eddek Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Jestem świeżo po swapie wałków i pompy. Co by tu nie powiedzieć od mechanika odebrałem inny samochód, po wymianie felernych części auto chodzi jak nowe. Mniej pali, nie trzęsie i jakby odzyskał kilka utraconych koni, przestał kopcić i znacznie ciszej chodzi, wyczyściłem też pompki ultradźwiękami więc pewnie to też miało jakiś wpływ. Koszty wymiany i napraw oraz robocizny zamknęły się w 3500 PLN a zrobiłem (swap pompy i wałków + wymiana rozrządu + czyszczenie pompek ultradźwiękami oraz wymiana uzczelniaczy + nowy olej + filtr + brakowało jakiś drobnostek zimering na turbo oraz ślizgi zderzaka ) Autko jak nowe teraz czuć, że to jest 16v( BLB 2.0 TDI 16v 2005 ) Pozdrowienia dla serwisu naprawiającego AZ AUTO Gdańsk
Splendor Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 Dzisiaj odebrałem autko po zabiegu likwidacji wałków wyrównoważających. Mam górę silnika z BLB a dół z BKD. Wymieniony został również cały rozrząd. Autko chodzi jak marzenie. Mogę polecić mechanika z Poznania który tego dokonał. Pozdrawiam
mirop22 Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Witam zgodnie z opisem jaro4444 cyt: smok oleju z silnika 06B115251 AJM, AWX, AVF, .... obcinamy z wysokości tak jak pokazał Piero, mogę prosić o link do tego opisu
H4mm3R Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Witam zgodnie z opisem jaro4444 cyt: smok oleju z silnika 06B115251 AJM, AWX, AVF, .... obcinamy z wysokości tak jak pokazał Piero, mogę prosić o link do tego opisu A po co Ci opis? Bierzesz flexe i ucinasz ok 1cm przed sitkiem. A jak nie to gdzieś w temacie jest foto
mirop22 Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Dzięki za foto Z tego co widzę nic nie trzeba spawać a jest to kwestia tylko przycięcia smoka tuż przy sitku Pozdrawiam
griga-st Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Ma ktoś zdjęcia jak to w BPW wygląda? Chciałbym pokazać kolegom, Niemcom jak sobie Nasi z tym poradzili(koszt naprawy mojego, z nowymi częściami wycenili na :sick3:1900€)[br]Dopisany: 18 Lipiec 2011, 18:22_________________________________________________Właśnie skończyłem drukowanie znalezionych zdjęć i spisu części( ) dla tutejszych mechaników. Tak na marginesie :moja zona poskarżyła się dzisiaj przyjaciółce której mąż jest bliskim znajomym pana Stadler`a.
jaro4444 Opublikowano 19 Lipca 2011 Autor Opublikowano 19 Lipca 2011 Ma ktoś zdjęcia jak to w BPW wygląda? Chciałbym pokazać kolegom, Niemcom jak sobie Nasi z tym poradzili(koszt naprawy mojego, z nowymi częściami wycenili na :sick3:1900€)[br]Dopisany: 18 Lipiec 2011, 18:22_________________________________________________Właśnie skończyłem drukowanie znalezionych zdjęć i spisu części( ) dla tutejszych mechaników. Tak na marginesie :moja zona poskarżyła się dzisiaj przyjaciółce której mąż jest bliskim znajomym pana Stadler`a. Kolego pamiętaj tylko o czynnościach poza wykazem cześci, czyli: - podszlifowanie miski w środku (usunięcie przegrody), - podcięcie smoka, - zaślepienie kanału olejowego.
