Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bixenon Xenon od A do Z


poziek

Rekomendowane odpowiedzi

To już wiem . Dzięki za podpowiedź. Ale wkurzające jest to że trzeba tyle zachodu żeby zwykłą żarówkę wymienić. Nie mówię już o wyjęciu lampy

Hmmmm...... Odkręciłem zbiorniczek od wspomagania ale blokuje go zbiornik od spryskiwaczy. A jak wyjąć dolot bo też ciężko. Boję się że coś urwę

Z przodu na poczatku dolotu jest on za pomoca 2 srubek do grilla mocowany. Jak je wykrecisz mozesz smialo wyciagac. W miejscu "harmonijki" jest tylko wszadzone do drugiej czesci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zbiorniczku wykręcasz śruby mocujące i go po prostu odciągasz/odchylasz by mieć dostęp do dekielka lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zbiorniczek u mnie nie bardzo chce sie odciągnąć bo za nim jest zaraz zbiornik spryskiwaczy, obok jest blacha z koskami w stronę silnika. Do dołu i w górę ani rusz. Jedyne co mi przychodzi do głowy to wykręcić zbiornik spryskiwaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da rade, odkrecasz te zaznaczone srubki, ta blache mozna wtedy tez delikatnie poruszyc, zbiorniczek odchylasz jak na zdjeciu. Ja u siebie mialem V6 i miejsca mniej niz u Ciebie i tez tak wymienialem.

812ff7-1442384494.jpg

Nastepnie odkrecasz dwie srubki od dekielka (wyzej napisalem 3 ale sa zylko 2 torx), odchaczysz sprezyne trzymajaca zarnik w gniezdzie i wyciagasz go.

2c752f-1442385597.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniczek jest dzielony jeżeli jest taki jak b 6 górna część na dwie śrubki jeżeli ciężko idzie to na uszczelce siedzi Może się okazać jak u mnie ze do wymiany będzie niestety tylko aso kosz 1,5 zł

Kupiłem 4 na zapas

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przymierzam się do pierwszego moda w B7 czyli wrzucenia ori xenonu. Aktualnie mam zwykłe lampy halogenowe H7 ale ze spryskiwaczami lamp. Mam spore doświadczenie z a3 8l bo też dokładałem ale tam temat był troszkę prostszy, więc mam kilka pytań:

1) Jak szybko ze zdjęcia odróżnić lampę bixenonową od xenonowej? Żebym nie musiał non stop pytać ludzi o nr i sprawdzać w etce.

2) Wiem, że są potrzebne adaptery elektryczne lub trzeba przerabiać wiązkę. Czy ma ktoś ich schemat? Ewentualnie gdzie je można kupić, chodzi o takie jak w tym temacie:

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/409047-Halogen-to-Bi-Xenon-Kufatec-Interface

3) Najbardziej zależy mi na bixach nieskrętnych, bo z tego co wyczytałem to skrętne nie podejdą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lampy xenoowe w B7 raczej mają również funkcję Bi

a skrętne również można uruchomić w B7


takie przejściówki mało Ci dadzą bo i tak nie masz dociągniętych przewodów od poziomowania do silniczków V48 i V49 lepiej jest dociągnąć wiązkę i wpiąć wszystkie przewody we wtyczkę tak jak jest w ori a nie w przejściówki które i tak nie rozwiążą Ci problemu poziomowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniczki o których mówisz są chyba podłączone tymi dwoma żółtymi przewodami, tzn sterowanie do nich.

