Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Polecam Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30

Posiada normę VW 507.00 czyli przewyższa wymagania do twojego silnika

Poza tym jest to olej rozlewany w Niemczech, więc jakość jest pewna.

Ja leje Liqui Moly i jestem bardzo zadowolony.

pozdrawiam :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie wymieniłem olej i filtry :P Bo troszeczkę ponad 15 tys mi wyszło przejechane :embarrassed: ... Używam Magnatec do AHH 1.9TDI, nie znam się dobrze na tym no ale gość mówił, że jest dobry nazywając ten olej "Płynną technologią" :naughty: Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta "płynna technologia" to jeden z najgorszych olejów w tej klasie, z Magnatec miałem już kilka przykrych niespodzianek..., więc różnica dla silnika gwarantowana przy przejściu na Motula, Liqui Moly czy choćby Mobila

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może się stać przy "płynnej technologii" :D ? Albo co Tobie się przytrafiło, jak coś to pisz PM żeby OT nie było. No więc za jakieś 10tyś km wymiana na motul :). A właśnie no i jaka jest różnica w oznaczeniach po między 5W-30 a 5W-40 zahaczając o wypowiedź u góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś z RZ to pewnie się spotkamy, to Ci opowiem, druga liczba czyli 30, 40 itd określa lepkość oleju w temp. 100 stopni. W skrócie mówiąc im wyższa tym olej bardziej dostosowany do pracy w wysokich temperaturach (błedne jest tu często powielane stwierdzenie , że np. 30 to stusuje się wtedy gdy na zewnątrz jest temper. 30, a 40 przy 40 itd. :polew: )

Aaa no i zasadniczo to oleje 5W40 znacznie lepiej nadają się do smarowania (i chłodzenia - co jest także podstawową funkcją każdego oleju) silników z turbinami niż 5W30 - jednak w najnowszych silnikach często są stosowane 30 ze względu na łatwiejsze spełnianie gównianych norm ekologicznych, nie mam teraz czasu rozwijać tematuu, zainteresowani sobie znajdą o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli lepiej zalać 40-stkę, nie dość że lepszy to i tańszy olej :) ale to i tak pewnie groszowa różnica w CENIE.

Ogólnie mówiąc gość który mówił, że Magnatec to dobry olej po prostu zrobił mnie w balona? Czy ktoś jeszcze przeskoczył z Magnatec na Motul?

Tak z Rz, ostatnio byłem na spocie :) (pierwszy raz), no super sprawa, więc pewnie do zobaczenia 17-stego :wink4: .

... nie ma to jak poszerzać swoją wiedzę dzięki doświadczonym posiadaczom a4 :)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przejrzałem cały wątek i nie mam pewności co dla BDG:

1. Czy do mojego silnika powinieniem stosować 505.00 czy 505.01 (ma pompowtryski czy nie ? ma filtr cząstek stałych czy nie ?)

2. Ostatno wlali mi Long Life Mobil 1 - wiem tego błędu juz nie popełnię i teraz chciałbym wlać coś odpowiedniego

3. Co powinienem teraz wlewać - przebieg ok. 240 tys. jeżdże głównie po autostradzie

4. Czy musze przeczyścić silnik jakimś specyfikiem ?

proszę o pomoc

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy kumplowi bede pomagal robic autko bo ma maly problem i odrazu bedziemy wymieniac olej. Jest to A6 2.5 tdi z silnikiem 5-cylindrowym AEL jaka norme musi spelniac olej i ile go tam wchodzi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>marbart: masz pompowtryski, ale dpf? to szczerze nie wiem a nie mam jak tu sprawdzić (jestem na gościnnym kompie)

>Marcin: AEL to taki pięciocylindrowy AFN (za***isty motor tak poza tym), olej z normą 505.00 najlepiej porządny full syntetyk np. Liqui Moly Diesel Synthoil, ile tam wchodzi też z głowy nie pamiętam, do 4-cylindrówki 3.8 litra, więc myślę że ze 4.5, bańka 5 litr. powinna starczyć, wlejcie najpierw ze 4 litry, odczekajcie, sprawdzcie na bagnecie i dolewki tak po 150 - 200 żeby nie przelać do ok. 3/4 stanu (na full nie ma sensu bo łatwo przekroczyć jak nie będziecie długo czekać żeby wszystko spłyneło i bagnet nie pokaże)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy kumplowi bede pomagal robic autko bo ma maly problem i odrazu bedziemy wymieniac olej. Jest to A6 2.5 tdi z silnikiem 5-cylindrowym AEL jaka norme musi spelniac olej i ile go tam wchodzi ??

5w40 505.00, dokładnie albo motula albo liqui molly - uważam dwa najlepsze oleje :)

u mnie wchodzi tak max 4,6 l

ciężko jest z wlewaniem oleju w V6, bo strasznie wolno splywa, więc tak jak mówi kolega rtocki trzeba uważać żeby nie przelać, bo wiadomo jak 2,5 tdi lubi się rozszczelniac :/

troche przelany olej i już uszczelki padają :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tylko że chłopakowi chodzi o 5cio cylindrowy... pewnie Transporter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hah, a no własnie zauważyłam, ale jak a6 2,5 tdi może być V5?? :mysli:

były takie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje autko w Niemczech było zalewane olejem Gesco 5W40 specific 505.01,ja nieswiadom tego,że do pompowtrysków trzeba lać odpowiedni olej,za poradą pseudofachowca wlałem lotosa 5W40.Czy chcąc przejść na Motula specific 505.01 muszę zrobić wcześniej płukankę?Czy może w moim przypadku lepiej przejść na mobila special V 5W30 (i też płukać)?Będę bardzo wdzięczny za poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hah, a no własnie zauważyłam, ale jak a6 2,5 tdi może być V5?? :mysli:

były takie??

nie v5 tylko r5 (rzędówka), były w A6, są do dziś w furgonetkach (transporter, crafter) i touaregu, w ogóle 5-cio cylindrowe motory VAG-a (także np. 2.2T benzyna z s2 czy rs2) to porządne wytrzymałe konstrukcje, co nie zawsze później się udawało (pierwsze serie v6 2.5 tdi, czy 2.0 tdi BLB :no: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje autko w Niemczech było zalewane olejem Gesco 5W40 specific 505.01,ja nieswiadom tego,że do pompowtrysków trzeba lać odpowiedni olej,za poradą pseudofachowca wlałem lotosa 5W40.Czy chcąc przejść na Motula specific 505.01 muszę zrobić wcześniej płukankę?Czy może w moim przypadku lepiej przejść na mobila special V 5W30 (i też płukać)?Będę bardzo wdzięczny za poradę.

wymieniaj czym prędzej bez żadnej płukanki... bo rozumiem że lotos syntetyk... i lej motula specyfic lub LM (pełen syntetyk)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...