hejneken Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 A dlaczego jednak nie 235? Lans to lans. Dlatego, że nie ma frigo hp2 w tym rozmiarze. Lans? Rozumiem, że Ty w swoich autach nie zakładałeś nigdy większej felgi niż zaleca producent Mam zawias 1BA, więc mam 17" na lato i 15" na zimę. 18" to max dla mnie dla tego auta. Profanacją jest felga 19", ale to tylko moje subiektywne zdanie. I zawsze trzymam się tego, co zaleca producent. W jakimś celu inżynier zalecił tak, a nie inaczej. Ale 95% osób na tym forum ma auta inne niż wyszły z fabryki, więc chyba trochę pobłądziłeś Inżynierowie zalecają też castrol i wymianę co 30 tyś, tez tak stosujesz? I to raczej 15" nieporozumienie do auta wielkości A4, raz, że do dynamicznej jazdy się nie nadaje, dwa, że ewentualny wystrzał takiego balona przy wyższej prędkości grozi niezłym dzwonem, podczas gdy ktoś na krytykowanych przez Ciebie 19" sobie wyhamuje bez problemów. Co do tematu do felgi 7,5j zdecydowanie 215 albo 225, a 235 już do 8j. No racja 15" to nieporozumienie w takim aucie... Docelowo jest 195/65 sugerując się, że na zimę węższa opona to wyszłoby 185/70, koło jak czikataczento.
nitroo Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 (edytowane) Nie lansuję się zimą na wichurach. Nie leję Castrola, ani wielebnego tutaj Motula panowie. Chodziło mi tylko o opony. Sam mam inne auto, bo rezałem i wcale nie w tym rzecz. Dla Ciebie 15" to kpina w A4, dla mnie 19". O gustach się nie dyskutuje. Nie wiem, jak to przeżyjecie, ale na stalówce mam zimówki Nie będę zakładał 16" na zimę, bo tak ma większość. Poza tym, trzymajmy się tematu, a nim były opony. Kupujcie i zakładajcie, co checie. Wisi mi to. Edytowane 5 Listopada 2016 przez nitroo
Fido Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 (edytowane) Co do tematu do felgi 7,5j zdecydowanie 215 albo 225, a 235 już do 8j. Nie siej zamętu. Fabryka wkłada 235 na felę 7,5 cala i kropka. A co ty sobie założysz to już twoja sprawa. Po drugie temat jest o czym innym więc nie śmiećcie tutaj. Edytowane 5 Listopada 2016 przez Fido
pajda Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 A dlaczego jednak nie 235? Lans to lans. Dlatego, że nie ma frigo hp2 w tym rozmiarze. Lans? Rozumiem, że Ty w swoich autach nie zakładałeś nigdy większej felgi niż zaleca producent Mam zawias 1BA, więc mam 17" na lato i 15" na zimę. 18" to max dla mnie dla tego auta. Profanacją jest felga 19", ale to tylko moje subiektywne zdanie. I zawsze trzymam się tego, co zaleca producent. W jakimś celu inżynier zalecił tak, a nie inaczej. Ale 95% osób na tym forum ma auta inne niż wyszły z fabryki, więc chyba trochę pobłądziłeś Inżynierowie zalecają też castrol i wymianę co 30 tyś, tez tak stosujesz? I to raczej 15" nieporozumienie do auta wielkości A4, raz, że do dynamicznej jazdy się nie nadaje, dwa, że ewentualny wystrzał takiego balona przy wyższej prędkości grozi niezłym dzwonem, podczas gdy ktoś na krytykowanych przez Ciebie 19" sobie wyhamuje bez problemów. Co do tematu do felgi 7,5j zdecydowanie 215 albo 225, a 235 już do 8j. Co to za bzdura że do 235 8j
petrosdbz20 Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 (edytowane) Może głupie pytanie, ale jak powinno się zakładać Nokiany WR A4? Są asymetryczne i chyba nigdzie nie ma oznaczeń odnośnie kierunku toczenia, a wszystkie opony są takie same Eeee, nieważne już Edytowane 5 Listopada 2016 przez petrosdbz20
Bruuuum Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 (edytowane) Co do tematu do felgi 7,5j zdecydowanie 215 albo 225, a 235 już do 8j. Nie siej zamętu. Fabryka wkłada 235 na felę 7,5 cala i kropka. A co ty sobie założysz to już twoja sprawa. Po drugie temat jest o czym innym więc nie śmiećcie tutaj. Wiem, że na wlepce 17x7,5 jest 235, piszę tutaj swoją opinię o rozmiarze opony pod felgę. 235 jest równo z felgą 8j, na 7,5 zaczyna lekko wystawać, dlatego napisałem, żeby brał 215 lub 225, bo temat dotyczy opon zimowych, więc dużo lepiej będzie mu się jeździło na tych rozmiarach niż na wymienionym 235, ale nie, doradź mu gorsze na zimę 235 bo tak jest na wlepce ... Edytowane 5 Listopada 2016 przez Bruuuum
Fido Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 ale nie, doradź mu gorsze na zimę 235 bo tak jest na wlepce Nigdzie nie napisałem że doradzam ten rozmiar więc po co darmo klepiesz w klawisze. Wręcz przeciwnie. Polecam 215
Bruuuum Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 (edytowane) ale nie, doradź mu gorsze na zimę 235 bo tak jest na wlepceNigdzie nie napisałem że doradzam ten rozmiar więc po co darmo klepiesz w klawisze.Wręcz przeciwnie. Polecam 215 Hah najpierw czepiasz się jak doradzam rozmiar 215 lub 225, że fabryka wkłada inny 'a co ja sobie założę moja sprawa', a później piszesz że to ja na darmo klepie i sam polecasz 215, który wymieniłem wcześniej. Gdzie tu sens wystarczy tej dyskusji, bo widzę trudny przypadek. Edytowane 5 Listopada 2016 przez Bruuuum
pajda Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Ja na zimę włożyłem 235 więc każdy robi jak uważa. Każdy ma 18 lat skończone!
