Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
U mnie nic się nie zmieniło , 4.5 L

niby jakim cudem po swapie nic się nie zmieniło:facepalm:

Skoro wywaliłeś kilka kg gratów z miski:naughty:

Wałki nie są zanurzone w oleju więc po ich zdemontowaniu wlewam tyle samo oleju jak przed . Miska ta sama , bagnet ten sam , więc ilość oleju bez zmian .

Opublikowano

To niech ktoś mi wytłumaczy cud, zmianiałem już 2x olej i sam wlewam zawsze 5,5L i stan mam pod max. wlanie 4,5 nie daje nawet min. (sprawdzane po napełnieniu filtra oleju)

przed swapem lałem 4,2

Opublikowano

Niestety ale wałki a właściwie ich obudowa jest zanurzona w oleju.

Zobaczcie gdzie macie smoka w oryginale, na jakim jest poziomie w misce, wlejcie do miski 5 l oleju i zobaczcie czy nie zatapia części korpusu wałków.

Okaże się że część wałków jest zatopiona.

Oczywistą sprawą jest to że wałki ( mówimy o całym ustrojstwie zdemontowanym przy swapie ) nie taplają się w całości w oleju.

Po zdemontowaniu trzeba jakoś uzupełnić braki metalu - uzupełniaczem jest olej.

Na zdjęciu widać jaka wysokość dzieli smoka od obudowy.

image.jpg

W mojej misce przy zalewaniu wyszło około +0,6l. Bagnet ten sam, miska ta sama.

Tak naprawdę najważniejsze jest to by smok z nowej pompy po swapie ssał z samego dna miski - a to już zupełnie inna historia.

Opublikowano

U mnie w BKD miska od BLB i wchodzi ok 4,5L

Opublikowano

BKD nie ma wałków więc co wywalałeś z silnika??

Opublikowano

Wymienił silnik na BKD ale musiał założyć miskę olejową od BLB.

Opublikowano

Dokładnie, nic nie wywalałem tylko miska od blb

Wysłane z Samsung

Opublikowano

mam silnik BRE- auto nie wiadomo ile ma najechane wiec co byscie radzili bo problem mam z dostepem do podnosnika zeby zwalic miske i zobaczyc czy ktos tam grzebal czy nie. Silnik BRE to tylko pompa czy cos jeszcze do wymiany??

Opublikowano

Generalnie nie masz wyboru. Aby sprawdzić trzeba niestety miska w dół.

Można się wsłuchiwać, gdybać ale czasami nie ma takich objawów a napęd się kończy.

Jak zdejmiesz miskę to warto zrobić przegląd dołu silnika - skoro jest rozebrany.

Więcej tam się nic nie dzieje.

Opublikowano
Dziekuje za odpowiedz. Czyli zamawiam to:

Modyfikacja napędu pompa pompy oleju 2,0TDI blb (3905909983) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

rozbieram wymieniam i koniec??

Jeszcze sruba z lbem imbusowym do zaslepienia smarowania po walkach i przy tej robocie dobrze jest wymienic zimmering przedni na wale.

---------- Post dopisany at 19:38 ---------- Poprzedni post napisany at 19:22 ----------

20120921_164139.jpg

tu masz zaznaczone który otwór zaślepić

Opublikowano

Potwierdzam i masz to w odpowiedzi na PW.

Opublikowano

Zadzwonilem dzis do TMASERWIS zeby mi wyslali co trzeba abym nie byl z autem na podnosniku tydzien- a pan mi strzelil, ze jak auto model 2006<data 09.11.2015> to moze byc pompa na lancuchu albo na zebatkach... i mam zagwozdke- czy wszystkie BRE byly na zebatkach czy na lancuchu takze??

Opublikowano

Oj kolego bigkaban.

Cała dyskusja czy też wypowiedzi w tym wątku to raczej odejście od opcji zabieraka i jak w temacie zlikwidowanie wałków.

Ty chcesz iść nadal w niepewne rozwiązanie ?

Ja wiem że mniej roboty, kasy ale zawsze będziesz myślał o wałeczku przed dłuższą podróżą - gwarantuję Ci to.

Assistance obowiązkowo.

Opublikowano

Koszt podobny bo walek tma to 650 a modyfikacja komplet to 730 ale boje sie, ze mechanior cos spindoli przy modyfikacji no i mam dylemat bo mowia, ze walki poprawione sa ok. Co robic?

Opublikowano
i jak w temacie zlikwidowanie wałków.

Ty chcesz iść nadal w niepewne rozwiązanie ?

Od ponad 20 lat vw stosuje naped pompy oleju przez zabierak zarowno w silnilach benzynowych jak i klekotach. Jednak poglebienie gniazda to nie przeeobka na ”poprawione rozwiazanie” bo w 2010+ sa inne walki (nie tylko glebsza dziurka) jak i pompa oleju. Wyciecie walkow to tez niepelna przerobka bo w ori silnokach bezwalkowych sa inne waly(z przeciwwagami) i z racji kosztu tego sie nie wymienia. Operacja zbijania i nabijania na wal zwbatki to jak dla mnie maly jardcore (nie jest to jal wymiana klockow)

Tak czy siak jest zawsze jakis kompromis.

Opublikowano

Wałki od 2010r są "identyczne" jak te, stosowane od 2004r(zmniejszyli ilość podpór,panewek na których pracuje wałek balansujący w korpusie)

DSC_2445.jpg

---------- Post dopisany at 18:26 ---------- Poprzedni post napisany at 18:20 ----------

brak środkowej panewki na wałku-wałek z moduły z 2012r.

DSCN2394.jpg

Opublikowano
Wałki od 2010r są "identyczne" jak te, stosowane od 2004r(zmniejszyli ilość podpór,panewek na których pracuje wałek balansujący w korpusie)

Czesc,

przyjmijmy, ze zespol walkow balansujacych logicznie sklada sie z korpusu i walkow w nim osadzonych

W 2010+ nie ma srodkowej panewki w korpusie a wiec i walki nie maja "srodka" przygotowanego na prace w panewce

W -2009 jest srodkowa panewka i walki maja przygotowane miejsce na prace w srodkowej panewce

Wniosek: zarowno korpus jak i wsadzany do niego wapek z dziurka jest inny (pomijam glebokosc otworu na zabierak)

Napisalem nieprawde?

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

pompa olejowa -2009 vs 2010+ jest technicznie inna (ma inny kod czesci)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...