jospethe Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 A jaki olej byłby dobry do mojego 1,9 Tdi AFN na zwykłej pompie. Teraz jeżdżę na Castrolu i czytam o nim opinie to wszyscy narzekają. Przy następnej wymianie chciałbym spróbować zalać coś innego. Rozumiem że w grę wchodzą takie oleje jak Motul, Valvoline i LM, tylko jaki z nich byłby najbardziej odpowiedni. Norma to 505.00 bodajże.
cabanmat Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Motul Xcess, Liqui Moly HIGH TECH
jospethe Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 (edytowane) Dzięki, No i chyba tego Xcesa właśnie zaleję. A jaki koszt jego by był? chodzi mi o 5 litrów. Z tym,, że xcess to syntetyk, a ja mam zalanego 10 w 40. Jest jakiś Motul z taką normą 10 w40? Edytowane 23 Października 2014 przez jospethe
skrab Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Dzięki, No i chyba tego Xcesa właśnie zaleję. A jaki koszt jego by był? chodzi mi o 5 litrów. Z tym,, że xcess to syntetyk, a ja mam zalanego 10 w 40. Jest jakiś Motul z taką normą 10 w40? Daj spokój z 10w40
jospethe Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Mogę zalać 5w, gdy wcześniej jeździłem na półsyntetyku. Z silnika i tak już gdzieś kapie pod spodem olej bo zostawia małe plamy. Jak zaleję go 5 w to wyciek nie powiększy się?
jospethe Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 (edytowane) Cieknie mi chyba przez uszczelkę miski. Jestem rozdarty i nie wiem czy zalać go teraz syntetykiem czy zostawić na półsyntetyku. Problemów żadnych nie miałem jak do tej pory. Chodzi przyzwoicie pomimo przebiegu ponad 300 tyś. Edytowane 23 Października 2014 przez jospethe
jihaad Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 To wymień uszczelkę i zalej 5w40.
jospethe Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 (edytowane) Uszczelkę i tak planuję kiedyś wymienić no i pewnie czyszczenie smoka dojdzie. Niedawno zatarł mi się wałek rozrzadu i tak teraz się głowię od czego mógł sią zatrzeć. Czy od oleju, czy od wysokiego przebiegu, a może lekkim pałowaniu na niedogrzanym silniku Edytowane 23 Października 2014 przez jospethe
Dev Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Jestem rozdarty... Jesteś stukniety Wymien uszczelke i zalewaj rasowym fullem
cabanmat Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 (edytowane) Dzięki, No i chyba tego Xcesa właśnie zaleję. A jaki koszt jego by był? chodzi mi o 5 litrów. Z tym,, że xcess to syntetyk, a ja mam zalanego 10 w 40. Jest jakiś Motul z taką normą 10 w40? Bańka 5L X-Cessa na forum to koszt rzędu 130-135zł. Jakiś inny Motul 10W40 ? Np, Synergie+ 10W40 z normą 505.00 https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/6100-synergie-10w40?f[application]=139&f[quality]=29&f[range]=25 Jak już miałem problem z wytartym wałkiem to wymień tą uszczelkę miski i lej Full. Edytowane 23 Października 2014 przez cabanmat
jospethe Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Dzięki, No i chyba tego Xcesa właśnie zaleję. A jaki koszt jego by był? chodzi mi o 5 litrów. Z tym,, że xcess to syntetyk, a ja mam zalanego 10 w 40. Jest jakiś Motul z taką normą 10 w40? Bańka 5L X-Cessa na forum to koszt rzędu 130-135zł. Jakiś inny Motul 10W40 ? Np, Synergie+ 10W40 z normą 505.00 https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/6100-synergie-10w40?f[application]=139&f[quality]=29&f[range]=25 Ok, dzięki za pomoc
cabanmat Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 (edytowane) Po oliwę uderzaj tutaj, kupisz też filtr i uszczelkę http://a4-klub.pl/index.php?/forum/155-ogloszenia-komercyjne/ Po olej wal do Durasa, Wandeja, dzika. Duras wysyła też paczkomatami. Fajnego LM masz w dobrej cenie u dzika Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 5L 176zł brutto Edytowane 23 Października 2014 przez cabanmat
jospethe Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Wiem wiem, już znam ten temat od kogo kupować. Teraz wszędzie można trafić na podróbki, a tu na forum nie będzie takiej możliwości aby kupić jakiś trefny olej. Jeszcze mam trochę czasu do następnej wymiany oleju i kupię na pewno tutaj z forum od kogoś z ww osób. Z uszczelką jeszcze poczekam, ale na pewno będzie też do wymiany.
