Fido Opublikowano 15 Listopada 2014 Opublikowano 15 Listopada 2014 Miałem Dębicę Frigo 2 w B5 przez 4 lata i byłem bardzo zadowolony. Teraz w B6 mam Dębicę Frigo HP i poprzedniej zimy radziła sobie bardzo dobrze. Na asfalcie są cichsze od dwójki a na kopnym śniegu radzą sobie podobnie. Dla zwykłego zjadacza chleba je polecę.
vblpl Opublikowano 15 Listopada 2014 Opublikowano 15 Listopada 2014 Szukam opon 205/55/16 do a4 quattro. Co myślicie o Nokian W+ i WR D3? W internecie piszą że W+ mają nowszy wzór, ale na naklejkach widzę że mają gorsze parametry. Sugerujecie się oznaczeniami z naklejek przy wyborze opony? http://www.sklepopon.pl/nokian-w-,p-18616 http://www.sklepopon.pl/nokian-wr-d3,p-26891 Jakie inne polecacie 205/55/16 do 300pln/szt? Rocznik 2014 bo poniżej 300 można dostać i Bridgestone Blizzak ale z 2011roku. Uniroyal MS Plus 77 205/55 R16 94 H XL - opona dosyć głośna na asfalcie. Poza tym dla mnie luks
Dev Opublikowano 15 Listopada 2014 Opublikowano 15 Listopada 2014 Bo opona zimowa ktora ma sie sprawdzać na sniegu i błocie. hałas na suchym asfalcie to efekt uboczny którego sue nie pozbędziesz.
kileeer Opublikowano 15 Listopada 2014 Opublikowano 15 Listopada 2014 Frigo 2 nie radzi sobie z wodą tzn z błotem pośniegowym... na kopki śnieg idzie jak gąsienica... na tegoroczną zimę u mnie alpiny 5 zobaczymy co są warte...
Fido Opublikowano 15 Listopada 2014 Opublikowano 15 Listopada 2014 Hmmmm, a cicha i dobra na śniegu to źle ???
Fido Opublikowano 15 Listopada 2014 Opublikowano 15 Listopada 2014 Frigo 2 nie radzi sobie z wodą tzn z błotem pośniegowym A jaka sobie z tym radzi ???
arkady1321 Opublikowano 15 Listopada 2014 Opublikowano 15 Listopada 2014 dobre............jedne przewagę maja z odprowadzaniem wody natomiast drugie z błotem,,,hahhaha i tak sama jest z przyczepnością.....i kwestia teraz kto jak jeździ-gdzie jeździ-ile jeździ-i jaki ma temperament do jazdy.... i tyle....
ilear Opublikowano 15 Listopada 2014 Opublikowano 15 Listopada 2014 panowie co powoduije ten brak rantow w uniroyalach? Wiem ze to pod kolpaki, ale jak to sie ma do felg? Na co wplywa brak tych rantow ochronnych?
arkady1321 Opublikowano 15 Listopada 2014 Opublikowano 15 Listopada 2014 Opony i felgi mogą ulec uszkodzeniom wskutek przetarcia o krawężnik lub inne przedmioty. Przetarcie na boku opony może prowadzić do powstania tzw. balonu i w konsekwencji do pęknięcia opony. Z kolei przetarcie na feldze, skutkować może odpryskiem lakieru i uszkodzeniem rantu felgi (wgnieceniem). Felga z uszkodzonym rantem jest w większym stopniu podatna na korozję, co w przypadkach ekstremalnych przyczynia się do problemów z wyważeniem koła. Poza tym, felga z uszkodzonym rantem, traci swój walor wizualny, który szczególnie istotny jest przy felgach aluminiowych. Wiele współczesnych opon chroni swoje ścianki boczne i rant felgi przed tego typu uszkodzeniem poprzez zastosowanie specyficznych ochraniaczy, zwanych rantami ochronnymi. Pomaga to ograniczyć uszkodzenia opon i/lub felg, gdy kierowca przytrze kołem o krawężnik podczas parkowania lub skręcania. Najczęściej rant ochronny występuje w oponach osobowych o profilu poniżej 55, jednak są wyjątki (zależnie od danego producenta). Dlaczego poniżej profilu 55? Bo tego typu opony nazywane niskoprofilowymi, najczęściej zakłada się na felgę aluminiową. Ponadto, opony powyżej profilu 55 mają tak duży "balon", że rant felgi aluminiowej bez problemu "wchodzi" w oponę. Jednakże, jak już wspomniano, zależność: niski profil - opona z rantem, nie jest regułą. Możliwe są przypadki, gdy konkretny model opony występuje w danym rozmiarze zarówno w wersji z rantem, jak i w wersji bez rantu. Jak to możliwe? Powodem są umowy pomiędzy producentami samochodów, a producentami opon. Jeśli dany producent auta zamawia opony na pierwsze wyposażenie (OE) do swojego modelu samochodu, to może sobie zażyczyć, by te konkretne opony nie miały rantu ochronnego (opony bez rantu ułatwiają montaż kołpaków). A zatem niezależnie od nazewnictwa występującego u poszczególnych producentów, cel wszystkich ochraniaczy opon/felg jest generalnie taki sam. Mają za zadanie chronić wewnętrzną strukturę ścianki bocznej opon oraz osłaniać rant felgi przed uszkodzeniami mechanicznymi