Według ETKI faktycznie był tylko bix.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE

silniczki V48 i V49 w lampie bixenon czy też xenon to 4 przewody do każdej lamy i są od sterownika który jest nad nogami pasażera i służą do przesyłania sygnału poziomowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B7 były wszystkie Bi-Xenony. Jedyna różnica to skrętne i nie skrętne. Poszukaj kolego dobrze na forum bo jest już temat z dokładniem Bi-Xenonów w miejsce H7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sory za być może głupie pytanie ale jestem totalnie zielony w temacie xenonów i bixów, piszę nie w swojej sprawie bo na szczęście nie posiadam w swojej niuni tego ustrojstwa :decayed: a chodzi o koleżkę który zapragną mieć w swojej b7 taki gadżet do rzeczy....Kolega ma B7 z fabryczną instalacją bez xenonu, postanowił przerobić to na xenon właśnie, zakupił lampy przerobił wiązki i wszystko podłączył i teoretycznie jest ok ale.... pech chciał że jedna z lamp które kupił jest od wersji skrętnej a druga nie problem polega na tym że właśnie ta lampa mruga i nie mamy juz pojęcia co może być tego przyczyną, lampy były zamienione stronami i sytuacja również wystąpiła na tej konkretnej lampie więc wiązki raczej ok, potem wymieniliśmy żarniki również to nic nie dało wczoraj wrzuciliśmy nową przetwornicę i też lampa mruga,...... żeby było ciekawiej przy przekręconym kluczyku na zapłon lampa po 3-krotnej próbie zapalenia świateł zapala się prawidłowo, przy zapalonym silniku lampa tylko mruga...... Pomóżcie :facepalm::wink:

...... a dodam że w lampach jest jeden żarnik, jest przesłonka która się jakby otwierała, jest żaróweczka od kierunku i taka mała nie postojowa nie wiem od czego :facepalm:

Edytowane przez MichałA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał mruga żarnik czy przesłona ?

Zarnik właśnie, przesłane odlaczalismy i bez niej też puszcza oko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeśli żarnik czy tez palnik zamieniałeś raz w lewą a raz w prawą i mruga ten sam to znaczy że żarnik jest na wykończeniu i trzeba wymienić na nowe


Chyba że zamieniliście żarniki a mruga ta sama lampa a nie żarnik bo z opisu to średnio jasne jest czy mruga lampa czy żarnik.

Jeśli lampa to znaczy ze jest albo przetwornica uwalona albo nie łączą piny w kabelkolowni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeśli żarnik czy tez palnik zamieniałeś raz w lewą a raz w prawą i mruga ten sam to znaczy że żarnik jest na wykończeniu i trzeba wymienić na nowe

Chyba że zamieniliście żarniki a mruga ta sama lampa a nie żarnik bo z opisu to średnio jasne jest czy mruga lampa czy żarnik.

Jeśli lampa to znaczy ze jest albo przetwornica uwalona albo nie łączą piny w kabelkolowni

Roberto ogólnie zamienialiśmy całe lampy stronami i zawsze ta sama mrugała , zmieniliśmy też żarniki na nowe w obu lampach i to samo też mruga ta sama lampa, zmieniliśmy również przetwornicę w tej mrugającej i też nic to nie dało dlatego skończyły mi się już pomysły co może być tego przyczyną .... inna lampa założona zarówno po prawej i lewej stronie świeci prawidłowo.... :wink:

Edytowane przez MichałA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnośnie działania samopoziomowania w B6 - naturalnie po odpaleniu swiatla poziomuja sie dol-gora. W trakcie jazdy tez powinny korygowac poziom.

Jeżdżąc ostatnio Focusem II z xenonami te korekty zauważam, światła jakby pływają. U siebie w B6 mimo tego, że po odpaleniu auta lampy poziomują się to w trakcie jazdy nie widzę tego charakterystycznego w FF2 bujania...

Jak to u Was jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli cujniki na wachaczach pracują to i poziomowanie działa. Gwałtownie przyspieszajac lub hamując zauważysz tez jak lampy sie poziomuja. Może był ten Fokus dobrze doładowany (4-5 osób ) ? Wtedy czujniki będą też bardziej koregowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, FF ze mną na pokładzie. Za to dość krótko ustawione światła mijania i przez to lepiej może to zauważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu moje bixy zostały przerobione na te z soczewkami od b8. Było w miarę ok, ale świeciły trochę za wysoko. Teraz gdy wymieniłem zarniki na nowe, to świecą za wysoko no i mam mrugnięcia kierowców. Regulacja ręczna całkiem na dół. Wiecie co to może być? Jak to naprawić?lub kto w Warszawie mógłby?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...