Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Motul jest lepszym olejem od Castrola - co do tego nie ma żadnych wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Koledzy co wy się sprzeczacie castrol da radę nie da rady wszyscy polecacie olej Motul :good: to wytłumaczcie mi dlaczego na korku wlewu oleju nowego Volkswagena jest napis Castrol i co mi odpowiecie :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że jest tam taki napis to nie świadczy o jakości oleju :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla_czego, dla_czego - dla zysku!

Motul nie musi się reklamować. Życie weryfikuje go w rajdach i wyścigach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co wy się sprzeczacie castrol da radę nie da rady wszyscy polecacie olej Motul :good: to wytłumaczcie mi dlaczego na korku wlewu oleju nowego Volkswagena jest napis Castrol i co mi odpowiecie :>

A no dlatego że Grupa VAG ma podpisaną umowę z Castrolem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu artykulu http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf zaczalem grzebac po necie i porownywac wlasciwosci oleji

I oto wyniki, oleji z norma 505.01 i klasa lepkosci 5W40

pol syntetyk

Liqui Moly Diesel High Tech

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1331%20Diesel%20High%20Tech%20SAE%205W40.pdf/$file/1331%20Diesel%20High%20Tech%20SAE%205W40.pdf

I HydroCrack

Liqui Moly TopTec 4100

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3700%20top%20tec%204100_EN.pdf/$file/3700%20top%20tec%204100_EN.pdf

Oraz olej z norma 505.00 o klasie lepkosci 5w40

pelny syntetyk

Liqui Moly Diesel Synthoil

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1340%20Diesel%20Synthoil%20SAE%205W-40_EN.pdf/$file/1340%20Diesel%20Synthoil%20SAE%205W-40_EN.pdf

I ktorym olejejm Liqui Moly zalac, Motul'a niestety nie moge znalezc w IRE ???

Wszystkie wymienione oleje maja bardzo zblizone wlasciwosci.

Tak dla porownania wlasciwosci (rowniez bardzo zblizone do powyzszych)

pelny syntetyk

Motul Specific

http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-43.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy z wymienionych prawie identyczny ze specyfikiem... porównując cyferki oczywiście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też zmieniam co 10kk i castrol nie da rady :kox: :kox: :kox:

ja śmigam na castrol w belgi od samego początku mam już prawie 200tyś km olej i filtry wymieniam średnio co 3 - 3,5 misiąca (15kk) CASTROL 5w30 jest bardzo dobrym olejem :good: :good: :good:

a do tych co krytykują castrol to jak myślcie na czy wasze audiolki jeździły za granicą zanim jej kupiliście i jeździcie do dzisiaj i jest wszystko OK :mysli: to nie jest wina producenta jaki masz olej w bańce tylko polskich rozlewni

więc CASTROL jest dobrym olejem tylko nie kupuj go w Polsce :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest wina producenta jaki masz olej w bańce tylko polskich rozlewni

więc CASTROL jest dobrym olejem tylko nie kupuj go w Polsce

Dlatego właśnie nikomu nie polecam Castrola. Poza tym po obejrzeniu kilku silników które jeździły około 200 tys. km na Castrolu i analogicznie tych które jeździły na Mobilu to różnica była duża. Po Castrolu w środku było bardzo dużo syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a do tych co krytykują castrol to jak myślcie na czy wasze audiolki jeździły za granicą zanim jej kupiliście i jeździcie do dzisiaj i jest wszystko OK :mysli: to nie jest wina producenta jaki masz olej w bańce tylko polskich rozlewni

więc CASTROL jest dobrym olejem tylko nie kupuj go w Polsce

Ja zgadzam się z kolegą, dlatego też polecę olej marki CarLube to olej angielski i co najważniejsze nie ma rozlewni tego oleju w PL więc kupujecie orginał pewniak. :>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu artykulu http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf zaczalem grzebac po necie i porownywac wlasciwosci oleji

I oto wyniki, oleji z norma 505.01 i klasa lepkosci 5W40

pol syntetyk

Liqui Moly Diesel High Tech

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1331%20Diesel%20High%20Tech%20SAE%205W40.pdf/$file/1331%20Diesel%20High%20Tech%20SAE%205W40.pdf

