sm402 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 dobrze pamietasz ale dla zwykłego zjadacza chleba róznica niezauważalna no właśnie, a chodzi tu o zjadacza oleju, czyli silnik, maltretujecie się tutaj dyskutując o wyższości jednego nad drugim, a przecież i tak sami bierzecie odpowiedzialność za to, co wlewacie do zjadacza oleju, aż dziw bierze, że można coś jeszcze z tego tematu wykrzesać :)
krakus4891 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 witam Panowie przeczytałęm juz multum wypowiedzi na temat oliwy i nadal jestem niezdecydowany;/ Moze wiec prosze o potraktowanie osobno mojego problemu ;( Audi A4 2,5 AYM, przebieg juz 244 tys(oryginał) obecnie na Castrolu 10W40,wlal go przez niewiedze poprzedni wlasciciel; Nie bede ukrywal ze jestem z niego zadowolony, zero wyciekow i praktycznie go nie ubywa. No i zbliza mi sie juz niedlugo wymiana i tu pojawia sie dylemat....zalac znowy to samo czy sprobowac pelnego syntetyka....?? A jesli tak to czy moga byc jakeis problemy?? Jeden druciarz na moje pytanie odpowiedzial zebym nie kombinowal i go zostawil....ale jakos bez przekonania;d z góry dzieki za wyrozumialosc;)
tezet627 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=15435.msg180914#msg180914 Więcej nie można napisać.... Zmieniaj na syntetyk!!!
krakus4891 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=15435.msg180914#msg180914 Więcej nie można napisać.... Zmieniaj na syntetyk!!! No to mi sie podoba Jest pytanie jest konkretna odpowiedz czyli co.....teraz motul engine clean + castrol edge 5W40.....? Tego waszego Motula nie uzyje tylko dlatego, ze nie mialem z nim w ogole do czyniena ot co
ŁukaszA4 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 A teraz ja mam pytanie. Kupiłem parę dni temu A4 1.9tdi z roku 95, oznaczenie silnika 1Z, poprzedni właściciel który nim jeździł stwierdził że nie wie jaki olej mu wlali bo on się na tym nie zna i podobno w sklepie podał rocznik i model i że mu wlali taki jaki powinien być. To jest jego gadka z której się niczego nie dowiedziałem, ale zaznaczył że to na pewno jest półsyntetyk. Gdy poczytałem jak zmieniacie oleje z półsyntetyków na te najlepsze, zacząłem się zastanawiać i spytałem ojca. Powiedział mi żebym nie wydziwiał, że mam wlać normalny olej 10w40. Zaznaczam że ojciec leje Shell Helix Plus 10w40 norma 505.00 ale on jeździ galaxy z 2001 na pompowtryskiwaczach. I teraz moje pytanie, spotkał się ktoś z takim olejem, albo może go leje do audiczki? Czy mogę taki kupić i nim zalać silnik? Na bańce wyczytałem że olej jest z jakimiś dodatkami które czyszczą silnik... Cały czas wertuję i nic konkretnego nie znalazłem, proszę o poradę.
mateszymanski Opublikowano 7 Stycznia 2012 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Szukam i szukam i po znalezieniu szczątkowych informacji zgłupiałem już. Kupiłem A4 B6 z 2004 roku. Silnik 2.5 TDI 163 KM w manualu - BDG czyli z normą spalin Euro 4. Nie wiem niestety na jakim oleju auto jeździło dotychczas - jego prawdziwy przebieg na dziś dzień to 220 tysięcy kilometrów. Co powinienem mu wlać żeby był szczęśliwy? Czy olej jaki mi zaproponowano: Mobil 1 0W40 będzie dla niego odpowiedni? I nie orientuję się niestety - czy to auto ma filtr DPF? Bo jakoś tą normę spalin Euro 4 spełniać musi. Czy w związku z tym należy lub nie należy stosować jakiegoś konkretnego oleju? Będę bardzo wdzięczny za wszystkie rady bo przyznam szczerze, że już zgłupiałem.
