Tommy Gun Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Czyli w ASO przy wymianie oleju powinni to ogarnąc ? Czy lepiej jak sobie stanę przed ASO wleję to silnik popracuje te 15min i powiem żeby mi wymienili olej ? a sam nie potrafisz ogarnąć wymiany oleju? Oczywiście że potrafię, ale zależy mi na historii serwisowej. Do max 15tyś będę wymieniał w serwisie a po 30tyś (long life) w ASO. Chcę zacząć od ASO wiem że jest to droga sprawa za taką pierdołę, ale chcąc utrzymać historię serwisową nie mam wyjścia. Samochód zakupiłem w PL tutaj też wyjechał z salonu obecnie mam 152 tyś. Ostatnia wymiana była przy 142kkm. Do tego czeka mnie też wymiana hamulców, rozrządu itp Jak wymieniałeś regularnie olej to nie musisz niczego płukać gdyż obecnie oleje są mieszalne ze sobą. Te płukanki to marketing gdyż w 15 minut to ty silnika na pewno nie wyczyścisz co najwyżej kieszeń z kasy. Nie masz do końca racji, w dwóch autach gdzie użyłem płukanki wyleciał syf. Przy kolejnej wymianie nie zauważyłem czegoś takiego a przyjrzałem się bardzo uważnie.
danu44 Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Nie masz do końca racji, w dwóch autach gdzie użyłem płukanki wyleciał syf. Przy kolejnej wymianie nie zauważyłem czegoś takiego a przyjrzałem się bardzo uważnie. Alez oczywiscie, ze to przynosi korzysc. Wystarczy poczytac na roznych forach, co piszą ludzie na ten temat. Jasne, ze nie bedzie to silnik jak nówka z fabryki, ale zawsze mu cos ulzy. Szczegolnie po Castrolu, ktory ma tendencje do zabrudzania silnika. I od razu odpowiem na pytanie... sama tego nie widziałam. Ale mam np. bezwzgledne zaufanie w tej dziedzinie do kolegi devastation, a On na co dzien ma do czynienia z tym problemem. A poza tym czy te 40 zl to takie wyrzucenie kasy...? Miłego dnia
Tommy Gun Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Dana i ja potwierdzę opinię, że po Castrolu wylatuje smoła. Przerabiam to w jednym aucie, olej po chwili robi się czarny a przy ok. 10 tys. wygląda to jak rzygi murzyna. W poprzedniej A4 było to samo. W zasadzie szajstrol to jedyny olej po którym działo się coś takiego. Na Mobilu 0w40 było kolosalna różnica, silnik pracował bardzo ładnie i nie miałem większych zastrzeżeń przy zlewaniu. Za miesiąc robię płukankę i zamawiam Motula od dzika, zobaczymy co i jak. Tylko i wyłącznie z tego względu, że ciężko u mnie w okolicy dostać coś dobrego do normy 505.01 i w normalnych pieniądzach.
artin007 Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Witam, w tym tygodniu kupiłem audi a4 1.9 tdi AWX b6 2001 nie wiem jakim olejem był zalany co polecacie ?