griga-st Opublikowano 19 Lipca 2011 Opublikowano 19 Lipca 2011 - podszlifowanie miski w środku (usunięcie przegrody), - podcięcie smoka, - zaślepienie kanału olejowego. Miska nowa od AWX pasuje P&P, bez podcinania? Oj zebys Jaro zobaczyl miny mechanikow :shocked: BEZCENNE! Wlasnie przed 10min. dostalem wiadomosc ze czesci juz sa, i ze sie podejma roboty [br]Dopisany: 19 Lipiec 2011, 12:00_________________________________________________Dzieki wielkie dla kolegi jaro4444 i wszystkich ktozy przetestowali ta przerobke przedemna :notworthy:
jaro4444 Opublikowano 19 Lipca 2011 Autor Opublikowano 19 Lipca 2011 Miska nowa od AWX pasuje P&P, bez podcinania? Pasuje ale szkoda kasy, bo oprócz miski musisz dać inny bagnet i rurkę bagnetu. A jak zostawisz swoją to jest 10 min szlifowania w środku miski i podcięcie smoka od AWX zajmuje następne 3 min z oszlifowaniem krawędzi Poza tym w silnikach z napędem wałków (więc i w BPW) przednia pokrywa wału korbowego jest większa i inaczej ukształtowana. Ważne jest też sposób przykręcenia przedniej łapy podpierającej silnik do miski - w starszych motorach jest ona przykręcana z przodu miski na dwie śruby, w młodszych z boku na 3 śruby. Więc dobrać odpowiednia miskę zastępczą nie jest łatwo. Dlatego prościej jest nieco poszliwować wewnątrz starą i w drogę
griga-st Opublikowano 19 Lipca 2011 Opublikowano 19 Lipca 2011 Kurcze, już powiedziałem żeby zamówili do AWX-a . Problem jest, ze ja nie mogę być przy naprawie. Nieśmiało spytam, jest może gdzieś zdjęcie takiej oszlifowanej miski? Teraz przypominam sobie ze o miskach tez już było pisane:kox: PS. Trochę zazdroszczę kolegom, ze macie czas na grzebanko Jaro4444 ,dzięki :hi:za stoicki spokój przy tłumaczeniu ciągle tego samego
ALBINEK Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 Nie zmieniałem miski , kawałek przegrody wyciąłem.
griga-st Opublikowano 21 Lipca 2011 Opublikowano 21 Lipca 2011 Silnik BPW .Panowie, potrzebuje pilnie pomocy z kołem zębatym do pompy oleju 038115105D. Oryginalnie jest na nim zębatka z 31-ma zębami(06A115121), a wszędzie piszecie o 23 zębach. >>> Jaki numer ma kolo z 23-ma zębami?<<< Na wal korbowy NOWE kolo jest z 19-ma zębami. Dopisze jeszcze ze dzisiaj silnik rozebrali, i OCZYWIŚCIE osławiony imbusik(albo zabierak, bo pompka nie odkręcona jeszcze) sick3. [br]Dopisany: 21 Lipiec 2011, 18:06_________________________________________________Dzieki za zdjecie [br]Dopisany: 21 Lipiec 2011, 18:07_________________________________________________Kurcze, przewertowałem temat i znalazłem(chyba?)błąd: Pompa (kompletna) powinna być z numerem 038115105C , a samo kolo ma numer 038115121A Prosze mnie poprawic jak cos nie tego
radek77 Opublikowano 21 Lipca 2011 Opublikowano 21 Lipca 2011 GRIGA_ST ja przerobiłem swoje BPW według opisu JARO4444 w wersji 1 i jest ok. Przy okazji chciałbym podziękować JARO4444 za fachową i bezinteresowną pomoc,wielkie słowa uznania przez wielkie P. IRKU.
