Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Czy ktoś robił już kastrację w silniku CAG to jest 2,0 CR z początku 2008 roku. Na wolnych obrotach co kilkanaście sec. delikatnie targnie silnikiem. Przy ruszaniu z miejsca też delikatnie szarpie. Czy usuniecie wałków nie pogorszy kultury pracy silnika? o bezawaryjności pompy z 1,9 nie dyskutuję bo jest oczywista. Proszę o konstruktywny komentarz.

Opublikowano
Przeczytałem wszystko i przechodzi mnie przerażenie, bo już nie wiem co robić.

Samochód kupiłem jakies 3 tyg. temu z przebiegiem ....uwaga ....340tys km, oczywiście sprawdzałem w audi po vinie co i jak. Do 2011 byl serwisowany w audi i tam miedzy innymi przy 200tys wymiana silnika. Mam lekkie drgania gdy stoje na światłach, ale myslalem ze to dwumas.... ale teraz zacząłem sie bac ze jednak ten problem mnie dotknął. Miska olejowa jest nowa, wiec nie zdejmowałem, ale czy cholera tam zrobili wszystko jak należy ?! :)

a te 200Tysi kiedy było. bo jesli był cały motor zmieniany to masz 2 lata gwarancji na niego. o ile był cały kompletny...chyba ze słupek montowali i przekładane były zabawki.

...jeśli dobrze pamiętam w 2010, ale co dokładnie to nie pytałem. Muszę chyba jeszcze raz sie tam wybrac

silnik był wymieniany w 2008 ( jak to ładnie napisane AUSTAUSEMOTOR ) germaniec nawalił w 2 lata 200tys :)

Opublikowano
Witam,

Czy ktoś robił już kastrację w silniku CAG to jest 2,0 CR z początku 2008 roku. Na wolnych obrotach co kilkanaście sec. delikatnie targnie silnikiem. Przy ruszaniu z miejsca też delikatnie szarpie. Czy usuniecie wałków nie pogorszy kultury pracy silnika?

Bola mnie plecy... czy jak utne sobie noge przestana? tylko wtedy jezeli bol plecow wynika z chorej nogi... w przeciwnym wypadku zrobie z siebie kaleke bez sensu

"Twarda praca" dla niektorych jest pogorszeniem a dla kogos innego zupelnie czyms neutralnym

Najtaniej wyjdzie regeneracja gniazda tym bardziej ze na allegro jest od zaj... ofert oraz ze zbijanie zebatki z walu nie jest bulka z maslem (obarczona takze pewnym ryzykiem uszkodzenia walu)

Obstawiam jednak ze chcesz uciac sobie noge bo bola plecy..... zacznij od diagnostyki tego auta

W silniki CAGx rozrzad wymienia sie co chyba 180tys wiec jezeli sie na niego zbierasz to nic nie stoi na przeszkodzie aby tam zagladnac a nie umawiac sie na uciecie nogi

W tym silniczku jest troche elektroniki - odczytaj bledy... ale moze dla czystosci watka z tym zwiazane problemy opisuj w osobnym watku

Wystepuja takze klopoty ze sprzeglem co nawet podskokami obrotow sie ujawnia (jezeli wierzyc w opis ponizej)

A6 2009 2.0TDI 170 Rough Idle

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Minęło już około 2 lata od pierwszych zabiegów likwidacji wałków więc przydały by się opinie weteranów o pracy ich wykastrowanych silników, ewentualnych skutkach ubocznych lub ich braku. Było by to cenną wskazówką dla niezdecydowanych oraz pewną formą satysfakcji dla pomysłodawcy i autora wątku. Jeżeli ktoś ma już nalatane kilkadziesiąt (może i ponad setkę) po zabiegu, zagląda tu czasem to proszę o kilka słów własnej opinii.

Ja przejechałem już niespełna 50 tys po likwidacji i jak na razie nie mam powodu do narzekania, ale jestem ciekaw jak innym sprawują się te silniki. Zbliża się wymiana rozrządu i trochę z czystej ciekawości korci mnie ponowne założenie modułu. Regeneratorzy dwoją się i troją by zniechęcić do kastracji więc była by okazja wytrącić im koronny argument dotyczący lepszej kultury pracy.

