Pasztet999 Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 tak teraz już doczytałem o Tom77 więc jutro się z nim skontaktuję :-)
Proof Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Wymień tak jak kolega radzi nie dłużej niż 15 tys. Następny olej zalej bez trybu Longlife i najlepiej nie Castrol. Przecież to dobry olej,spełnia normę 504/507 czyli wyższą niż 505.01 więc jak najbardziej można na takim jeździć,ja mam AVFa i jeźdżę na Motulu 5W30 504/507,zmiana oczywiście max po 15tys km. uderz do Kolegi TOM77 :good: :good: kupisz u niego wszystko co potrzebujesz do swojego auta olej musisz zalac z normą 505.01 5W-40 505.01 lub wyższą czyli 504/507
Carlos* Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Kolego można jak najbardziej stosować do PD olej 504/507 tylko po co ,jak masz dużo lepsze jakościowo oleje , które spełniają samą normę 505.01. Wyższa norma nie oznacza lepszego oleju !!!!!. Norma 504/507 jest stworzona do aut wyposażonych w filtr cząstek stałych oraz gdzie nacisk jest stawiany na tryb Long Life, te oleje mają obniżony SAPS co jest wymagane do uzyskania wyśrubowanych norm emisji spalin przez co zawierają dożo mniej środków smarnych , antykorozyjnych oraz posiadają dużo niższy TBN. Tak, więc nie ma najmniejszego sensu do PD stosować oleju z normą 504/507 skoro masz o wiele lepsze inne oleje z normą 505.01 Sprawdź sobie również specyfikacje tych olejów i sam się przekonasz
Proof Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Oczywiście że norma wyższa nie odnacza lepszego oleju. U mnie ASO lało od początku Mobila 5W30 więc zmieniłem na Motula o tych samych parametrach.
skrab Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Oczywiście że norma wyższa nie odnacza lepszego oleju. U mnie ASO lało od początku Mobila 5W30 więc zmieniłem na Motula o tych samych parametrach. To który motul jest o tych samych parkometrach
Waldek1 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 wymieniałem olej, mechanik który wymieniał mi olej stanowczo odradzał płukać sinik przed wymiana oleju twierdził że na rożnych częściach np. na wale zbierają się mikroskopijne nazwijmy je pierwiastkami które tworzą idealną powierzchnię wału, przez cały czas pracy silnika to się nakłada zastosowanie płukanki powoduje wypłukanie tych mikro elementów np. molibden itp. powierzchnia wału staje się bardziej chropowata powoduje to głośniejszą pracę silnika, odbudowa całej tej struktury po płukance jest prawie niemożliwe. Teorię tą opiera na doświadczeniach praktycznych jak również z różnych szkoleń, dodatkowa polecał CASTROLA EDGE na temat Motula nie chciał się wypowiadać mam jeszcze jedną sprawę może ktoś znalazł sie w podobnej sytuacji wpadła mi sarna zagięty mam błotnik zderzak lampę wezwałem policję byli w ciagu 5 min ubezpieczenie AXA może ktoś mi coś doradzi ?
m@riucha Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 a gdzie miałeś ten przypadek, na terenach leśnych gdzie stał znak uwaga na zwierzęta leśne? jeżeli tak to jedynie z AC możesz szkodę likwidować
Waldek1 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 to nie był teren leśny ale niestety był tam znak jakieś 500 m -1000 m za znakiem w dokumentach które otrzymałem od policji napisane jest że to wieś
Dev Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 musisz zalac 5W-40 norma 502.00/505.00 zadnego polsyntetyka bo turbo pojdzie sie je...bac
Dev Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 niestety nie znaja sie ich edukacja w tej dziedzinie zakonczyla sie jeszcze w PRL-u[br]Dopisany: 13 Marzec 2011, 23:30_________________________________________________wszystkie informacje masz na samej gorze
Jakub555 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 A w książce serwisowej lub obsługowej powinno być zaznaczone jaki olej i ile ?
paww18 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Czasami w książce piszą jakie parametry oleju jaki wymienili, na pewno nie będzie pisać ile oleju ma wejść. Najczęściej jednak jaki olej zalano jest na kartce w komorze silnika. Do Twojego silnika powinno wejść około 3,6l oleju (tak podaje Autodata), a olej powinien spełniać normę 505.01 (pompowtryski). pozdrawiam Paweł
zgredek27 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 No i ja zmieniłem na 5w40 Liqui Moly, wczesniej jezdzil na 10w40 + MoS- już w ASO DE zalewali 10w40...oszczędni niemcy, po przejechaniu jakis 1000km nic nie ubyło, nic się nie dzieje. Wg. rozpisek LM, właściwosci czyszczace 10w i 5w są bardzo podobne więc się zdecydowałem i jest spoko
pokson Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Panowie, jakie odczucia na temat VALVOLINE 5W-40 ?
Marcino87 Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Koledzy czytam i zauważyłem ze nie polecacie oleju CASTROL. Chciał bym się poradzić Was mam silnik AWX i przelot prawie 300tys w sumie nic się nie dzieje lecz dalej chce dbać o motor, na dniach będę zmieniał olej i jaki polecacie do tej pory zalewałem CASTROL EGDE cos tam turbo diesel 5w40 i zmieniałem po ok 12 tys. na Oleju i filtrach nie chce oszczędzać więc poproszę o najlepszą kwestie dla mnie z góry dziękuję za jaką kolwiek info
ogar Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Polecam Motul Specyfic 5w-40 505.01-sam go stosuje od 2 lat.Bardzo dobre parametry przy bardzo dobrej cenie.Sprzedawców znajdziesz na forum
Si?a Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 pokson chodzi Ci o VALVOLINE MaxLife Synthetic 5W-40 , też jestem ciekaw czy ktoś już jeździł dłużej na tym oleju i może się wypowiedzieć
elmo814 Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Panowie, jakie odczucia na temat VALVOLINE 5W-40 ? moj ex BKE 2005 ,19 tdi , pd, był glosniejszy niz na motulu
Brysio Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 jest tutaj jakis dzial nowosci techniczne albo cos bo mam linka do paliwa diesla mozna sztucznie wytwarzac eco diesel absolutnie kompatybilny z autami koszt litra jakies 55groszy moze to ktos przeniesc do innego dzialu jesli jest zainteresowanym moge przetlumaczyc http://info.kopp-verlag.de/hintergruende/enthuellungen/andreas-von-retyi-und-edgar-gaertner/usa-entwickeln-kuenstlichen-dieseltreibstoff-nur-13-cent-je-liter-und-fuer-motoren-garantiert-unpro.html http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1361814/Scientists-make-diesel-fuel-using-sun-water-carbon-dioxide.html a tutaj polska wersja oczywiscie juz ze zlodziejska cena tylko 1 zl mniej od normlanego paliwa normlany smiech zagranica produkcja 13 centow u nas 4 zl no sku***** sa niemilosierne w naszym pieknym kraju http://finanse.wp.pl/kat,9992,title,Sztuczne-paliwo-z-CO2,wid,11308635,wiadomosc.html
Pasztet999 Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Panowie krótkie pytanie audi mam 2 tyg nie wiem jak tutaj się komunikaty wyświetlają a na fisie przy odpalaniu pisze service! nad tym OK jak odpalę to już jest ok tylko czy to znaczy że coś nie gra czy tak zawsze będzie ? Auto świezo sprowadzone czekam na mechanika aż wymieni Mi kompletny rozrząd :-) Odrazu tu polecam i dziękuje użytkownikowi Tom77 ceny bardzo dobre i obsługa na poziomie Dziękuje!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się