Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

no ale z tego co kojarze, to wlaczenie oleju do normy 507.00 to kwestia nieprzekraczania zawartosci popiolow po spaleniu oraz utrzymanie HTHS w zakresie ok. 3,5 mPas.

Jaka jest nie przekraczalna ilość popiołów dla normy 507.00 ?

W temacie SAPS.

Jeżeli fosfor jest nieobecny w składzie oleju to takie pierwiastki jak bar, wapń, magnez, sód i potas są zamieniane do ich tlenków. O dziwo siarka i chlor nie przeszkadzają aż tak DPF-om i katalizatorom (jak to się głośno o tym mówi), ale kiedy fosfor występuje z metalami, pozostaje częściowo lub całkowicie po spopieleniu, jak fosforany metali…i tutaj może istnieć zagrożenie zapchania DPF-a i katalizatorów najnowszej generacji.

Popiół siarczanowy wykazywany jest w ACEA a dokładniej w teście pomiarowym ASTM D 874.

ASTM D874 - Próbka spala się. Po schłodzeniu pozostałość jest traktowana kwasem siarkowym i ogrzewana do 775 ° C aż węgiel kompletnie się utleni. Popiół jest schładzany, i ogrzewa się go do 775 ° C do stałej masy. Popiół siarczanowy może być użyty do wskazania stężenia znanych zawierających metale dodatków w nowych olejów. Wynik z dokładnością do 0,001% masy dla próbek poniżej 0,02% masowo i z dokładnością do 0,01% masy na wyższych poziomach są zgłaszane jako popioły siarczanowe.

Dla olejów VW:

Sulphated ash/Popiół siarczanowy wg DIN 51575 (test określa metodę oznaczania zawartości popiołów siarczanowanych olejów) dla oleju OEM Specyfication VW 507.00 wynosi max 1,5 %

Natomiast fosfor wg DIN 51575 dla oleju OEM Specyfication VW 507.00 nie podlega pomiarowi oficjalnie jednak VW przeprowadza tzw. Diesel Particulate Filter nie udzielają na ten temat jednak oficjalnej informacji – trzeba się z nimi kontaktować osobiście na rozmowę…

Ktoś policzył ostatnio ile SAPSu jest w oleju i ile siarki w paliwie.

Norma dla ON to <10mg/kg

full SAPS ma 10-15g/kg

mid SAPS ma 8g/kg

low SAPS ma 5g/kg

Najczęściej do DPF zalecane są oleje mid SAPS [ACEA C3]

Zakładajac zużycie ON na poziomie 7l/100km, a oleju silnikowego 0,1l/1000km to więcej popiołu powstanie z oleju silnikowego. - daje do myslenia.

ACEA C3 i VW 504/507 to podobny poziom popiołów z nastawieniem na spełnianie normy Euro IV.

504/507 ---> zawartość popiołów siarczanowych (<0,8%), fosforu (<0,8%), siarki (<0,2%)

Wymóg C3 to 0.3% siarki - oleje o tej specyfikacji maja minimalnie wieksze TBN. Minimalne wymogi ACEA z 2008r. dla C3 to TBN na poziomie min. 6

VW 507.00

Pozostałość po spopieleniu ~ 0,6%

fosfor - 600 ppm

Siarka <0,2%

HT / HS lepkość ~ 3,5 Cp @ 150C

Oleje VW 507.00 to w większości oleje Mid Saps o SAE 5W/30 natomiast specyfikacja VW 508.00 ( o ile w takiej nazwie wejdzie) to ma być olej Low Spas o SAE 0W/30.

Róznice pomiędzy Mid a Low SAPS widać na przykłądzie ACEA C1-C2-C3-C4

ACEA C1 - Low SAPS, obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS 2,9-3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A5/B5, jednakże ze ściśle ograniczonymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,5%), fosforu (<=0,05%), siarki (<=0,2%).

ACEA C2 - Mid SAPS, obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS 2,9-3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A5/B5 jednakże z większymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (<=0,07-0,09%), siarki (<=0,3%) niż dla C1.

ACEA C3 - Mid SAPS, wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS > 3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A5/B5 jednakże z większymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (<=0,07 - 0,09%), siarki (<=0,3%) niż dla C1.

ACEA C4 - Low SAPS, wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS >3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A3/B4 jednakże z większymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (<=0,07 - 0,09%), siarki (<=0,3%) niż dla C1. Niższe zużycie paliwa

Poziomy SAPS definiują zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki w olejach silnikowych.

Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (=<0,2%).

Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,8%), fosforu (0,07 - 0,09%) i siarki (=<0,3%).

Full SAPS - brak ograniczeń odnośnie zawartości popiołu siarczanowego, fosforu i siarki.

To chyba tyle w temacie

Endriuu ja o tym dokładnie wiem , lecz dla większości osób i tak to nie ma większego znaczenia co i jaki olej sobą reprezentuje o dodatkach już nie wspominając:cool1:.Chyle czoło ,że Ci się chciało ...... Chciałem pociągnąc temat w kierunku co tak wspaniałego ma norma 507.00 w porównaniu do np. Mercedesa 229.51 Obie normy są do aut z DPF-em , lecz różnice pewnie znasz. Chciałem się dowiedzieć co może się stać po zastosowaniu oleju który spełnia normę mercedesa lub BMW a nie spełnia normy 507.00 do auta grupy VAG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nic - chodzi tylko o kasę. Znam takich co w PDekach jezdza na normie 505.00 i nic sie nie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic - chodzi tylko o kasę. Znam takich co w PDekach jezdza na normie 505.00 i nic sie nie dzieje...

Do czasu, jednej osobie z mojej rodziny w serwisie Boscha wlewali do passata 1.9 tdi ATJ Castrola Magnateca 10w40... Nie wiedział o normie 505.01, mechanicy zaaplikowali ten swoisty smar do zawiasów 3 razy. Efekt - po każdym podpięciu Vaga wywala błędy 3 pompek i jak robi się zimniej to występuje problem z rozruchem. Nawet jak rozrząd robili to o filtrze paliwa też zapomnieli.

Co najlepsze, jak pojechał do tych baranów to byli oburzeni że wogóle można im coś powiedzieć i wyjechali z tekstem: "A skąd ja mam wiedzieć czy Pan nie kazał mi wlewać takiego oleju). Jak wół na pokrywie silnika pisze o normie w instrukcji i przy znaczku TDI a ostatnie literki są czerwone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że zbliża się lipiec (rok od wymiany), jak i 10.000 km przejechanych mam pytanie (1.9 TDI 130KM AWX). W zeszłym roku po kupnie zalałem Motul Specific 505.01 5W40 syntetyk (nie wiem na czym przedtem jeździł) i dalej chce się trzymać Motula. Ale widze tu na forum, w dziale sprzedam u kolegów, że Motul 8100 X-cess 5W40 jest w tej samej cenie co Specific, na którym teraz jeżdze. Który kupić? Czy przeciętny zjadacz chleba odczuje jakiekolwiek róznice miedzy tymi olejami?

A druga sprawa się z tym wiąząca. Rozumiem, iż panowie

http://a4-klub.pl/sprzedam-ogloszenia-komercyjne-firm-157/czesci-waszych-aut-oleje-motul-najtaniej-promocja-1str-32035/ dzik

http://a4-klub.pl/sprzedam-ogloszenia-komercyjne-firm-157/www-oil-land-pl-tanie-oleje-filtry-czesci-motul-millers-mann-febi-itp-138727/ duras

http://a4-klub.pl/sprzedam-ogloszenia-komercyjne-firm-157/czesci-super-cenach-hurtowni-duze-upusty-klubu-promocje-20286/ TOM77

to sprawdzone osoby i mają oryginały Motula w swojej ofercie? Polecicie, któregoś szczególnie, czy kupić u ktoregokolwiek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego xlukk - jesli teraz jezdzisz na X-cessie - to jezdzisz na oleju niezgodnym z Twoja normą - musisz stosowac olej o normie 505.01 lub 506.01 lub 507.00. Takze lej spokojnie Motul Specyfica 505.01 lub MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 lub Millers XFE-PD 5w40.

Mozesz tez pokusic sie o Motul Specific 506.01 0W30 5L - drogo ale pełen syntetyk na estrach.

Ja polecę kolegę - Dzik - biorę od niego od kilku lat i zawsze robi super cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego xlukk - jesli teraz jezdzisz na X-cessie - to jezdzisz na oleju niezgodnym z Twoja normą - musisz stosowac olej o normie 505.01 lub 506.01 lub 507.00. Takze lej spokojnie Motul Specyfica 505.01 lub MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 lub Millers XFE-PD 5w40.