Opublikowano

Witam serdecznie. Jakiś czas temu dokładnie we wrześniu tamtego roku w drodze kupna = sprzedaży nabyłem od kolegi JARO jego autko Audi i wszystko jest dobrze z silnikiem. W tym roku w miesiącu lipcu pojechałem do CRO i spalił mi średnio na trasie w granicach 5,8-5,9 ropy. Mam już go ponad rok i tylko wymieniłem - jak radził jaro - 3 filtry i olej w silniku. Auto przyspiesza dobrze, zrobiłem nim od zakupu do dzisiaj jakieś 12 tysi , nie bierze oleju, a jak pisałem spalanie jest na bardzo dobrym niskim poziomie, mam drugiego diesla o pojemności 1,8 i mocy zawrotnej 90 km i pali mi srednio 7,4 ropy. Ostatnio byłem na przeglądzie w Ecu we Wrocku i Patryk powiedział, że wszystko jest oki. N

Opublikowano

Gajes666 ja zrobiłem po kastracji 140kkm i jeżdżę bezproblemowo.

Opublikowano

Hammer a powiedz jak sprawdził się u Ciebie olej Milers'a bo wiem że próbowałeś i kręcisz niezłe przebiegi. Jak wypada w stosunku do poprzednich olei które stosowałeś?

Opublikowano
Hammer a powiedz jak sprawdził się u Ciebie olej Milers'a bo wiem że próbowałeś i kręcisz niezłe przebiegi. Jak wypada w stosunku do poprzednich olei które stosowałeś?

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-olej-tdi-9726/index243.html#post3096153 Nie róbmy tu OT :wink:

Opublikowano
Gajes666 ja zrobiłem po kastracji 140kkm i jeżdżę bezproblemowo.

140kkm - to już jest znaczny przebieg - potwierdza zasadność podjętej decyzji. Oby tak dalej! Niezdecydowanym chyba będzie łatwiej podjąć decyzję.

Opublikowano
...to wiedziałbyś że są dwie metody z wymianą wału pod ten z 1.9 oraz bez wymiany. Przypuszczam że różnią się przeciwwagami zmniejszającymi drgania. W 2.0 tą rolę pełni zespół wałków (niech potwierdzi lub zaprzeczy w/w tezę ktoś mądrzejszy).

Nie wiem jaki masz silnik ale u mnie w BPW nastąpiła zmiana charakterystyki pracy silnika na twardszą oraz pojawiły się drgania których przed wymianą nie było (i co byś nie psiał nie wmówisz mi że jest inaczej).

Taki na szybko z wgladu do etki wynika, ze niezaleznie czy to silnik 1.9PD czy 2.0PD/CR (poprzeczny jak i wzdl montaz silnika) to:

- waly do silnikow bez walkow wyr to 038 105 021 X

- waly do silnikow z walkami wyt to 03G 105 021 X (gdzie X to literka np C)

- waly do silnikow 1.9 na VP maja symbole 028 wiec inne

Wniosek: wykastrowany 2.0TDI PD ex-walkowy na ori wale to nie ten sam silnik co szedl bezwalkowo w oryginale

Pozdrawiam,

Przemek

numerkologia (za bledy w przepisaniu nie odpowiadam)

a4 2007

wal korbowy 1.9

038 105 021 K

wal korbowy 2.0

03G 105 021 C,S,F,L,K

A3 1.9/2.0

038 105 021 AA,S,Q

octavia 1.9

038 105 021 E, C, K

octavia 1.9/2.0

038 105 021 AB,AA,AE,S,Q

octavia (nowsza?) 2.0 (cega! - CR)

038 105 021 AA

passat 2007 1.9/2.0

038 105 021 S,Q (BKC, BXE, BLS - 1.9)

03G 105 021 Q,C,K,C

EDIT:

moze roznica 038 vs 03G wynika np z defaultowo nabitej zebateczki w moze nie tylko z tego powodu...

Przeglądanie ETKI odrobione wzorcowo ale czy miałeś do czynienia fizycznie w tymi wałami?

Już kiedyś to dokładnie opisałem - silniki 105 KM mają wały z cienkimi czopami korbowodów.

Silniki 2,0 TDI i mocne 1,9 TDI (od 130 KM do 163 KM i w Sharanie 115-150 KM) mają o 2 mm grubsze czopy korbowodowe. To podstawowy podział.

Teraz wały "mocne" można podzielić na te z czterema i ośmioma przeciwciężarami. Np. wszystkie 1,9 mocne mają 8 przeciwciężarów. Początkowe 2,0 bez wałków miały 8 przeciwciężarów, a wzdłużne z wałkami miały 4 przeciwcięzary. Później wszystkie 2,0 miały wały z 4 przeciwciężarami i tą samą odkuwkę wału (od momentu wprowadzenia do produkcji silnika BMN). Rożniły się tym co miały zaprasowne na końcu (zębatka do napędu łańcuszka pompy oleju, kółka wahliwego do napędu wałków, koła zębatego do napędu wałków). Stąd miały różne oznaczenia kodowe.