jihaad Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Nieistotnne czym byl zalany. Wlej olej zgodnie z tym, co masz w pierwszym poscie. Mozesz ewentualnie zastosowac plukanke. Wysyłane z mojego GT-I9070P za pomocą Tapatalk 2
endriuu Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 A poza tym czy te 40 zl to takie wyrzucenie kasy...? Miłego dnia Za 25 jest LM i Millersa plukanka. Wysłane z prodiża
rikardo Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Czyli w ASO przy wymianie oleju powinni to ogarnąc ? Czy lepiej jak sobie stanę przed ASO wleję to silnik popracuje te 15min i powiem żeby mi wymienili olej ? a sam nie potrafisz ogarnąć wymiany oleju? Oczywiście że potrafię, ale zależy mi na historii serwisowej. Do max 15tyś będę wymieniał w serwisie a po 30tyś (long life) w ASO. Chcę zacząć od ASO wiem że jest to droga sprawa za taką pierdołę, ale chcąc utrzymać historię serwisową nie mam wyjścia. Samochód zakupiłem w PL tutaj też wyjechał z salonu obecnie mam 152 tyś. Ostatnia wymiana była przy 142kkm. Do tego czeka mnie też wymiana hamulców, rozrządu itp Jak wymieniałeś regularnie olej to nie musisz niczego płukać gdyż obecnie oleje są mieszalne ze sobą. Te płukanki to marketing gdyż w 15 minut to ty silnika na pewno nie wyczyścisz co najwyżej kieszeń z kasy. Nie masz do końca racji, w dwóch autach gdzie użyłem płukanki wyleciał syf. Przy kolejnej wymianie nie zauważyłem czegoś takiego a przyjrzałem się bardzo uważnie. Syf którego nikt nie widział. Kolego weź się zastanów jak byś miał syf w silniku to by ci zatkało magistralę olejową i silnik kaput. Zadaniem oleju jest pochłanianie zanieczyszczeń powstałych w procesie spalania dlatego ci to spłynęło podczas wymiany. Pozostaje jeszcze kwestia, że sam producent płukanki zabrania jeżdżenia z tym specyfikie a część jej zostanie ci najzwyczajniej w zakamarkach. Swego czasu miałem okazję widzieć rozebrany silnik eksploatowany na lotosie który był regularnie krytykowany na tym forum. Poza zwykłym nalotem nie miał żadnych zanieczyszczeń więc skończmy z kolejnymi mitami i nie dajmy się zwariować.
Tommy Gun Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Przecież ty lepiej wiesz co widziałem, więc po co mam dyskutować ??
trepek Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Czyli w ASO przy wymianie oleju powinni to ogarnąc ? Czy lepiej jak sobie stanę przed ASO wleję to silnik popracuje te 15min i powiem żeby mi wymienili olej ? a sam nie potrafisz ogarnąć wymiany oleju? Oczywiście że potrafię, ale zależy mi na historii serwisowej. Do max 15tyś będę wymieniał w serwisie a po 30tyś (long life) w ASO. Chcę zacząć od ASO wiem że jest to droga sprawa za taką pierdołę, ale chcąc utrzymać historię serwisową nie mam wyjścia. Samochód zakupiłem w PL tutaj też wyjechał z salonu obecnie mam 152 tyś. Ostatnia wymiana była przy 142kkm. Do tego czeka mnie też wymiana hamulców, rozrządu itp Jak wymieniałeś regularnie olej to nie musisz niczego płukać gdyż obecnie oleje są mieszalne ze sobą. Te płukanki to marketing gdyż w 15 minut to ty silnika na pewno nie wyczyścisz co najwyżej kieszeń z kasy. Nie masz do końca racji, w dwóch autach gdzie użyłem płukanki wyleciał syf. Przy kolejnej wymianie nie zauważyłem czegoś takiego a przyjrzałem się bardzo uważnie. Syf którego nikt nie widział. Kolego weź się zastanów jak byś miał syf w silniku to by ci zatkało magistralę olejową i silnik kaput. Zadaniem oleju jest pochłanianie zanieczyszczeń powstałych w procesie spalania dlatego ci to spłynęło podczas wymiany. Pozostaje jeszcze kwestia, że sam producent płukanki zabrania jeżdżenia z tym specyfikie a część jej zostanie ci najzwyczajniej w zakamarkach. Swego czasu miałem okazję widzieć rozebrany silnik eksploatowany na lotosie który był regularnie krytykowany na tym forum. Poza zwykłym nalotem nie miał żadnych zanieczyszczeń więc skończmy z kolejnymi mitami i nie dajmy się zwariować. Ja widzialem syf po Castrolu, ja, ja Na zdjecie nalezy tak patrzec, ze pojemnik jest przechylony w prawy gorny rog, w lewej dolnej czesci widac osad na dnie, gdzie przejechalem po nim palcem. Osad mial z dobre 3-4mm grubosci. Dno pojemnika z jakies 40cm srednicy. Osad sie wytracil po paru minutach. Plukanka zrobiona u mnie w samochodzie, wczesniej zalewany byl ponoc Castrol 10w-40.
