Armi Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Panowie mam pytanko, szukam na naszym forum osoby która sprzedaje oleje liqui molly, znacie może kogoś takiego,aha i czy olej MoS2-LEICHTLAUF 10W-40 będzie dobrym wyborem do AFN z 250 000 przebiegiem??? pzdr. NIE! kolejny ślepy
cingular Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 może i ślepy ale przynajmniej inteligentny, nie zamierzam przekopywać 149 stron i poświęcać masę czasu żeby się dowiedzieć że może zalej taki a może owaki, szukam konkretów, a jak się je zna to się podaje a nie :bla: :bla:
Armi Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 może i ślepy ale przynajmniej inteligentny, nie zamierzam przekopywać 149 stron i poświęcać masę czasu żeby się dowiedzieć że może zalej taki a może owaki, szukam konkretów, a jak się je zna to się podaje a nie :bla: :bla: Wystarczyło spojrzeć na pierwszy post , żeby dowiedzieć się, że oleje 10W40 czy 15W40 są zabójcze dla turbiny Nikt nie będzie szukał za Ciebie i tracił czasu skoro Tobie samemu nie chce się nawet na pierwszy post spojrzeć. A te 149 stron wzięło się przez takich inteligentów, którzy nie czytają pierwszego postu tylko od razu pytają: jaki olej mam zalać.
cingular Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 jak byś się zastanowił trochę to byś zauważył, że wybrałem konkretny olej i pytam o opinie, nie zaleję fulla bo te auto ma tyle najechane że to by dopiero było dla niego zabójcze, skoro wybrałem sobie półsyntetyk to co ci do tego, nie znasz odpowiedzi to jej nie udzielaj, jak pytam o zaufanego sprzedawcę tzn. że nie chcę zostać nabity w butelkę, naucz się czytać ze zrozumieniem a później mądrzyj się ile dusza pragnie.
bryleks Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Spokojnie możesz lać pełnego syntetyka... ja mam na blacie prawie 400tyś. i spokojnie leje 5W40 od Motul'a i nic się nie dzieje... co 5tyś. dolewam pół litra i jest git.
cingular Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 z tym że u mnie jest mokrawo pod misą no i gdzieś tam przy głowicy też się coś mocniej poci no i troszkę się boję żebym nie przedobrzył dlatego szukam czegoś z gamy półsyntetyków (w ogóle to myślę że 400 000 to i mój ma),z wypowiedzi innych wywnioskowałem że LM to najlepszy olej do mojego traktora który najcichszy już nie jest, a ponoć ów olej poprawia troszkę kulturę pracy silnika.
endriuu Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 jak byś się zastanowił trochę to byś zauważył, że wybrałem konkretny olej i pytam o opinie, nie zaleję fulla bo te auto ma tyle najechane że to by dopiero było dla niego zabójcze, skoro wybrałem sobie półsyntetyk to co ci do tego, nie znasz odpowiedzi to jej nie udzielaj, jak pytam o zaufanego sprzedawcę tzn. że nie chcę zostać nabity w butelkę, naucz się czytać ze zrozumieniem a później mądrzyj się ile dusza pragnie. kolego nie podskakuj. jeśli wybierasz półsynt. to znaczy, ze nie masz pojecia o olejach. jesli uwazasz, ze synt. rozszczelni ci silnik - to znaczy, ze nie masz pojecia o olejach. jesli przeczytawszy ten art: http://www.autoporadnik.pl/oleje/jaki-olej-do-silnika-wyjasniamy-olejowe-dylematy/artykul?page=0,0 - nadal uwazasz, ze masz racje - to znaczy, ze nie masz pojecia o olejach. zlikwiduj wycieki i dopiero zabieraj głos.
cingular Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 może i się nie znam dlatego pytam, a skoro pytam a wiesz lepiej to odpowiedz, napisz co i jak a nie rżnij cwaniaka, nie każdy musi mieć pojęcie o wszystkim, dałeś link, przeczytałem i jestem teraz mądrzejszy, co nie zmienia faktu że do tej pory opinii o wymianach oleju było tyle ilu jest mechaników w tym kraju (wystarczy poszukać w google i się przekonać ), więc jeśli ktokolwiek pyta należy mu wyjaśnić. Spędzam na tym forum dużo czasu i wiele jeszcze spędzę i wkur.... mnie fakt że zanim cokolwiek komukolwiek napiszecie najpierw po nim jeździcie, żeby pokazać jacy to jesteście fachowcy itd. , a nie o to przecież chodzi. Kiedy zauważa się że ktoś jest w "błędzie" to nie umieszcza się takich komentarzy tylko albo podaje się link do ciekawego artykułu tak jak to zrobiłeś albo się człowiekowi tłumaczy. Jak nie dociera no to wiadomo albo ślepy albo debil. Ja mieszkam w małym zadupku i tu każdy mechanik ma swoją tezę dlatego staram się do nich nie jeździć, a problemy rozwiązuje sam na podstawie wiedzy którą zdobywam tu na forum, więc nie dziw się i nie czepiaj że się dopytuję bo wolę 10 razy zapytać niż raz zepsuć, myślę że w podobnej sytuacji jest wielu na tym forum więc trochę zrozumienia.
