wymiana nie wyeliminowała problemu ściągania w prawo ale to temat na osobny wątek...

Jaki koszt RTS i czy to same wahacze czy z końcówka drążków, łącznikami stabilizatora?

 

Generalnie jak śruby nie są zapieczone i sworznie wychodza z otworów bez problemów to wymiana wahaczy sprowadza się do odkręcenia:

14 śrub 

wypchnięciu 8 końcówek sworzni

Czyli w max 2h mamy zmienione zawieszenia. Ile średnio kosztuje rbh? To da sumaryczną wartość usługi.

Jak pojawiają się problemy to już kwestia indywidualnego przypadku. Jednak liczyć 999zł za wymianę i do tego doliczać jeszcze koszty zbieżności, a jak pojawią się problemy to kolejna zwyżka to już z lekka chamstwo, a inaczej "łowienie frajera"... no chyba, że cenom usług we Wrocławiu bliżej do realiów z DE niż PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

5 godzin temu, EaglePoland napisał:

Geometria 3D została zrobiona, cały układ hamulcowy sprawdzony a opony nowe i wyważone... felgi tez zostaly sprawdzone przy okazji...

Zainteresuj się krzywą zbieżności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bercik2 napisał:

To by geometria nie wyszła. Może chamulce trzymają.

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka
 

Nie takie rzeczy na geometrii przepuszczali ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet RTS'a kupiłem u Wandej'a (polecam, ekspresowa dostawa) 1150 (drążki, końcówki, laczniki, wahacze i komplet śrub). Jak sie okazalo dobrze że mialem drążki bo też były do wymiany. Auto ma przeszło 300tys (w Polsce u mnie juz 100 i z tego co wiem to dzwona nie bylo żadnego)... zawieszenie oryginalne bylo ściągane :-D

Dziś robilem przegląd zawieszenia z tylu i nic nie wyszlo, z przodu po wymianie takze. Hamulce zostaly kompleksowo sprawdzone na osi z przodu i tylu wiec to tez juz eliminuje... brak pomysłów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2008 o 22:58, YATES napisał:

Dobrze,że obecnie na rynku pojawiają się takie tanie komplety wahaczy,bo dzięki temu po jakimś czasie ori napewno trochę zejdą z ceny.

Mamy rok 2018 prawie, a wahacze jeszcze droższe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warsztacie nie powinno mieć to znaczenia czy było łatwo czy nie, mają profesjonalne narzędzia (powinni mieć) i doświadczenie (powinni mieć), więc wymontowanie czegoś takiego nie powinno przysporzyć im problemów. Do tego w cenniku nie masz podziału "wymiana koła 50 zł, wymiana z problemami 250 zł" Pracownik ma płacone za godzinę roboczą od pracodawcy, pracodawca ma cennik za robociznę, dlatego to ile czasu poświęci na jej wykonanie nie powinno mieć wpływu na cenę. To czy zadanie okaże sie na pół dnia czy na weekend zalezy tylko od fachowca, który się tym zajmuje.

Kolego a Ty to kiedyś walczyles z górną śruba w zwrotnicy albo innym problemem, czy taki jesteś krytyk teoretyk?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczyłem, ale mam sprytne urządzenie za 50 zł, które podgrzewa zapieczoną śrubę, po podgrzaniu do czerwonego odkręca się bez problemu. Mnie stać a warszatu nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Langista napisał:

Walczyłem, ale mam sprytne urządzenie za 50 zł, które podgrzewa zapieczoną śrubę, po podgrzaniu do czerwonego odkręca się bez problemu. Mnie stać a warszatu nie?