Rabbi Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Niedawno zatarł mi się wałek rozrzadu i tak teraz się głowię od czego mógł sią zatrzeć. Czy od oleju, czy od wysokiego przebiegu, a może lekkim pałowaniu na niedogrzanym silniku jeździłeś na gównie to i wałek zatarłeś(wcale się nie dziwię) nie kombinuj tylko lej dobry olej 5W40 a 300tyś km to wcale nie jest duży przebieg
jospethe Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Niedawno zatarł mi się wałek rozrzadu i tak teraz się głowię od czego mógł sią zatrzeć. Czy od oleju, czy od wysokiego przebiegu, a może lekkim pałowaniu na niedogrzanym silniku jeździłeś na gównie to i wałek zatarłeś(wcale się nie dziwię) nie kombinuj tylko lej dobry olej 5W40 a 300tyś km to wcale nie jest duży przebieg Wszystko było ok dopóki nie zmieniłem na Mobila, którego kupiłem na allegro. Po tysiącu przejechanych kilometrów na nim zaczęły odzywać się popychacze. Po rozebraniu okazało się , że jeden jest wytarty na wylot. Wałek też nieźle oberwał. Podejrzewam, że mogłem trafić na jakąś podróbkę, ale teraz można sobie gdybać czy uszkodzenie powstało po tym Mobilu czy po wcześniejszym oleju czyli castrolu. Teraz na pewno kupię motula od kogoś z forum żeby spać spokojnie.
cabanmat Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Pamiętaj o złotej zasadzie - oleju na allegro nie kupujemy...
jospethe Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Wiem, nigdy więcej nic na allegro nie kupię do samochodu. Strach pomyśleć co jest w bańce motula sprzedawanego na allegro , gdzie koszt 5 litów to 100 zł i jeszcze filtr jest w gratisie
rikardo Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Podejrzewam, że mogłem trafić na jakąś podróbkę, ale teraz można sobie gdybać czy uszkodzenie powstało po tym Mobilu czy po wcześniejszym oleju czyli castrolu. Teraz na pewno kupię motula od kogoś z forum żeby spać spokojnie. W każdym silniku następuje zużycie a to że wymieniłeś olej i akurat nastąpiła awaria to może być przypadek. Oleje Castrola miały słaby wskaźnik TBN i pochłaniały zanieczyszczenia powstałe podczas spalania do pewnego stopnia natomiast reszta odkładała sie w silniku. Jak długo ktoś pałował silnik od zmiany do zmiany na brudnym oleju to awarii ulegały popychacze i wałek. Oczywiście w AFN-ie wałek jest trwały ale wszystko ma swoje granice i też można go wykończyć . Kupujemy używane samochody i nie znamy przeważnie jego historii jego eksploatacji dlatego trudno zwalać winę na taki czy inny olej który obnaża sprawność silnika.
jospethe Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Olej wymieniam co 8 - 10 tyś km. Szczerze to nie zwracałem uwagi na to jaki wskaźnik TBN miał poprzedni olej. Chodziło to chodziło dopóki się nie zatarło. Co było przyczyną to nie wiadomo, można sobie gdybać teraz. Zaleję Motula i zobaczę jak będzie chodził na tym oleju.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się