Tomek1979 Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Podsumowując Dębica hp jest lepsza od frigo 2? Czy dębica frigo 2 jest tak tragiczna na deszcz, czy błoto pośniegowe, że nie da się jeździć? Dzięki za odpowiedź, bo juro zamawiam, tylko jakie:)
ilear Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 @arkady dzieki, czyli rozumiem ze jak jezdze normalnie (nie pamietam czy kiedykolwiek w kraweznik wjechalem , lub o niego zatarlem przy parkowaniu) to nie mam sie czym przejmowac
jaś-u Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) u mnie wpadły Nokiany WR A3 225/45/R17 94H XL miałem swego czasu jodełkowy bieżnik i nie byłem zadowolony, poza tym moje trasy to 90% poza miastem i głównie autostrady. jeśli chodzi o brak rantu... hmm u mnie wygląda to tak: Edytowane 16 Listopada 2014 przez jaś-u
Fido Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Podsumowując Dębica hp jest lepsza od frigo 2? Czy dębica frigo 2 jest tak tragiczna na deszcz, czy błoto pośniegowe, że nie da się jeździć? Dzięki za odpowiedź, bo juro zamawiam, tylko jakie:) HP jest cichsza od dwójki. Co do deszczu to nigdy nie narzekałem że coś jest nie tak. Na błocie pośniegowym na każdej innej oponie jedzie się tak samo jak na Dębicy. Zależy jaka warstwa tego zalega.
eVoG Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Mój wulkanizator mówił mi że Dębica jest dobra do mniejszych aut o niezbyt wielkiej mocy. Ja sam kiedyś jeździłem na Dębicy w zimę w b5 90km i opony oceniam na średnio dobre. W temperaturach poniżej 5st sprawowały się naprawdę dobrze. Jednak przy 10st strach przed szybkim pokonywaniem zakrętów, czułem jakbym płynął statkiem, a nie jechał samochodem. Wydaje mi się też że troszkę mniejsza przyczepność na mokrym niż na innych oponach ale tutaj mogę się mylić. Teraz do b6 2.5quattro nie wyobrażam sobie żebym mógł założyć te Dębice, bynajmniej nie zimową wersję. Dlatego dzisiaj raczej zamówię nokiany a3
julo23 Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) Kolego @Fido, może i się jedzie tak samo jak na Dębicy, bo miałem też Dębice, ale np. Micheliny mają to do siebie że przez 3 lata były tak samo skuteczne jak nowe. A Dębica już co roku była gorsza. NA drugi rok była taka słaba jak 4-5 letni Michelin. Bo michelin mi dopiero na 4 sezon stracił na właściwościach. Tym się różni marka premium wg mnie. @jaś-u, szkoda że nie ma rantu. Ja właśnie zamówiłem Nokiany, a miałem wcześniej Continental z takim rantem: Edytowane 16 Listopada 2014 przez julo23
Fido Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) Może i tak. Każdy bierze opony wedle własnego uznania i zasobu portwela. Co poradzić. PS. Kilkanaście lat temu byłem na wielkim kacu i pojechałem po letnie gumy. Tak mną zakręcili że kupiłem chińskie Ling Longi I wiecie co ??? Jeździłem na nich przez 6 lat (3x w roku) do Niemiec. I co ? I żyje do dziś, 0 stłuczek itp przygód. A więc nie sama opona się liczy a styl jazdy. Jeśli się nie myśli to i Michelin nie pomoże. Ojca przez 5 lat namawiałem na zimówki ale jak to stary doświadczony kierowca ich nie potrzebował, dawał sobie radę i na letnich zimą. Obecnie jeździ na zimowych bo takie są przepisy. Edytowane 16 Listopada 2014 przez Fido
wit007 Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Jeśli się nie mylę wciąż przepis wymagający opon zimowych zimą nie wszedł w życie.
andynl Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 w wielu innych krajach obowiązuje więc jeśli ktoś jeździ za granicę to lepiej mieć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się