PRZEMEKC Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 ...dokładnie , smiało mozna wlac litr 5w30 i uzupełnic 5w40, na zime jak znalazł,
rikardo Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 no tak myślałem, że można zrobić płukankę jednak mimo wszystko wolałbym tego uniknąć. Natomiast w poprzednim poście chodziło mi raczej czy nic się nie stanie jeśli resztki 5w30 zmieszają się z nową oliwą 5w40 i czy ktoś już tak robił bez uprzedniej płukanki? Bo jeśli nie to wolę nie ryzykować i zaleje jak do tej pory 5w30 507.00 Oleje są mieszalne i nie musisz zalewać żadnej płukanki. Zalewałem tego specyfika w dwóch octaviach jeżdżących uprzednio na olejach o lepkości 5W30 bez płukania silnika i obie śmigają bez żadnych problemów.
szeryf Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Koledzy, co zalać do 2.0 TDI BLB (bez DPF) z 250 tys. na blacie? Teraz miałem Castrol Edge 5w30. Jakbyście mogli mi też wytłumaczyć dlaczego Castrol (zwany przez kolegów szajsrolem ) jest zły?
mar_92 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Lej co chcesz,byle specyfikacja się zgadzała takie moje zdanie
szeryf Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 No też tak do tej pory myślałem, ale coś musi być że są złe opinie o Castrolu.
mar_92 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Dużo moich znajomych jeździ na Castrolu i są zadowoleni
cabanmat Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Koledzy, co zalać do 2.0 TDI BLB (bez DPF) z 250 tys. na blacie? Teraz miałem Castrol Edge 5w30. Jakbyście mogli mi też wytłumaczyć dlaczego Castrol (zwany przez kolegów szajsrolem ) jest zły? Jak nie masz DPF'a to uciekaj na 5W40
szeryf Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Koledzy, co zalać do 2.0 TDI BLB (bez DPF) z 250 tys. na blacie? Teraz miałem Castrol Edge 5w30. Jakbyście mogli mi też wytłumaczyć dlaczego Castrol (zwany przez kolegów szajsrolem ) jest zły? Jak nie masz DPF'a to uciekaj na 5W40 To przy następnej zmianie Ale jaką markę oleju wybrać?
Norbi TDI Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 No też tak do tej pory myślałem, ale coś musi być że są złe opinie o Castrolu. Dotychczas nikt nie udowodnił dlaczego zły, a już napewno sam tego nie sprawdził, wszyscy słyszeli musi być zły z zasady to jest tak samo jak temat z ubytkiem płynu chłodniczego, jak ubywa to Uszczelka albo Głowica
turzol Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 No też tak do tej pory myślałem, ale coś musi być że są złe opinie o Castrolu. Dotychczas nikt nie udowodnił dlaczego zły, a już napewno sam tego nie sprawdził, wszyscy słyszeli musi być zły z zasady to jest tak samo jak temat z ubytkiem płynu chłodniczego, jak ubywa to Uszczelka albo Głowica castrol i jego właściwości zaszlamiające https://www.google.pl/search?q=castrol+szlam&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=c1i4UqvWCsbdswblzIGgCg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1097&bih=538#imgdii=_
tytex2 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Witam mam pytanie, potrzebuje zrobić dolewkę oleju do audi b6 1.9 TDI AVF, pierwotnie lany był motul specyfic 5w40, niestety nie znalazłem pozostałości z 5litrowej bańki, kupiłem 1l motula 8100 x-clean 5w40 c3 czy mogę go bezpiecznie dolać?
