Hołowczyc20 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 To jeszcze ja dołoże swoje trzy grosze co do castrola.Moje auto było jeżdżone na edge-u 5W30 praktycznie od początku w systemie LongLifie i po ponad 160tyś km pod klawiaturą jest czyściutko,co prawda zmieniłem na Millersa,ale rozważam opcje powrotu do castrola bo nie moge powiedzieć o tym oleju złego słowa pod warunkiem,że jest to oryginał,a nie podróba.
cabanmat Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 No dobra ale to EDGE czyli praktycznie najwyższa półka Castrola.
Carlos* Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Wszyscy posiadacze Passatów w TDI-ku których znam jeździ na 10W40, dla nich olej to olej Żyją chyba jeszcze w głębokim PRL-u Najpierw będą mi mówić że czy full czy półsyntetyk to jedna chwała... a później oddają auto na regeneracje turbiny zgadza się że full ma trochę lepsze właściwości . Ale jak słyszę takie pierdoły że jak jeździ ktoś na semi to turbina z tego powodu mu padnie, to k**wa ręce opadają . hahahaha Grono ekspertów za dychę Nikt mądry zimą przecież nie katuje auta zaraz po odpaleniu czy jakieś inne cuda . Tu nie chodzi o Full , czy nie full a raczej o lepkość oleju, bo są i oleje 10W40 Full. Dlatego szczególnie w okresie jesienno zimowym lepszym rozwiązaniem jest stosować olej 5W40, 0W30/40 szczególnie jeżeli ktoś pokonuje krótkie odcinki. Wiadomo ,że turbina nie padnie od razu , ale na pewno ma to jakiś wpływ na jej szybsze zużycie. Masz tutaj filmik , który pokazuje zależność lepkości oleju do jego przepływu, co prawda test robiony na tym samym oleju , lecz w innych temperaturach, ale różnice widać gołym okiem.
rikardo Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Wszyscy posiadacze Passatów w TDI-ku których znam jeździ na 10W40, dla nich olej to olej Żyją chyba jeszcze w głębokim PRL-u Najpierw będą mi mówić że czy full czy półsyntetyk to jedna chwała... a później oddają auto na regeneracje turbiny zgadza się że full ma trochę lepsze właściwości . Ale jak słyszę takie pierdoły że jak jeździ ktoś na semi to turbina z tego powodu mu padnie, to k**wa ręce opadają . hahahaha Grono ekspertów za dychę Nikt mądry zimą przecież nie katuje auta zaraz po odpaleniu czy jakieś inne cuda . Tak się składa, że eksploatowałem auto przez 30 tkm na półsyntetyku i wykończyłem hydropopychacze gdyż w okresach zimowych silnik często był uruchomiany przy temp. ujemnych. Po zalaniu pełnego syntetyka kultura pracy silnika w identycznych warunkach zimowych się poprawiła i nie ma efektu stukających popychaczy przy zimnym starcie, ponadto dynamika jest zdecydowanie lepsza. W poprzednią zimę w kropku żony zrobiłem podobny zabieg gdyż w stojącym pod chmurka fiaciku silnik tłuk się dłuższą chwile zanim półsyntetyk zaczął smarować. Po wymianie na olej 5W40 silnik, który przed wymianą był mułowaty zanim się nie rozgrzał wręcz odżył i zachowuje się jak by mu mocy przybyło.
mar_92 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 No nie,od zmiany oleju mocy przybyło
andrzej22 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Wszyscy posiadacze Passatów w TDI-ku których znam jeździ na 10W40, dla nich olej to olej Żyją chyba jeszcze w głębokim PRL-u Najpierw będą mi mówić że czy full czy półsyntetyk to jedna chwała... a później oddają auto na regeneracje turbiny zgadza się że full ma trochę lepsze właściwości . Ale jak słyszę takie pierdoły że jak jeździ ktoś na semi to turbina z tego powodu mu padnie, to k**wa ręce opadają . hahahaha Grono ekspertów za dychę Nikt mądry zimą przecież nie katuje auta zaraz po odpaleniu czy jakieś inne cuda . Tak się składa, że eksploatowałem auto przez 30 tkm na półsyntetyku i wykończyłem hydropopychacze gdyż w okresach zimowych silnik często był uruchomiany przy temp. ujemnych. Po zalaniu pełnego syntetyka kultura pracy silnika w identycznych warunkach zimowych się poprawiła i nie ma efektu stukających popychaczy przy zimnym starcie, ponadto dynamika jest zdecydowanie lepsza. W poprzednią zimę w kropku żony zrobiłem podobny zabieg gdyż w stojącym pod chmurka fiaciku silnik tłuk się dłuższą chwile zanim półsyntetyk zaczął smarować. Po wymianie na olej 5W40 silnik, który przed wymianą był mułowaty zanim się nie rozgrzał wręcz odżył i zachowuje się jak by mu mocy przybyło. Rozumiem rikardo, że ten półsyntetyk był wlany do silnika z nową głowicą lub co najmniej regenerowaną i po 30 tkm padło ?