Ważne w kodach wałów jest też umieszczenie nadajnika położenia wału - albo tarcza impulsatora za 4 cylindrem albo pierścień magnetyczny na końcu wału.

Wały zastosowane po raz pierwszy w rodzinie Golf IV i pochodne miały nr 038 .... Wały zastosowane po raz pierwszy w silnikach rodziny Golf V miały początek 03G.

P.S. Przemek sprawdź sobie z ciekawości wały z silników AWX, BGW, BPW, BKD, BLB...

Opublikowano

czyli podsumowujac jezeli jest taki wal

2d8ceb940520a153m.jpg

to po kastracji bedzie sie telepac

a jak jest taki wal

26edd2a790cc1c92m.jpg

to po poprawnie wykonanej kastracji i sprawnemu silnikowi auto nie powinno chodzic gorzej niz octavia *)

*)

zakladajac, ze umieszczenie wzdluzne silnika jakie jest w a4/a6 nie przenosi drgan na bude bardziej wzgledem umieszczenia poprzecznego jakie jest jest w golfo-octaviach

zakladajac, ze waly walkowe i bezwalkowe o takiej samej liczbie przeciwwag sa identyczne a nie tylko podobne (np waga tych przeciwwag czy inne takie

pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Przemek czytasz ze zrozumieniem? Wały takie jak na zdjęciu nr 1 (4 przeciwciężary) są SERYJNIE stosowane np. w poprzecznych BMN, BKD, BMM, .... bez wałków a również poprzecznych z wałkami (np. BMR), oraz we wzdłużnych z wałkami (BLB, BRE, ...). Nigdzie nie ma nadzwyczajnych drgań. Wałki Kolego nie tłumią drgań a wytwarzają jedynie MOMENT ŻYROSKOPOWY stabilizujący silnik przed "kiwaniem" się na boki. W silnikach poprzecznych niższej kalsy (GOLF, POLO) stabilizację daje zawieszenia silnika w wyższych punktach (na wysokości głowicy) i dodatkowy trzeci punkt pod skrzynią biegów (na wysokości dna miski olejowej czyli na bardzo dużym ramieniu względem osi obrotu silnika) . W wyższych modelach (Passat, Sharan) dodano wałki celem dodatkowego wytłumienia "falowania" silnika. W A4 i A6 silnik ma inne zawieszenie, łapy są zdecydowanie bliżej środka ciężkości motoru, dlatego nie wisi on jak wahadło a ma zdecydowanie większą masę nad osią obrotu. Powoduje to zdecydownie większą podatnośc na "kiwanie się" na boki i drgania wysokiej częstotliwości. Ponadto siły przy wzdłużnym zawieszeniu sinika rozkładają się zdecydowanie inaczej jak przy poprzecznym.

Rafkins zastosował wał z 8 przeciwciężarami z BKD zamiast seryjnego z BLB, ja miałem wał z 4 przeciwciężarami z BSY (Mitsubishi). Nie widziałem większej różnicy w pracy tych silników. Śmiem twierdzić, że większe znaczenie ma stan układu wtryskowego jak wał.

zakladajac, ze waly walkowe i bezwalkowe o takiej samej liczbie przeciwwag sa identyczne a nie tylko podobne (np waga tych przeciwwag czy inne takie

Kilka razy już Ci pisałem, że mierzyłem obie odkuwki wału i mają identyczne wymiary przeciwwag oraz ten sam "krótki" nr części (np. 028 AA). Więc są po prostu identyczne.

Przypuszczam, że wały z 4 przeciwciężarami mają mniejszy osiowy moment bezwładności dlatego powinny pozytywnie wpłynąć na dynamikę i spalanie. Jednak do mnie jako tradycjonalisty bardziej przemawia wał z 8 przeciwciężarami bo moim zdaniem taki układ przeciwciężarów wytwarza mniejsze wewnętrzne momenty gnące w wale. Nie mają one jednak absolutnie znaczenia dla drgań silnika jako całości a tylko na wewnętrzne naprężenia wału.

Opublikowano

Wałki Kolego nie tłumią drgań a wytwarzają jedynie MOMENT ŻYROSKOPOWY stabilizujący silnik przed "kiwaniem" się na boki.

google pisza (pewnie nie kazdy wie co to w sumie oznacza)

Moment żyroskopowy zależy od prędkości obrotowej ciała, jak i wielkości wirującej masy – czyli im jedziemy szybciej, tym moment żyroskopowy jest mocniejszy i motocykl stabilniejszy (chodzi o krecace sie kolo)… Żyroskop działa tylko wtedy poprawnie, jeżeli oś obrotu przechodzi przez środek masy i jest naturalną osią obrotu ciała”

No to wychodzi mi jak nic ze te przeciwwagi sa po to by wysrodkowac os obrotu masy by „się to nie kiwalo”

Czy kiwanie przy każdym obrocie walu przy predkosci obrotowej pracy silnika nie jest…. telepaniem?