bryleks Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Generalnie zasada jest prosta... kiedy jedziesz do mechanika i ten mówi Ci, że lepiej zalać do TDI półsyntetyk (albo lepiej... minerał) bo duży przebieg i można silnik rozszczelnić to... zmienia się mechanika
majuDJ Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 Dałem Ci mechanikowi olej Motul 8100 5W40 i gdy przejechałem 3km olej już był czarny. Tak ma być ? Czy może zalał mi jakimś starym olejem ? Hmm jak to sprawdzić czy to nowy olej?
Kowi87 Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 Dałem Ci mechanikowi olej Motul 8100 5W40 i gdy przejechałem 3km olej już był czarny. Tak ma być ? Czy może zalał mi jakimś starym olejem ? Hmm jak to sprawdzić czy to nowy olej? Jak przechodzisz z innego oleju, dobrze by było pierw wyczyscić silnik z nagaru poprzedniego leju specyfikiem np od motula i dopiero zalać, a co do twojej sytuacji, jeśli jeżdziłeś na półsyntetyku wcześniej to na oko powinienes widzieć róznice w jego gęstosci na bagnecie :gwizdanie:
majuDJ Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 Wcześniej był taki sam olej też Motul 8100 5W40 i gęstość taka sama czyli jest rzadki
endriuu Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 Dałem Ci mechanikowi olej Motul 8100 5W40 i gdy przejechałem 3km olej już był czarny. Tak ma być ? Czy może zalał mi jakimś starym olejem ? Hmm jak to sprawdzić czy to nowy olej? Otoż kolego w dieslu po zalaniu świerzego oleju - olej od razu powinien byc czarny. oznacza to, ze ma dobre wlasc myjące i zgarniajace sadze. taki "urok" diesla.
trezor4 Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 Witam co myślicie o CASTROL MAGNATEC 5W40 ten w zielonej butelce ? bo u mnie w miescie nie ma motula nigdzie a musze wymieć olej ..... filtr MAN . Co myślicie o tym zestawie?
dariodario Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 "oleje 10W40 czy 15W40 są zabójcze dla turbiny" :polew: :polew: :polew: :polew: aaaaale,TEORIA !!!!! szok. ludzie,czytacie tyle,naprawiacie tyle,robicie duzo kilometrow ale i tak wciskacie ludziom ciemnote. mialem golfa 3 tdi 90 ps,olej lotos 15w40,jak go kupilem to do mechaniora na rozrzad i wymiane szklanek,mechanik mowil ze na tym oleju nie powinno sie jezdzic,ale jak odbieralem samochod na drugi dzien to mi mowil ze na walku rozrzadu ani sladu zuzycia i jest git olej,i tak zrobilem nim ok 45tys km i go sprzedalem ze stanem 203 tys licznikowe a ile mial przedemnajha tego nie wiedzialem.drugiego golfa wam przedstawie mojego szwagra. otoz 1,9 td 75 ps rocznik 92,kilometrow to ma na oko okolo 500-600tys bo juz i licznik w nim wymienial,jak z nim gadam o olejach ze powinien byc taki czy owaki to on mi mowi ze leje tani z biedronki,golf przezyl 2 wypadki wtryski,pompa nawet sie prawie palil ale turbo gada jak ta lala. aktualnie mam audi,zalalem motulem od kolegi dzika,przed audi mialem p.partnera 2.0 hdi,olej elf 10w40 tez z niewiadomym przebiegiem chociaz byl zadbany,gadal jak ta lala, wujaszek w pl jezdzi od lat na lotosie i nie chce slyszec o innych markach(polonez co 3 lata po ok 350 tys,dukato,a teraz,nowy jumper i sie martwi ze w serwisie nie dadza mu zalac lotosa(gwarancja) tak ze ta teoria "tylko syntetyk"do tuboD to PRZESADZONA!!!!!!! co nie znaczy ze jestem przeciwko niemu. ale tak z drugiej strony to jeszcze nie widzialem aby byly gdzies opublikowane jakies testy olejow-ciekawe dlaczego? chyba tylko z racji czysto komercyjnej. ja wiele kilometrow w roku nie robie bo max 20 tys,ale wiem ze najwazniejsze sa czeste wymiany. a dzisiejsze samochody nowe maja w trakcie gwarancji wymiany po 30-40 tys km ciekaw jestem jaka bedzie srednia przebiegow tych aut zanim pujda na zlom. :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:
Armi Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 "oleje 10W40 czy 15W40 są zabójcze dla turbiny" :polew: :polew: :polew: :polew: aaaaale,TEORIA !!!!! szok. ludzie,czytacie tyle,naprawiacie tyle,robicie duzo kilometrow ale i tak wciskacie ludziom ciemnote. mialem golfa 3 tdi 90 ps,olej lotos 15w40,jak go kupilem to do mechaniora na rozrzad i wymiane szklanek,mechanik mowil ze na tym oleju nie powinno sie jezdzic,ale jak odbieralem samochod na drugi dzien to mi mowil ze na walku rozrzadu ani sladu zuzycia i jest git olej,i tak zrobilem nim ok 45tys km i go sprzedalem ze stanem 203 tys licznikowe a ile mial przedemnajha tego nie wiedzialem.drugiego golfa wam przedstawie mojego szwagra. otoz 1,9 td 75 ps rocznik 92,kilometrow to ma na oko okolo 500-600tys bo juz i licznik w nim wymienial,jak z nim gadam o olejach ze powinien byc taki czy owaki to on mi mowi ze leje tani z biedronki,golf przezyl 2 wypadki wtryski,pompa nawet sie prawie palil ale turbo gada jak ta lala. aktualnie mam audi,zalalem motulem od kolegi dzika,przed audi mialem p.partnera 2.0 hdi,olej elf 10w40 tez z niewiadomym przebiegiem chociaz byl zadbany,gadal jak ta lala, wujaszek w pl jezdzi od lat na lotosie i nie chce slyszec o innych markach(polonez co 3 lata po ok 350 tys,dukato,a teraz,nowy jumper i sie martwi ze w serwisie nie dadza mu zalac lotosa(gwarancja) tak ze ta teoria "tylko syntetyk"do tuboD to PRZESADZONA!!!!!!! co nie znaczy ze jestem przeciwko niemu. ale tak z drugiej strony to jeszcze nie widzialem aby byly gdzies opublikowane jakies testy olejow-ciekawe dlaczego? chyba tylko z racji czysto komercyjnej. ja wiele kilometrow w roku nie robie bo max 20 tys,ale wiem ze najwazniejsze sa czeste wymiany. a dzisiejsze samochody nowe maja w trakcie gwarancji wymiany po 30-40 tys km ciekaw jestem jaka bedzie srednia przebiegow tych aut zanim pujda na zlom. :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: Zawsze się znajdzie jakiś "znawca". Weź instrukcję od auta i przeczytaj jaki masz lać olej a nie opowiadasz historie: jak miałem golfa 3 to.. Zamiast siać ferment książki byś poczytał bo ortografia leży.
dariodario Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 Weź instrukcję od auta i przeczytaj jaki masz lać olej a nie opowiadasz historie: jak miałem golfa 3 to.. Zamiast siać ferment książki byś poczytał bo ortografia leży czlowieku w instrukcji od twojej audi pisze ze polecaja castrol,to dlaczego lejesz motul? bo przeczytales w necie,tak jak ja i wielu innych,nawet nie majacych pojecia co to olej. a z ortografia u mnie w pozo,tylko ze nie praktykuje tak jak ty piszac bzdurne posty na roznych forum. i teraz mieszkam w italii i mi jest ta ortografia pl nie potrzebna. :>
joker-lukasz Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 kolego "dariodario" nie zachwalaj tak minerału że taki dobry bo wcześniej też miałem golfa 3 w TDI.. z barku wiedzy lany był półsyntetyk, później przejął go mój brat i z powodu tego że wisi mu stan samochodu którym jeździ i szkoda mu kasy na olej.. zalał słynny minerał lotosa.. przejeździł kilka tyś km. i turbina się rozsypała.. mechanik mu powiedział że niech się cieszy że samochód mu się nie zapalił.. więc nie wiem czy ten minerał to taki super..
trezor4 Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 a moze ktos mi doradzi z tym olejem ? czy castrol magnatec 5 W 40 bedzie dobry ? bo nie moge nigdzie dostać MOTULA w moim miescie
steve69 Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 a moze ktos mi doradzi z tym olejem ? ... Proszę bardzo: przeczytaj punkt 3 postu na samej górze i wszystko będzie jasne. -- Pozdrawiam Sławek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się