Duras Opublikowano 14 Maja 2012 Opublikowano 14 Maja 2012 Castrol Edge 5w30 to prawie to samo co Castrol SLX Professional Powerflow LL 5W30. ( moim zdaniem tylko etykietę inna dają) - kiedyś karty porównywałem było identycznie. Mobil jest w powyższej liście. Shella w prawdzie nie ma ale po prostu wypisane są polecane oleje a nie wszystkie z daną normą. Markę możesz zalać wg uznania. Najważniejsze to norma i odpowiednio częsta wymiana. Pozdrawiam
estor Opublikowano 14 Maja 2012 Opublikowano 14 Maja 2012 czyli tym mobiliem czy castrolem jak mam do kupienia u dystrybutora mogę spokojnie zalać pytam bo ostanio za motula płaciłem 200 zł wiec te tanie mi sie wydały
Musashi Opublikowano 14 Maja 2012 Opublikowano 14 Maja 2012 WITAM, audi a6 08 2.0 tdi pd , ze względu na dpf powiększym i sie stan oleju i juz wole wymienić . przejechałem 5tys od wymiany motula czy oleje poniżej mogą być bo nie ma ich w opisie na 1 stronie przebieg auta 170K . http://allegro.pl/castrol-edge-5w30-4l-vw-504-00-507-00-dystry-p-n-i2283128924.html http://allegro.pl/olej-shell-helix-ultra-5w30-4l-dpf-poznan-promocja-i2323106713.html oraz gps http://allegro.pl/olej-mobil-1-esp-formula-5w30-4l-poznan-fv-i2297956492.html na pierwszej stronie polecamy te oleje ktore przetestowane zostały przez nas lub znane nam osoby. shella nie znam, castrola edge, bym sobie podarowal, chyba ze kupowany w niemczech.
Tommy Gun Opublikowano 14 Maja 2012 Opublikowano 14 Maja 2012 A ja ostatnio zostałem wyśmiany wraz ze znajomym przez jednego mechanika że jeździmy na pełnych syntetykach. Głównie dlatego że zmieniliśmy oleje do 1.9 tdi i 1.8 T z 10w40 na 5w40 (diesel synthoil i high tech). Twierdzenie uzasadnione że skoro silnik jeździł na czym jeździł to ma tak zostać ponieważ zmiana na rzadszy olej grozi jego uszkodzeniem. Najlepiej z wiekiem jest przechodzić na co raz gęstszy olej, aby zatrzymać wycieki i żeby nie wypłukało nagaru.... Wytłumaczcie mi skąd "mechanicy" tego pokroju biorą takie informacje, czy na tym forum zdarzył się komuś przypadek że po zmianie oleju na lepszy uszkodził mechanicznie silnik ?? Dlaczego jak się stoi w kolejce w sklepie motoryzacyjnym, mechanik przede mną wdaje się w dyskusję ze sprzedawcą: - Potrzebny mi olej do BMW 2000 któryś tam rocznik i TD, świeżo sprowadzony - A jaki tam jest przebieg - ponad 200 tysięcy - no to już trzeba by zalać półsyntetyk - tak, lepiej nie ryzykować
Dev Opublikowano 14 Maja 2012 Opublikowano 14 Maja 2012 ja zawsze mówie że "Kujawski" jest najlepszy wybauszaja ślepia i tyle nie dyskutuje z baranami na ten temat bo i tak pojecie na ten temat jest zerowe szkoda nerwów i udowadniania ludziom ze sa tępi
Musashi Opublikowano 14 Maja 2012 Opublikowano 14 Maja 2012 Tak jest. Nie ma co dyskutowac. Trzeba wiedziec swoje i tyle. jezeli luzy robocze wspolpracujacych elementow bylyby zbyt duze, zapali sie po rozgrzaniu silnika kontrolka niskiego cisnienia oleju. i wtedy znaczy ze jest niesprawny uklad smarowania lub zuzyty nadajacy sie do remontu silnik.
