Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dokładnie , zgadzam sie z andrzej22 . Jest tu wielu handlarzy i naganiaczy i to oni najcześciej "doradzaja". Rozumiem do aut młodych z DPF -em nalezy lac olej z norma 507.00 dowolnego producenta. Ale do starszych aut zwłaszcza importowanych z przebiegami często powyżej 400tys km w zupełności wystarczy olej 10W-40 naszego Lotosu lub Orlenu. Z silnikiem nic się nie stanie , a w sakiewce zostanie.

Co do castrola..... to juz nawet czytac sie nie chce jakie bzdury tu niektórzy wypisują. praktycznie te same osoby co jakis czas powielają że "castrol to syf" i wstawiaja foty jakiegos zlomu , że niby castrol zniszczył motor...... Jezdziłem w firmie oplem astrą 250 tys na castrolu - silnik żył ,potem corolla prawie 300tys km na ..... tak od nowości castrol 10W-40 magnatec- silnik żył ,potem octavia zrobiłem 150 tys na castrolu , potem kupił szwagier i nabił kolejne 150 na castrolu - silnik żyje nadal - teraz jeżdze służbowym focusem i ASO zalewa ...castrola - silnik żyje .

Prawie wszystkie serwisy ASO do samochodów nowych na gwarancji i po gwarancji , firmowych , leasingowanych zalewają olej CASTROL i auta robia po 300 tys i wiecej km. Wiec takie pisanie że " castrol to syf" nie ma żadnego uzasadnienia.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

mariuszby ile masz lat ?

Opublikowano

Kiedyś pisałem - kieruj się rozumem a nie tym co podpowiadają inni. A to że niektórzy mają go nieco mniej - to już kwestia na osobne dywagacje.

Opublikowano

kazde ze starszych aut ma 300-400tkm i wiecje,ale dalej znajdzie sie taki co napisze ze mam afn z '97 albo b6 z 2001 i orginalny 200tkm przebieg co zalać:facepalm:

Opublikowano
Dokładnie , zgadzam sie z andrzej22 . Jest tu wielu handlarzy i naganiaczy i to oni najcześciej "doradzaja". Rozumiem do aut młodych z DPF -em nalezy lac olej z norma 507.00 dowolnego producenta. Ale do starszych aut zwłaszcza importowanych z przebiegami często powyżej 400tys km w zupełności wystarczy olej 10W-40 naszego Lotosu lub Orlenu. Z silnikiem nic się nie stanie , a w sakiewce zo

Co do castrola..... to juz nawet czytac sie nie chce jakie bzdury tu niektórzy wypisują. praktycznie te same osoby co jakis czas powielają że "castrol to syf" i wstawiaja foty jakiegos zlomu , że niby castrol zniszczył motor...... Jezdziłem w firmie oplem astrą 250 tys na castrolu - silnik żył ,potem corolla prawie 300tys km na ..... tak od nowości castrol 10W-40 magnatec- silnik żył ,potem octavia zrobiłem 150 tys na castrolu , potem kupił szwagier i nabił kolejne 150 na castrolu - silnik żyje nadal - teraz jeżdze służbowym focusem i ASO zalewa ...castrola - silnik żyje .

Prawie wszystkie serwisy ASO do samochodów nowych na gwarancji i po gwarancji , firmowych , leasingowanych zalewają olej CASTROL i auta robia po 300 tys i wiecej km. Wiec takie pisanie że " castrol to syf" nie ma żadnego uzasadnienia.

Mam Golfa II 1.6D w marcu stuknie mu 30 wiosen nabite 500 tys sam zrobilem ponad 200 na Mobil 15w40 jest w ciaglej eksploatacji w zimie stoi pod chmurkom w ciagu 15 lat raz mi nie odpalil nie przez to ze olej zamarzl bo jest do niczego tylko parafina sie z ON wytraciła.

