macieek Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 Powiem Ci jeden malutki przykladzik. No i z wami sie podziele spostrzezeniami. Zalalem sobie przedwczoraj olejek Motul 8100 X clean C3 5-40 Zrobilem na nim ok 70km, sprawdzam dzisiaj stan, oczywiscie max tak jak powinno byc I co widze na chusteczce? Ze olej jest czysciusienki prawie tak samo jak nowy z banki minimalnie tylko nabral szarawej barwy. Inne oleje po takim dystansie sa juz o wiele czarniejsze. Nie wiem czego to zasluga? Moze silnik juz sie odpowiednio przeczyscil olejem Motul Specific ktory byl uprzednio zalany? Albo poprostu X Clean jest naprawde Clean :gwizdanie: I jeszcze jedno - przeprowadzilem 2 rozruchy w tym czasie zimnego silnika w temp ok -8 i jak zwykle na motula przystalo nie slychac klepania popychaczy co dalo sie wyczuc na castrolu edge TD 5-40 505 01 pozdr
marewel Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 Im czarnjrszy tym lepszy,gdyz caly osad rozpucil sie w oleju a nie zostal w silniku.
macieek Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 Im czarnjrszy tym lepszy,gdyz caly osad rozpucil sie w oleju a nie zostal w silniku. TZN juz wogole nie ma osadu bo olej jest czysty? Bo nie sadzisz chyba, ze X clean nie ma czynnikow myjacych. W/g Twojego rozumowania...
martinus Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 MaRioSJ, guzik mechanik wie bo niestety ale te jednostki również latały w trybach LL, oczywiście nie po naszych drogach, ale np. nasi zachodni sąsiedzi tak robili. Nie wiem jak z przebiegiem się odbiega od tego trybu, ale jak autka były nowsze to latały właśnie tam po dobrych drogach, a najlepiej trasach. Widzę też, że ktoś tam wyżej załapał podróbkę LM skoro wałeczek piskał. Ja na tą chwile katuje olej do trybu LL 5w-30 i moim zdaniem i odczuciem jest lepszy niż 5w-40. Na 30 po zimnym starcie cichutko zagrają i dosłownie sekundę zaworki, a na 40 głośniej i chwile dłużej. Poza tym wydaje mi się, że najwięcej silnik zniszczyć można na zimnych rozruchach przy cienkim oleju niż w temp. roboczej przy założeniu że nie skutkuje to nadmiernym jego zjadaniu czy inne.
Musashi Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 guzik mechanik wie bo niestety ale te jednostki również latały w trybach LL, to czy silnik jest przeznaczony do trybu LL zalezy od kodu wyposazenia a nie od typu silnika
macieek Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 guzik mechanik wie bo niestety ale te jednostki również latały w trybach LL, to czy silnik jest przeznaczony do trybu LL zalezy od kodu wyposazenia a nie od typu silnika A mozna wiedziec jaki to kod?
miszcz_kierownicy Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 Wtrącę się ale.... czy ktoś może mi wytłumaczyć czym się różni tryb long life od zwykłego użytkowania? Oprócz tego że olej się wymienia później? I co w tym oleju jest takiego że wytrzymuje po 30 000 tys a normalnie wymiana znacznie jest szybsza? Jak ktoś ma jakąś lekturę to z chęcią poczytam Z góry dzięki
ROBERT Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 guzik mechanik wie bo niestety ale te jednostki również latały w trybach LL, to czy silnik jest przeznaczony do trybu LL zalezy od kodu wyposazenia a nie od typu silnika A mozna wiedziec jaki to kod? QG1 jeżeli się nie mylę
macieek Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 QG1 jeżeli się nie mylę W A3 z silnikiem 2.0 TDI BKD mam ten kodzik, w A4 B6 nie mam No i na ostatnim serwisie tej A3 przywalili w ksiazce LL i podali przebieg kiedy bedzie nastepna wymiana oleju - za 30tys. Zastanawiam sie czy nie zmienic wczesniej tj po 15 tak jak robie to w A4