Tommy Gun Opublikowano 15 Maja 2012 Opublikowano 15 Maja 2012 Popatrzcie co znalazłem, przypadkowo na forum Mercedesa: "sprobuje wyjasnic. Nowe auta maja male tolerancje. czyli np. odstepy miedzy panewka a walem korbowym sa mikroskopijne. Im wiekszy przebieg odstepy powiekszaja sie przez przecieranie i wtedy wiecej zuzywa oleju lub zmniejsza cisnienie oleju, dlatego jest polecane gestsze oleje w duzych przebiegach. Nawet jak wlejesz olej o 0/40 do samochodu o przebiegu 300 tys km. Nic sie zlego nie stanie, ale moga byc 2 konsenwenkcje. 1. bedzie spalal olej i po jakims czasie bedziesz musial dolewac olej. 2. bedzie mniejsze cisnienie oleju w obiegu i moze uszkodzic powiedzmy panewki, albo bedzie za male cisnienie w automatycznym ustawianiu zaworow i powieksza sie luzy zaworowe. Przepraszam za slabe wyjasnienia po polsku. Mieszkam tutaj 33 lata i technika idzie dalej, nowe slowka techniczne ktorych nie znam jeszcze" Czy to co zostało napisane przez delikwenta mija się z prawdą ?? Moim zdaniem nie napisał że wskutek stosowania kiepskiego oleju dochodzi do podwyższonego tarcia między elementami silnika... Co sądzić o jego argumentach ?
Musashi Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 Oczywiście że to prawda. Ale...: - należy się zastanowić nad przebiegami międzynaprawczymi ( tj do remontu kapitalnego). W przypadku silników diesla to ponad 500.000 km. - luzy mikroskopijne :decayed: silnik po montażu ma tzw. luzy robocze. Są to przestrzenie, które w czasie pracy silnika zostaną wypełnione olejem pod ciśnieniem. Jeżeli układ smarowania jest sprawny, panewki z czopami się nie stykają, pomiędzy nimi znajduje się tzw. film olejowy, dopóki nie ulegnie zerwaniu zużycie jest nieznaczące. To taka poduszka olejowa. Z tego powodu właśnie istotny jest dobór dobrego, odpornego na zerwanie filmu oleju. A taka odporność to właśnie oleje syntetyczne. (W przypadku silnków przewidzianych do smarowania olejami o lekości 5w30 luzy robocze są mniejsze). Czyli jest większe spasowanie współpracujących elementów. Dodatkowo panewki są wykonane ze specjalnego stopu o bardzo niskim współczynniku tarcia. Dzieki czemu nawet w przypadku chwilowego zerwania filmu olejowego zabezpiecza czopy wału przed uszkodzeniem. Problem się pojawia w przypadku awarii układu smarowania. ALe od tego mamy układ kontroli ciśnienia oleju. Układ smarowania - pompa oleju ma spora wydajność i jeżeli luzy robocze ulegając powiększeniu wskutek zużycia, układ smarowania uzupełnia to większą ilością przepompowanego oleju. Oczywiście gdy silnik będzie zbyt zużyty pompa oleju sobie nie poradzi. ale zanim cokolwiek będzie się działo, zacznie się odzywać kontrolka niskiego ciśnienia oleju. To dopiero będzie oznaką konieczności pomyślenia o remoncie, lub zastosowaniem oleju o większej lepkości. Odporność na zerwanie filmu olejowego spada, wraz z przebiegiem i czasem eksploatacji oleju. Z tego powodu należy go systematycznie wymieniać wraz z filtrem. Zastosowanie oleju - podróbki stawia silnik w sytuacji niewiadomej, ze względu na możliwą zawartość w opakowaniu przypadkowego oleju pozaklasowego. Oleje jak każda ciecz inaczej zachowują się w temperaturach niskich ( zimny silnik) oraz wysokich - roboczych ( silnik nagrzany). Gdy silnik jest zimny lepkość jest o wiele większa, szczególnie w mrozy, luzy robocze panewka - czop muszą byc na tyle duże i układ smarowania sprawny aby pompa oleju była w stanie przepompować gęsty - lepki olej do każdego elementu wymagającego smarowania. W przypadku olejów syntetycznych lepkość w niskich temperaturach jest mniejsza niż olejów półsyntetycznych i mineralnych. Stąd powtarzane z uporem maniaka rady - lej syntetyka. Syntetyk zapewnia lekkość pracy zimnego silnika ( zwłaszcza gdy na dworze jest -30C). Gdy silnik jest rozrzany - 90C, wtedy istotna jest nie tylko lepkość oleju ale również odporność na zerwanie filmu olejowego tzw. HTHS. dla silników TDI VW wymagana jest powyżej 3,5. a ta wartość jest wyższa dla olejów 5W40. Pompa oleju wtedy nadrabia mniejszą lepkość oleju, jego większą ilością przepompowywaną przez smarowane