Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość jaarek_dpl
Opublikowano

witam panowie, tak od paru dni czytam, szukam, pytam ( nie tylko na forum ) i juz zglupialem :embarrassed: mam AFN z przebiegiem okolo 230 - 240 kkm , jaki olej zalac ? pytalem w warsztacie w ktorym zawsze leje olej to mowili ze napewno nie syntetyk tylko polsyntetyk bo juz przebieg ma swoj , chcialem syntetyk zalac bo slysze sama zachwalanie, juz sam niewiem :wallbash: jaki olej zalac ? auto jest z 96 roku i nie mam pojecia na czym latalo wczesniej, pomozcie :notworthy::hi:

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

mialem juz wczesniej kupione 5l castrola magnateca 5w40 ze specyfikacja 505.00 czy nada sie taki do mojego autka??

Nie bardzo,ma być 505.01,poza tym ja Castrola nie polecam bo zostawia taką maź i zlewany przypomina mazut.Kup Motul 505.01 albo Mobil1 ESP 5W30.

Opublikowano

witam panowie, tak od paru dni czytam, szukam, pytam ( nie tylko na forum ) i juz zglupialem :embarrassed: mam AFN z przebiegiem okolo 230 - 240 kkm , jaki olej zalac ? pytalem w warsztacie w ktorym zawsze leje olej to mowili ze napewno nie syntetyk tylko polsyntetyk bo juz przebieg ma swoj , chcialem syntetyk zalac bo slysze sama zachwalanie, juz sam niewiem :wallbash: jaki olej zalac ? auto jest z 96 roku i nie mam pojecia na czym latalo wczesniej, pomozcie :notworthy::hi:

Jeżeli masz realny przebieg to nie jest to dużo :) Wlej olej spełniający specyfikację 505.00 np. MOTUL serii 8100 :)

Opublikowano

witam panowie, tak od paru dni czytam, szukam, pytam ( nie tylko na forum ) i juz zglupialem :embarrassed: mam AFN z przebiegiem okolo 230 - 240 kkm , jaki olej zalac ? pytalem w warsztacie w ktorym zawsze leje olej to mowili ze napewno nie syntetyk tylko polsyntetyk bo juz przebieg ma swoj , chcialem syntetyk zalac bo slysze sama zachwalanie, juz sam niewiem :wallbash: jaki olej zalac ? auto jest z 96 roku i nie mam pojecia na czym latalo wczesniej, pomozcie :notworthy::hi:

Ja miałem tak samo, też się wahałem, bo nie wiedziałem co było lane wcześniej, przebieg na budziku 200k, a tak naprawdę to nikt tego nie wie. Ale zgodnie podpowiedziami na forum wlałem Motula 8100 x-cess 5w40. Najpierw była oczywiście płukanka odpowiednim preparatem (Motul Engine Flush - koszt. ok.50zł). Przejeździłem już prawie 30 tysięcy na tym oleju (2 wymiany - pierwsza zaraz po zakupie auta i później po 15 tys.)- jestem z niego bardzo zadowolony. Na dniach znowu wymieniam olej - i znów będzie to Motul 5w40. Olej jest rewelacyjny. Od wymiany do wymiany dolewka 0,5 litra - jak na mojego staruszka uważam, że to bardzo dobry wynik. A dla silnika też w zimę lepiej było startować. Nie zawiódł mnie ani razu.

Opublikowano

A ja polecam Liqui Moly Leichtlauf HC7 5W-40

API SL/CF

ACEA A3-98/B3-98/B4-98

Mercedes Benz 229.3

BMW-Longlife 98

VW 502.00/505.00

Cena 109 zł za 5 litrów

Produkt niemiecki

Właśnie kupiłem i będę zmieniał, bo teraz mam 10W-40 też Liqui Moly

Opublikowano

jakieś macie dziwne ceny oleju 109 za 5l produkt niemiecki ja śmigam na castrol edge 5w30 i płace 93euro za 5l a castrol 5w40 kosztuje 80 euro 5l

czy te wasze oleje nie są tylko w oryginalnych bańkach? bo tu można kupić też olej u turasów z beczki 10w40 5euro za 1l i podobno jest bardzo dobry :polew: [br]Dopisany: Marzec 15, 2009, 16:12:29_________________________________________________jeżdżę cały czas na castrolu i robię wymianę co 15tyś km i nie jest podobny do mazutu przy wymianie ani nie zostawia żadnej mazi i auto mi się sprawuje bardzo dobrze mam przejechane prawie 180tyś km :hi:

Opublikowano

ja tez smigam na castrolu edge i place 280zl za 4 litry.wymieniam co 10-15 tys i jest dobrze.nie bierze mi nic oleju

Opublikowano

I ostania moja wątpliwość - mam zalany Mobil półsyntetyk i postanowiłem przejść na full syntetyk.Żeby zmniejszyć ryzyko to zastosuję przed wymianą Motul Engine Clean.W takiej sytuacji radzicie zalać Mobilem Synt S Special V 5W-40 czy Motulem 5W-40 ????

1. Masz nadal produkowany Mobil Synt S Special V 5W-40? Z tago co wiem zastąpił go 5W30 :cool1:

2. Nie kombinuj, nic nie płucz, zalej Motula 505.01 - siła czyszcząca oleju nie zależy od rodzaju bazy, a pakietu dodatków. Te Mobil ma na tym samym poziomie co Motul więc nic nie muszisz płukać, co najwyżej pierwszego Motula możesz szybciej wymienić.

[br]Dopisany: 15 Marzec 2009, 16:38_________________________________________________

A ja polecam Liqui Moly Leichtlauf HC7 5W-40

API SL/CF

ACEA A3-98/B3-98/B4-98

Mercedes Benz 229.3

BMW-Longlife 98

VW 502.00/505.00

Cena 109 zł za 5 litrów

Produkt niemiecki

To żeś zapodał - akurat ten olej to HC czyli hydrokrak (taki nieco lepszy minerał :polew:). Trzeba było brać TopTec 4100 albo Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40 bo te są naprawdę full syntetykami.

Opublikowano

To żeś zapodał - akurat ten olej to HC czyli hydrokrak (taki nieco lepszy minerał :polew:). Trzeba było brać TopTec 4100 albo Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40 bo te są naprawdę full syntetykami.

Kolego, ten TopTec4100 to też HC (na opakowaniu nawet jest to napisane), tylko ten drugi (Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40) jest prawdziwym syntetykiem.

Opublikowano

Wiesz co może pomyliłem się, ale ostatnio w hurtowni oglądałem Top Teca i sprawdzałem karty katalogowe. Wydaje mi się, że był to 4100 ale głowy nie dam. Z danych o toksyczności w przypadku zatrucia wynikało, że jest fullem. Synthoil jest na 100% syntetykiem.

Sam kupilem i tak do skrzyni Castrol TAF-X, a do silnika VP (AFN) 8100 X-Cess. Do PD bez DPF biorę zawsze Specyfic 505.01 Motula a do tych z DPF albo Motula 507.00 albo Mobila1 ESP 5W30 .

Opublikowano

ależ ja wiem że to hydrokrak :decayed:

nie czepiajcie się, ma normę VW, a ja mam radochę, że co wymiana to inny olej :kox:

:good:

pozdrówka

Opublikowano

Wszystkie oleje LM Top Tec to oleje wykonane w technologi syntetycznej:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/d_synthesetechnologie_nt0005f4c2.html?Open&site=2

sam jeżdżę na Top Tec 4100 i jestem zadowolony,

zagadką dla mnie jest olej Motul Specific 505.01, na opakowaniu opisany 100% syntetyk, w specyfikacji zresztą też, ale zastanawia mnie stwierdzenie "syntetyczna baza...":

http://www.abcservices.pl/produkty_tds/specificvw505015w40.pdf

sprawdzam dalej: http://www.motul.de/i/prd/prod_auto/spe_505.htm - w porzadku :"Vollsynthetisches"

http://www.motul-oil.co.uk/engine_oil_semi_synthetic.html tu jest już półsyntetykiem,

no dobra sprawdzam u źródła, wchodzę na http://www.motul.fr/ wybieram język francuski i po kolei produits, car, huile de moteur - jednak to 100% syntetyk, :) ale że po francusku nie czytam wracam na http://www.motul.fr/ wybieram angielski i co widzę -"Technosynthèse" :kox:

Opublikowano

Wszystkie oleje LM Top Tec to oleje wykonane w technologi syntetycznej:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/d_synthesetechnologie_nt0005f4c2.html?Open&site=2

sam jeżdżę na Top Tec 4100 i jestem zadowolony,

Technologia syntetyczna to nie to samo to baza syntetyczna.