Opublikowano

olej Lotus :grin:miałem w poprzednim aucie syntetyk i woziłem butelke litrową na dolewki, w mrozie to było gęstsze niż kisiel:facepalm:

Opublikowano
olej Lotus :grin:miałem w poprzednim aucie syntetyk i woziłem butelke litrową na dolewki, w mrozie to było gęstsze niż kisiel:facepalm:

A 15W40 byłby jak masło:wink:

Opublikowano

Ciekawy przypadek z tym 15w40, bo ja pewnej zimy nie mogłem odpalić starego poczciwego Audi 80 1.6 D. Akumulator był naładowany, świece sprawne, zapłon ustawiony, było -25 stopni. Zakręcił może dwa razy i to było na tyle. Musieliśmy podkładać kuchenkę polową pod miskę olejową i dopiero "masło" się rozgrzało po czym auto odpaliło. Na 10w40 nie ma już tego problemu.

Aa i byłbym zapomniał na wiosnę będe do niego wlewał 5w40. Ciekawe jak ten olej będzie wpływał na pracę silnika i na fakt że tutaj luzy zaworowe reguluje się co jakiś czas (i podobno są jakieś blaszki).

Opublikowano
Ciekawy przypadek z tym 15w40, bo ja pewnej zimy nie mogłem odpalić starego poczciwego Audi 80 1.6 D. Akumulator był naładowany, świece sprawne, zapłon ustawiony, było -25 stopni. Zakręcił może dwa razy i to było na tyle. Musieliśmy podkładać kuchenkę polową pod miskę olejową i dopiero "masło" się rozgrzało po czym auto odpaliło. Na 10w40 nie ma już tego problemu.

Aa i byłbym zapomniał na wiosnę będe do niego wlewał 5w40. Ciekawe jak ten olej będzie wpływał na pracę silnika i na fakt że tutaj luzy zaworowe reguluje się co jakiś czas (i podobno są jakieś blaszki).

JAKIES 5-6 LAT temu miałem astre 1.6 i w zimie były mrozy ponad -25 w owym czasie potestowałem kilka oliw ,o elfie nie wspomne badziewie jedno , ale silnik mi zamarzł na mobilu i na motulu tez prezyłapało ,oba 10w40 ,napewno na 10w40 lepiej jak na 15w40 ale gwarancji nie daje,heh
Opublikowano

No ale po co kogoś na siłę przekonywać, każdy potrafi wyciągnąć własne wnioski i karty produktów to nie czarna magia, a teksty typu że auto jeździ np. na kujawskim i jest ok więc po co lać lepszy są wogóle super:facepalm:

Opublikowano
No ale po co kogoś na siłę przekonywać, każdy potrafi wyciągnąć własne wnioski i karty produktów to nie czarna magia, a teksty typu że auto jeździ np. na kujawskim i jest ok więc po co lać lepszy są wogóle super:facepalm:

Zgadzam się z Toba tylko jest jeden problem. Jeśli to mówi ignorant który ma to w d*pie i jeździ na czym chce ok jego sprawa, problem polega tylko na tym że na taką wypowiedź trafi ktos kto niema zupełnie wiedzy o motoryzacji i może nawet nie wie po co ten olej w samochodzie i co wtedy? Pomysli sobie że skoro na takim kujawskim za 3zł /l tez można to go wleje i powiedzmy za te 15zł i będzie dobrze to po co dawać 150zł za olej. Z tym kujawskim to może przesadne uproszczenie ale niektórzy moga i tak do tego podejść bo to olej i to olej.

Opublikowano

Dlatego mam nadzieje że każdy przeczyta chociaż kilka stron tego wątku, popatrzy w karty produktów i wyciągnie własne wnioski a jak nie to znaczy że "kujawski" jest własnie dla niego i szkoda czasu na uświadamianie na siłę.

Opublikowano
506.01 505.01 a nawet 504.00 bo ta norma ma w sobie pozostałe normy z tym ze 505.01 bedzie zazwyczaj taniej bo to oleje do wymiany co 15000 km. ale jak nie żałujesz to lej cos ztych norm i bedzie git,no tylko nie lotos i orlen,zalej np. comma 5w40 PD to odrazu podzielisz sie opiniami po jezdzie

dzieki myslalem o motul'u pojezdze po sklepach jutro i zobacze czy maja tak czy inaczej chce to juz jutro zrobic a jak nie to zamowie jutro i w sobote wymianka i mam nadzieje ze bedzie wszystko ok ...zdam raport po wymianie dzieki za pomoc zdrowka:hi:

Gigi do naszych 1.9 najlepszy jest Motul Specyfik 5W-40

---------- Post dopisany at 10:38 ---------- Poprzedni post napisany at 10:36 ----------

w profilu mam pd ale mam avf to raczej nie to samo ;) ja wiem ze to smieszne ale jestem bardziej zielony niz trawa dlatego was mecze o to...czyli tak jak mlodyabc napisal moze pasc turbo??w takim razie kupic "czysciciela"z motula wlac na pusty juz silnik ma pochodzic na wolnych chwile zlac i zalac full??