I HydroCrack

Liqui Moly TopTec 4100

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3700%20top%20tec%204100_EN.pdf/$file/3700%20top%20tec%204100_EN.pdf

Oraz olej z norma 505.00 o klasie lepkosci 5w40

pelny syntetyk

Liqui Moly Diesel Synthoil

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1340%20Diesel%20Synthoil%20SAE%205W-40_EN.pdf/$file/1340%20Diesel%20Synthoil%20SAE%205W-40_EN.pdf

I ktorym olejejm Liqui Moly zalac, Motul'a niestety nie moge znalezc w IRE ???

Wszystkie wymienione oleje maja bardzo zblizone wlasciwosci.

Tak dla porownania wlasciwosci (rowniez bardzo zblizone do powyzszych)

pelny syntetyk

Motul Specific

http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-43.html

Do PD-ków 505.01 najczęściej sprzedaję TopTeca 4100

A co do umowy Castrola z ASO, to na szczęście nie wszyscy się dali omamić, rzeszowskie ASO pozostało przy Mobilu, bo też widzieli (i zrobiły na nich wrażenie :thumbdown: ) wnętrza silników Castrolowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów a co myślicie o oleju Havoline Extra 10W-40 dostałem go gratis i myślę czy go zalać ,auto sprowadzone i nie wiem na czym jeżdziło wcześniej

Określenie

HAVOLINE EXTRA 10W-40 to wielosezonowy, najwyższej jakości olej do silników z zapłonem iskrowym i samoczynnym zestawiony przy udziale niekonwencjonalnych oraz mineralnych olejów bazowych, wysokojakościowego pakietu dodatków i modyfikatora lepkości zapewniającego doskonałą odporność na ścinanie.

HAVOLINE EXTRA 10W-40 spełnia najnowsze standardy europejskie ACEA i amerykańskie API potwierdzone symbolem DONUT (charakterystyczne kółko na opakowaniu).

Zalety

HAVOLINE EXTRA 10W-40 to najwyższej jakości olej do smarowania silników z zapłonem iskrowym, który można również stosować do smarowania silników z zapłonem samoczynnym.

Olej HAVOLINE EXTRA 10W-40 został opracowany tak, aby jego jakość spełniała potrzeby wszystkich samochodów poruszających się po europejskich drogach, zarówno tych wyposażonych w silniki z zapłonem iskrowym jak i z zapłonem samoczynnym, pracujących z doładowaniem i bez doładowania.

Olej HAVOLINE EXTRA 10W-40 zapewnia całoroczną bezawaryjną sprawność działania silników na całym obszarze Europy.

Zużycie oleju HAVOLINE EXTRA 10W-40 podczas eksploatacji jest mniejsze niż innych olejów i olej ten zalecany jest szczególnie do smarowania nowoczesnych wysilonych silników, włączając w to silniki pracujące z wykorzystaniem najnowszej technologii spalania ubogiej mieszanki oraz silniki wyposażone w katalizatory układu wydechowego. Ponadto olej ten nadaje się do smarowania silników zasilanych paliwem gazowym (LPG).

Olej HAVOLINE EXTRA 10W-40 chroni silnik przed uszkodzeniem i obniżeniem sprawności, zmniejszając w ten sposób koszty obsługi i napraw samochodów.

Zastosowanie

W przypadku silników z zapłonem iskrowym klasa jakości API SJ i ACEA A3-98 gwarantuje najwyższą skuteczność przeciwdziałania powstawaniu "czarnego szlamu", zużyciu elementów silnika i utlenianiu oleju, jaką może oferować współczesna technika smarownicza. Opracowanie oleju HAVOLINE EXTRA 10W-40 było ukierunkowane na uzyskanie zatwierdzenia tych europejskich producentów samochodów, którzy są szczególnie wrażliwi na problemy zużycia.

To podkreśla dodatkowo szczególnie wysoki poziom własności przeciwzużyciowych wykazywanych przez ten olej.