griga-st Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 Ja kupiłem części jak poniżej: Mam bardzo pilną sprawę do Was koledzy... potrzebuję dokładne zestawienie części które muszę kupić do wykonania tego zabiegu opisanego w temacie, jako że nie jestem mechanikiem proszę o wyrozumiałość i o pomoc bo samochód stoji unieruchomiony dzięki kochanej pompie oleju. Mój silnik to BPW z 2005r. Czy wszystkie części mogę kupić nowe czy muszę szukać coś z używek ? Ostatnio robiłem dla znajomego spis części + przybliżone ceny części wink4 Pompa 038 115 105 D 753zł Smok 06B 115 251 51zł Śruba N 909 450 02 x2 6zł za 2szt Pierscien N 028 222 2 10zł Sruba N 907 040 07 x3 4zł za 3szt Podkladka N 012 234 5 x3 1zł za 3szt Łańcuch 038 115 230 95zł kółko na wał 06A 105 209 B 63zł napinacz 038 115 130 23zł uspokajacz oleju 038 103 623 88zł Zimer 038 103 085 E 82zł A tu nasz guru pisze tak: Nie mieszaj tongue4 Więc jak montujesz na wale koło 06A105209B, to musisz mieć pompę z kołem na 23 zęby, a nie na 31 jak ma koło 06A115121. Przy kole 23 zęby pompa oleju ma znacznie wyższe obroty i wytwarza wyższe ciśnienie oleju przy niskich obrotach silnika. PS. Nie dało by się tej wiedzy jakoś usystematyzować w postaci jakiejś Wiki? [br]Dopisany: 21 Lipiec 2011, 22:06_________________________________________________radek 77- ile już nalatałeś bez walków? jak wrażenia? Pompa 038115105C ma kolo oryginalnie 23 zęby.[br]Dopisany: 21 Lipiec 2011, 22:25_________________________________________________Łańcuch 038 115 230 vs Łańcuch 038 115 230 A Jest jakaś różnica? [br]Dopisany: 21 Lipiec 2011, 22:30_________________________________________________Widze ze wszyscy na wakacje wyjechali [br]Dopisany: 22 Lipiec 2011, 12:40_________________________________________________Dzisiaj się przekonałem ze różnica jednak jest
radek77 Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 Ja jestem po swapie od wtorku,zrobiłem 350 kilometrów jak na razie ok silnik tak jakby chodził ciszej i się lepiej wkręcał na obroty.
griga-st Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 Jak powinien być prawidlowo przymocowany uspokajacz oleju(schwalsper)038 103 623 ? Ma mocowanie tylko na jedna śrubę(wraz z pompa oleju),a po przekątnej zatrzask pasujący do otworu w bloku. Miska oleju (BPW) tez powinna go(uspokajacza)w jakiś sposób dociskać? ______________________________________________________________________________________________________________________ Radek77 byleś przy montażu?
grabalaba Opublikowano 23 Lipca 2011 Opublikowano 23 Lipca 2011 Witam! Robiony jest SWAP silnika BPW (imbus wytarty na koło!!!!). Pytanko: do tego zestawu : "- kółko 06A105209B - łańcuszek 038115230A - napinacz 038115130 - uspokajacz oleju 038103623 - uszczelniacz przedni wału 038103085E - smok 06B115251" została założona pompa 038 115 105 D. I co: łańcuch jest za krótki (za duże kółko na pompie)!! Rozumiem, że ma być pompa 03G115105 do tego zestawu? I jeszcze jedno: co można sensownego zrobić ze starymi wałkami i pompą z uszkodzonego BPW? ZŁOM? Pozdrawiam.
griga-st Opublikowano 23 Lipca 2011 Opublikowano 23 Lipca 2011 038 115 230 A taki powinien być łańcuch(NIE 038115230). A kolo powinno mieć 23(oryginalnie kolo Z23 jest z papa końcową litera"C") zęby żeby wszystko ładnie pasowało. Niby proste jak budowa cepa a sam się poplątałem Myślę ze papa wewnętrznie nie różni się budowa, dlatego ma taki sam numer. Gdzieś wcześniej jest wklejka z ETKI z bodajze silnikiem BMM w A3-ojce.
grabalaba Opublikowano 23 Lipca 2011 Opublikowano 23 Lipca 2011 038 115 230 A taki powinien być łańcuch(NIE 038115230)... Problemem nie jest za krótki łańcuch, który ma właściwy nr 038115230A w zestawie, tylko prawdopodobnie nie ta pompa do tego zestawu (038 115 105 D - 31 zębów)?! Jak się mylę, to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu. Reasumując - pompa powinna mieć 23 zęby i jej nr to 03G115105? Pzdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się