Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

i czyścić odmę

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

czyli Motul reasumując jest górą ?

Opublikowano

ale pod jakim wzgledem C2 wyklucza C3?

C2 = Mid Saps ^ HTHS > 2,9 MPa.s ^ warunki olejow do Eu4

C3 = Mid Saps ^ HTHS > 3,5 MPa.s ^ warunki olejow do Eu4

Musashi przecież odpowiedź sobie napisałeś:

C2 hths > 2.9 do 3.5

C3 hths > 3.5

Pomyśl jeszcze raz na tym co napisałeś i sam dojdziesz do wniosku :cool1:

Przecież jasne jest ,że jeżeli producent wymaga oleju lekko bieżnego z normą C2 to nie możesz zalać C3 a ten olej spełnia obydwie normy. Widzisz tu absurd ?

Po to się stosuję normy C2 i C3 ,żeby właśnie było można odróżnić oleje pod względem HTHS, bo SAPS mogą mieć jednakowy.

I tak jak jeden producent zaleca stosowanie olejów lekko bieżnych C2 a inni zalecają olej z normą C3 , który ma hths powyżej 3.5

Więc nie da się spełnić dwóch norm jednocześnie...... :wink4:

Opublikowano

C2 = Mid Saps ^ HTHS > 2,9 MPa.s ^ warunki olejow do Eu4

C3 = Mid Saps ^ HTHS > 3,5 MPa.s ^ warunki olejow do Eu4

Musashi przecież odpowiedź sobie napisałeś:

C2 hths > 2.9 do 3.5

C3 hths > 3.5

Pomyśl jeszcze raz na tym co napisałeś i sam dojdziesz do wniosku :cool1:

przeciez dla C2 nie ma nigdzie zalozenia (2.9;3.5), tylko > 2,9 :cool1:

Opublikowano

Panowie jaki olej polecacie do AFN"a po delikatnym remoncie silnika, wszystko czyszczone, zmienione pierścienie tłokowe itp. Jeździłem na Motulu 5w40 ale jakoś średnio jestem zadowolony. Można zalać np 5w30 lub 5w50 np. Valvoline :gwizdanie: Auto jest podkręcone na 167 i 340Nm

ale co jest powodem sredniego zadowolenia? kolor przepracowanego oleju, smak, zapach? :cool1:

Ogólnie to nic z tych rzeczy ale jak czyściłem wszystko to zauważyłem trochę rys na tłoku i nie wiem czy to na pewno wina oleju ale może i to. Jakiś większych objawów nie ma ale może warto zalać coś innego :gwizdanie:
Opublikowano

panowie i panie który wybrać FUCHS TITAN SUPERSYN Longlife Plus SAE 0W-30 czy Motula specifica 0W30??

Opublikowano

panowie i panie który wybrać FUCHS TITAN SUPERSYN Longlife Plus SAE 0W-30 czy Motula specifica 0W30??

dwa oleje dobrej klasy. Co nie wybierzesz - bedzie :good:

Opublikowano

panowie i panie który wybrać FUCHS TITAN SUPERSYN Longlife Plus SAE 0W-30 czy Motula specifica 0W30??

dwa oleje dobrej klasy. Co nie wybierzesz - bedzie :good:

wybiorę FUCHSa w końcu made in germany :decayed:
Opublikowano

panowie i panie który wybrać FUCHS TITAN SUPERSYN Longlife Plus SAE 0W-30 czy Motula specifica 0W30??

dwa oleje dobrej klasy. Co nie wybierzesz - bedzie :good:

wybiorę FUCHSa w końcu made in germany :decayed:

weź 0W20
Opublikowano

panowie i panie który wybrać FUCHS TITAN SUPERSYN Longlife Plus SAE 0W-30 czy Motula specifica 0W30??

dwa oleje dobrej klasy. Co nie wybierzesz - bedzie :good:

wybiorę FUCHSa w końcu made in germany :decayed:

weź 0W20

do PD? :wink4:

Opublikowano

tak czytam wątek i :confused4:

co prawda przez ostatnie 20 stron niema nic na temat 3.0 więc postanowiłem zapytać znawców jaki olej polecacie do mojego paździocha - BKN 2005.06 bez DPFa ori - 2 x katalizator, ori przebieg 98tyś :tongue4:

ostatni przegląd był w ASO w PL i dałem im swój olej ori AUDI 507.00 Longlife III 5W-30 :decayed:

najlepsze było zdziwienie kolesia w ASO czemu przychodzę z własnym ori olejem skoro mogłem kupić u nich taki sam i by mi wlali - ale ja już mam na to swoją teorie :wink4:

aha olej wymieniam zawsze co roku po przebiegu ok 15-17 tyś <- tyle robie rocznie