Kolego pochwal się tym swoim urządzonkiem :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie padły u mnie dwa dolne z prawej strony banan i prosty :( przebieg na ori ponad 260tys, zdecydowałem się na RTS zobaczymy co warte, w weekend zostawiam mechanikowi i niech walczy  DZIK dzięki za ekspresową realizację zamówienia pozdr

Edytowane przez Przemo c
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, prezesik18 napisał:

Kolego pochwal się tym swoim urządzonkiem :hi:

Nie potrafię tego teraz znaleźć, ale w sumie jak teraz o tym mysle, to wystarczy sama spawarka. To co ja mam jest domowej roboty, a działa prawie tak samo. Polecam 101 napraw 2 sezon, któryś z pierwszych odcinków zawiera ten bajer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.12.2017 o 17:22, EaglePoland napisał:

Komplet RTS'a kupiłem u Wandej'a (polecam, ekspresowa dostawa) 1150 (drążki, końcówki, laczniki, wahacze i komplet śrub). Jak sie okazalo dobrze że mialem drążki bo też były do wymiany. Auto ma przeszło 300tys (w Polsce u mnie juz 100 i z tego co wiem to dzwona nie bylo żadnego)... zawieszenie oryginalne bylo ściągane :-D

Dziś robilem przegląd zawieszenia z tylu i nic nie wyszlo, z przodu po wymianie takze. Hamulce zostaly kompleksowo sprawdzone na osi z przodu i tylu wiec to tez juz eliminuje... brak pomysłów...

a tył ci sprawdzili bo b6/b7 z tyłu też się ustawia zbieżność

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Stacyjny napisał:

wystarczy moto-wiertarka i śruba się ładnie wybije.

w b5 ale b6/b7 alu zwrotnica i nie jest tak różowo i bez grzania młotowiertarka nie da rady

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.12.2017 o 13:36, Przemo c napisał:

właśnie padły u mnie dwa dolne z prawej strony banan i prosty :( przebieg na ori ponad 260tys, zdecydowałem się na RTS zobaczymy co warte, w weekend zostawiam mechanikowi i niech walczy  DZIK dzięki za ekspresową realizację zamówienia pozdr

 

dziękuję za zaufanie. Rtsa można pakować w ciemno, sprzedajemy go od lat. Nie zawiedziesz się.  Polecam się na przyszłość Przemku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.12.2017 o 22:44, dzik napisał:

 

dziękuję za zaufanie. Rtsa można pakować w ciemno, sprzedajemy go od lat. Nie zawiedziesz się.  Polecam się na przyszłość Przemku.

kolega @soul87 to mial u siebie i zdemontowal, bo od poczatku cos tluklo... kiedys montowalem do innego auta czesci RTSa i bylo ok. byc moze niefart w tym przypadku, chgw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była tu mowa o sprzęcie do demontażu (odkręcanie śrub, wyciąganie sworzni).

Mechanik który wymieniał u mnie zawias chwalił się w gadce sprzętem do łatwego demontażu zawieszenia. Niespełna tydzień po zabiegu oba łożyska zaczęły wyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale łożysko nie ma nic do sworzni, o ile nie bił po ośce co i tak nie jest ni jak związane lub nie podgrzewał dosłownie całej półosi to nie miał prawa tego uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może podejść do tematu ekonomicznie. Przejeżdzam rocznie ok 12tys samochód planuje wymienic za ok 6 lat to jest 72 powiedzmy 80.  Zawieszenie LEM 2400 wytrzyma 200 tys wątpie. Zawias SKV , MS cena miedzy 500-600 po 40tys wymieniam nawet jak nic nie stuka puka itd. zakładam nowe, nastepne 40 sprzedaje jak cos stuka wymieniam z poprzedniego zestawu sprzedaje auto i jestem do przodu miedzy 1000-1200 przy samodzielnej wymianie, w warsztacie troche miej.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż regenerowane i masz spokój przez ten przebieg przy zachowaniu niskiego kosztu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sworzen dobry to tylko tuleje wymienic 

Godzinę temu, erchi napisał:

Załóż regenerowane i masz spokój przez ten przebieg przy zachowaniu niskiego kosztu.

teraz to ściągam wahacz sprawdzam sworzeń i gumę jak dobre to czyszczę ze starego smaru pakuje nowy smar, biały litowy z PTFE, do tego nowe tuleje LEM po 20-40 zł do każdego wahacza banan ok 100, tuleje  stare nie wyciskam tylko przecinam wyciągam i  dopiero wciskam nową do tego  śruby ocynk płatkowy 10.9 nakrętki kl.10 ze sklepu żelaznego i jeszcze się na tym pojeździ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...