Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam jeszcze jedno pytanie, kiedy się powinno zmienić olej mineralny na pół-syntetyk po przebiegu 200 tys km?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam jeszcze jedno pytanie, kiedy się powinno zmienić olej mineralny na pół-syntetyk po przebiegu 200 tys km?

Pozdrawiam!

jak najszybciej a jaki mechanik zalał CI do AWX mineralny??? :polew: :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt mi takiego nie zalał, tylko chciałem wiedzieć przy jakim przebiegu się powinno zmieniać.

Czyli do AWX nigdy mineralnego?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt mi takiego nie zalał, tylko chciałem wiedzieć przy jakim przebiegu się powinno zmieniać.

Czyli do AWX nigdy mineralnego?

Pozdrawiam!

Do żadnego auta nie zalałbym mineralnego :gwizdanie:

Jak coś cieknie to lepiej uszczelnić, a nie zapychać olejem mineralnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A syntetycznego dlaczego nie powinno się stosować do silników z pompo-wtryskiwaczami?

Oleje mineralne gdzie się stosuje?

Jeśli nie wiem jaki poprzedni właściciel lał olej to jaki rodzaj mam wlać?

Słyzsałem że nie można przechodzić z sobie dowolnie z jednego typu oleju na drugi np. z mineralnego nie można przejść na żaden półsyntetyk.

Jakie są różnie pomiędzy tymi typami i dlaczego do PD polecany jest półsyntetyk a do VP syntetyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A syntetycznego dlaczego nie powinno się stosować do silników z pompo-wtryskiwaczami?

Oleje mineralne gdzie się stosuje?

Jeśli nie wiem jaki poprzedni właściciel lał olej to jaki rodzaj mam wlać?

Słyzsałem że nie można przechodzić z sobie dowolnie z jednego typu oleju na drugi np. z mineralnego nie można przejść na żaden półsyntetyk.

Jakie są różnie pomiędzy tymi typami i dlaczego do PD polecany jest półsyntetyk a do VP syntetyk?

Skąd taka teza, że do silników z PD nie powinno się stosować oleju syntetycznego???

Przeczytaj jeszcze raz 1-szy wątek (ten na samej górze). Tam jest wszystko wyjaśnione.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybciej do VP bym zalał półsyntetyk niż do PDale i tak do obu tylko i wyłącznie pełny syntetyk !!! Zapisać, wydrukować i powiesić nad łóżkiem zamiast obrazka z Komunii ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika.

Przepraszam mój błąd.

Sugerowałem się tym, skoro do VP jest wymagany syntetyk a przy PD nie pisało o tym, więc myślałem, że tam (PD) leje się inny.

Czyli zawsze syntetyk niezależnie od przebiegu?

Oleje mineralne i pół-syntetyczne gdzie się stosuje?

Jakie są znaczące różnice pomiędzy minerałem półsyntetykiem i syntetykiem i dlaczego najlepiej zalać syntetyk chodzi o uszczelnianie?

Jeśli nie wiem jaki poprzedni właściciel lał olej to czy mogę wlać spokojnie syntetyczny? Bo

słyszałem, że nie można przechodzić z sobie dowolnie z jednego typu oleju na drugi np. z mineralnego nie można przejść na żaden półsyntetyk.

Mam jeszcze jedno pytanko skoro MOTUL 8100 X-cess 5W40 i MOTUL SPECIFIC VW 505.01, 506.01, 507.00 są syntetykami to dlaczego do PD jest polecany MOTUL SPECIFIC VW najlepiej 507.00 a do VP MOTUL 8100 X-cess??

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanko skoro MOTUL 8100 X-cess 5W40 i MOTUL SPECIFIC VW 505.01, 506.01, 507.00 są syntetykami to dlaczego do PD jest polecany MOTUL SPECIFIC VW najlepiej 507.00 a do VP MOTUL 8100 X-cess??

Odpowiedź masz w pytaniu. Do PD leje się olej z normą 507.00 a do VP 505.00

Specyfik ma normę 507.00 a X-cess 505.00 Dlatego...