MaRioSJ Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 MaRioSJ, guzik mechanik wie bo niestety ale te jednostki również latały w trybach LL, oczywiście nie po naszych drogach, ale np. nasi zachodni sąsiedzi tak robili. Nie wiem jak z przebiegiem się odbiega od tego trybu, ale jak autka były nowsze to latały właśnie tam po dobrych drogach, a najlepiej trasach. Widzę też, że ktoś tam wyżej załapał podróbkę LM skoro wałeczek piskał. Ja na tą chwile katuje olej do trybu LL 5w-30 i moim zdaniem i odczuciem jest lepszy niż 5w-40. Na 30 po zimnym starcie cichutko zagrają i dosłownie sekundę zaworki, a na 40 głośniej i chwile dłużej. Poza tym wydaje mi się, że najwięcej silnik zniszczyć można na zimnych rozruchach przy cienkim oleju niż w temp. roboczej przy założeniu że nie skutkuje to nadmiernym jego zjadaniu czy inne. Też wydaje mi się, że nie ma racji. Tym bardziej, że patrząc na książkę za każdym razem zaznaczany jest "LongLife Service" i wymiana następowała po ~30kkm. guzik mechanik wie bo niestety ale te jednostki również latały w trybach LL, to czy silnik jest przeznaczony do trybu LL zalezy od kodu wyposazenia a nie od typu silnika A mozna wiedziec jaki to kod? QG1 jeżeli się nie mylę QG1 lub OG1 - LongLife (w A4 B6 w ks. serwisowej mam OG1 i to ponoć to samo) Różnica polega tylko na tym: QG1 - stały okres przeglądowy OG1 - zmienny okres przeglądowy Tak słyszałem... Można to zobaczyć na samym środku kodów wyposażenia pojazdu (1. str. ks. serwisowej).
olovski Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 z ciekawosci mam 1.9 TDI PD Quattro do dzis lany Castrol 5W40 Turbodiesel jest sens zmianiac przy wymianie na MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W40 czy zostac przy Castrolu tak czy tak musze wymienic wiec prosze o porade dzieki
macieek Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 z ciekawosci mam 1.9 TDI PD Quattro do dzis lany Castrol 5W40 Turbodiesel jest sens zmianiac przy wymianie na MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W40 czy zostac przy Castrolu tak czy tak musze wymienic wiec prosze o porade dzieki Jest sens, lej motula SPECIFIC albo 8100 x clean C3 5-40, oba spelniaja 505 01 a ten drugi ma lepsze wlasciwosci smarne w niskich temperaturach. Wszystko pisze na gorze tego watku. Mialem Castrola EDGE TD 5-40 (napewno ORI zakupiony w duzym sklepie z wieloma filiami w Angli) i padlina jakich malo. Silnik glosniej chodzil i byl wiekszy apetyt na oliwe.[br]Dopisany: 09 Grudzień 2010, 08:06_________________________________________________ QG1 lub OG1 - LongLife (w A4 B6 w ks. serwisowej mam OG1 i to ponoć to samo) Różnica polega tylko na tym: QG1 - stały okres przeglądowy OG1 - zmienny okres przeglądowy Tak słyszałem... Można to zobaczyć na samym środku kodów wyposażenia pojazdu (1. str. ks. serwisowej). Chyba troszke zle slyszales, zobacz tutaj: http://igorweb.org/equidec/Default.aspx OG1 - nie istnieje taki kod zamiast tego jest 0G1 0G1 = Gearshift lever - czyli drazek zmiany biegow QG1 = Service interval prolongation - wydluzenie okresu miedzyserwisowego - czyli LL
Musashi Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 wydaje, ze sie sprawa uzytkowania silnikow w trybie LL nie jest taka prosta. w okresie w ktorym system wprowadzono, dostepne byl olej 506.01 o obnizonej lepkosci HTHS do 3,0 w porownaniu do powyzej 3,5 dla 505.01. moze to byc zwiazane z innymi luzami roboczymi wspolpracujacych elementow lub wydajnoscia pompy olejowej. generalnie nie powinno sie stosowac olejow 506.01 do silnikow do niego nie przystosowanych. inaczej sprawa wyglada w przypadku olejow 507.00 ktore HTHS maja powyzej 3,5.
