Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżeli ten nowy olej spełnia te same normy, aprobaty i ma tą samą lepkość to możesz go użyć na dolewki.

W innym przypadku dokup ten co miałeś.

Środek do płukania to Millers Engine Flush, Liqui Moly Engine Flush, Motul Engine Clean i wiele innych co są na rynku.

Osobiście stosuje Millersa ze względu że jest mniej agresywny dla uszczelek.

Ale kolega w BMW z 1993 stosował Motula i Millersa i żadna krzywdy mu nie zrobiła.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeżeli ten nowy olej spełnia te same normy, aprobaty i ma tą samą lepkość to możesz go użyć na dolewki.

W innym przypadku dokup ten co miałeś.

Środek do płukania to Millers Engine Flush, Liqui Moly Engine Flush, Motul Engine Clean i wiele innych co są na rynku.

Osobiście stosuje Millersa ze względu że jest mniej agresywny dla uszczelek.

Ale kolega w BMW z 1993 stosował Motula i Millersa i żadna krzywdy mu nie zrobiła.

te same normy to znaczy że jak mam np. 10w40 to mabyć 10w40, czy jeszcze oprócz tego jakieś oznaczenia?

Opublikowano

Najważniejsze to lepkość czyli właśnie to np. 10W40 Ale też aprobata producenta jest ważna. Czyli np. VW 505.00

Dobrze by było gdyby normy ACEA, API były takie same.

Aprobata producenta jest ważna szczególnie w przypadku PD. Bo oleje o SAE 5W40 są zarówno z aprobatą do PD jak i bez. A warto nalać ten do PD jak one są. Podobnie ma się sprawa 5W30. Olejów o tym SAE jest mnóstwo ale mają różne aprobaty i normy ACEA.

Suma sumarum najlepiej aby wszystkie normy spełniał olej.

PS. Jak masz wątpliwości to napisz mi PW z nazwami obu olejów to Ci powiem czy możesz dolać czy nie.

Pozdrawiam:)

Opublikowano
Jeżeli ten nowy olej spełnia te same normy, aprobaty i ma tą samą lepkość to możesz go użyć na dolewki.

W innym przypadku dokup ten co miałeś.

Środek do płukania to Millers Engine Flush, Liqui Moly Engine Flush, Motul Engine Clean i wiele innych co są na rynku.

Osobiście stosuje Millersa ze względu że jest mniej agresywny dla uszczelek.

Ale kolega w BMW z 1993 stosował Motula i Millersa i żadna krzywdy mu nie zrobiła.

te same normy to znaczy że jak mam np. 10w40 to mabyć 10w40, czy jeszcze oprócz tego jakieś oznaczenia?

zamiast dolewac, i stosowac plyny do plukania. Wymien olej wczesniej. Masz b6 1,9 tdi PD wiec olej musi spelniac norme 505.01.

---------- Post added at 11:31 ---------- Previous post was at 11:29 ----------

tutaj zebralem informacje nt olejów http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?9726-ALL-TDI-Jaki-olej-do-TDI

Opublikowano

te same normy to znaczy że jak mam np. 10w40 to ma być 10w40,

Kolega ma silnik PD i jezdzi, albo jezdzil na oleju 10W-40...?

Najważniejsze to lepkość czyli właśnie to np. 10W40. Ale też aprobata producenta jest ważna. Czyli np. VW 505.00

Sorry, ale widze ze kolega Duras jest specjalista od olei.

Wiec chcialam spytac, czy aprobata producetna, to jest to samo co norma oleju czyli np. 505.00

Oraz ze lepkosc jest rowniez wazna, czyli np. 10W-40

A skad ja mam wiedziec jaka ma byc lepkosc do mojego silnika. Rozne firmy podaja sprzeczne ze soba wartosci.

Np. Motul do AFN podaje 10W-40

Z tego co sie orientuje to sa oleje ktore nie maja aprobaty VW, a norma odpowiada silnikowi. To sadze ze taki olej przeciesz rowniez mozna stosowac do danego silnika.

I chyba Motul nie ma aprobaty VW.

Ale moze sie myle i dlatego prosze o wyjasnienie. Dziekuje.

Pozdrawiam

Opublikowano

patrzac na aprobaty, do AFN mozna lac kazdy olej z norma 505.0.0 co nei znaczy ze nie ma lepszego oleju. normy spelniaja przeciez oleje wskazane w pierwszym poscie.

Opublikowano

Witam!!!

Fakt Motul od jakiegoś czasu ma 10W40 do 1,9 TDI i nie odróżnia tych na VP a na PD ;/

Aprobaty to są np.: VW 505.00,

Normy to API, ACEA,

Lepkość SAE to np. 5W40.

