Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Elmer80 w tych tabelkach może dokładniej to widać.

vw_1_400.jpg

vw_2_140.jpg

vw_3_120.jpg

Wiadomo ,że oleje 0W40/50 to są bardzo dobre oleje, lecz należy pamiętać ,że czym większa rozpiętość oleju tym szybciej traci on swoje właściwości i ulega degradacji. Musisz sobie zadać pytanie po co Ci olej sae 50 w TDI , jeśli jego właściwości w pełni nie wykorzystasz, w zupełności wystarczy sae 30/40 Nie wiem , czy jest w ogóle taki olej 0W50 przeznaczony do jazdy cywilnej , który nadaję sie na interwał chociaż by 10kkm.Oczywiście możesz taki olej zalać i nic z silnikiem sie nie stanie, gdyż norma 505.01 nie jest jakąś normą , która wymusza stosowania nie wiadomo jakiego oleju.Wystarczy zerknąć w tabelkę , żeby zobaczyć ,że dla normy 505.01 dopuszczona jest lepkość 10W40. Najważniejszym parametrem jaki olej musi spełniać jest HTHS >3.5 i tym bym się tylko kierował. Normy informują nas o tym , czy dany olej spełnia wymagania producenta , które on narzuca dla danej jednostki silnika. Oczywiście nie ma nic za darmo, za daną normę trzeba producentowi słono zapłacić ,żeby można było się chwalić ,że posiada się oficjalna aprobatę. Aprobata , która została wykupiona obowiązuje przez określony okres czasu po spełnieniu przez olej warunków narzuconych przez producenta. Jest wiele produktów , które wcześniej posiadały daną normę, później jej nie posiadały w związku gdyż wygasł okres na jaki została wykupiona a producent oleju jej nie przedłużył, nie wykupił na dalszy okres. Zazwyczaj producenci oleju mają w całej swojej gamie produktów jeden bądź dwa oleje , które spełniają określoną normę, gdyż nie ma sensu płacić za każdy olej, chodź zapewne dużo więcej produktów by daną normę spełniło. Dlatego ja na te wszystkie normy w ogóle nie zwracam uwagi i kieruję się właściwościami oleju a nie wymaganą normą :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No :-) o taka odpowiedz mi chodzilo. Z tym sae 50 to faktycznie nie wykorzystam. Taki olej to w silnikach wyczynowych itd. W tej chwili jezdze na motulu specifik 5w40 i chyba przy nim pozostane. U mnie w Legnicy -30 raczej nie bedzie wiec 0W40 tez zbedny. Jak kupilem klekota to pod maska byla wielka naklejka 0W30 albo 5W30 - juz nie pamietam. Tak sobie mysle ze przy aktualnym przebiegu 340 tys "30" to moze troche malo. "40" zapewnia grubszy film olejowy... Tak? Czy bredze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedele tablei 50500 vs 50501 jakiejs poteżnej róznicy nie ma, na grafice juz to inaczej wyglada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedele tablei 50500 vs 50501 jakiejs poteżnej róznicy nie ma, na grafice juz to inaczej wyglada

Miales na mysli 505.01 i 507?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie nad olejem LM top tec 4100 5w40 albo motul specific 505.01 ktory polecacie

---------- Post dopisany at 23:10 ---------- Poprzedni post napisany at 22:50 ----------

A ta pozatym jaka nasadke potrzebuje zeby odkrecic pokryweobudowy filtra oleju a4 b6 1.9 tdi avf chyba ma 14 katow

Potrzebujesz nasadkę 14-kątną 74,4mm. Jak będzie 75 czy 76 też podejdzie ale należałoby pod nią jakąś szmatkę podłożyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedele tablei 50500 vs 50501 jakiejs poteżnej róznicy nie ma, na grafice juz to inaczej wyglada

Miales na mysli 505.01 i 507?

nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie jest

Ale to bardzo dobry olej do PDka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepszy od motula czy nie