endriuu Opublikowano 7 Stycznia 2012 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Zaznaczam że ojciec leje Shell Helix Plus 10w40 norma 505.00 ale on jeździ galaxy z 2001 na pompowtryskiwaczach. no widzisz - nawet własny ojciec moze sie mylic. powinien lac olej z norma 505.01 lub 506.01 - do pompowtryskow. olej z norma 505.00 mozesz lac ty. przeczytaj kilka postow wyzej, a dowiesz sie co lac. Szukam i szukam i po znalezieniu szczątkowych informacji zgłupiałem już. Kupiłem A4 B6 z 2004 roku. Silnik 2.5 TDI 163 KM w manualu - BDG czyli z normą spalin Euro 4. Nie wiem niestety na jakim oleju auto jeździło dotychczas - jego prawdziwy przebieg na dziś dzień to 220 tysięcy kilometrów. Co powinienem mu wlać żeby był szczęśliwy? Czy olej jaki mi zaproponowano: Mobil 1 0W40 będzie dla niego odpowiedni? I nie orientuję się niestety - czy to auto ma filtr DPF? Bo jakoś tą normę spalin Euro 4 spełniać musi. Czy w związku z tym należy lub nie należy stosować jakiegoś konkretnego oleju? Będę bardzo wdzięczny za wszystkie rady bo przyznam szczerze, że już zgłupiałem. post na samej gorze. na marginesie - 1.9 tdi niektore spelniaja euro 4 i dpfow nie maja... np silnik AXR.
ŁukaszA4 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Dzięki endriuu, teraz już nie mam wątpliwości. a ojcu oczywiście przekaże że wybrał nie ten olej. Tzn, jego poprzednik na takim jeździł a ojciec powinien sprawdzić co leje do silnika... No cóż, ciężko do niego trafić żeby zrozumiał. A czy ktoś jeździ z forumowiczów na takim oleju? Pytam z ciekawości...
Dev Opublikowano 7 Stycznia 2012 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Jak przyjdzie mu wymienic cala gore silnika za pare tysiecy to w mig zrozumie
mateszymanski Opublikowano 7 Stycznia 2012 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Szukam i szukam i po znalezieniu szczątkowych informacji zgłupiałem już. Kupiłem A4 B6 z 2004 roku. Silnik 2.5 TDI 163 KM w manualu - BDG czyli z normą spalin Euro 4. Nie wiem niestety na jakim oleju auto jeździło dotychczas - jego prawdziwy przebieg na dziś dzień to 220 tysięcy kilometrów. Co powinienem mu wlać żeby był szczęśliwy? Czy olej jaki mi zaproponowano: Mobil 1 0W40 będzie dla niego odpowiedni? I nie orientuję się niestety - czy to auto ma filtr DPF? Bo jakoś tą normę spalin Euro 4 spełniać musi. Czy w związku z tym należy lub nie należy stosować jakiegoś konkretnego oleju? Będę bardzo wdzięczny za wszystkie rady bo przyznam szczerze, że już zgłupiałem. post na samej gorze. na marginesie - 1.9 tdi niektore spelniaja euro 4 i dpfow nie maja... np silnik AXR. No przeczytałem to wszystko dokładnie - i w przypadku oleju, który jest tu polecany czyli MOTUL 8100 X-CLean C3, w jego instrukcji jest wyraźna informacja: "Do not use for engines from VW group fitted with DPF when VW 507 00 is required" Dlatego mam już bałagan w głowie co i jak, nie wiem czy to auto ma DPF czy nie i nikt mi nie potrafi na to odpowiedzieć. Jeśli ma - te oleje są dla niego wykluczone bo powinien dostać taki, spełniający normę 507. Ewentualnie może ktoś kto ma silnik BDG podpowie mi co wlewa?
