paypal Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 To zart czy czegos nie kumam ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madas Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 trasa przy 110 km/h 4.7 l, miasto 6.9 l, mieszana wychodzi mi 6.1-6.3 l/100km ogólnie jestem zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TrueOgre Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 To zart czy czegos nie kumam ?? żaden żart nie wiem czy to przez mniejsze koła czy przez co tam ale w zimie z fisu2 mam średnią ok.11,5 a w lecie nie schodzę niżej 12,4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flyer Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 paypal, to normalne. Jest chlodniej, silnik szybciej traci temperature, ida wieksze dawki paliwa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiodor Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 moje najwieksze spalanie to bylo 49/100km w korku jechalem 8,5km przez 2godz40min (MASAKRA) a jedno z najmniejszych to 5,4/100km na trasie polska-francja wtedy na zbiorniku zrobilem 1260km przy normalnej jezdzie autostradowej.gdy podjechalem pod dystrybutor FIS pokazywal 0km do przejechanie,wsumie to mialem fuksa ze niemusialem go pchac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yelo Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 O ile wyższe spalanie przy niższej temp jest normalne w mieście, o tyle na trasie już nie powinno być takiej różnicy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fahrenheit Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 mi juz 3 raz w tym miesiacu rezerwa wlaczyla sie przy 1100 . we wtorek np z 900 kilometrowej trasy przestalem (podjezdzajac) ok 3 godzin w chorych korkach. rezerwa mi sie wlaczyla wlasnie tez na 1095. powoli spalanie rosnie. pali juz ciut wiecej niz 5l lub 5 l, bo na baku wysmigalem ponad 1200 :> wiem, wiem, pompa i takie tam, ze moze szlaken trafen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spanky Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 1000 km, średnia prędkość z FIS'a 70 km/h, spalanie 5.7 l/100 km.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kepasa Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 hehe u mnie w zimie pali ok. 1-1,5 litra mniej niż w lecie ciekawe myslałem ze na odwrót Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spanky Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 hehe u mnie w zimie pali ok. 1-1,5 litra mniej niż w lecie ciekawe myslałem ze na odwrót pewnie zmiena z letnich 19-tek na zimowe 15-tki ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TrueOgre Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 hehe u mnie w zimie pali ok. 1-1,5 litra mniej niż w lecie ciekawe myslałem ze na odwrót pewnie zmiena z letnich 19-tek na zimowe 15-tki ... nie nie z 17 na 16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paypal Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 O ile wyższe spalanie przy niższej temp jest normalne w mieście, o tyle na trasie już nie powinno być takiej różnicy... Własnie dlatego mnie to martwi. Jedyne wytłumaczenie jakie mi sie nasuwa to mimo wszystko inna temperatura powietrza które wlatuje do silnika, wieksze wiatry - opór, woda na drodze - opór, bo nic innego mi do głowy nie przychodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b3rs Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 Zrobiłem wczoraj teścik na ekonomiczną jazde. Mała trasa 30 km, max 120 km/h, spaliła 7.5, następnie 8 km po mieście spokojnej jazdy, do 80 km/h i spalanie wzrosło do 7,7. Jak bym tak jeżdził to pewnie zszedłbym do 9-10 l po mieście (jak niektórzy piszą), ale niestety ostatni zbiornik miejskiej jazdy wciągnęlo mi w tempie 12,2/100 km. Spore znaczenie ma tez pewnie ile ktoś robi dziennie km po mieście. Poprzednie auto jak jeździłem dom-praca , praca-dom siorbało 15-15,5 a jak miełem pare dni po kolei po ok. 50-80 km dziennie po mieście to schodziło do 13/100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flyer Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 Nie zszedlbys raczej do 9 po miescie... Chyba, ze noca i bardzo spokojnie. 