Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

-operacja demontażu i montażu zębatki bądź koła zębatego na wał jest bardzo prosta(jeśli posiadasz odpowiedni sprzęt,podnośnik itd....)

-pompki olejowe montowane od 2004r rozpoczynały się od 03g115105a(napęd wałków poprzez łańcuch),koła zębate zaczynały się od końcówki"b"następnie "c","e","g","h"

-oryginalna pompka z literą "h" posiada inne mocowanie

Opublikowano

Wstawione z TMASERWIS i zobaczymy.. stare juz mialo luzu z 5-7 milimetrow na obrocie.. takze spokojniej spie...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Tak 5-7 mm luzu?

Na imbusie 6 mm?

To niemożliwe.

Gdybyś napisał 2-3 a tu walnąłeś takiego wartościa że aż strach się bać.

Opublikowano

krecilem kolem i zeby ruszyl imbus to musialem z 5-6 milimetrow kolo ruszyc... no chyba, ze oprocz imbusu doszly tam luzy miedzy kolami...

Opublikowano

Jakim kołem kręciłeś ?

Luz się mierzy na samym imbusie a nie na kołach. Równie dobrze można by powiedzieć iż imbus wyrobiony bo luz na kole 25 cm.

Koło = lewe koło, wrzucony 1 bieg, felga 17", mierzone po obwodzie.

Opublikowano

kolem zebatym na pompie

Opublikowano

pompa nie ma koła zębatego :)

Opublikowano

Nie jestem mechanikiem wiec nazywam rzeczy jak widze- jedt obudowa w srodku dwa walki a na zewnatrz bylo kolo z zebami spiralnie zakrzywionymi wiec nazwalem to kolem zebatym- na pewno wiesz o jakie kolo chodzi tylko piszesz kolejny post zeby sie droczyc a potem reszta bedzie musiala sie przebijac przez dyskusje.

Opublikowano

Wyluzuj juz ;) pawel po prostu taki jest... bierz go ... z lekkim dystansem :)

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panowie,

Ostatnio kolega mi mówił że słyszał u swojego mechanika odnośnie pomy oleju w 2,0TDI, dokładnie nie wiedział ale ponoć jest jakiś zestaw naprawczy który nawet w ASO zalecają wymieniać co 30tys. Ja u siebie zdaje się że miałem coś robione przy tej pompie, ale że co 30tys coś trzeba robić to pierwsze słysze. Orientuje się ktoś w temacie o co dokąłdnie może chodzić?

Opublikowano

Chodzi o to, aby nie słuchać mechanika kolegi ,który nie wie o co chodzi...:polew:

Opublikowano

Panowie wiem ze mój watek będzie wyglądał podobnie jak inne w tym poście ale w moim 2.0 tdi historia zapisała następujące przygody . moja wiedza motoryzacyjna zaczna się i konczy na tankowaniu ;d

1. Zakup z uszkodzona pompa olejową < cena auta rewelacyjna stan pojazdu również ,prócz tej nieszczęsnej pompy . auto paliłem 1x przez 2 sec i tak postanowiłem stać się posiadzaczem owego egzemplarza>

2. Po oględzinach miejscowych mechaników.. doradzali mi wymiane imbusa twardszego za 30 zł + zestaw naprawczy około 250 zł<łańcuszek i koła zębate napinacz>

3.moje wieczorne oględziny googli przeczytanie kilkunastu postów wykonaniu paru telefonów doradzono mi opcje z silnika 1.9 tdi bądź regenerowana stara pompe

wybrałęm pompe z 1.9 tdi koszt 750 zł z zestawem zebatka łańcuszek i napinacz plus plastikowy uspokajacz czy jakos tak

4.turbina oczywiście zaszlachtowana do regeneracji koszt 700 zł

5.po skompletowaniu części mój mechanior zaczoł skrecac Furmanke

6.wszystko pięknie ładnie skrecone auto pali ładnie na zimnym silniku co zauważyłęm po 3 dniowym użytkowaniu auta. na ciepłym pali po 3 sec +-

7.i to czego się nie spodziewałem po przejechaniu 1 km max zapala się czerwona kontrolka oznaczająca ciśnienie oleju w silniku natomiast po wciśnięciu check moje tłumaczenie brzmi: zatrzymaj prace silnika niski poziom oleju w silniku uzupełnij