Opublikowano

C2 = Mid Saps ^ HTHS > 2,9 MPa.s ^ warunki olejow do Eu4

C3 = Mid Saps ^ HTHS > 3,5 MPa.s ^ warunki olejow do Eu4

Musashi przecież odpowiedź sobie napisałeś:

C2 hths > 2.9 do 3.5

C3 hths > 3.5

Pomyśl jeszcze raz na tym co napisałeś i sam dojdziesz do wniosku :cool1:

przeciez dla C2 nie ma nigdzie zalozenia (2.9;3.5), tylko > 2,9 :cool1:

Musashi tu masz to jaśniej wytłumaczone np.

http://oleje.blox.pl/html/1310721,262146,169.html?2

jeśli uważasz ,że C2 to również C3 to wytłumacz mi proszę po co w ogóle jest norma C3 ?

Chyba nie ot tak sobie...... :cool1:

Opublikowano

panowie i panie który wybrać FUCHS TITAN SUPERSYN Longlife Plus SAE 0W-30 czy Motula specifica 0W30??

dwa oleje dobrej klasy. Co nie wybierzesz - bedzie :good:

wybiorę FUCHSa w końcu made in germany :decayed:

zdziwiłbys sie - Fuchs jest robiony w Gliwicach na rynki wschodnio-europejskie :hi:

Opublikowano

tak czytam wątek i :confused4:

co prawda przez ostatnie 20 stron niema nic na temat 3.0 więc postanowiłem zapytać znawców jaki olej polecacie do mojego paździocha - BKN 2005.06 bez DPFa ori - 2 x katalizator, ori przebieg 98tyś :tongue4:

ostatni przegląd był w ASO w PL i dałem im swój olej ori AUDI 507.00 Longlife III 5W-30 :decayed:

najlepsze było zdziwienie kolesia w ASO czemu przychodzę z własnym ori olejem skoro mogłem kupić u nich taki sam i by mi wlali - ale ja już mam na to swoją teorie :wink4:

aha olej wymieniam zawsze co roku po przebiegu ok 15-17 tyś <- tyle robie rocznie

MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30

Opublikowano

C2 = Mid Saps ^ HTHS > 2,9 MPa.s ^ warunki olejow do Eu4

C3 = Mid Saps ^ HTHS > 3,5 MPa.s ^ warunki olejow do Eu4

Musashi przecież odpowiedź sobie napisałeś:

C2 hths > 2.9 do 3.5

C3 hths > 3.5

Pomyśl jeszcze raz na tym co napisałeś i sam dojdziesz do wniosku :cool1:

przeciez dla C2 nie ma nigdzie zalozenia (2.9;3.5), tylko > 2,9 :cool1:

Musashi tu masz to jaśniej wytłumaczone np.

http://oleje.blox.pl/html/1310721,262146,169.html?2

jeśli uważasz ,że C2 to również C3 to wytłumacz mi proszę po co w ogóle jest norma C3 ?

Chyba nie ot tak sobie...... :cool1:

tyle ze IMHO dokument zrodlowy, jest istotniejszy niz jakas jego interpretacja, w ktorej najpierw powoluje sie na norme, okreslona w dokumencie zrodlowym, a pozniej wstawia wstawia dointerpretowana tabelke.

po co C2 i C 3?

Sa silniki ktore wymagaja wyzszego HTHS i wtedy nalezy stosowac oleje C3.[br]Dopisany: 19 Luty 2012, 12:58_________________________________________________

najlepsze było zdziwienie kolesia w ASO czemu przychodzę z własnym ori olejem skoro mogłem kupić u nich taki sam i by mi wlali - ale ja już mam na to swoją teorie :wink4:

nabieraja z beczki, ale ciekawe co w niej jest :decayed:

Opublikowano

najlepsze było zdziwienie kolesia w ASO czemu przychodzę z własnym ori olejem skoro mogłem kupić u nich taki sam i by mi wlali - ale ja już mam na to swoją teorie :wink4:

nabieraja z beczki, ale ciekawe co w niej jest :decayed:

dokładnie :good:

dzięki devastation :kox:

Opublikowano

C2 = Mid Saps ^ HTHS > 2,9 MPa.s ^ warunki olejow do Eu4

C3 = Mid Saps ^ HTHS > 3,5 MPa.s ^ warunki olejow do Eu4

Musashi przecież odpowiedź sobie napisałeś:

C2 hths > 2.9 do 3.5

C3 hths > 3.5

Pomyśl jeszcze raz na tym co napisałeś i sam dojdziesz do wniosku :cool1:

przeciez dla C2 nie ma nigdzie zalozenia (2.9;3.5), tylko > 2,9 :cool1:

Musashi tu masz to jaśniej wytłumaczone np.

http://oleje.blox.pl/html/1310721,262146,169.html?2

jeśli uważasz ,że C2 to również C3 to wytłumacz mi proszę po co w ogóle jest norma C3 ?

Chyba nie ot tak sobie...... :cool1:

tyle ze IMHO dokument zrodlowy, jest istotniejszy niz jakas jego interpretacja, w ktorej najpierw powoluje sie na norme, okreslona w dokumencie zrodlowym, a pozniej wstawia wstawia dointerpretowana tabelke.

po co C2 i C 3?

Sa silniki ktore wymagaja wyzszego HTHS i wtedy nalezy stosowac oleje C3.

Musashi zauważ również ,że ten najlepszy Mobil ESP posiada także normy A3,B3,B4 i A5 B5 gdzie normy wyraźnie określają dla:

A5 B5 hths 2.9 -3.5

A3 B3 B4 hths powyżej 3.5

Widzisz tu paradoks.

Według twojej interpretacji każdy olej C3 spełnia normę C2 , wiec po co w takim razie jest norma C2.

Opublikowano

panowie i panie który wybrać FUCHS TITAN SUPERSYN Longlife Plus SAE 0W-30 czy Motula specifica 0W30??

dwa oleje dobrej klasy. Co nie wybierzesz - bedzie :good:

wybiorę FUCHSa w końcu made in germany :decayed:

zdziwiłbys sie - Fuchs jest robiony w Gliwicach na rynki wschodnio-europejskie :hi:

nie bałbym się jest na pewno wg receptury Fuchsa
Opublikowano

Musashi zauważ również ,że ten najlepszy Mobil ESP posiada także normy A3,B3,B4 i A5 B5 gdzie normy wyraźnie określają dla:

A5 B5 hths 2.9 -3.5

A3 B3 B4 hths powyżej 3.5

Widzisz tu paradoks.

Według twojej interpretacji każdy olej C3 spełnia normę C2 , wiec po co w takim razie jest norma C2.

ech, zerknij na zrodlo i poczytaj... :cool1:

http://www.acea.be/images/uploads/pub/070308_ACEA_sequences_2007_LD_and_HD.pdf

Opublikowano

Musashi zauważ również ,że ten najlepszy Mobil ESP posiada także normy A3,B3,B4 i A5 B5 gdzie normy wyraźnie określają dla:

A5 B5 hths 2.9 -3.5

A3 B3 B4 hths powyżej 3.5

Widzisz tu paradoks.

Według twojej interpretacji każdy olej C3 spełnia normę C2 , wiec po co w takim razie jest norma C2.

ech, zerknij na zrodlo i poczytaj... :cool1:

http://www.acea.be/images/uploads/pub/070308_ACEA_sequences_2007_LD_and_HD.pdf

No podajesz źródło informacji a tam jak wól jest napisane jakie wartości Hths mają normy A3 B3 B4 i A5 B5 te które spełnia olej Mobil Esp. Patrz tabela str. 7 tam masz bardzo dokładnie opisane i daj znać do jakich wniosków dojdziesz.

Odnośnie C2 i C3 po co w ogóle jest norma C2 skoro C3 ją spełnia ? według Ciebie.

Z mojego toku rozumowania jasnym jest ,że jeżeli norma C2 określa hths > 2.9 a C3 >3.5 to chyba widać czarno na białym że norma C2 obejmuję wartości od 2.9 do 3.5. powyżej 3.5 jest już C3. Bo jeżeli tak by nie było to norma C2 nie miała by żadnego znaczenia gdyż zawsze C3 by ją również spełniała. :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...