W A4 i A6 silnik ma inne zawieszenie, łapy są zdecydowanie bliżej środka ciężkości motoru, dlatego nie wisi on jak wahadło a ma zdecydowanie większą masę nad osią obrotu. Powoduje to zdecydownie większą podatnośc na "kiwanie się" na boki i drgania wysokiej częstotliwości.

W bude b6/b7/exeo montowano silniki tez 1,9 wiec nie sadze by to auto w salonie „miało twarda prace”…

Reasumując winowajca twardej pracy (wg Ciebie) jest zajezdzony układ wtryskowy, który przy tym umieszczeniu silnika w budzie wychodzi „twarda praca” (obrazowo mowiac „silnik jest popsuty i powinien być naprawiony”)?

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Przemek wybacz ale jesteś tylko teoretykiem i w dodatku Twoja przedmiotowa wiedza jest bardzo daleka nawet od minimalnych podstaw aby zrozumieć pewne zjawiska. Szkoda mi czasu aby od podstaw tłumaczyć Ci teorię ruchu ciała sztywnego i mechanikę teoretyczną.

Poczytaj nieco o siłach masowych 1,2 i 3 rzędu, osiowym momencie bezwładności ciała i układu ciał wirujących.

Do tego powiedz iloma autami przerobionymi wg. powyższego opisu jeżdziłeś, bo zapewne zabierając głos masz szerokie porównanie w tej sprawie.

Niesprawny układ wtryskowy odpowiada za dw(omega)/dt czyli nierównomierności chwilowej prędkości obrotowej.

A tak na koniec Exeo nigdy nie miało 1,9 TDI.

Opublikowano
Szkoda mi czasu aby od podstaw tłumaczyć

ojej -)

odnosze wrazenie ze rozpowszechniles patent na pozbycie sie problemu walkow tylko do pelni szczescia zabraklo 4 przeciwwag w wale!... a zmiana walu to podniesie kosztu operacji (zmniejszajaca jej atrakcyjnosc)

Nie zdziwilbym sie jakby auta na lancuchu gdzie jest kastracja sensowna kosztowo (i tylko w tym przypadku!) ladowali akurat pechowo waly wlasnie z 4ema przeciwwagami (nie chce mi sie kodow szukac i porownywac... kazdy zainteresowany sam sobie sprawdzi) - wiec "twarda praca" łelkam

exeo ma bude z b7 i tam byly i to jak najbardziej seryjnie montowane silniki diesla bez walkow wyrownujacych... tyle ze waly byly tam z 8-oma przeciwwagami

Jak ktos ma wal z 4ema przeciwwagami lepiej niech sobie to przemysli

pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Przemek wiele osób przemyślało i jeździ zadowolone.

Podaj kody tych silników z Exeo bo chyba znów popłynąłeś...

A co powiesz na SERYJNE motory BMN i np. BMM z 4 przeciwciężarami i bez wałków? :)

Proponuję Ci po raz ostatni przyjrzeć się zdjęciu i zwrócić uwagę na wilekość przeciwwag w obu wałach i ich odsunięcie od osi obrotu wału, a następnie przeanalizować wzór moment bezwładności i siły masowe w ruchu obrotowym:

10dd12f1a4ed8505m.jpg

P.S. Wybór metody przeróbki należy do każdego z posiadaczy. Ja nikogo nie mam zamiaru uszczęśliwiać, ale czasem mam wrażenie, że Twoje wpisy nie wnoszą nic poza fermentem albo próbą zdyskredytowania tej metody przeróbki fabrycznego bubla. Jeśli tak to za czym lobbujesz?

Opublikowano

powiedzcie czy warto się pchać 2.0 tdi 140 km ?

---------- Post dopisany at 15:45 ---------- Poprzedni post napisany at 15:35 ----------

mam A4 B6 AWX i chce zmienić na B7 najlepiej by było na 1.9 tdi 116km , ale podoba mi się A6 ta po 2005 roku ale w grę wchodzi silnik 2.0 tdi 140 km , czy warto pchać się w tą jednostkę czy za bardzo awaryjny ten silnik ?

Opublikowano

Awaryjny tak samo jak każdy inny. Masz szczęście to tylko wymieniasz olej, masz pecha to wymieniasz wszystko. Kolejna sprawa to ile km robisz rocznie. A tak na prawdę poczytaj forum i nie róbmy tu OT.

Opublikowano

Tomek jak z twardością tego Twojego imbusa?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...