8.moje uwagi sa takie gdy auto jest zimne wszystko pięknie łądnie działa jak jest ciepłe zabawa zaczyna się od początku ....... nie wiem czy ma to wpływ olej jest syntetyczny 5w 40 bodajże ten kanalik został zaślepiony nagwintowany i szczelnie zaślepiony . nie wiem nie stałęm przy mechaniku . Panewki wg Mechanika sa nienaruszone . w co nie chce mi się wierzyc ale nie powiem bo <nie widziałęm >

9.po podpięciu do komputera wychodzi ze 4 świece do wymiany może przez to tak pali ? ciepły silnik raczej nie powinien mieć na to wpływu ale wole wymienić wszystkie bóle < jakie znam po 1 tyg>

10.Ciśnienie mierzone na ciepłym silniku 90 st. 900 obr ciśnienie około 0.5 bara 2500 tys obr 1.5 bara .

11. moje pomysły sa nastepujace pojade jeszcze do 2 innych warsztatów zmierze dokładnie ciśnienie oleju będę miał porównanie bo nie wierze ze ma tylko 0.5 bara ale może się myle

niestety następne będzie spowrotem dostawanie się pod miske olejowa zmiana panewek może ? sam już nie wiem . może załoze stara pompe kupie ten imbus i zestaw naprawczy . chłopaki dajcie rady

Help me bo spale tego złoma ;)

Opublikowano

jittejutsu, jak nie znalazłeś odpowiedzi to znaczy że za mało czytałeś wątek, opcji może być wiele, ale coś czuje że albo mecher zaślepił nie tą dziurę, albo jej nie zaślepił... Ogólnie zacznij od naprawy ciśnienia oleju, bo to może skończyć silnik, a później myśl o ciężkim odpalaniu.

---------- Post dopisany at 21:43 ---------- Poprzedni post napisany at 21:40 ----------

BTW. Sprawdzałeś poziom oleju? ile go wlałeś?

Jak masz DPF olej powinien być 5W30 z normą 507.00, jak nie masz DPF to norma 505.01.

Opublikowano

z tego co mi powiedzieli przy odbiorze samochodu olej pełen syntetyk a poziom sam patrzyłem na tym czarnym super bagnecie wydaje mi się ze dobrze bo siega 2 kulki czyli maxa . tez wydaje mi się ze macheros nie przewidział tego ze po wyciagnieciu całej pompy wejdzie więcej oleju ;d rano akcja sprawdzanie oleju

jittejutsu, jak nie znalazłeś odpowiedzi to znaczy że za mało czytałeś wątek, opcji może być wiele, ale coś czuje że albo mecher zaślepił nie tą dziurę, albo jej nie zaślepił... Ogólnie zacznij od naprawy ciśnienia oleju, bo to może skończyć silnik, a później myśl o ciężkim odpalaniu.

---------- Post dopisany at 21:43 ---------- Poprzedni post napisany at 21:40 ----------

BTW. Sprawdzałeś poziom oleju? ile go wlałeś?

Jak masz DPF olej powinien być 5W30 z normą 507.00, jak nie masz DPF to norma 505.01.

Opublikowano

No i stało się. Miała być tylko wymiana imbusa na dłuższy, ale okazało się że gniazdo jest na tyle wyrobione że nowy imbus ma luz. Zapadła decyzja o wymianie całego modułu pompy na nowy. Koszt dużo za duży od zakładanego.

Silnik BPW 04.2006r. pompa na kołach zębatych.

Opublikowano

A nie lepiej oddać cały moduł do regeneracji (nowy imbus i gniazdo)?

Opublikowano

Wole wstawić całkiem nową część z niemieckiego serwisu

Opublikowano
Wole wstawić całkiem nową część z niemieckiego serwisu
głupota . Regenerowany wałek i grubszy zabierak bedzie na wieki :wink:
Opublikowano
Wole wstawić całkiem nową część z niemieckiego serwisu
głupota . Regenerowany wałek i grubszy zabierak bedzie na wieki :wink:

Dokładnie, najpierw oszczędzał wymieniając sam wałek, a teraz chce słono przepłacić ;) Nie wiedzę tu sensu, też radzę jak Wihejster, regeneracja, albo swap na niezawodną pompę starego typu.

Opublikowano

Romek, od tego sie zaczyna, wymiana samego imbusa ( profilaktyka ) , a jezeli gniazdo wyrobione bierze sie po modernizacji... wiec nie do konca. Duze grono osob tutaj wymienia same imbusy jezeli gniazdo jest w idealnym stanie, wtedy na 40.000 spokoj...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...