Dobierając olej:

- powinien mieć aprobatę.

-spełniać normę z instrukcji

- SAE dobrać odpowiednio do tego co jest w silniku, wg uznania stanu silnika itd.

Najlepiej oczywiście robić wszystko aby lać olej syntetyczny.

Wiele Motuli ma aprobaty VW.

Pozdrawiam:)

Opublikowano

Tak się zastanawiam, ile razy trzeba powielać te same informacje? :facepalm:

Opublikowano
Tak się zastanawiam, ile razy trzeba powielać te same informacje? :facepalm:

Witaj Moderatorze :smiley:

Bardzo prosze nie rob ze mnie jakiejs bardzo niekumatej.

Bo co wiem to wiem, ale czego nie wiem, to chcialabym sie dowiedziec.

I mysle, ze na tym forum jest bardzo duzo ludzi, ktorzy pewnych rzeczy nie rozumieja, a tez chcieliby dokladnie wiedziec.

I od tego mamy ten dzial o olejach, zeby wszelkie watpliwosci wyjasniac.

Wiem, ze Ty siedzisz w autach, silnikach i olejach od dawna i wszystko wiesz. Natomiast ja dopiero sie ucze (lepiej pozno niz wcale) i chyba mam do tego prawo.

Ja nie pisze z pytaniem jaki olej mam uzywac do mojego silnika. Tak jak wiekszosc tu zadawanych pytan.

Pytam dokladnie o szczegoly zwiazane z olejami.

I teraz, nie rozumiem, a chcialabym zrozumiec. Jaka jest roznica pomiedzy norma oleju a aprobata.

Jak dla mnie norma oleju to pewne techniczne dane danego oleju np. 505.00, czy tak?

Natomiast aprobata, to akceptacja i wyrazenie zgody przez firme samochodowa np. VW na uzywanie w swoich samochodach oleju danej marki np. Motul. Czy tak?

Hugo w pierwszym poscie napisal, ze norma dla oleju to np. 505.00 , czyli uwazam ze ta cyfra to norma dla danego oleju.

Natomiast kolega Duras, ktoremu bardzo dziekuje za odpowiedz pisze, ze np. cyfra 505.00 to aprobata firmy np. VW na dany olej.

Bardzo prosze o wyjasnienie mi tylko tego szczegolu i roznicy. Mysle, ze przyda sie to nie tylko mnie, ale rowniez innym nie znajacym sie az tak dobrze na samochodach i olejach.

Bardzo dziekuje

Pozdrawiam serdecznie Dana :smiley:

Opublikowano

Witam koleżanko:)

API, ACEA to typowe normy

505.00, 505.01 itd to są normy producenta ale na opakowaniu oleju występuje to jako aprobata VW dla takiej jego normy.

Może to trochę zawiłe jest fakt.

Chodzi o to, że normy API ACEA olej zdobywa na podstawie testów jakim jest poddawany.

A po aprobatę producent zgłasza się z konkretnym produktem do np. VW i on robi testy i dalej taką aprobatę. Ale producent oleju musi za to zapłacić.

Przekład: LM TT 4100 5W40. Kiedyś miał aprobatę VW 505.01 teraz jej nie ma i tylko firma LM ją rekomenduje to silników gdzie norma 505.01 jest wymagana. Po prostu LM ma drugi produkt gdzie ma tą aprobatę i nie chce płacić VW dwa razy.

Reasumując olej może spełniać jakąś normę VW ale może nie mieć aprobaty. W konsekwencji na opakowaniu nie będzie to napisane.

Dlatego żeby nie ryzykować zawszę najlepiej wybierać te oleje które mają daną aprobatę. Wtedy mamy 100% pewności, że są oki do naszego autka:)

A i narzędzia doboru nie są wyrocznią. Jak napisałem patrzeć na aprobatę na opakowaniu produktu.

Mam nadzieje, że chociaż trochę CI to wyjaśniło sprawę. Niektóre rzeczy ciężko opisać a ja talentu pisarskiego nie ma;p

Opublikowano

Witam a jaką opinią się cieszy Castrol Edge 5w30 bo aktualnie mam zalany?

Opublikowano

nic specjalnego, dla mnie na 3 z plusem, pod warunkiem że nie wymienia sie go co 30000 km

Opublikowano
Tak się zastanawiam, ile razy trzeba powielać te same informacje? :facepalm:

Witaj Moderatorze :smiley:

Bardzo prosze nie rob ze mnie jakiejs bardzo niekumatej.

Bo co wiem to wiem, ale czego nie wiem, to chcialabym sie dowiedziec.

I mysle, ze na tym forum jest bardzo duzo ludzi, ktorzy pewnych rzeczy nie rozumieja, a tez chcieliby dokladnie wiedziec.