MaRioSJ Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 macieek 0G1 = Przedłużenie okresu przeglądu QG1 = Przedłużenie okresu przeglądu
steve69 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 macieek 0G1 = Przedłużenie okresu przeglądu Nie masz racji kolego. macieek dobrze napisał. Jeśli masz ETKA to możesz to sobie sprawdzić: Szukaj -> Informacje katalogowe -> opisy wyposażenia dodat. I tam stoi jak wół: 0G1 - reczna skrzynia b. z drążkiem przełączania -- Pozdrawiam. Sławek
MaRioSJ Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Ja sprawdzałem tu i wychodzi coś innego, ale mogę się mylić. http://www.audiklub.org/wyposazenie.html
skrab Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 z ciekawosci mam 1.9 TDI PD Quattro do dzis lany Castrol 5W40 Turbodiesel jest sens zmianiac przy wymianie na MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W40 czy zostac przy Castrolu tak czy tak musze wymienic wiec prosze o porade dzieki Jest sens, lej motula SPECIFIC albo 8100 x clean C3 5-40, oba spelniaja 505 01 a ten drugi ma lepsze wlasciwosci smarne w niskich temperaturach. Wszystko pisze na gorze tego watku. Mialem Castrola EDGE TD 5-40 (napewno ORI zakupiony w duzym sklepie z wieloma filiami w Angli) i padlina jakich malo. Silnik glosniej chodzil i byl wiekszy apetyt na oliwe.[br]Dopisany: 09 Grudzień 2010, 08:06_________________________________________________ QG1 lub OG1 - LongLife (w A4 B6 w ks. serwisowej mam OG1 i to ponoć to samo) Różnica polega tylko na tym: QG1 - stały okres przeglądowy OG1 - zmienny okres przeglądowy Tak słyszałem... Można to zobaczyć na samym środku kodów wyposażenia pojazdu (1. str. ks. serwisowej). Chyba troszke zle slyszales, zobacz tutaj: http://igorweb.org/equidec/Default.aspx OG1 - nie istnieje taki kod zamiast tego jest 0G1 0G1 = Gearshift lever - czyli drazek zmiany biegow QG1 = Service interval prolongation - wydluzenie okresu miedzyserwisowego - czyli LL Witam a macie koledzy tłumaczenie tych kodów wszystkich
wiktorsam Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Witam Powoli zbliża się termin wymiany oliwy w moim dieselku i chciałem spróbować czegoś innego - po głowie chodzą mi oleje liqui moly. Do tej pory jeździłem na motulu x-cess 8100 i jest ok, ale chciałbym spróbować czegoś nowego . I tu pytanie dla obeznanych z oliwą liqui moly - jaką kupić ? W oko wpadł mi olej Top Tec 4100 http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-2035-Olej-silnikowy-Top-Tec-4100-SAE-5W-40-Liqui-Moly-3701-Opakowanie-5L-Dostepne-1L-5L-20L-60L-205L-.html#title Spełnia stosowne normy, jest przeznaczony do trybu long life czyli wymiana co 30 tyś, ja jednak i tak bym go wymienił po 15 tyś. Czy może jakieś inne oleje tego producenta będą lepsze do mojego TDI ? Pozdrawiam
Musashi Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 W oko wpadł mi olej Top Tec 4100 http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-2035-Olej-silnikowy-Top-Tec-4100-SAE-5W-40-Liqui-Moly-3701-Opakowanie-5L-Dostepne-1L-5L-20L-60L-205L-.html#title Spełnia stosowne normy, jest przeznaczony do trybu long life czyli wymiana co 30 tyś, ja jednak i tak bym go wymienił po 15 tyś. Czy może jakieś inne oleje tego producenta będą lepsze do mojego TDI ? nie lepiej pozostac przy syntetyku?
ROBERT Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 wydaje, ze sie sprawa uzytkowania silnikow w trybie LL nie jest taka prosta. w okresie w ktorym system wprowadzono, dostepne byl olej 506.01 o obnizonej lepkosci HTHS do 3,0 w porownaniu do powyzej 3,5 dla 505.01. moze to byc zwiazane z innymi luzami roboczymi wspolpracujacych elementow lub wydajnoscia pompy olejowej. generalnie nie powinno sie stosowac olejow 506.01 do silnikow do niego nie przystosowanych. inaczej sprawa wyglada w przypadku olejow 507.00 ktore HTHS maja powyzej 3,5. Ja posiadam na kompie całą historię serwisową mojego auta i tak : Od początku stosowano olej 506.01 , a przy przebiegu 59351 km zalano już olejem 507.00i tak do końca tej historii przy każdym przeglądzie LL ... ja teraz zalewam (ORI przebieg 167kkm) olejem Motul Specyfic 505.01 i jest
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się