Mozesz tez pokusic sie o Motul Specific 506.01 0W30 5L - drogo ale pełen syntetyk na estrach.

Ja polecę kolegę - Dzik - biorę od niego od kilku lat i zawsze robi super cenę.

Nie, nie sorry namieszałem, te nazwy podobne x-cess, x-clean i nie wiadomo co jeszcze :P

Chodziło mi o Specific vs. X-Clean :) Czyli 505.01. Pomiedzy tymi 2 sie zastanawiam, teraz jeżdże na SPECIFIC oczywiście, ale widze że X-clean jest w tej samej cenie co Specific.

Który z tych 2? Jakaś róznica dla silnika jest czy tylko po prostu inna naklejka?

Sorki za zamieszanie z nazwami :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X-clean 5W-40 505.01 to olej nowszej generacji, spełnia większą ilość norm roznych producentoow - parametry podobne mają. Co nie wybierzesz bedzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale ja chciałbym mieć pewność 100% oryginalności dlatego chciałbym mieć olej z Niemiec, oczywiście za opłatą

Witaj

No coz, delikatnie mowiac podwazasz prawdomownosc naszych kolegow z forum. Ale jesli chcesz miec swoje 100% pewnosci, ze to olej z Niemiec, to wcale nie musisz doplacac.

Ale musisz miec swiadomosc tego ze w Niemczech sprzedaja standartowo Castrol i Mobil.

Ponizej link na allegro (ja osobiscie tej strony, jesli chodzi o oleje nie polecam) tam mozesz

kupic np. Mobil 5w30 z norma 505.01 sprowadzany z Niemiec.

Natomiast jesli chcialbys miec 100% pewnosc ze olej jest np. z Francji - Motul, z Anglii - Millers i z Niemiec -Liqui Moly. To smialo mozesz kupowac u naszych kolegow z forum. Czyli, dzik, duras i Tom77.

Gdyz te oleje nie sa gdzies indziej produkowane, tylko wlasnie w tych krajach.

Pozdrawiam

OLEJ MOBIL SUPER 3000 XE 5W30 5L - NIEMIECKI ! (2433772884) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

PS. A tak w ogóle to o jaki Tobie olej chodzi, bo dopiero teraz widze ze nic konkretnego nie napisales. No moze poza tym ze prosisz kolege endriuu, zeby pojechal do Niemiec i kupil Tobie olej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic - chodzi tylko o kasę. Znam takich co w PDekach jezdza na normie 505.00 i nic sie nie dzieje...

Skoro jak twierdzisz nic się nie dzieje, to po co polecać tylko oleje , które spełniają normy VAGA ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam a4 1.9tdi avb z 2002roku i jezdze na oleju MOTUL SPECIFIC 504/507 5W-30, czy to jest olej odpowiedni dla tego silnika, mam przejechane ok. 210tys. i zastanawiam sie czy nie zmienic na jakis inny... tylko na jaki...? co o tym myslicie...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest ok,

równie dobrze możesz zapodać Motul Specyfic 505.01 5W-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz od wymiany do wymiany bierze mi ok.1litr oleju,jak zmienie na 5W-40, to bedzie bral mniej..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz od wymiany do wymiany bierze mi ok.1litr oleju,jak zmienie na 5W-40, to bedzie bral mniej..?

Moze brac mniej - im większa lepkosc tym mniej oleju silnik zuzyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może brać mniej,ale nie musi...? Nie jest gwarantowane,że będzie brał mniej...?

Nie spróbujesz nie będziesz wiedział, jak masz sprawny silnik zużycie oleju powinno się zmniejszyć. W rodzinie jeździ octavia w której od nowości był zalewany Mobil 1 ESP Formula 5W-30. Silnik go bardzo zużywał wręcz po każdej dłuższej trasie trzeba było go dolewać. Po przejściu na olej MOTUL SPECIFIC VW 505.01 zużycie oleju nie występuje ponadto poprawiła się kultura pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile się wlewa oleju do silnika 1.9 TDI AVF (130KM) - A4 B6? W instrukcji pisze, że 3,8L. Dziwi mnie to, bo w A3 8L 1.9 TDI ASZ (130KM) wlewałem 4,5L. Aż taka różnica - myślałem, że będzie tyle samo. Możecie mnie troche oświecić ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...