Dev Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 dla zainteresowanych: wystarczy wlac do małch słoiczków 15, 10 i 5W-40 zakrecic i zostawic na noc z temp -10 stopni rano przewrócic i zobaczyc co sie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBERT Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 dla zainteresowanych: wystarczy wlac do małch słoiczków 15, 10 i 5W-40 zakrecic i zostawic na noc z temp -10 stopni rano przewrócic i zobaczyc co sie dzieje Nawet fajne filmiki na YT można znaleźć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_92 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 dobry test Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rikardo Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 ale aż taka różnica :?: Jak odsysają albo tylko odkręcą korek spustowy to tyle +/- wychodzi Pod filtrem jest jeszcze dosyć dużo oleju który odsysam zawsze 100 ml strzykawką , poza tym zawsze wkładam tzw. "knot" w miskę ( też trochę zleci ) serdecznie dziękuję za odpowiedz Do AFN-na wchodzi 3,8 kolega robert. ma silnik AVF w którym z chłodnicy oleju może odsysać w naszym przypadku z chłodnicy sam olej ścieka po odkręceniu filtra. W podanym linku dot. doboru oleju ilość jego jest błędnie podana. Korzystałem z tej strony jakieś dwa lata temu i podane dane dot. np AFN były zupełnie inne czego jestem pewien. Producent sugerował olej o trzech lepkościach 0W40, 5W40 i 10W40 i wartość dot ilości oleju była prawidłowe a nie jak obecnie 4,3 widocznie uznali już, że nasze grzechotniki można już zalewać byle czym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 to ciekawe jak lałby się mój http://www.olejesamochodowe.com.pl/p/1933,139/mobil-1--0w40--4l/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_92 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 ale aż taka różnica :?: Jak odsysają albo tylko odkręcą korek spustowy to tyle +/- wychodzi Pod filtrem jest jeszcze dosyć dużo oleju który odsysam zawsze 100 ml strzykawką , poza tym zawsze wkładam tzw. "knot" w miskę ( też trochę zleci ) serdecznie dziękuję za odpowiedz Do AFN-na wchodzi 3,8 kolega robert. ma silnik AVF w którym z chłodnicy oleju może odsysać w naszym przypadku z chłodnicy sam olej ścieka po odkręceniu filtra. W podanym linku dot. doboru oleju ilość jego jest błędnie podania. Korzystałem z tej strony jakieś dwa lata temu i podane dane dot. np AFN były zupełnie inne czego jestem pewien. Producent sugerował olej o trzech lepkościach 0W40, 5W40 i 10W40 i wartość dot ilości oleju była prawidłowe a nie jak obecnie 4,3 widocznie uznali już, że nasze grzechotniki można już zalewać byle czym. dlatego pytałem bo ummie wchodzi dokładnie 3,8 , myślałem ze zły plastik kupiłem w który wchodzi bagnet ,czyli wszystko jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Killer1984 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Czemu ten 15w40 jest taki czarny? czyżby przepracowany... ? A nawiązując do przytoczonego filmiku proponuję obejrzeć filmik który notabene już kiedyś zamieściłem w tym wątku... ( Winners ) 1) Motul 300V 5W-40 2) Ravenol VSi 5W-40 3) Castrol Magnatec 5W-40 4) Statoil Lazerway 5W-40 C3 5) Valvoline Maxlife Synthetic 5W-40 6) Chevron Delo 400 Synthetic 5W-40 and Motul 8100 X-cess 5W-40 Jestem ciekaw jak odniosą się do tego wyznawcy MOTUL'a ( oczywiście nie mam nic przeciwko temu olejowi :gwizdanie: ciekawi mnie jedynie czemu jest tak mocno polecany na forum skoro wyniki testu są jasne... ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brysio Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 motul 300v wygral czyli motul ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Killer1984 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 najdroższy w teście ale przecież z tym polecanym na forum wygrał nawet CASTROL który ponoć jest o niebo gorszy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 motul 300v wygral czyli motul ) a kto powiedział że olej z numerkiem 1 wygrał? to tylko numerek porządkowy. Motul miał najgorsza płynność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brysio Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 pod numerem 7 jest motul 300v ten wlasnie wygral kolego patrz co jest napisane a nie siej jakis herezji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Killer1984 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 motul 300v wygral czyli motul ) a kto powiedział że olej z numerkiem 1 wygrał? to tylko numerek porządkowy. Motul miał najgorsza płynność Oznaczenia butelek: 1) Valvoline Maxlife Synthetic 5W-40 2) Motul 8100 X-cess 5W-40 3) Statoil Lazerway 5W-40 C3 4) Castrol Magnatec 5W-40 5) Chevron Delo 400 Synthetic 5W-40 6) Ravenol VSi 5W-40 7) Motul 300V 5W-40 kolejność zwycięska: 1) Motul 300V 5W-40 