Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

To w końcu jak to wygląda panowie bo jak wymiana taka droga to rezygnuje z wymiany tak do 550zl jeszcze ok powyżej nie wymieniam bo nie mam tylu wolnych funduszy

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

za 600 mam goscia co to robi w Gliwicach

robil to wlasnie w a6 ostatnio na pompie z imielina i po 3 tys znowu wymiana oczywiscie reklamacje uznali ale za koszty ponownego montazu nie zwracaja...

a co do rozpiecia rozrzadu to owszem trzeba to zrobic ale jak sie przerabia naped bez kol zebatych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kupiłem sobie walki wyrównawcze i imbuls mam silnik 2.0 tdi kod bpw z listopada 2006 i o ile wiem nie ma tam napędu przez łańcuch tylko przez koła zębate mam dwóch mechaników do których zazwyczaj jeżdżę i tak pierwszy z nich powiedział ze mój VIN nie jest objęty akcja serwisową pompy oleju i on mi tego nie zrobi bo nie widzi potrzeby wymiany dobrych części hmm pomyślałem spoko nie chce zarobić ok drugi z mechaników stwierdził że mi wymieni walki i imbuls w pompie ale jest bardzo dużo roboty trzeba rozrząd ściągać i wymiana potrwa dwa dni koszta to 1000zl za głowę się złapałem 1000zl za samą robocizne części przecież mam więc zwracam się do was o pomoc

Pytanko dla wtajemniczonych ile jest rzeczywiście roboty przy wymianie tych wałków , co trzeba rozebrać i ile to może potrwać. Znacie jakiś dobry warsztat na Śląsku najlepiej okolice sosnowiec dąbrowa Będzin który by mi to wymienił

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Poprawione wałki?

Trzeba rozebrać cały przód + zdjąć rozrząd + rozebrać sanki (ustawić geometrię) lub podnieść silnik żeby zdjąć miskę. Ponad jeden dzień roboty... Najlepiej taki zabieg przeprowadzić podczas wymiany rozrządu, bo i tak musisz założyć nowy pasek.

W Orzeszu mam znajomego który to zrobi.

Co Wy tu za głupoty wypisujecie??

Jaka geometria?,jaki rozrząd trzeba rozpinać- i Ty kolego jesteś VIPEM na forum??

Koszt wymiany wałków to max 450 zł w Trójmieście(4 godziny roboty)

Ok trochę się zagalopowałem, bo u mnie zmieniałem napęd i pompę i było z tym trochę roboty. Same wałki to miska w dół i tyle.

Coś Ci nie odpowiada w moim statusie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w końcu jak to wygląda panowie bo jak wymiana taka droga to rezygnuje z wymiany tak do 550zl jeszcze ok powyżej nie wymieniam bo nie mam tylu wolnych funduszy

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

za 600 mam goscia co to robi w Gliwicach

robil to wlasnie w a6 ostatnio na pompie z imielina i po 3 tys znowu wymiana oczywiscie reklamacje uznali ale za koszty ponownego montazu nie zwracaja...

a co do rozpiecia rozrzadu to owszem trzeba to zrobic ale jak sie przerabia naped bez kol zebatych

to te walki z imielina chyba nie naj lepszej jakosci bral jeszcze ktos od nich i moze cos o tym powieziec ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do rozpiecia rozrzadu to owszem trzeba to zrobic ale jak sie przerabia naped bez kol zebatych

Majki

Nie rozpinamy rozrządu przy napędzie łańcuchowym jak i kołami zębatymi(mówimy o wymianie wałka).

Jeśli robimy przejście na pompkę z 1.9 to oczywiście trzeba wszystko próć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w końcu jak to wygląda panowie bo jak wymiana taka droga to rezygnuje z wymiany tak do 550zl jeszcze ok powyżej nie wymieniam bo nie mam tylu wolnych funduszy

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

za 600 mam goscia co to robi w Gliwicach

robil to wlasnie w a6 ostatnio na pompie z imielina i po 3 tys znowu wymiana oczywiscie reklamacje uznali ale za koszty ponownego montazu nie zwracaja...

a co do rozpiecia rozrzadu to owszem trzeba to zrobic ale jak sie przerabia naped bez kol zebatych

to te walki z imielina chyba nie naj lepszej jakosci bral jeszcze ktos od nich i moze cos o tym powieziec ?

Całe szczęście że nie robiłem w TURBOTECHNICE-juz ich wałki się rozwalają??powinni oddać pieniądze za rozebranie i stwierdzenie usterki-tylko 3 tyś km-śmiech na sali.

pozdrowienia dla TRÓJMIASTA(dla miłej pani z firmy FUTURUM która prawdopodobnie jest księgową i odbiera telefony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Wielki szacunek dla Jaro4444. już po pierwszej stronie jestem zdecydowany na 100% na taki swapik. Jeśli padło już takie pytanie to przepraszam z góry. piszecie żeby kółko na pompie miało 23zęby. A nie podejdzie cały zestaw żywcem wyjęty z innego motoru gdzie koło na pompie ma 31zębów. W końcu prędkość obrotowa wału jest ta sama. Chodzi mi o cały komplet z 1.9 - kółko na wał , łańcuch, napinacz i pompa oleju 31zębów (06A 115 105 nr pompy). Zestaw z silnika AJM, chyba że kółko na wale nie podejdzie do mojego BLB bo inna średnica wału??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mam pytanie, znajomy ma oktavie 2.0 fsi i też ma problem z tymi wałkami, tylko że tu jest problem bo nowa pompa kosztuje 5800 a używane to też nie wiadomo co się kupi. Z tego co szukaliśmy to do benzyny nikt nie regeneruję. Czy udałoby się zrobić taki swap w benzynie? ewentualnie namiary na regenerację mógłby ktoś podać, z góry wielkie dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy robi jak uważa ja powiem tylko tyle że pierwszego moda na pompe 1.9 w BLB robiłem 3 lata temu silnik dostał odrazu turbinę od 170KM oraz program na 190 KM na chwilę obecną przejechane jest już 170tys km i niema jakiś ubocznych skutków oprócz tego że faktycznie trochę bardziej czuć drgania silnika w środku ale wole żeby drgało i się nie srało ;)

Wielkie podziękowania dla Jaro4444 bo jego praca była natchnieniem do tej modyfikacji.

AHA taka uwaga sprawdzajcie czy po uszkodzeniu łańcucha nie została uszkodzona obudowa uszczelniacza bo lubią cieknąć po rozgrzaniu silnika i nie pasuje od silników ze zwykłą pompą np: BKD ani innych jak 1.9 to tak z doświadczenia

obudowa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Proszę o podpowiedź, czy każdy, bez względu na rok produkcji, BKD ma "bezpieczną" pompę oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy silnik w A6 rocznik 2007

o kodzie BRE to taki sam silnik jak BLB i czy potrzebne są te same części co w BLB do swapa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy silnik w A6 rocznik 2007

o kodzie BRE to taki sam silnik jak BLB i czy potrzebne są te same części co w BLB do swapa ?

BRE to to samo tylko napęd z wału jest już na kołach zębatych a nie łańcuchu jak w BLB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki MAJKI .Czyli wszystkie części do swapu ppmpy będą potrzebne takie same jak do BLB ?

Wg mnie tak tylko nie wiem jak ze ściagnięciem koła z wału bo jest inne większe ale pewnie nie bedzie problemu bo hamer już to robił u siebie w tym nowym silniku który miał ten sam napęd co BRE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki MAJKI .Czyli wszystkie części do swapu ppmpy będą potrzebne takie same jak do BLB ?

Nie wywalaj wałków jeśli masz koła zębate!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...