I od tego mamy ten dzial o olejach, zeby wszelkie watpliwosci wyjasniac.

Popieram Koleżankę... Forum jest poto żeby pytać i kto chce odpowiadać na pytania. Nie każdy ma tyle czasu żeby przeczytać 50, 100, czy nawet 200 stron na temat, który go interesuje. A jak nawet się pytanie powtórzy to kto jest zorientowany może podać link do wcześniejszej podpowiedzi, jak tak dobrze wie o czym się pisało

Opublikowano

te same normy to znaczy że jak mam np. 10w40 to ma być 10w40,

Kolega ma silnik PD i jezdzi, albo jezdzil na oleju 10W-40...?

Najważniejsze to lepkość czyli właśnie to np. 10W40. Ale też aprobata producenta jest ważna. Czyli np. VW 505.00

Sorry, ale widze ze kolega Duras jest specjalista od olei.

Wiec chcialam spytac, czy aprobata producetna, to jest to samo co norma oleju czyli np. 505.00

Oraz ze lepkosc jest rowniez wazna, czyli np. 10W-40

A skad ja mam wiedziec jaka ma byc lepkosc do mojego silnika. Rozne firmy podaja sprzeczne ze soba wartosci.

Np. Motul do AFN podaje 10W-40

Z tego co sie orientuje to sa oleje ktore nie maja aprobaty VW, a norma odpowiada silnikowi. To sadze ze taki olej przeciesz rowniez mozna stosowac do danego silnika.

I chyba Motul nie ma aprobaty VW.

Ale moze sie myle i dlatego prosze o wyjasnienie. Dziekuje.

Pozdrawiam

http://www.royalpurple.waw.pl/dwn/normy-olejow.pdf

API, ACEA to normy międzynarodowe. Oprócz tego producenci samochodów wprowadzają swoje własne wymagania i normy jak np. VW505.01 z jakichś tam powodów (bo np. mają dodatkowe wymagania dla oleju, albo taki mają kaprys).

SAE w uproszczeniu podaje zakres temperatur pracy oleju. Różne oleje mogą spełniać te same normy API/ACEA czy VW ale różnić się zakresem temperatur pracy (bo np. w Arabii Saudyjskiej olej nie musi zachowywać swojej płynności przy -30 st).

Dlatego jeśli Audi zaleca olej z normą VW to powinniśmy taki lać o odpowiedniej lepkości SAE (w naszej strefie klimatycznej do nowszych silników odpowiedni jest 5W40, chyba że producent podaje inny).

pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Bardzo dziekuje kolegom za wyjasnienie tej sprawy. Bo rzeczywiscie jest to troszke zawile i skomplikowane dla kogos kto w tym nie siedzi.

W pracy ma kilku kolegow ktorzy jezdza roznymi samochodami i absolutnie nie maja pojecia o co chodzi.

Ja od teraz bede przynajmiej w ogolnym zarysie wiedziala jak to wyglada.

Jeszcze raz bardzo dziekuje.

Pozdrawiam Dana :smiley:

ps. moj post napisalam o godzinie 8.16, zegar na forum pokazuje 6.16

Opublikowano
ps. moj post napisalam o godzinie 8.16, zegar na forum pokazuje 6.16

też tak miałem kilka razy, o co chodzi może to być mylące w niektórych sytuacjach

Opublikowano

Ja osobiscie przestawilem sie kategorycznie na olej valvoline - (tanszy) z dosc drogiego motula. Na silniczkach PD, mniej ''klepie'' zaworownią i PDkami. Kolega z forum kupil B5 AFNa 1999 ori 197kkm igla i mu polecilem Motula 8100, nie jest zadowolony ze wzgledu na glosniejsza prace silnika, lub bardziej twarda prace, pozza tym stefanił jest to badz co badz sredni olej do ceny. Lobby forumowe tu czy tam robi swoje. To moja opinia nie mam zamiaru sie teraz klocic co lepsze, po prostu moja opinia.

Opublikowano

ja przy następnej wymiane także zaleje Valvo MST

Opublikowano
Witam a jaką opinią się cieszy Castrol Edge 5w30 bo aktualnie mam zalany?

Kolego to dobry olej pod warunkiem że oryginał, bo podróbek Castrola na rynku jest mnóstwo.

Opublikowano
Kolega z forum kupil B5 AFNa 1999 ori 197kkm igla i mu polecilem Motula 8100, nie jest zadowolony ze wzgledu na glosniejsza prace silnika, lub bardziej twarda prace, pozza tym stefanił jest to badz co badz sredni olej do ceny.

niech najpierw poprawnie ustawi pompe paliwa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...