W przypadku silników z zapłonem samoczynnym klasa jakości API CF i ACEA B3-98 oraz zatwierdzenia uzyskane od europejskich producentów tych silników gwarantują, że olej HAVOLINE EXTRA 10W-40 posiada wszystkie zalety wysokiej jakości oleju smarowego do silników z zapłonem samoczynnym. HAVOLINE EXTRA 10W-40 zapewnia ponadto wyjątkową ochronę silników, dla których zalecane są oleje silnikowe spełniające specyfikacje jakościowe API SH/SG/CD oraz CCMC G5, PD2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu sporej ilości postów z tego działu przyznam, że się trochę wkurzyłem ponieważ ponad trzy miesiące temu zalałem castrol magnatec 10W/40 (allegro). Auto ma przejechane ok. 340k km, a poprzedni właściciel przez 1,5 roku zalewał minerałem. Od jakiegoś czasu zauważyłem że jak się rozgrzeje silnik to głośniej chodzi (słychać takie tykanie) i nie wiem czy to wina oleju czy czegoś innego (przed wymianą chodził cały czas cicho). Na castrolu zrobiłem ok. 5k km, oleju nic nie bierze, spalanie średnio 5,8 i zastanawiam się czy nie zmienić na polecany przez Was Motul. Czy taki będzie odpowiedni? http://moto.allegro.pl/item656079134_olej_motul_6100_synergie_10w_40_polsyntetyczne.html Czy przez ten castrol może głośniej chodzić po rozgrzaniu silnika? Bardzo proszę o jakieś sugestie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu sporej ilości postów z tego działu przyznam, że się trochę wkurzyłem ponieważ ponad trzy miesiące temu zalałem castrol magnatec 10W/40 (allegro). Auto ma przejechane ok. 340k km, a poprzedni właściciel przez 1,5 roku zalewał minerałem. Od jakiegoś czasu zauważyłem że jak się rozgrzeje silnik to głośniej chodzi (słychać takie tykanie) i nie wiem czy to wina oleju czy czegoś innego (przed wymianą chodził cały czas cicho). Na castrolu zrobiłem ok. 5k km, oleju nic nie bierze, spalanie średnio 5,8 i zastanawiam się czy nie zmienić na polecany przez Was Motul. Czy taki będzie odpowiedni? http://moto.allegro.pl/item656079134_olej_motul_6100_synergie_10w_40_polsyntetyczne.html Czy przez ten castrol może głośniej chodzić po rozgrzaniu silnika? Bardzo proszę o jakieś sugestie. Pozdrawiam.

Im rzadszy olej tym głośniejsza praca zużytych popychaczy. przy twoim przebiegu ( a znajac zycie masz wiecej niz 340 w 13 letnim dieslu) to norma. nastepnym razem zalej motula półsynt. i porownaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przebiegu to licznik był cofnięty w niemczech (teraz 175k na liczniki). Byłem w serwisie Audi i był serwisowany do końca 2005 r i wtedy było 265k km, w Polsce przez 1,5 roku w sumie 20k km (z tego 5k km moje), więc wydaje mi się że więcej niż 340 nie ma przejechane, ale mniejsza z tym. Czy podany przeze mnie olej będzie odpowiedni i czy faktycznie mogą to być wyrobione popychacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy faktycznie mogą to być wyrobione popychacze?

na 100%. napisz do dzika (zalozyciela tego watku: http://www.a4-klub.pl/smf/motul_pelna_gama_produktow-t44215.0.html)

doradzi i zrobi dobra cene.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do V6 bym nie ryzykowała, kup motula lepiej, bo silnik wymaga dobrego oleju i wymiane najlepiej co 10 kk :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

caly ten watek moze zawrzec sie w jednym poscie:

Jaki olej? - Motul

Kiedy syntetyk? - kiedy nie bierze oleju i silnik jest zdrowy

Kiedy półsynt? - silnik bierze 2-3 L na 10000km (wymagany remont)

Kiedy minerał? - silnik bierze więcej niż 3L na 10000km (remont niezbedny)

generalizuje ale pytania powtarzaja sie co trzeci post.

ludzie czytajcie wątek i znajdziecie odp na swoje pytanie. :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...