Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mozna i tak, ale fullsyntetyka nie musisz lac do swojego auta

wystarczy półsyntetyk, no chyba ze sie uprzesz

To dlaczego nie minerlany od razu? :confused4:

dlatego ze silnik ma hydraulikę na rozrządzie

gdyby i tego nie było wystarczyłoby nalac dobrego minerała

i tez bedzie chodził jak ta lala

osobiście zrobiłem 0.5mln km fordem sierrą 2.3D silnik puga

(miedzy nami mówiąc g....o warty i słaby)

na mineralnym oleju Castrol GTX, po rozbiórce silnika tuleje cylindrowe

miały zużycie max 0.04mm, pierscieni prawie nie było :polew: :polew:

zużycie oleju 3l/1000km, po gruntownym remoncie spadło do 1l/10000km

ale to tak na marginesie,

nie zakładam ze trzeba lać półsyntetyk a nie syntetyk, bo mozna i tak zrobić

wszystko zalezy od tego jaki kto ma stosunek ( :polew: :polew: :polew: )

do swojego auta i jak sie o niego troszczy, wieć mysle że kwestię rodzaju oleju do silnika zostawmy

właścicielowi

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

na mineralnym oleju Castrol GTX,

Podam Ci tylko jeden parametr, a może przestaniesz przenosić swoje doświadczenia ze starą generacją silników na jednak znacznie nowszą i bardziej obciażoną konstrukcje - jaki miałeś w tej Ścierce współczynnik moc/pojemności? Jeśli się nie mylę to 68KM/2.3 dm3 czyli całe 29,6 KM/dm3. W najsłabszym 2.5 TDI masz 65.2 KM/dm3. Więc wnioski co do obciążeń mechanicznych i cieplnych nasuwają się same. Aha i w TDI masz turbinę, która stawia całkiem inne wymagania olejowi...

Opublikowano

owszem masz racje, zle odczytałem kod silnika, pomyliło mi sie z 2.8benzyna, przepraszam

tutaj w przypadku 2.5TDI zostajemy przy temacie fullsyntetyka

Opublikowano

Podepnę się pod temat ogólny.

Jeżdżę na Mobil 1 ESP Formula 5w30. Taki olej został zalany w Niemczech w serwisie Audi (mam to wszystko na tabliczce informacyjnej, łącznie z datą i przebiegiem, pieczątką i podpisem), gdzie moje auto było serwisowane. Jako, że przejechałem już ponad 15 tysi i choć komp mi nie sygnalizował konieczności wymiany (teraz wiem, że jestem w trybie Longlife) po przeczytaniu tych wszystkich informacji wiem , że powinienem olej wymienić.

Lać dalej Mobil 1 ESP formula 5w30 (gdzieś na formum, w tym temacie przeczytałem, że to w 100% syntetyk).

Motul Specific 505.01/505.00/502.00 (jeżeli zrozumiałem to tylko ta wersja tego oleju jest teraz w sprzedaży), a może Elf EXCELLIUM DID 5W40 (na stronie produktu jest napisane, że to olej w 100% syntetyczny zestawiony z wyselekcjonowanych bazowych olejów syntetycznych (PAO), specjalnie dobranych baz hydrokrakowanych i pakietu dodatków uszlachetniających. Tylko, czy olej z bazami hydrokrakowanymi, to nie półsyntetyk.

:evil:

Opublikowano

Masz wlany dobry pełny syntetyk to po co kombinować.Wymiana co 15 tys. km i jeździć.

Opublikowano

Z tego co czytam możliwa jest zmiana oleju z gorszego na lepszy.A co z opiniami że takie działania źle wpływają na silnik: że może się rozszczelnić, że robią się luzy na zaworach i inne takie. Chciał bym wiedzieć czy są to tylko legendy domorosłych mechaników, czy jest w tych twierdzeniach ziarnko prawdy? :)

Opublikowano

Opinie mechaników z poprzedniej epoki którzy mają nie wielkie pojęcie nowoczesnych silnikach. Szybciej doprowadzisz do awarii lejąc gorszy olej niż odwrotnie.