Ja miałem zalany półsyntetyk przez poprzedniego właściciela i zmieniłem na MOTUL bez żadnych płukanek i nic się nie dzieje. Zrobiłem już na oleju 3kkm. Jeśli nie wiesz jaki masz olej to może skontaktuj się z właścicielem. Ale bez obaw możesz lać syntetyk. No chyba żaden mechanik nie zalał do PD mineralnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. podwieszonego postu jest też specyfik który ma normę 505.01 tak jak 8100 X-cess.

Sprawdzone, godne polecenia oleje to:

MOTUL SPECIFIC VW 505.01

Poza tym chyba jest tak, że im wyższa norma tym wyższa klasa oleju i jeśli zalejemy np. 507.00 zamiast 505.01 lub 506.01 to tylko lepiej

więc do VP mógłby być chyba też specifik 507.00 tak?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te oleje różnią się tylko ceną?

Motul 8100 X-cess 5W40

Motul Specific 505.01 5W40

Mając do wyboru te oleje do AWX wybralibyście Motul Specific 504.00/507.00 ?

1) Castrol EDGE norma 507.00, 5W-30

2) Mobil Super 3000 norma 505.01

3)

t5kcc1.jpg

4) Motul Specific 504.00/507.00 5W30

5) Motul 8100 X-cess 5W40

6) Motul Specific 505.01 5W40

Z tych wszystkich które wymieniłem najlepsze są te które spełniają najwyższą normę 507.00 czyli Castrol Edge i Motul Specific 504.00/507.00 ?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym chyba jest tak, że im wyższa norma tym wyższa klasa oleju i jeśli zalejemy np. 507.00 zamiast 505.01 lub 506.01 to tylko lepiej więc do VP mógłby być chyba też specifik 507.00 tak?

Tak żeby nie było już wątpliwości:

PD = 505.01 , 506.01 , 507.00 (czyli również dla twojego AWX)

VP = 505.00 , 506.00

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko dlaczego Motul 504/507 specific niema w opisie nic o tym ze moze byc stosowany do pompowtryskiwaczy, z koleji przy Motulu 505.01 jest wyraznie napisane, ostatnio zmienilem z 505.01 na 504/507 i do konca niewiem czy dobrze zrobilem, można zwariować i wiecej sie czyta tym czlowiek glupszy, to znalazlem na forum http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4705.0 ( tutaj nic niema na temat pompowtryskiwaczy przy normie 507 a przy 505.01 i 506.01 jest)

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=15435.0 ( tutaj jest napisane ze mozna lac)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, też się zastanawiam wczoraj byłem w salonie VW i powiedzieli mi, że do silnika AWX na pompo-wtryskiwaczach można z powodzeniem lać olej który spełnia normę 507.00 im wyższa norma tym wyższa klasa oleju, mówił także, że większość ludzi decyduje się właśnie na 507.00 zamiast na 505.01 do tego cenowo wychodzą podobnie.

Także można chyba wlać 507.00 do PD tylko nie wiem czy to coś da czy efekt będzie taki sam jak przy 505.01.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także można chyba wlać 507.00 do PD tylko nie wiem czy to coś da czy efekt będzie taki sam jak przy 505.01.

Pozdrawiam!

Nic to nie da, nie przybedzie kuni. nie zmniejszy sie branie oleju. 507 00 jest do silnikow z DPF ktorego nie posiadasz... zreszta wszystko pisze na górze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz któtko, który byście do AWX wybrali?? :mysli:

1) Castrol EDGE norma 507.00, 5W-30

2) Mobil Super 3000 norma 505.01

3)

t5kcc1.jpg

4) Motul Specific 504.00/507.00 5W30

5) Motul Specific 505.01 5W40

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej spełniający normę 507.00 spełnia także te poprzednie czyli 505.01 również, także będzie ok, tylko prawdopodobnie efekt będzie taki sam jak jak w przypadku 505.01 chyba, że zauważyłeś jakieś pozytywne zmiany?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...