2) Ravenol VSi 5W-40 3) Castrol Magnatec 5W-40 4) Statoil Lazerway 5W-40 C3 5) Valvoline Maxlife Synthetic 5W-40 6) Chevron Delo 400 Synthetic 5W-40 and Motul 8100 X-cess 5W-40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 motul 300v wygral czyli motul ) sam siejesz herezje ja nie zauwazyłem że pod numerem 6 było 2 oleje wyszczególnione a Ty walnałes farmazon o motulu 300V a co to ma do rzeczy jak nikt na 300V tu nie jeździ:doh1:[br]Dopisany: 28 Listopad 2011, 23:06_________________________________________________nawet oznaczeć po ludzku nie potrafią zrobic na tych pseudo testach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Killer1984 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 jak dla mnie wszystko jest logiczne w tym teście :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brysio Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 jak dla mnie tez a tu sie ktos o cos burzy ))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 jak dla mnie tez a tu sie ktos o cos burzy ))) :doh1: no comment Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danu44 Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 ja leje MOTUL 6100 10 w 40 dobra cena i bardzo dobry olej olej dobry, owszem ale nie do Twojego silnika Kolego masz turbo a zbliza sie zima, wiec chyba wiesz juz o co chodzi Kolego devastation Ja bardzo dobrze rozumiem Twoj tok myslenia. Ale nie rozumiem dlaczego firma Motul do silnikow z turbo poleca wlasnie 6100 10W-40 I skoro taka renomowana firma pisze ze wlasnie ma byc ten olej a nie inny, a na forum piszemy ze ma byc 8100 X-cess 5W-40. To co ludzie maja sobie pomyslec? Ze my mamy racje, czy firma Motul... Pozdrawiam Dana ps. rozmawialam tefefonicznie z przedstawicielem Motula w Polsce, o kontrowersji w tym temacie. Odpowiedzial ze bezwzglednie nalezy stosowac to co zaleca firma Motul. :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrab Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 ja leje MOTUL 6100 10 w 40 dobra cena i bardzo dobry olej olej dobry, owszem ale nie do Twojego silnika Kolego masz turbo a zbliza sie zima, wiec chyba wiesz juz o co chodzi Kolego devastation Ja bardzo dobrze rozumiem Twoj tok myslenia. Ale nie rozumiem dlaczego firma Motul do silnikow z turbo poleca wlasnie 6100 10W-40 I skoro taka renomowana firma pisze ze wlasnie ma byc ten olej a nie inny, a na forum piszemy ze ma byc 8100 X-cess 5W-40. To co ludzie maja sobie pomyslec? Ze my mamy racje, czy firma Motul... Pozdrawiam Dana ps. rozmawialam tefefonicznie z przedstawicielem Motula w Polsce, o kontrowersji w tym temacie. Odpowiedzial ze bezwzglednie nalezy stosowac to co zaleca firma Motul. :gwizdanie: daje do myślenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzik Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 ja leje MOTUL 6100 10 w 40 dobra cena i bardzo dobry olej olej dobry, owszem ale nie do Twojego silnika Kolego masz turbo a zbliza sie zima, wiec chyba wiesz juz o co chodzi Kolego devastation Ja bardzo dobrze rozumiem Twoj tok myslenia. Ale nie rozumiem dlaczego firma Motul do silnikow z turbo poleca wlasnie 6100 10W-40 I skoro taka renomowana firma pisze ze wlasnie ma byc ten olej a nie inny, a na forum piszemy ze ma byc 8100 X-cess 5W-40. To co ludzie maja sobie pomyslec? Ze my mamy racje, czy firma Motul... Pozdrawiam Dana ps. rozmawialam tefefonicznie z przedstawicielem Motula w Polsce, o kontrowersji w tym temacie. Odpowiedzial ze bezwzglednie nalezy stosowac to co zaleca firma Motul. :gwizdanie: Dana Skarbie masz żyłkę detektywa - powinnaś rozwijać się w tej materii, względnie superdociekliwa dziennikarka wracając jednak do tematu katalog papierowy zarówno stary jak i nowy do silników tdi z lat 99-01 na pompie zaleca zarówno: 8100 x-clean 5W40 , 8100 x-cess 5W40 oraz 6100 Synergie 10W40 pd oczywiście z lat 2000-2001 x-clean lub specific zamiennie uprzedzając pytanie, do bliźniaczego silnika VP stosowanego w pasku ten sam katalog zaleca te same produkty jak do VP w audi Podsumowując najprawdopodobniej internetowe narzędzie do doboru oleju poleca produkt najbardziej uniwersalny czyli taki który nie zaszkodzi bardzo kowalskiemu który będzie miał autko zajechane jak koń po westernie, sprowadzane po taxi etc. Jest to najprawdopodobniej jakiś sposób kompromisu. Wiadomo , lejemy produkt topowy tak długo jak to jest możliwe bo przy takim produkcie silnik ma najlżej. Jednakże jeśli taxi po bańce przelotu której uszczelki wyglądają tak jak można się spodziewać zostałoby zalane pełnym syntetykiem to mogłybybyć niepotrzebne zgrzyty. Może właśnie dlatego by się zabezpieczyć motul zastosował taki wariant a nie inny. Danu jesteś jak Cybil Shepard czy jak ona się tam zwała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się