Musashi Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 5w40 półsyntetyk... Pierwsze słyszę. Gdzieś w warsztacie słyszałem rozmowę mechanika jakies pytania? SynPower™ XL III 5W30 jest na syntetycznej bazie
Bulczas Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 5w40 półsyntetyk... Pierwsze słyszę. Gdzieś w warsztacie słyszałem rozmowę mechanika jakies pytania? SynPower™ XL III 5W30 jest na syntetycznej bazie No też już doszedłem że to półsyntetyk. A chodzi ogólnie jak wypada firma Valvoline na tle Motula :gwizdanie:
Pandzior Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Czy używał ktoś oleju "Motul 300 V 4T Factory Line 5W-40"
Dev Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 o ten pytasz ??? http://allegro.pl/olej-motul-300v-300-v-power-5w40-5w-40-5w-40-2l-i1282128375.html :polew: :polew: :polew:
Musashi Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Czy używał ktoś oleju "Motul 300 V 4T Factory Line 5W-40" do czego ten olej chcialbys użyć
olejowiec Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Pisałem duuużo wcześniej o znakomitym 5w40 Millersa - XFE-PD z aprobatą VW 505.01 - oleju półsyntetycznym. A teraz widzę opisy - 5w40 półsyntetyk - pierwsze słyszę... Pisałem o tym, że oleje w pełni syntetyczne millersa to oleje 100% PAO, co zostało uznane jako wadę, bo Motul ma estry... Tylko nikt nie zauważył, że oleje Motula competition double ester to HC+ PAO + Estry (zostało to udowodnione na podst. kart MSDS np. na forum subaru) a Millers to w seriii Motorsport to tylko PAO + estry (bez HC). Tak samo jest z olejami w pełni syntetycznymi bez estrów - czyli np. olejach do tdi - np. motul ma dużej mierze oleje na bazie HC + PAO, które można zupełnie legalnie nazywać full synthetic, i Motul to robi (powtarzam, to nie jest żaden przekręt), ale są też oleje tylko PAO takie jak Millers. A co do półsyntetyka 5w40 VW 505.01 to baza HC + PAO: Valvoline i Millers, a do niedawna także Motul nazywały go olejem półsyntetycznym, jednak ze względu na wątpliwości klientów (5w40 półsyntetyk??) Motul nawiązał do praktyki marek takich jak Castrol czy Mobil i nazwał olej 505.01 100% synthetic (jest to olej HC + PAO, a więc znacznie lepiej niż np. oleje synthetic (nie full) które moga być np. tylko HC bez domieszki PAO). Tak więc czy Valvoline, czy Millers czy Motul 5w40 505.01 - są one w takiej samej częsci syntetyczne.
Pandzior Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Czy używał ktoś oleju "Motul 300 V 4T Factory Line 5W-40" do czego ten olej chcialbys użyć Nie nadaje się do auta?
endriuu Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Czy używał ktoś oleju "Motul 300 V 4T Factory Line 5W-40" do czego ten olej chcialbys użyć Nie nadaje się do auta? Przecież to jest olej do wyczynowych, rajdowych aut. A nie do diesla
macieek Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Pisałem duuużo wcześniej o znakomitym 5w40 Millersa - XFE-PD z aprobatą VW 505.01 - oleju półsyntetycznym. A teraz widzę opisy - 5w40 półsyntetyk - pierwsze słyszę... Pisałem o tym, że oleje w pełni syntetyczne millersa to oleje 100% PAO, co zostało uznane jako wadę, bo Motul ma estry... Tylko nikt nie zauważył, że oleje Motula competition double ester to HC+ PAO + Estry (zostało to udowodnione na podst. kart MSDS np. na forum subaru) a Millers to w seriii Motorsport to tylko PAO + estry (bez HC). Tak samo jest z olejami w pełni syntetycznymi bez estrów - czyli np. olejach do tdi - np. motul ma dużej mierze oleje na bazie HC + PAO, które można zupełnie legalnie nazywać full synthetic, i Motul to robi (powtarzam, to nie jest żaden przekręt), ale są też oleje tylko PAO takie jak Millers. A co do półsyntetyka 5w40 VW 505.01 to baza HC + PAO: Valvoline i Millers, a do niedawna także Motul nazywały go olejem półsyntetycznym, jednak ze względu na wątpliwości klientów (5w40 półsyntetyk??) Motul nawiązał do praktyki marek takich jak Castrol czy Mobil i nazwał olej 505.01 100% synthetic (jest to olej HC + PAO, a więc znacznie lepiej niż np. oleje synthetic (nie full) które moga być np. tylko HC bez domieszki PAO). Tak więc czy Valvoline, czy Millers czy Motul 5w40 505.01 - są one w takiej samej częsci syntetyczne. Calkiem ciekawie sie czyta sie takie informacje... Czyli sugerujesz, ze Millers jest lepszy od Motula bo jest wiekszosci na Bazie PAO a Motul jest HC + PAO (w wolnym tłumaczeniu)... Wlasnie sie zastanawiam czy pozostac z Specific 505 01 czy przejsc na MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40. Oba w takiej samej cenie do nabycia i oba spelniaja 505 01. Zima zapasem wiec chyba zapodam C3 co wy na to?