endriuu Opublikowano 7 Stycznia 2012 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Szukam i szukam i po znalezieniu szczątkowych informacji zgłupiałem już. Kupiłem A4 B6 z 2004 roku. Silnik 2.5 TDI 163 KM w manualu - BDG czyli z normą spalin Euro 4. Nie wiem niestety na jakim oleju auto jeździło dotychczas - jego prawdziwy przebieg na dziś dzień to 220 tysięcy kilometrów. Co powinienem mu wlać żeby był szczęśliwy? Czy olej jaki mi zaproponowano: Mobil 1 0W40 będzie dla niego odpowiedni? I nie orientuję się niestety - czy to auto ma filtr DPF? Bo jakoś tą normę spalin Euro 4 spełniać musi. Czy w związku z tym należy lub nie należy stosować jakiegoś konkretnego oleju? Będę bardzo wdzięczny za wszystkie rady bo przyznam szczerze, że już zgłupiałem. post na samej gorze. na marginesie - 1.9 tdi niektore spelniaja euro 4 i dpfow nie maja... np silnik AXR. No przeczytałem to wszystko dokładnie - i w przypadku oleju, który jest tu polecany czyli MOTUL 8100 X-CLean C3, w jego instrukcji jest wyraźna informacja: "Do not use for engines from VW group fitted with DPF when VW 507 00 is required" Dlatego mam już bałagan w głowie co i jak, nie wiem czy to auto ma DPF czy nie i nikt mi nie potrafi na to odpowiedzieć. Jeśli ma - te oleje są dla niego wykluczone bo powinien dostać taki, spełniający normę 507. Ewentualnie może ktoś kto ma silnik BDG podpowie mi co wlewa? sprawdz we wlepce w bagazniku przy kole zapasowym lub w ksiazce serwisowej czy masz kody: 0GG = Emissions concept EU4 (bez DPF ale euro 4 spełnia) - olej 505.01 lub 506.01 - polecam wlasnie 506.01 - 0W-30 to najlepsze oleje. 7GG = Emissions concept EU4 DPF (z DPF) - olej 507.00 7GN = Emission standard, EU4, DPF preparation (nie masz DPF-a, ale Twój samochód jest przygotowany do jego montażu (może to już zrobił poprzedni właściciel - raczej wątpliwe) - musisz sprawdzic organoleptycznie - zajrzec pod mache lub podjechac na warsztat.
mateszymanski Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Wielkie dzięki Endriuu! Akurat miałem pod ręką zdekodowany VIN, więc przyda się pewnie dla innych użytkowników silnika BDG: 0GG L AGM Emissions concept EU 4 Czyli auto nie ma DPFa. W związku z tym rozumiem, że lać olej spełniający normę tak jak napisałeś: 505.01 lub 506.01 a nie tak jak w tabelce na górze strony 505.00?
arturo198787 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Witam wlalem olej CASTROL EDGE 5W30 FST 504.00/507.00 do a4 b7 2.0 tdi BRD popelnilem blad ???
arturo198787 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Wlasnie nidzie nie moge poszukac czy nadaje sie on do filtra dpf
skrab Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Wlasnie nidzie nie moge poszukac czy nadaje sie on do filtra dpf Nie mosisz szukać bo sie nadaje do dpfa [br]Dopisany: 08 Styczeń 2012, 15:40_________________________________________________Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30
arturo198787 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 czyli jak najszybciej wymiana?
skrab Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 czyli jak najszybciej wymiana? No co ty jeździj na tym co zalałeś 10 tyś zrób i dopiero wymień też jest to dobry olej aczkolwiek są dużo lepsze
arturo198787 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 OK dzeki tak zrobie mam nadzieje dpf nie ucierpi
soltmen Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Witajcie, 'przed chwilą' kupiłem młodszą od mojej starej A4 (BRB bez DPF), czeka mnie wymiana oleju. Jestem zdecydowany na Castrol SLX Professional Powerflow Longlife III 5W-30 rekomendowany przez ASO, jednak mam prośbę - czy możecie mi polecić sprawdzone źródła sprzedaży takich olejów? W ASO litr kosztuje 95zł, natomiast na allegro można dostać 4 litry za mniej niż 150zł - czy to jest normalna cena? Podaję przykład: http://allegro.pl/castrol-slx-longlife-iii-5w30-4l-5w-30-bytom-i2009282582.html firma ma oddział w Bytomiu, nie ukrywam, że byłoby na rękę podjechać i wziąćgo bez wysyłki. Czytałem na forum o podróbkach - jak to z nimi jest? Będe wdzięczny za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się