Kupić środek do czyszczenia i wlać do silnika przed wymianą oleju, niech sobie pochodzi na wolnych obrotach 15 min i spuścić olej.

PD to właśnie AVF m.in.

dzieki wielkie takiej konkretnej odp oczekiwalem...i to nie jest tak ze co mi tam bo za rok go opchne bo to oczko w glowie zreszta trzeba byc debilem zeby nie dbac o cos co sie kupilo za swoje kwity...jeszcze raz dzieki i jutro z samego rana jade kupic olej i robie zmiane...a co do samego oleju to patrzylem na propozycje "hugo" motul specific vw 506.01 smialo moge zalac??moze jakies propozycje?? no i dzieki za uswiadomienie ze pd to wlasnie avf jak juz pisalem jestem bardziej zielony niz trawa:wink:

PD to jest oznaczenie pompowtryskiwaczy, starsze modele miały pompe paliwową a nasze już pompowtryski

dzieki chopin...

bylem po olej w piatek ale ze mieszkam w takiej dziurze to bedzie dopiero na srode:facepalm: chcialem z ta norma 506...wyniknal jakis problem z dostaniem z ta norma z pewnego zrodla i ma byc 507<ale ja nie mam dpf>i nie wiem czy wlasnie jutro jeszcze z niego nie zrezygnuja chyba ze to nic nie szkodzi??...no i uslyszalem tez zeby nie wlewac"czysciciela"bo to sama chemia i moze jeszcze bardziej zaszkodzic<teoria znajomego sprzedawcy>ale skoro tylu z was to zrobilo i polecacie to innym to raczej stoje za wami

Opublikowano
no i uslyszalem tez zeby nie wlewac "czysciciela" bo to sama chemia i moze jeszcze bardziej zaszkodzic <teoria znajomego sprzedawcy>

Sama chemia powiedział? A olej syntetyczny to niby co? Matka Natura?

Opublikowano

Co do tego, że Millers tani i w marketach na półkach w Anglii stoi - Panowie, Millers jest angielski i tylko w Anglii rozlewany więc wiadomo, że w Anglii będzie najtańszy. U nas Żubrówka czy Wyborowa kosztuje 24zł, w Niemczech 50zł. Czy to znaczy, że Żubrówka bądź Wyborowa to syf i nie ma co ją porównywać do Finlandii czy Absoluta? Czym zachodnie wódki są lepsze od Naszych? Niczym. A przyjedzie Arab do polski, zobaczy na półkach po ile Wyborowa a po ile Finlandia i sobie pomyśli, że skoro taka różnica w cenie to to tańsze jest syfem.

Dlatego lokalne oleje w danym kraju kosztują mniej niż u nas.

Opublikowano
no i uslyszalem tez zeby nie wlewac "czysciciela" bo to sama chemia i moze jeszcze bardziej zaszkodzic <teoria znajomego sprzedawcy>

Sama chemia powiedział? A olej syntetyczny to niby co? Matka Natura?

kolego rozumiem ze to retoryczne pytanie bo to nie moja slowa....i nie cale zdanie

Opublikowano
no i uslyszalem tez zeby nie wlewac "czysciciela" bo to sama chemia i moze jeszcze bardziej zaszkodzic <teoria znajomego sprzedawcy>

Sama chemia powiedział? A olej syntetyczny to niby co? Matka Natura?

kolego rozumiem ze to retoryczne pytanie bo to nie moja slowa....i nie cale zdanie

Tak, wiem, że to słowa "sprzedawcy".

Opublikowano

bez znaczenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...