Opublikowano

W moim przypadku olej mineralny chciał bym zamienić na półsyntetyk. Auto ma 10 lat 1.9tdi 90 ps AHU. Wlałem mineralny Mobil1 zgodny ze wszystkimi specyfikacjami, przejechałem 5000 km, nie wiem na czym latał wcześniej. Chciał bym wiedzieć cz mogę wlać półsyntetyk jeśli tak to jaki, czy robić pukanie silnika ewentualnie czym. Za każdą poradę będę wdzięczny. :)

Opublikowano

Jeżeli Twoje auto jeździło w wcześniej w DE to raczej nie lali mineralnego oleju chyba że właściciel był oszczędny i nie dbał zbytnio o auto. Z olejów to polecał bym Mobil lub Motul, przed zmianą można wlać Motul Engine Clean i przepłukać silnik z syfu i zalać świeżą oliwę i jeździć :good:

Opublikowano

przed zmianą można wlać Motul Engine Clean

niestety to byłoby raczej konieczne... olej mineralny po przejściu na półsyntetyk (a napewno na syntetyk) może zmienić się w kisiel i po silniku...

a zrobić to musisz bo jazda na mineralnym mija się z celem (bez względu na przebieg)

a tak w ogóle to zajedź na spota :wink4: - pewnie ok. 28mego coś będzie...

Opublikowano

Wlałem mineralny Mobil1 zgodny ze wszystkimi specyfikacjami

Albo mineralny, albo Mobil 1 :cool1:

Opublikowano

tak w ogóle to zajedź na spota

Dzięki bardzo za zaproszenie. Jeśli terminy pozwolą (bo praca zmianowa) będę.[br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 11:29_________________________________________________

Albo mineralny, albo Mobil 1

Nie rozumiem trochę pytania :mysli:. Po prostu Mobil1 15W40 :>

Opublikowano

Mobil cyfrą "1" oznacza tylko oleje syntetyczne. Półsyntetyki czy mineralne nie mają na opakowaniu "1"

Opublikowano

Albo mineralny, albo Mobil 1

Nie rozumiem trochę pytania :mysli:. Po prostu Mobil1 15W40 :>

Po prostu nie ma takiego oleju jak Mobil1 15w40, jest Mobil 15w40.

Mobil1 to nazwa używana przez Mobil do oznaczania prawdziwych syntetyków.

Nawet oleje dla pompowtryskiwaczy z normą 505.01 nazywają się Mobil S (czy tam Mobil Synt S,nie pamiętam dokładnie).

Opublikowano

Po prostu Mobil1 15W40 :>

Po prostu nie ma takiego oleju jak Mobil1 15w40, jest Mobil 15w40.

Mobil1 to nazwa używana przez Mobil do oznaczania prawdziwych syntetyków.

Nawet oleje dla pompowtryskiwaczy z normą 505.01 nazywają się Mobil S (czy tam Mobil Synt S,nie pamiętam dokładnie).

Mobil cyfrą "1" oznacza tylko oleje syntetyczne. Półsyntetyki czy mineralne nie mają na opakowaniu "1"

A tego to nie wiedziałem, po prostu nie zwróciłem uwagi na to, że istnieje taki podział :wallbash: Dzięki

Opublikowano

Witam

Od niedawna jestem posiadaczem wymarzonej A4 B6 Avant AVF i właśnie rozpoczynam przygodę z forum, pisząc swój pierwszy post;]...wcześniej byłem/jestem użytkownikiem forum passata, ponieważ śmigałem 3B5 AFN....

moje pytanko dotyczy tego, iż znalazłem karteczkę pod maską przyczepioną do jednego z jakiś przewodów, iż jest zalany olej Mobil Sepecial X 5W40....z tego co czytam i analizuje na forum i w internecie to coś mi nie gra...

rozumiem ze mając AVF mam normę 505 01, czy tak?

olej ten ma normę 505 00 i 502 00... więc dlaczego ktoś zalał taki olej do tego typu silnika?

hmmm czy to nie szkodzi?

i drugie pytanko, ponieważ na bagnecie poziom niebezpiecznie spadł poniżej poziomu minimum chciałbym zrobić dolewkę zanim dojadę na wymianę oleju...czy jak doleje Castrola edge turbodiesel 5w40 to będzie ok?

i jeszcze jedno czy przy wymianie oleju proponujecie wlać ten płyn czyszczący motula? i na jaki olej proponujecie przejsc? zmnienić na motul czy już pozostać przy mobilu?

Opublikowano

masz zalany syntetyk. który ma sam w sobie juz środki czyszczące więc płukanie dodatkowe myślę ze jest nie potrzebne

Opublikowano

a co z dolewką tego castrola?nie zaszkodzi?

Opublikowano

wydaje mi sie ze powinieneś wymienić olej i filtry, a olej dolewać taki sam jaki masz w silniku, też nedawno kupiłem auto i wymieniłem olej paski[br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 14:37_________________________________________________przed wymianą miałem zalany Mobil 1 ESP Formula 5W-30

Opublikowano

ci panowie co się tak dziwili ze kupiłem ten syntetyk tak tanio i że z beczki od turasa proszę

Leichtlauf HC7 5W-40 Liqui Moly 1347. Opakowanie 5L.

Cena brutto: 115.00zł

promocja na http://www.liquimoly.pl/index2.htm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...