Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Troche przebrąłem przez temat,

czyli do AVFa po 10w40 moge dać np:

Motul 5W40 Specific albo X-Clen

zmienić po ok 8-9 tys a potem juz normalnie po 15.....

No bez przesady,ile na tym zaoszczędzisz że zmienisz po 15 000?:facepalm:

Jak Cie stać na takie auto to i na olej też powinno,jak już tak chcesz wydłużać te wymiany,zajeździć turbo i pompki to proponuje się trzymać trybu LL i wymiana co 30 000.:polew: Po za tym koledzy pisali setki tysięcy razy że olej zmieniamy max.co 10tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak robi długie trasy i mało jeździ po mieście może wydłużyć interwał do więcej niż 10tyś km :doh:

Jak auto pobiera Ci więcej oleju niż powinno i dolewasz więcej niż norma przewiduje, to też namawia to do interwału 15kkm, dolewają świeżą oliwę "regenerujesz" parametry ogółu :wink:

Pozdro...

Ja jeżdżę na full syntetykach 5W40 i robię interwały 15kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem można ale po co ?? 3,6 - 3,8 litra dobrego oleju to żaden majątek a wcześniejsza wymiana nigdy nie zaszkodzi. Na weekendzie zmieniałem LM DS 5w40 po 9 tysiakach z tego tytułu że bardzo dużo jeździłem po mieście. Zalałem Mobila 1 0w40 Tdi i od razu widać poprawę (jest ciszej). Nawet moja żona to zauważyła :) Poprzedni był przepracowany no i nie raz dostał też w palnik. Gdyby istniała taka potrzeba to zmieniałbym wcześniej, po prostu szkoda silnika i turbo.

Do VW Atj zakupiłem LM 4100 i jestem bardzo ciekaw efektów. Zawsze jak zlewam Castrola po około 10~11 tys to wylatuje totalna smoła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podczas poprzednich wymian też totalna smoła wypływała. Teraz kupiłem na wymianę Amsoil European Car Formula 5W40 AFC i jestem ciekaw czy odczuję różnicę w pracy silnika po przejechaniu coraz to większej liczby kilometrów w porównaniu do Motula Specific 505.01.

Ostatnio potrzebowałem olej na dolewkę i kupiłem Castrol Edge 5W40 w sklepie motoryzacyjnym za 39zł/L natomiast "ten sam" Castrol Edge 5W40 w REALU za 69zł/L :facepalm:, jeszcze śmieszniejsza cena widniała przy Total Quartz 9000 Energy 5W40 5+1 - 199zł :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grunt to żeby olej spełniał normę .

Ja w jednym AFNie mam półsyntetyk LOTOSa , w drugim Castrola też 10W40.

Zawsze lałem półsyntetyki i nie było nigdy problemów .

Niektórzy zbyt fanatycznie podchodzą do tego tematu

A teksty typu że "pół syntetyk nadaje się do smarowania drzwi" to już szczyt zaślepionego fanatyzmu olejowego :grin::facepalm:

Nie wspominając już o teoriach że zmiana z półsyntetyka na pełny na 100% niczym nie grozi .

Nie ma 100% pewności !! To że tobie nic nie wyszło nie znaczy że innemu nie wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek dla nas mozesz wlac nawet Kujawski jest nam to dalece obojetne.

Swoja wypowiedzia ugruntowales mnie ze zyjesz jeszcze na przelomie PRL-u a RP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja żyję jeszcze w prlu , może ty przesadnie idealizujesz.

Ale istotne jest to że moje silniki pracują jak trzeba na półsyntetykach i nie robią mi problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dzieki Bogu i partii to tylko Twoja opinia i zostaw ja dla siebie. Tutaj mało kogo to obchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na dniach szykuje się wymiana i Zakupiłem taki oto zestaw

http://s21.postimg.org/954vb8pb7/IMG_20130906_172001.jpg

Bardzo dobry wybór, zarówno oleju jak i Spulunga. Wczoraj zalałem do paska LM 4100 i silnik pracuje jak szwajcarski zegarek. Jak spłynęło poprzednie mazidło czyli szajstrol edż z unikalną technologią FST i odciągnąłem resztki z okolic filtra paliwa, to wszystko było pokryte nagarem...

Spulung może przynieść efekt po 1 opakowaniu a może być tak że po 2 czy 3. W każdym razie działa, 3.0 tdi przestało puszczać bąki i zniknęło sporadyczne telepanie na biegu jałowym.

Użyłem już któregoś z kolei oleju LM i jak na razie nie mam żadnych zastrzeżeń, silniki pracują idealnie, w moim nie ma ani grama syfu pod pokrywą zaworów itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt tez mam czysto pod pokrywko zaworow,ale zagladalem tam mini kamerka ,wlasym okiem i latareczka,olej ladnie zbiera sadze w postaci zawiesiny a nie ze jest juz poprostu smolisty,zrobione 7tkm,jazda aktualna taka ze rano i wieczorem robie 8km i czasami trasa 25 w jedna strone ,troche po miescie i z powrotem 25,i takie dlugie trasy tz byly ,fakt ,silnik ciut głośniej juź cyka,ale zaworow nie slychac zobaczymy jak w zimie bedzie jesli ponownie go zalej bo zastanawiam sie posmakowac cos moze innego,obrotów nie źałuje,jak cieply motor, ale termostat bedzie do wymiany.

---------- Post dopisany at 19:47 ---------- Poprzedni post napisany at 19:35 ----------

Grunt to żeby olej spełniał normę .

Ja w jednym AFNie mam półsyntetyk LOTOSa , w drugim Castrola też 10W40.

Zawsze lałem półsyntetyki i nie było nigdy problemów .

Niektórzy zbyt fanatycznie podchodzą do tego tematu

A teksty typu że "pół syntetyk nadaje się do smarowania drzwi" to już szczyt zaślepionego fanatyzmu olejowego :grin::facepalm:

Nie wspominając już o teoriach że zmiana z półsyntetyka na pełny na 100% niczym nie grozi .

Nie ma 100% pewności !! To że tobie nic nie wyszło nie znaczy że innemu nie wyjdzie.

Forum stara sie radzic dobrze,ale rób swoje,to Twoje źycie,

Nie słyszymy Twojego silnika wiec nie wiemy jak cyka,

Ale zna kolega jakis zły przypadek czy poprostu zachowawczo pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was panowie.

Mam VW Golf V z silnikiem BKC bez dpf.

Chcę kupić olej Motul Specyfic 505 01 ale 5W-30 Ale nigdzie takiego nie znalazłem,jest tylko 5W-40.

Czy jest gdzieś taki olej?

Pro Choice - części samochodowe, VAG, Motul, Mann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...