elementy. Taką aby zawsze luzy robocze były wypełnione olejem i aby film nie uległ zerwaniu. I tutaj dygresja, nie ma znaczenia jaka jest temperatura na dworze, czyli - oleju sie nie dobiera do warunków letnich, ponieważ układ chłodzenia prawidłowo działający zapewnia utrzymanie max temp silnika na poziomie 90C. Podsumuję dla zdrowia silnika, ważne aby lepkość zimnego oleju była jak najmniejsza. lepkość gorącego oleju (silnik rozgrzany do ( 90C) niezbyt niska i układ smarowania był sprawny. Jako, że ze względu na prawa fizyki, takie "rzeczy tylko w erze" należy pójść po rozum do głowy i poszukać pomocy we współczesnej technologii, dzięki, której stosując odpowiednie dodatki, o mieszaninę sztucznych węglowodorów ( olejów) uzyskuje się najmniejszą różnicę pomiędzy lepkościa oleju gorącego a zimnego. Dodatkowo sztuczne - syntetyczne oleje są o wiele odporniejsze na procesy degradacji - starzenia wskutek wysokich temperatur oraz minionego czasu, zachowując o wiele dłużej niż oleje mineralne swoje właściwości. Stosując dobre oleje pompa oleju będzie w stanie przepompować zarówno zimny "gęsty" olej w każde wymagane miejsce. Jak i gorący olej nie może być zbyt "rzadki zapewnić odpowiednią jego ilość o nienazbyt niskiej aby wypełnić pod odpowiednim ciśnieniem luzy robocze gdy silnik jest gorący. Olej nie będzie powodował korozji, a będzie przed nią zabezpieczał. I do tego neutralizował agresywne produkty spalania paliwa.... Nie wiem czy nienazbyt chaotycznie, jednak napisałem tą wypowiedź w pracy - "na szybko"
DANIEL111 Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 Witam do mojego AWX 131 KM 2004 rok 1.9 tdi na PD będzie dobry ten olej? http://www.mobil.pl/Polan...0-xe-5w30.aspx#
Duras Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 Link nie działa albo nie umiem go otworzyć ;p Zakładam że chodzi o Mobil Super 3000 XE 5W30. Spełnia wymaganą normę 505.01 dla Twojego autka, no chyba że masz DPF wtedy 507.00.
DANIEL111 Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/carengineoils_products_mobil-super-3000-xe-5w30.aspx# teraz działa
Duras Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 No to tak jak napisałem Mobil Super 3000 XE 5W30 -> do PD jak najbardziej ( 505.01) Zakładam, że nie masz DPF.
gruby890 Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 Witam. Kolego z oil-land, potrzebuje olej i filtry do mojej a4, mam 1.9 TDi 74 KW 2003 rok. Teraz mialem Castrol Edge, na forum polecaja mi zeby przejsc na Motul Specific. A Ty co polecasz? I jesli chodzi o filtry (kabinowy, oleju, paliwa, powietrza) jakich marek polecasz? Prosilbym o przeslanie na PW ile to wszystko by u Ciebie kosztowalo. Pozdrawiam.
DiAMOND Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 a czy wiecie może jaki najlepszym wyborem oleju byłby dla Toyoty Avensis 2.0D4-D Diesel 110KM 2002 rok?
Musashi Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 np. Motul 8100 Eco-lite 0W20 8100 Eco-clean 0W30
DANIEL111 Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 A do mojego AWX 131 KM 2004 rok 1.9 tdi na PD Motul czy Mobil ? http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LC...-xe-5w30.aspx#
Dev Opublikowano 17 Maja 2012 Opublikowano 17 Maja 2012 jestem po wymianie oleju z 15w40 orlen platinum na mobil 10w40 :facepalm::facepalm: tragedia, Kolego powienienes przejsc na 5W-40
Tommy Gun Opublikowano 17 Maja 2012 Opublikowano 17 Maja 2012 Musashi dzięki za full profesjonalne wytłumaczenie tematu, jestem pełen podziwu <spoko>. Najlepiej byłoby to dodać na każdą stronę wątku, może to rozjaśniłoby umysły użytkowników z uporem tworzących własne teorie na temat stosowania oleju, zarówno 10w40 jak i 15w40.... Na czasie zamieszczę zdjęcie tłoka wraz z korbowodem i panewką z silnika który miał nalatane ok. 500 tysiaków na full syntetyku. Może jak co niektórzy zobaczą obrazek (jak widać czytać się nie chce) to wysnują właściwe wnioski...
Standby Opublikowano 17 Maja 2012 Opublikowano 17 Maja 2012 Musashi nie ma to jak dobre wytłumaczenie dosyć prostej zasady :PP hehe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się