10-10,5 to minimum przy normalnej nie zabijajacej auta jezdzie. 7,5 do 120km/h to nie tak malo jak na 2.5Q Widac zalezy tez od kierowcy i stylu jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b3rs Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 No nie starałem sie jechać na maxa ekonomicznie, wyprzedzałem itd, tylko nie pałowałem, max 120, taka lajtowa jazda po prostu cholernie lało Ta sama trasa 2h wcześniej bez deszczu z V 140-150 i agresaywniejszym stylem wyszło 8,4. Zresztą ja na spalanie nie narzekam, jak bym chciał ekonomiczne Audi to kupiłbym A2 1.4 TDI i muskał pedał gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rp78 Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 O ile wyższe spalanie przy niższej temp jest normalne w mieście, o tyle na trasie już nie powinno być takiej różnicy... Własnie dlatego mnie to martwi. Jedyne wytłumaczenie jakie mi sie nasuwa to mimo wszystko inna temperatura powietrza które wlatuje do silnika, wieksze wiatry - opór, woda na drodze - opór, bo nic innego mi do głowy nie przychodzi. Zima spalanie powinno byc wyzsze: -na krotkich trasach, podczas ktorych czas nagrzewania slinika jest znaczacy w stosu do calej trasy (na nagrznie silnika do termicznych ustalonych warunkow przy ktorych silnik jest najbardziej ekonomiczny trzeba spalac wiecej paliwa). Ale na dluzszych trasach strata spowodowana w/w jest nieznaczna, a moga pojawic sie zyski spowodowane nastepujacymi faktami: 1. Mniej klimy uzywamy, oraz gdy uzywamy, to z mniejszym poborem mocy z silnika (w A4kach podobna sa takie "madre" sprezarki o regulowanej wydajnosci (i poborze mocy). Mniej klimy to mniej paliwa. 2. Jezdzimy na wezszych gumach (szersza guma to wieksze opory toczenia a w konsekwencji spalanie). 3. Zima jezdzimy wolniej i delikatniej hamujemy (czesciej jest mokro, a czasem nawet slisko). Im wiecej hamowania tym wiecej spalania. Im szybciej jezdzimy tym wiecej palimy. 4. W warunkach niskich temperatur zewnetrznych przy ustalonych warunkach termicznych (nagrzany silnik), nasze silniki sa bardziej wydajne (pala mniej) - nie jest to duza roznica, ale kilka procent moze wyjsc. Przyklad - silnik na hamowni przy duzej temp. zewnetrznej daje mniejsza moc, przy nizszej daj moc wieksza. Jesli daje wieksza moc to znaczy ze jest bardziej wydajny (ma lepsza sprawnosc), a wiec zadowala sie mniejsz iloscia paliwa. Dlaczego? Podstawy termodynamiki - generelanie spalanie paliwa w zimnym powietrzu jest bardziej wydajne, bo zimne powietrze jest "gestsze" a wiec zawiera wiecej tlenu w tej samej objetosci wprowadzonej do cylindra (to jest glowny powod stosowania tzw. intercoolerow). Reasumujac - jesli nasz tryb / styl jazdy powoduje, ze czynniki 1-4 dominuja nad stratami zwiazanym z dluzszym nagrzewaniem silnika to spalamy mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 Po kilku miesiącach użytkownia, myślę że mogę dodać też swoje "wyniki". Na pełnym baku w mieście robię 750km czyli średnie spalanie nieco powyżej 8l - jeśli do tego włączę klimę jest 8,5/9l (te wyniki oczywiście przy spokojnej jeździe). W najlepszym jak do tej pory wyniku w trasie bak starczył mi na 870km co daje średnie spalanie rzędu 7l (klima przez cały czas włączona, prędkości na autostradzie rzędu 130-160km/h). FIS w trasie z włączonym tempomatem przy 110km/h pokazuje mi 5.7l. Dla uzupełnienia: 1.9TDi, 131PS, multitronic, 17"/235/45 Generalnie jestem zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zaakoo Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 W trakcie podróży do Norwegii, podróż w 3 osoby plus cały bagażnik zawalony. Na autostradach ok 140km/h bez specjalnie ekonomicznej jazdy (z włączoną klimą) dojechałem na miejsce (1280km) na jednym baku:). Spalił mi średnio ok 4,1l/100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NYNA Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 To jaki Ty masz bak? Bo licząc że 63 litry to raczej jest 4,9l/100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rav Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Spalił mi średnio ok 4,1l/100km. Tylko pozazdrościć takiego spalania. Hmm ja też bym tak chciał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się