Polecam lekturę katalogu po polsku: http://www.autoeuro.krak.pl/www/download/katalogLM2006.pdf

Strona 5. HC-Technologia - i pierwszy na liście to TopTec4100 .

Opublikowano

Lesand gdybyś uważnie poczytał to byś zauważył, że jest:

- Motul 505.01/505.00 Technosyntese - czyli półsyntetyk, produkowany do mniej więcej poczatku zeszłego roku - duzo linków na stronach dotyczy jeszcze jego,

- Motul 505.01/505.00/502.00 - 100% Syntetyk, spełniający dodatkowo normę 502.00 dla benzyn, na bazie PAO - nowa wersja o całkowicie innych parametrach.

Dziku ma racje 4100 jest HC. Coś mi się popieprzyło, za dużo czlowiek ma w głowie :embarrassed:

Pozdrawiam

Opublikowano

Mam pytanie, moj poprzednik zalal silnik w listopadzie zeszlego roku castrolem 10w40. Ja mam teraz plan przejscia na syntetyk motula. Lepiej przed tym zabiegiem zalac syntetyk jakis castrola 5w40 troszke pojezdzic i wtedy motula, czy wlac do tego castrola 10w40 motul engine clean, spuscic i zalac odrazu motulem 5w40 x-cess ?

Opublikowano

Spuścić, zalać Motula i nie kombinować. Można pierwszego Motula nieco wcześniej wymienić. Ewentualnie Cleaner i Motula.

Opublikowano

Mam pytanie, moj poprzednik zalal silnik w listopadzie zeszlego roku castrolem 10w40. Ja mam teraz plan przejscia na syntetyk motula. Lepiej przed tym zabiegiem zalac syntetyk jakis castrola 5w40 troszke pojezdzic i wtedy motula, czy wlac do tego castrola 10w40 motul engine clean, spuscic i zalac odrazu motulem 5w40 x-cess ?

mozna i tak, ale fullsyntetyka nie musisz lac do swojego auta

wystarczy półsyntetyk, no chyba ze sie uprzesz

Opublikowano

Mam pytanie, moj poprzednik zalal silnik w listopadzie zeszlego roku castrolem 10w40. Ja mam teraz plan przejscia na syntetyk motula. Lepiej przed tym zabiegiem zalac syntetyk jakis castrola 5w40 troszke pojezdzic i wtedy motula, czy wlac do tego castrola 10w40 motul engine clean, spuscic i zalac odrazu motulem 5w40 x-cess ?

mozna i tak, ale fullsyntetyka nie musisz lac do swojego auta

wystarczy półsyntetyk, no chyba ze sie uprzesz

Z tego co wyczytalem z tego watku jest to wskazane przy tych walkach zwlaszcza ze mam wszystko wymienione na nowe. No ale jak polsyntetyk smaruje tak samo dobrze jak syntetyk to nie bede zmienial. Z pierwszego postu wynika jasno ze do AFB full syntetyk.

Opublikowano

mozna i tak, ale fullsyntetyka nie musisz lac do swojego auta

wystarczy półsyntetyk, no chyba ze sie uprzesz

Z tego co wyczytalem z tego watku jest to wskazane przy tych walkach zwlaszcza ze mam wszystko wymienione na nowe. No ale jak polsyntetyk smaruje tak samo dobrze jak syntetyk to nie bede zmienial. Z pierwszego postu wynika jasno ze do AFB full syntetyk.

Skoro z pierwszego postu wynika, że full-syntetyk to taki wlej. :good: Ile razy można powtarzać to samo i tłumaczyć wyższość prawdziwego oleju syntetycznego nad olejami HC-syntetycznymi, półsyntetykami i mineralnymi?

Opublikowano

mozna i tak, ale fullsyntetyka nie musisz lac do swojego auta

wystarczy półsyntetyk, no chyba ze sie uprzesz

To dlaczego nie minerlany od razu? :confused4:

Lej syntetyka bo ma on znacznie lepsze odporność na starzenie, lepkość w niskich i wysokich temperaturach, odporność na degradację, mniejsze odparowanie w czasie eksploatacji co ostatecznie bardzo wpływa na zużycie wałków i całego motoru.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...