Bruuuum Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Ja na zimę włożyłem 235 więc każdy robi jak uważa. Każdy ma 18 lat skończone! Ale kolega pytał na poprzedniej stronie czy lepiej 225, czy 235 jak na wlepce, więc mu odpowiedziałem jakie są lepsze odczucia, nie neguje to tego, że każdy robi jak uważa, tylko ktoś pytał o opinię.
pajda Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Moje opinie odnośnie 235 dodam jak będzie śniegi i trochę podjeżdżale w śniegu. Najważniejsze aby opona nie była stara. Ja uważam że dla zimowe opony to max 4 sezony i do kosza nie ważne jaki jest bieżnik ale to moje zdanie.
petrosdbz20 Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Eeee, nieważne już OUTSIDE na zewnątrz Tak, nie przyjrzałem się
Fido Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Hah najpierw czepiasz się jak doradzam rozmiar 215 lub 225, Tego się nie czepiłem. czepiłem się tego 235 już do 8j. Proponuję mniej piwka przy kompie i uważniejsze czytanie.
Bruuuum Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Hah najpierw czepiasz się jak doradzam rozmiar 215 lub 225, Tego się nie czepiłem. czepiłem się tego 235 już do 8j. Proponuję mniej piwka przy kompie i uważniejsze czytanie. Proszę, nie wkopuj się bardziej jakimiś płytkimi tekstami o piwie Poleciłem 215 lub 225 do 7,5j i 235 (lub też 225 jak mam teraz sam) do 8j, notabene na wlepce do 8j "fabryka wkłada" też 235. Więc podsumowując kolega zapytał czy do 7,5j 225 czy wlepkowe 235, odpowiedziałem swoim zdaniem, że 215 lub 225, a 235 bardziej do 8j, na co odpisałeś, że fabryka wkłada na 7,5j 235 i moja sprawa co ja sobie zakładam, a później, że sam polecasz 215, następnie czepiasz się o 235 na 8j mimo, że oprócz tego, że tak polecam swoim zdaniem, to jeszcze tak zaleca wspomniana wcześniej przez Ciebie fabryka.... Masakra, naprawdę nie widzę sensu dalszej dyskusji z Tobą
petrosdbz20 Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Ja na zimę włożyłem 235 Też takie dałem. W wulkanizacji tylko się zdziwili, że nie 225. Niestety założone Nokiany nie mają takiego rantu, jak poprzednie opony i felga tak trochę niefajnie wystaje.
pajda Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Ja na zimę włożyłem 235Też takie dałem. W wulkanizacji tylko się zdziwili, że nie 225. Niestety założone Nokiany nie mają takiego rantu, jak poprzednie opony i felga tak trochę niefajnie wystaje.Jak wystaje? Daj foto
adrian242424 Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 (edytowane) Panowie zakupiłem miesiąc temu Nokian WR D4 i jestem mega zadowolony, co prawda nie miałem jeszcze okazji przetestować na śniegu, ale na mokrej nawierzchni przy niskich temperaturach trzymają jak przyklejone, jedynie w dodatnich temperaturach rzędu 20-30* trochę pływają na zakrętach przy dużych prędkościach, ale to wina tez dużego profilu (205x55x16). Ps. Mała ciekawostka opony Nokian produkowane są w Finlandii i Rosji... , na początku trochę się wystraszyłem bo sam pracuje w branży automotive i wiem jak wygląda kontrola jakości na poszczególne kraje... ale nie mam na razie żadnych uwag, wyważyły się bardzo ładnie, nic nie bije itp, zobaczymy co będzie po dłuższym czasie. Edytowane 5 Listopada 2016 przez adrian242424
wojtek_lbn Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Panowie zakupiłem miesiąc temu Nokian WR D4 i jestem mega zadowolony, co prawda nie miałem jeszcze okazji przetestować na śniegu, ale na mokrej nawierzchni przy niskich temperaturach trzymają jak przyklejone, jedynie w dodatnich temperaturach rzędu 20-30* trochę pływają na zakrętach przy dużych prędkościach, ale to wina tez dużego profilu (205x55x16). Ps. Mała ciekawostka opony Nokian produkowane są w Finlandii i Rosji... , na początku trochę się wystraszyłem bo sam pracuje w branży automotive i wiem jak wygląda kontrola jakości na poszczególne kraje... ale nie mam na razie żadnych uwag, wyważyły się bardzo ładnie, nic nie bije itp, zobaczymy co będzie po dłuższym czasie. Zimowe Nokiany, szczególnie seria "D" zawsze wymięka od 15 stopni na plusie wzwyż- robią się wręcz niebezpieczne bo łatwo puszczają zupełnie. Taki urok dobrej zimówki. A co do miejsca produkcji- koło 80% opon marki jest robione w fabryce w Rosji, zaraz przy granicy z Finlandią, ponieważ ta fabryka jest dużo nowsza i nowocześniejsza. Póki co nikt z naszych klientów nie miał zastrzeżeń do opon z Rosji, a jest tego dużo. Kolega nawet testował 195/65R15 WRD3 z obu miejsc produkcji (najpierw miał komplet z Rosji, później drugi z Finlandii) i nie zauważył żadnych różnic, mimo że ich szukał.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się