rikardo Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Przecież ty lepiej wiesz co widziałem, więc po co mam dyskutować ?? Nie znaczy, że wiem lepiej ale też nie dam sobie lasować mózg przez różne zabiegi marketingowe. Trepek ten osad pojawi się w każdym zużytym oleju wypuszczonym podczas wymiany bez żadnego płukania.
trepek Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Przecież ty lepiej wiesz co widziałem, więc po co mam dyskutować ?? Nie znaczy, że wiem lepiej ale też nie dam sobie lasować mózg przez różne zabiegi marketingowe. Trepek ten osad pojawi się w każdym zużytym oleju wypuszczonym podczas wymiany bez żadnego płukania. Po Millersie mialem bardzo malo osadu.
Tommy Gun Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Przecież ty lepiej wiesz co widziałem, więc po co mam dyskutować ?? Nie znaczy, że wiem lepiej ale też nie dam sobie lasować mózg przez różne zabiegi marketingowe. Trepek ten osad pojawi się w każdym zużytym oleju wypuszczonym podczas wymiany bez żadnego płukania. Każdy zrobi co będzie uważał za stosowne. Z tym, że ja oprócz Engine Flush z gamy LM, stosuję i stosowałem wiele dodatków o czym wspominałem kilka postów wcześniej. Po użyciu każdego z nich efekt był taki jak w opisie, więc po co miałbym tworzyć tu bajki ? To może zabiegiem marketingowym będzie stosowanie lepszego oleju syntetycznego za 200 zł zamiast za 100 ? Przecież jeden i drugi to syntetyk a skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ?
rikardo Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Nie każe ci zaprzestać wlewania ulubionych dodatków każdy robi co uważa za stosowne ale nie można ślepo wierzyć w cudowne ich właściwości gdyż żaden z nas nie jest w stanie tego sprawdzić. Wszystko zależy od stanu silnika jak jest zdrowy to przyjemnie pracuje niezależnie co mu wlejesz a jak wyeksploatowany to ani święcona woda mu nie pomoże. Trudno porównywać ceny oleju gdyż każdy olej ma różnego rodzaju dodatki i uszlachetniacze jeden więcej drugi mniej a ponieważ producent musi zapełnić rynek na którym masz różnej maści klientów. Jeden będzie szukał jak najlepszej oliwy np LM który często zalecasz drugi nawet nie spojrzy w tym kierunku tylko będzie kombinował aby było jak najtaniej więc masz taki olej za 100 zł i za 200 zł. Podpytałem swego czasu znajomego pracującego w branży motoryzacyjnej o stosowanie różnych dodatków i usłyszałem, że robią dobrze jedynie ich producentom natomiast jak chcę przedłużyć żywotność silnika to pozostaje mi tylko stosować bardzo dobry olej.
cabanmat Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Nie każe ci zaprzestać wlewania ulubionych dodatków każdy robi co uważa za stosowne ale nie można ślepo wierzyć w cudowne ich właściwości gdyż żaden z nas nie jest w stanie tego sprawdzić. Wszystko zależy od stanu silnika jak jest zdrowy to przyjemnie pracuje niezależnie co mu wlejesz a jak wyeksploatowany to ani święcona woda mu nie pomoże. Trudno porównywać ceny oleju gdyż każdy olej ma różnego rodzaju dodatki i uszlachetniacze jeden więcej drugi mniej a ponieważ producent musi zapełnić rynek na którym masz różnej maści klientów. Jeden będzie szukał jak najlepszej oliwy np LM który często zalecasz drugi nawet nie spojrzy w tym kierunku tylko będzie kombinował aby było jak najtaniej więc masz taki olej za 100 zł i za 200 zł. Podpytałem swego czasu znajomego pracującego w branży motoryzacyjnej o stosowanie różnych dodatków i usłyszałem, że robią dobrze jedynie ich producentom natomiast jak chcę przedłużyć żywotność silnika to pozostaje mi tylko stosować bardzo dobry olej. Ja to samo słyszałem od mechaników którzy już swoje przepracowali w branży Nie bawić się w dodatki tylko kupić lepszy olej i najwyżej wcześniej go wymieniać Jeden mówił o gościu który przepłukał sobie silnik na amen Co prawda tak jak mówicie... wszystko zależy od stanu silnika, ale jak ktoś sobie zajechał silnik to nie zmienia to faktu Tak jak ktoś napisał kiedyś w tym wątku... co Ci naczyści płukanka przez 15 minut jak nagar który powstał odkładał się przez setki tysięcy km...