---------- Post dopisany at 22:36 ---------- Poprzedni post napisany at 22:35 ----------

np SPECIFIC czy x-clean

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ze niemiec jeździł na 0w30. Jak uważacie dobrze zrobiłem że zmieniłem na specyfik 5w40?

poniższy film znalazłem na vw forum, może już znacie ale wklejam

test olei 5w40 przy -33

1) Valvoline Maxlife Synthetic 5W-40

2) Motul 8100 X-cess 5W-40

3) Statoil Lazerway 5W-40 C3

4) Castrol Magnatec 5W-40

5) Chevron Delo 400 Synthetic 5W-40

6) Ravenol VSi 5W-40

7) Motul 300V 5W-40

---------- Post dopisany 22-01-2014 at 01:58 ---------- Poprzedni post napisany 21-01-2014 at 22:37 ----------

lepszy od motula czy nie

---------- Post dopisany at 22:36 ---------- Poprzedni post napisany at 22:35 ----------

np SPECIFIC czy x-clean

może to Ci pomoże

http://postimg.org/image/ioh9wrlw/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oczywiście. Wybór oleju na podstawie tego testu, to jak wybór malucha przed S-klasą po przeprowadzeniu wyłacznie testu zwrotności. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oczywiście. Wybór oleju na podstawie tego testu, to jak wybór malucha przed S-klasą po przeprowadzeniu wyłacznie testu zwrotności. :decayed:

Test pokazuje tylko jak zachowuje się olej w bardzo niskiej temperaturze i jak widać x-cess polegl za to 300V wręcz odwrotnie.

Cenna wiedza dla osób które uzytkuja auto na krótkich dystansach i często odpalaja silnik z rana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenna wiedza dla osób, które często odpalają silnik rano przy -33 stopniach dokladnie rzecz biorąc. Ten test niestety nic nie mówi co dzieje się z olejami przy -22 czy -4 stopniach jak dziś u mnie (albo +15, jak było na poczatku stycznia). Prawdopodobnie różnice się zacierają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenna wiedza dla osób, które często odpalają silnik rano przy -33 stopniach dokladnie rzecz biorąc. Ten test niestety nic nie mówi co dzieje się z olejami przy -22 czy -4 stopniach jak dziś u mnie (albo +15, jak było na poczatku stycznia). Prawdopodobnie różnice się zacierają.

Przy mniejszych temperaturach czasy będą o kilkaset sekundy mniejsze. Kolejność się nie zmieni -motul x-cess dalej będzie ostatni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak, tylko wciąż nie pasuje mi jako konkluzja do tego filmu zdanie:

Z filmiku wynika że motul X-cess 5w40 tak polecany na forum jest najgorszy.

Najgorszy w czym?

Na jakość oleju składa się cała masa różnych parametrów, czasami powiązanych, zależnych wzajemnie od siebie. Np. polepszając jeden parametr, pogarsza sie inny.

Uzyję jeszcze jednego porównania. W teście samochodów wysokiej klasy pośród kilkudziesięciu kryteriów jest dajmy na to prędkość maksymalna.

No i samochód X z najniższą prędkością podsumowany jest w taki sposób:

Z testu wynika że samochód X tak chwalony w fachowych mediach jest najgorszy.

Tak więc Motul X-Cess nie ma NA PEWNO najlepszych wszystkich parametrów, ani nie jest pewnie najlepszym olejem na swiecie w tej klasie, ale mimo to jego skład sprawia, że jest bardzo dobrym olejem. Nie zmienią tego nawet radzieckie testy. :wink:

Ps. Nie jestem fanem Motula, tylko zdrowego rozsadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepszy od motula czy nie

---------- Post dopisany at 22:36 ---------- Poprzedni post napisany at 22:35 ----------

np SPECIFIC czy x-clean

Tutaj wybor bedzie trudny bo wszystkie maja wysoka jakosc

Co nie wlejesz to i tak bedzie OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowiw powaznie, mialbym mocny zgryz

Wszystkie te oleje maja bardzo dobra jakosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...