mathieusz1989 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Podziele się wrażeniami po zmianie oleju na Motul Specyfic 505.01 zakupionego od kolegi "dzik" AJM 287 tys to tej pory na Total Quartz 504/507 wczesniej na innych Totalach. Pierwsze wrażenia to to że rano silnik "nie dzwoni" i nie wydaje odgłosów jak stary ursus Po drugie mniej klekocze i troszke żwawszy się zrobił ale to chyba zasługa wogóle wymiany na świeży olej
Krytias Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Podziele się wrażeniami po zmianie oleju na Motul Specyfic 505.01 zakupionego od kolegi "dzik"AJM 287 tys to tej pory na Total Quartz 504/507 wczesniej na innych Totalach. Pierwsze wrażenia to to że rano silnik "nie dzwoni" i nie wydaje odgłosów jak stary ursus Po drugie mniej klekocze i troszke żwawszy się zrobił ale to chyba zasługa wogóle wymiany na świeży olej Wydaje mi sie ze ocenianie oleju tuz po wymianie nie ma sensu. Praktycznie kazdy olej od razu po wymianie wpłynie na silnik pozytywnie. Najlepsze sa opinie o oleju po 5 tys, albo około 10 tys. Jak silnik pracuje ile spaił oleju itp. Pozdrawiam
Tommy Gun Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Słuchajcie -A4 B7 3.0 TDI po wycięciu DPF i wgraniu sfotu. Obecnie wlany LM Top Tec 4200 5w30. Przy następnej zmianie planuję przejść na LM Top Tec 4100 5w40. Rozumiem że teraz ma spełniac normę 505.01 ??
Gabbana Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 W pierwszym poście jest podane: (wersje bez DPF) opartych na systemie pompowtrysków czyli PD, należy stosować olej spełniający normy: 505.01 lub 506.01 lub 507.00 Tak więc norma 505.01 będzie wystarczająca.
kamilb5 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Ale tam nie ma PD tylko CR więc nie trzeba 505.01
Tommy Gun Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 W pierwszym poście jest podane: (wersje bez DPF) opartych na systemie pompowtrysków czyli PD, należy stosować olej spełniający normy: 505.01 lub 506.01 lub 507.00 Tak więc norma 505.01 będzie wystarczająca. Tylko że tutaj jest układ CR... Fajnie by było uściślić tą informację.
endriuu Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Przy CR bez DPF mozna z powodzeniem stosowac 505.00. Wysłane z prodiża
Carlos* Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Każdy dobry syntetyk 0/5W30/40będzie sie nadawał do CR bez DPF-a , nie musi spelniac żadnej normy Vagowskiej. Ważne żeby HTHS>3.5 i tyle
PiterA4 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 panowie ja mam afn z 1996r po przelocie 365tys leje mobil 0W40 zostac przy nim czy zmienic na cos innego??
PRZEMEKC Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 do afn lałem valvoline synpower i super motor cykał, ale wiadomo kazdy motro jest w innym stanie ,ale u mnie miał 400 na blacie w ori, zero ubytków oleju ładna praca ,polecam olej ---------- Post dopisany at 21:52 ---------- Poprzedni post napisany at 21:50 ---------- Każdy dobry syntetyk 0/5W30/40będzie sie nadawał do CR bez DPF-a , nie musi spelniac żadnej normy Vagowskiej. Ważne żeby HTHS>3.5 i tyle moze tez zalej valvoline synpower 5w40,albo zalej LM synthoil 5w40 , to PAO i jeden z najlepszych na rynku,albo motul. ja obecnie testuje Lm top tec 4100,swiezo po zalaniu jest ok,a jak bedzie zobaczymy ---------- Post dopisany at 21:57 ---------- Poprzedni post napisany at 21:52 ---------- Podziele się wrażeniami po zmianie oleju na Motul Specyfic 505.01 zakupionego od kolegi "dzik"AJM 287 tys to tej pory na Total Quartz 504/507 wczesniej na innych Totalach. Pierwsze wrażenia to to że rano silnik "nie dzwoni" i nie wydaje odgłosów jak stary ursus Po drugie mniej klekocze i troszke żwawszy się zrobił ale to chyba zasługa wogóle wymiany na świeży olej znaczy total bee, ciekawi mnie jak total ineo mc3 5w40
jihaad Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 znaczy total bee, ciekawi mnie jak total ineo mc3 5w40 Niekoniecznie, jeździłem na zwykłym Quarz Energy 9000 5W40. Aktualnie mam X-Cessa 5W40, bo skoro tyle osób go wychwala, to nie można nie spróbować. Następny będzie właśnie Ineo MC3 5W40.
PRZEMEKC Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 własnie bardzo mnie ciekawi marka TOTAL , w sumie jedna z najwiekszych, troche czytałem o tej firmie i mozna sadzic ze sa to bdb oleje w dobrej cenie,ale z praktyki osobistej mało wiem ,kilka silników słyszałem ja cykaja na totalu , Quarz Energy 9000 5W40- i jak ci sie sprawował olej
PiterA4 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 do afn lałem valvoline synpower i super motor cykał, ale wiadomo kazdy motro jest w innym stanie ,ale u mnie miał 400 na blacie w ori, zero ubytków oleju ładna praca ,polecam olej---------- Post dopisany at 21:52 ---------- Poprzedni post napisany at 21:50 ---------- ale mi chodzilo czy z 0W40 przejsc na inny
cabanmat Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Panowie... Pytam się o znajomego : Skoda Octavia, rocznik 2006, silnik 105 km na pompo-wtryskach. Aktualnie jeździ na Castrolu 5W40 Poleciłem mu Motula Specific 5W40 ? Dobry wybór ? Czy może coś lepszego ?
PRZEMEKC Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 do PiterA4 - jak ci wszytko cyka nie łyka oleju multum ,ma moc jak nalezy to zostan przy 0w40,a jak ciut gestszego chcesz to pisałem wczesniej, nie wiem ile płacisz za olej ale zazwyczj 0w bedzie drozszy, cabanmat-stary forumowicz jestes sam wiesz co mu polecic oliw multum jest
PiterA4 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 PRZEMEKC dzieki wszystko jest ok ale dla zasady pytam jeszcze raz dziekuje:wink:
cabanmat Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Panowie ja z tym silnikiem 105KM, wymaga on starszych norm 501.502.505 czy już nowszych 504-507 ?
jihaad Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Quarz Energy 9000 5W40- i jak ci sie sprawował olej Nie miałem żadnych negatywnych odczuć. Zobaczę jeszcze jak będzie sie sprawował X-Cess do końca eksploatacji i wymianiam jak pisałem na Ineo. Potem dopiero decyzja czy pozostać przy Totalu czy jednak Motulu.
Duras Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Ten silniczek jak każdy PD wymaga normy 505.01:) No chyba że ma DPF wtedy 507.00. Oczywiście w katalogach pewnie będzie już dobór olejów z normą 507.00. Ale to tak zawsze jest. Jak jest jakaś najnowsza norma to ją zalecają. Nie trzeba wtedy w katalogu rozróżniać czy autko ma DPF czy nie, czy jeździ w trybie LL czy nie. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się