marewel Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Tak więc czy Valvoline, czy Millers czy Motul 5w40 505.01 - są one w takiej samej częsci syntetyczne. Patrząc na stronkę LM czy valvo to zaden 100% synt nie spełnia normy 505.01 wiec pewnie jest to prawda. Moze ktoś chętny do skomentowania papierowych danych,bo coś nie widzę tu żadnej przewagi motula,nie wspomnę ze chał mi do 2razy wiecej niz LM,dlatego dawno z niego zrezygnowałem. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=167292.msg1956629#msg1956629
rookie Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 Tak więc czy Valvoline, czy Millers czy Motul 5w40 505.01 - są one w takiej samej częsci syntetyczne. Patrząc na stronkę LM czy valvo to zaden 100% synt nie spełnia normy 505.01 wiec pewnie jest to prawda. Moze ktoś chętny do skomentowania papierowych danych,bo coś nie widzę tu żadnej przewagi motula,nie wspomnę ze chał mi do 2razy wiecej niz LM,dlatego dawno z niego zrezygnowałem. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=167292.msg1956629#msg1956629 Liqui Moly 5W-40 Top Tec 4100 jest moim zdaniem najlepszym olejem do TDI z VW 505.00. Silnik ładnie na nim pyka i kosztuje 27,5 Euro na niemieckim e-bayu czyli 110 zł.
MiruK Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 Panowie sorry za offtpic ale podsunie mi ktoś namiar na sprawdzonego sprzedawce oleju Motul specific 5W40 ?
NYNA Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=44215.0
Musashi Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 wątek wreszcie nabiera właściwych rumieńców czyli - pojawiły się jakieś konkretne informacje nt. rzeczywistych właściwości oraz składów olejów syntetycznych. bardzo bym prosił o wskazanie źródeł informacji z których możnaby wywnioskować wyższośc jednych olejów nad innymi. uruchomiłem wątek z kartami katalogowymi. możnaby tam zrobić ciekawą baze z której wnioski będą płyneły same.
Ma4ti Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 Mam olej Castrol pełen syntetyk 5W40, niedługo zmieniam, co wybrać? ten sam czy może MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 jest jakaś różnica, czy może Motul jest lepszy?
endriuu Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 Oczywiście, że wszystko jest lepsze od castrola
Brysio Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 Oczywiście, że wszystko jest lepsze od castrola nie obrazaj castrola moje pudlo smigalo na castrolu lepiej jak na liqui molly ! moze nie jest idealny ale nie jest taki znow zly ten castrol! oczywiscie sa oleje lepsze ale lm do nich nie nalezy
marewel Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 to polsyntetyk :cool1 Valvoline jak i LM wychodzi na to ze sa polsyntetykami a parametry maja lepsze niż motul niby ful syntetyk. Motul jest moim zdaniem przereklamowany,pije o 2 razy więcej niż LM,mogę sie tylko domyślać ze porostu paruje. Mam od pewnego dostawcy valvolina durablend 505.01 będzie testowany. Cena jest bardzo dobra chce ktos?
macieek Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 Daj znac jak wypadnie ten Valvo Durablend 505 01 bo cenowo wyglada lepiej niz Motul i parametry tez widze, ze ma lepsze przynajmniej flashpoint i pourpoint jedyne co troszeczke odpycha to to, ze napisali oficjalnie "semi-syntetic". A to czlowieka kluje w oczy :polew:
bulk_1986 Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 W jakiej cenie? Ja bym łyknął i sprawdził. Miał bym porównanie do Motula bo od 60tys km jeżdżę na Motulu - najpierw SPECIFIC VW 505.01 a teraz już 2 wymiany na SPECIFIC VW 507.00.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się