Norbi TDI Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 No też tak do tej pory myślałem, ale coś musi być że są złe opinie o Castrolu. Dotychczas nikt nie udowodnił dlaczego zły, a już napewno sam tego nie sprawdził, wszyscy słyszeli musi być zły z zasady to jest tak samo jak temat z ubytkiem płynu chłodniczego, jak ubywa to Uszczelka albo Głowica castrol i jego właściwości zaszlamiające https://www.google.pl/search?q=castrol+szlam&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=c1i4UqvWCsbdswblzIGgCg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1097&bih=538#imgdii=_ No i co tu pokazałeś, zasyfione silniki, poczytaj te tematy o czym piszą. Jak masz coś na potwierdzenie to pisz śmiało, chyba, że szwagier córki siostry Ci mówił, że Castrol to zły a Mobil dobry Zresztą temat wałkowany od lat na tym forum, wnoski żadne tylko SŁYSZAŁEM GDZIEŚ
szeryf Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 No też tak do tej pory myślałem, ale coś musi być że są złe opinie o Castrolu. Dotychczas nikt nie udowodnił dlaczego zły, a już napewno sam tego nie sprawdził, wszyscy słyszeli musi być zły z zasady to jest tak samo jak temat z ubytkiem płynu chłodniczego, jak ubywa to Uszczelka albo Głowica castrol i jego właściwości zaszlamiające https://www.google.pl/search?q=castrol+szlam&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=c1i4UqvWCsbdswblzIGgCg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1097&bih=538#imgdii=_ To co lać? Motul? Jeśli tak, to który dokładnie?
cabanmat Opublikowano 25 Grudnia 2013 Opublikowano 25 Grudnia 2013 No też tak do tej pory myślałem, ale coś musi być że są złe opinie o Castrolu. Dotychczas nikt nie udowodnił dlaczego zły, a już napewno sam tego nie sprawdził, wszyscy słyszeli musi być zły z zasady to jest tak samo jak temat z ubytkiem płynu chłodniczego, jak ubywa to Uszczelka albo Głowica castrol i jego właściwości zaszlamiające https://www.google.pl/search?q=castrol+szlam&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=c1i4UqvWCsbdswblzIGgCg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1097&bih=538#imgdii=_ To co lać? Motul? Jeśli tak, to który dokładnie? Motul - MOTUL - Specific 505 01 502 00 5W40[application]=139&f[range]=25&f[viscosity]=34
Fido Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Cabanmat, jesteś tyle na ty forum i nie zaczaiłeś że do odpowiedzi służy przycisk ODPOWIEDZ a nie Odpowiedz z cytatem ? Po co cytujesz cytat zacytowanego cytatu skoro bezpośrednio odpowiadasz pod postem na który się wypowiadasz ???
szeryf Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 A nie lepiej MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 niż MOTUL SPECIFIC VW 505.01 (wciąż piszemy o silniku bez DPF)?
e2rd-85 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Wszyscy posiadacze Passatów w TDI-ku których znam jeździ na 10W40, dla nich olej to olej Żyją chyba jeszcze w głębokim PRL-u Najpierw będą mi mówić że czy full czy półsyntetyk to jedna chwała... a później oddają auto na regeneracje turbiny zgadza się że full ma trochę lepsze właściwości . Ale jak słyszę takie pierdoły że jak jeździ ktoś na semi to turbina z tego powodu mu padnie, to k**wa ręce opadają . hahahaha Grono ekspertów za dychę Nikt mądry zimą przecież nie katuje auta zaraz po odpaleniu czy jakieś inne cuda .
jihaad Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Za to ty jestes ekspertem widzę. Nie chodzi o katowanie. Turbina i tak sie obraca i tak. Olej 10w zacznie smarować później po rozruchu niż 5w i tyle. To jest fakt. I nikt tez nie mówi, że turbina padnie na drugi dzień po zalaniu 10w. Na pewno jednak padnie wcześniej niż w samochodzie eksploatowanym w ten sam sposób na oleju 5w. I to też jest fakt, choc oczywiscie na zużycie turbiny maja wpływ równiez inne sprawy, jak choćby styl jazdy. Kto zaś kupił sobie samochód za 20-30 tys. na przykład i chce oszczędzać potem 20 zł na oleju to też jest jego sprawa. Bogatemu nikt nie zabroni.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się