skrab Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 A wiec najprościej; SAPS LEVEL - Poziomy SAPS definiują zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki w olejach silnikowych. Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (<=0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (<=0,2%). Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (0,07-0,09%) i siarki (<=0,3%). Full SAPS - brak limitów ilościowych dla popiołów siarczanowych, fosforu i siarki
PRZEMEKC Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 no tak. to samo wczesniej było pisane. ale dalej nie wiemy o co chodzi w Twoim wczesniejszym pytaniu. twierdzisz ze jest jakis castrol który jest low saps, a ma wiecej popiołu niz inne mid saps. wiec gdzie to wyczytałes w jakiejs karcie danego castrola, bo raczej watpie aby cstrol prowadził własna polityke co do nazewnictwa ot tak sobie nazwał to cos low saps a ACEA to zaakceptowało.ale moze sie myle:kawa:
januszm41 Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 Markowy olej wg normy i koniec. Co.to Takt duzo dyskutowac. Gesendet von meinem LT28h mit Tapatalk 2
Carlos* Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 A wiec najprościej;SAPS LEVEL - Poziomy SAPS definiują zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki w olejach silnikowych. Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (<=0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (<=0,2%). Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (0,07-0,09%) i siarki (<=0,3%). Full SAPS - brak limitów ilościowych dla popiołów siarczanowych, fosforu i siarki Skrab ja już na prawdę nie wiem o co tobie chodzi Napisz w końcu , który to Castrol niby Low Saps ma popioły na poziomie Mid Saps.
PRZEMEKC Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 wydaje mi sie ze niema takiego castrola ---------- Post dopisany at 13:41 ---------- Poprzedni post napisany at 13:30 ---------- zwłaszcza ze jak to jest tu napisane Niskopopiołowe oleje silnikowe Ze względu na nowatorskie rozwiązania, koszty badań i ochrony patentowej na rynku dostępne były początkowo tylko dwa pakiety dodatków uszlachetniających low SAPS, z których producenci olejów, czyli "blenderzy", mogli produkować niskopopiołowe oleje pod swoimi własnymi nazwami i sprzedawać w swoich opakowaniach. Obecnie liczba producentów takich pakietów wzrosła do trzech. Oznacza to, że tak naprawdę trzy różne pakiety low SAPS stanowią podstawę produkcji wszystkich dostępnych na rynku olejów niskopopiołowych, różniących się głównie rodzajem zastosowanego oleju bazowego, nazwą oraz opakowaniem.
skrab Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 A wiec najprościej;SAPS LEVEL - Poziomy SAPS definiują zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki w olejach silnikowych. Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (<=0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (<=0,2%). Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (0,07-0,09%) i siarki (<=0,3%). Full SAPS - brak limitów ilościowych dla popiołów siarczanowych, fosforu i siarki Skrab ja już na prawdę nie wiem o co tobie chodzi Napisz w końcu , który to Castrol niby Low Saps ma popioły na poziomie Mid Saps. Trochę pogmatwałem,ot taka pomyłka.
PRZEMEKC Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 bywa czasami ,zycie całe jest pogmatwane, ale przy okazji sapsy wywołałeś do tablicy:drinks:
bulk_1986 Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 Ja w Millersie nie siedzę więc i nie doradzę...
Norbi TDI Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Wiadomo... że są odstępstwa...Wyżej podany Castrol jest Mid Saps ma normy dla pompowtrysków, DPF i jeszcze kilku innych rzeczy Dla mnie olej który ma normy do wszystkiego tak na prawe ma do niczego, dla mnie to śmiech na sali... takie normy ma nie tylko Castrol ale Mobil i inni producenci
PRZEMEKC Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Wątek: [ALL TDI] Jaki olej do TDI Dla mnie olej który ma normy do wszystkiego tak na prawe ma do niczego, dla mnie to śmiech na sali... Wątek: Porady przygotowania samochodu do Zimy Zima Zima Zima...idzie zima... Ew. można dolewać coś do paliwa ale ja nie uprawiam takiej patologii oleje sa jakie sa,było juz o tm, paliwa sa takie jakie mamy na cpn,a dolewanie nic nie szkodzi. smiech na sali,patologia,chyba troche nie w ten deseń,przesadzone.
pepik Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Panowie minął rok a ja zrobiłem tylko 7 tys. km, tak się zastanawiam czy wymieniać olej czy poczekać jeszcze te 3 tys. km. Po jakim czasie olej traci swoje właściwości? Leje Castrol
jihaad Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Lepiej wymienić, bo idzie zima i trudniejsze warunki dla oleju. Jeśli robisz małe przebiegi to wymiana powinna byc co rok i właśnie przed zima najlepiej.
pastaldo Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Panowie minął rok a ja zrobiłem tylko 7 tys. km, tak się zastanawiam czy wymieniać olej czy poczekać jeszcze te 3 tys. km.Po jakim czasie olej traci swoje właściwości? Leje Castrol Ja bym zmienił ze względu że zbliża się zima. W lato bym olał sprawe i dojeździł do 10tys
matix0907 Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Witam Mam zalany castrol edge 5w40 i czy mogę bez żadnej płukanki zmienić na MOTUL SPECIFIC VW 507.00 5w30 ??
PRZEMEKC Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 zmien i poprostu wymien go wczesniej, nalezy tez obserwowac olej czy aby nie szybko zbierze syf z poprzedniego oleju, ale wcel nie musi taki byc. jesli uzywasz juz długo konkretnego oleju mozesz z ciekawosci luknac prze wlew oleju swiecac jakas latareczka po zakamarkach i przylukac czy scianki głowicy sa czyste czy maja jakis osad mocny,moze komus to sie wydawac smieszna praktyka,ale moze to kogos zaskoczyc,ostatnio u znajomego tak lukalismy i okazało sie ze jednak gorzej to wyglada niz u mnie na toptec4100, ja mam czysciutko, a u niego palcem z pod pokryw mozna były zdjac taki czarny maslany osad z grudkami a na sciankach głowicy widac było mocny brunatny nalot i miejscami czarny.
jihaad Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 A czemu 507, a nie 505.01?
matix0907 Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Zamówiłem już u dzika 5W40 bo już tylko 500 km do 10 tyś. Przelatam z 8 tys na tym i zmienię na 5W30. A na ścianki też luknę z ciekawości. 507 hmm, bo lepszy z tego co wyczytałem.
Carlos* Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Zamówiłem już u dzika 5W40 bo już tylko 500 km do 10 tyś. Przelatam z 8 tys na tym i zmienię na 5W30. A na ścianki też luknę z ciekawości. 507 hmm, bo lepszy z tego co wyczytałem. Przytocz mi jak możesz, lub gdzie wyczytałeś ,że 507 jest lepszy od 505.01 , chętnie zasięgnę tej wiedzy...
skrab Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 Witam koledzy mam problem wymieniałem filtr powietrza w citroen2.5d jumper i co widzę ,olej skąd tam się znalazł dodam że auto nie bierze oleju,ani nie jest słabe odma też nie jest zapchana..
kabas Opublikowano 16 Listopada 2013 Opublikowano 16 Listopada 2013 Witam, Obecnie czeka mnie wymiana oleju i zastanawiam się czy zostać przy castrol-u edge 5w40 czy zmienić na Motul 8100 x-Clean C3 5w40??? Czytając wątek nie mogę się do końca zdecydować a wiadomo jak ktoś używa to ma swoje zdanie na ten temat i jest sporo doświadczonych forumowiczów
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się