12olo Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Witam.Mam silnik z DPF i zalany jest olejem Mobil Super 3000 Formuła V 5W-30 to jest longlife. Muszę zrobić dolewkę czy mogę nalać oleju 504/507 bez wydłużonego tego okresu.
trepek Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 No też tak do tej pory myślałem, ale coś musi być że są złe opinie o Castrolu. Dotychczas nikt nie udowodnił dlaczego zły, a już napewno sam tego nie sprawdził, wszyscy słyszeli musi być zły z zasady to jest tak samo jak temat z ubytkiem płynu chłodniczego, jak ubywa to Uszczelka albo Głowica castrol i jego właściwości zaszlamiające https://www.google.pl/search?q=castrol+szlam&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=c1i4UqvWCsbdswblzIGgCg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1097&bih=538#imgdii=_ No i co tu pokazałeś, zasyfione silniki, poczytaj te tematy o czym piszą. Jak masz coś na potwierdzenie to pisz śmiało, chyba, że szwagier córki siostry Ci mówił, że Castrol to zły a Mobil dobry Zresztą temat wałkowany od lat na tym forum, wnoski żadne tylko SŁYSZAŁEM GDZIEŚ Płukałem silnik po Castrolu, płukałem po innym oleju. Po Castrolu więcej syfu.
cabanmat Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Kiedyś wymieniłem zdanie z "typowym niemcem" na niemieckiej grupie VAG... Podpytałem się go na jakiś olejach jeżdżą "niemcy" Mówił że u niego w kręgach jeździ się na Liqui Moly i Motul, zaznaczył że u nich Motul to szanowana marka.
cowboy1 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Witam odnosnie oleju Motul 10w40.Cztery lata temu kolega kupil Audi z 1Z,220tys,przejechane,wymienilem mu rozrzad i wszystkie plyny,i zalal go MOTULEM 10w40.Pare dni temu przyjechal na wymiane uszczelki pod pokrywa zaworow.Rozkrecilem pokrywe a na głowicy zrobil sie osad okolo 0,05mm ktoren zdrapywalem malym nozykiem.Wygladalo to tak jakby ktos pomalowal czarnym podkladem i nie dal temu wyschnac,wygladalo to tak jakby jakas skorupka czarna przykleila sie do scianek glowicy. Olej zakupil na allegro.
cabanmat Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 No to dobra rada na przyszłość niech nie kupuje oleju na allegro Pierwsze lepsze z brzegu... Podrobione oleje -Jak rozpozna? - elektroda.pl Wiadomo.. gdzie najłatwiej sprzedać jakiś "syf" ? Na allegro.
endriuu Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 @cowboy1 Akurat Synergie Motul to półsyntetyk, ktory swietnie czysci silnik. Wiec albo kolega nie zmieniał przez 4 lata tego motula albo wcześniej auto jezdzilo na Castrolu i ten narobil spustoszenia (tu sie devast moze wypowiedzieć), lub kupil podrobe z mazutem w srodku. I to chyba najbardziej prawdopodobne - akurat 4 lata temu rozkwitala afera z podrobami motula na allegro. http://a4-klub.pl/showthread.php?t=181442 [ALL TDI] Prawda i fałsz - olej MOTUL Wysłane z prodiża
Carlos* Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Witam odnosnie oleju Motul 10w40.Cztery lata temu kolega kupil Audi z 1Z,220tys,przejechane,wymienilem mu rozrzad i wszystkie plyny,i zalal go MOTULEM 10w40.Pare dni temu przyjechal na wymiane uszczelki pod pokrywa zaworow.Rozkrecilem pokrywe a na głowicy zrobil sie osad okolo 0,05mm ktoren zdrapywalem malym nozykiem.Wygladalo to tak jakby ktos pomalowal czarnym podkladem i nie dal temu wyschnac,wygladalo to tak jakby jakas skorupka czarna przykleila sie do scianek glowicy.Olej zakupil na allegro. A czy zaglądałeś pod pokrywę przed zalaniem tego Motula ,że masz pewność ,że ten osad się zrobił po jego zastosowaniu ?
t.gazda Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Ja narazie zalalem motulem zobaczymy po zimie jak wygląda silnik Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Art_A4 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Jaki olej polecacie do skrzyni manualnej w moim 1.9 TDI AHU ??? Na zimnym ciężej wchodzą biegi. Na pewno jakiś full syntetyk ??? Podwieście info w pierwszym poście odnośnie oleju w skrzyniach, lub proszę o link do takiego tematu.
Yassu Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Jaki olej polecacie do skrzyni manualnej w moim 1.9 TDI AHU ??? Na zimnym ciężej wchodzą biegi. Na pewno jakiś full syntetyk ??? Podwieście info w pierwszym poście odnośnie oleju w skrzyniach, lub proszę o link do takiego tematu. Ciężko było wejść do Działu technicznego > Układ napędowy i skrzynia biegów i poszukać tam tematu odnośnie oleju w skrzyni? Widocznie najlepiej za***ć całe forum pytaniami nie w tym dziale... :]
cabanmat Opublikowano 31 Grudnia 2013 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Jaki olej polecacie do skrzyni manualnej w moim 1.9 TDI AHU ??? Na zimnym ciężej wchodzą biegi. Na pewno jakiś full syntetyk ??? Podwieście info w pierwszym poście odnośnie oleju w skrzyniach, lub proszę o link do takiego tematu. Oryginalny olej z ASO
marekg Opublikowano 31 Grudnia 2013 Opublikowano 31 Grudnia 2013 PIĘĆ SETNYCH MM osadu powiadacie, fiu fiu ciekawe jak i czym mierzone. Na kolana przed fachowcami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się