danu44 Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Alez tu sie dzieje... chyba najlepszy watek na forum... nono Ale tak na powaznie, to ta dyskusja o płukance jest podobna do dyskusji (inny watek) jaki olej napedowy tankować. Jedni uważają, ze najlepsze paliwo jest na Shell, BP... inni Orlen, Neste, Lotos, Statoil... a jeszcze inni, ze na Auchan, Carrefour, Tesco czy MAKRO. A jak to mówią, o gustach sie nie dyskutuje. Kazdy musi sam podjąć właściwą decyzje. Czy to z płukanka czy tez z olejem napedowym. A tu na forum mozemy napisac co kazdy z nas wie ze swojego doświadczenia. Reszta nalezy do pacjenta... Nikt nikogo do niczego nie przymusza. Prawda...? Miło pozdrawiam...
Dev Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Gdy wlejesz plukanke do silnika to zawsze jej troche zostanie ze starym olejem I to po wlaniu swiezego zrobi robote do nastepnej wymiany
danu44 Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Kazdy chyba sam wie jak moze wyglądac brudny silnik wewnatrz... Gdyby nie, to tu jest przykład. Jeszcze nie jest zle... A to juz chyba TOT...
rikardo Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Kazdy chyba sam wie jak moze wyglądac brudny silnik wewnatrz...Gdyby nie, to tu jest przykład. Jeszcze nie jest zle... http://s14.postimg.org/rznw3kh31/Brudek_1.jpg A to juz chyba TOT... http://s15.postimg.org/pq62dwhnr/Brudek_2.jpg Zgadza się jak ktoś oszczędza na wymianie oleju to taki jest efekt końcowy. Olej pochłania sadze do pewnego momentu a jak właściciel jeździ dalej to odkłada się to w silniku. Dlatego panuje opinia, że castrol magnatec syfił silnik gdyż olej ten miał słaby TBN a użytkownicy jeździli po 15-20 tkm na nim gdzie praktycznie przy 7-8 nadawał się już do wymiany. Wśród ludzi panują różne teorie jeden nie wymienia wcale oleju ponieważ silnik go zużywa więc dolewając będzie miał cały czas świeży, inny ledwo kupi auto i już zaczyna kombinację aby zalać tańszym olejem bo kto to widział, że do nowego samochodu trzeba dopłacać.
SowaBezOka Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Chcialbym sie tylko upewnic czy do AHF 1.9TDi (Golf IV), smialo lac 5W40, czy jednak 10W40 tak jak radza na forum golfa ... ? Zawsze ppdziwialem to forum.... Druciarze coraz lepsi... tylko mnie tu tak nie nazywac, golf 4 to moj pierwszy VW, wczesniej mialem Renaulta, a pozniej 4 audi (2x80 i 2xA4), jakoze obyty jestem na forum chcialem sie upewnic w swoim przekonaniu ze jednak 5w40 bedzie odpowiednim olejem jaki mam zalac. Motul x-cess to dobry wybor w tym momencie?? valvoline synpower 5w40 juz kupilem Motul 8100 X-Cess 5W40. Mozecie powiedziec tak na przyszlosc jak zachowuje sie silnik wzgledem obu olei? Motul 8100 X-Cess 5W40 oraz valvoline synpower 5w40 Motula jeszcze nie zalalem, jutro to zrobie, obecnie na tym 10w40 nie slychac ze podjezdza pod dom. Jest szansa ze przechodzac z 10w40 na 5w40 silnik bedzie glosniejszy?
cabanmat Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Będzie miodzio ;-) A ile TBN ma Castrol Diesel Magnatec 5W40 ? A propo tego Castrola to na stronie producenta pisze jak byk ! Wymiana co 7,5 tys km lub co 12 miesiecy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się