Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

:D .. czekałem na to :D

wysłane z prodiża

Edytowane przez endriuu
  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Dev, wygrałeś :D

Ehh... grubo, nie wąsko

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Selectol Specjal 20W40

O to to. to właśnie leje do Zaporożca. :decayed:

Opublikowano

Witam Panowie, wiem, że podobnych pytań jest multum podobnie jak odpowiedzi i dlatego też idzie oszaleć. Ostatecznie podjąłem decyzję. Mam 1.9 115km AJM na pompkach, gość jak kupiłem powiedział mi, że lał mineralny bo przebieg powyżej 200 tyś. :facepalm: Zbliża mi się wymiana oleju, więc chce przejść na pełen syntetyk tak jak piszą w masie poradników itp. Oczywiście nie mam zamiaru zlać starego oleju i wlewać od razu syntetyk. Czytałem, że warto zastosować środek czyszczący, moglibyście mi przybliżyć jak to mniej więcej wygląda i jaki środek najlepiej kupić? W planach olej Motul Specific 5W40 505.01. Nie ma parcia na szybką wymiane oleju, samochód może postać dzień w garażu :) Proszę tylko o porade co do środka, olej wybrany i wiem, że może być milion argumentów na nie, ale odczuwam, że praca silnika na tym oleju szału nie robi..

Opublikowano

kolego przewin kilka stron wstecz i bedziesz mial odpowiedz co do plukanki.

wysłane z prodiża

Opublikowano

Witam.

W najbliższym czasie czeka mnie również wymiana oleju. Moje autko to Audi A4 B6 (AVF) z 2004r.

Rok temu, tuż po zakupie samochodu przy wymianie rozrządu, filtrów i oleju zalany został: Castrol EDGE FST 5W-30. Taki mi polecano...

Chciałem wymienić na ten sam, a w zasadzie odmieniony Castrol EDGE Titanium FST LL 5W-30 do silników AVF, AWX (PD) ale po poczytaniu różnych opinii skłaniałbym się do innego producenta, a mianowicie:

MOTUL Specific 504 00 507 00 5W30. Myślałem o zakupie przez allegro - dokładnie od TEGO użytkownika. Czy to dobry/optymalny wybór? Pytam bo w tym temacie jestem zielony a chciałbym dokonać słusznego wyboru. Przy okazji przeglądania oferty Motul, natknąłem się jeszcze na wersje: 8100 X-clean+ 5W30.

Proszę o poradę...

Opublikowano

Bierz Specyfica 505.01 nic innego nie potrzebujesz

Opublikowano

Nie szukaj miodu...

Ciekawe kto ostatnio go szukał...

Opublikowano

Panowie dlaczego nie polecacie Millersa?

Opublikowano

millers super oleje. sa drogie po prostu i nie kazdy moze sobie pozwolic.

wysłane z prodiża

Opublikowano

Ok rozumiem, jeszcze do wymiany mam 5 tys i jakiś czas temu Endriu poleciłeś mi między innymi motula xmax 0w40, a co byś polecił zamiast tego motula z Millersa? Czy w jakości jest aż tak duża różnica?

Opublikowano

xf longlife 0w40 od millersa. fajny jest tez synpower 0w40 od valvoline.

wysłane z prodiża

Opublikowano (edytowane)

Nie szukaj miodu...5W40 wystarczy, zapraszamy do naszych forumowych sklepów :)

http://a4-klub.pl/index.php?/forum/155-fora-sponsorowane-sprzedaz/

Podsumowując - mając poprzednio Castrol EDGE FST 5W-30 mogę teraz bez przeszkód wlać dokładnie ten: Motul Specific 505 01 502 00 5W40 i będzie OK. Dopytuje to teraz miałem 5W30 a polecacie 5W40.

Pozostaje mi tylko "zapukać" do odpowiedniego sklepu ;)

Edytowane przez davids80
Opublikowano

Lej smialo

Opublikowano (edytowane)

5W30 bardziej dba o środowisko niż o Twój silnik :decayed:

Szukaj czegoś polecanego w 5W40, bierz od razu komplet filtrów.

5W30 ma normy 504/507, jest pod nowsze motory z DPF'em np.

Ty masz pompowtryski to po co Ci te normy... do Ciebie oliwa 5W40 z normą dla pompek 505.01

Do wyboru, do koloru...

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/specific-505-01-502-00-5w40?f[range]=25&f[viscosity]=34

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-clean-5w40?f[range]=25&f[viscosity]=34

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano (edytowane)

Też mam pytanie: mam od niedawna A4 B8 z silnikiem CJCA i przebiegiem 81 tys. km. Auto serwisowane było w ASO, olej wymieniany na przeglądach przy 30 i 60 tys. na Castrol Edge Professional Longlife (5W30 zapewne). Planuję delikatny chip na ok. 170-180 KM i zmniejszyć interwały wymiany oleju co 10 tys.

Myślę o Motul 8100 X-MAX 0W40, czy będzie dobrym wyborem w tym wypadku? Czy może wybrać Motul 8100 X-CLEAN 5W40 albo zalecany 5W30 (ten według opisu spełnia normę vw 507.00)? Mam już mętlik..

Edytowane przez l2k2
Opublikowano

powinienes stosowac olej C3 mid/lowSAPS. czyli o obnizonel zawartosci siarki i fosforu aby nie zapchac dpf. teoretycznie z norma 507.00 czyli jakis 5w30. ale z drugiej strony masz CR wiec gdyby nie dpf , moglbys z powodzeniem wlac jakis olej 0w40 a3/b4. ale ten zapcha tobie dpfa. jest na rynku millers xf longlife 0w40 i ma klase c3. znam auta ktore na nim jezdza i dpf pracuje ladnie. mozesz sprobowac. zawsze 0w40 bedzie nieporownanie lepszym olejem niz 5w30

wysłane z prodiża

Opublikowano

Dzięki za objaśnienie :) Wezmę w takim razie Motul X-CLEAN+ 5W30, myślę że będzie lepszy niż ten zalewany w ASO. Dpf niech jak najdłużej działa tak jak niemieccy inżynierowie zaprojektowali.

Opublikowano

i gut

wysłane z prodiża

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...