Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jaki olej byłby dobry do mojego 1,9 Tdi AFN na zwykłej pompie. Teraz jeżdżę na Castrolu i czytam o nim opinie to wszyscy narzekają. Przy następnej wymianie chciałbym spróbować zalać coś innego. Rozumiem że w grę wchodzą takie oleje jak Motul, Valvoline i LM, tylko jaki z nich byłby najbardziej odpowiedni. Norma to 505.00 bodajże. ;)

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Motul Xcess, Liqui Moly HIGH TECH

Opublikowano (edytowane)

Dzięki, No i chyba tego Xcesa właśnie zaleję. A jaki koszt jego by był? chodzi mi o 5 litrów. ;)

Z tym,, że xcess to syntetyk, a ja mam zalanego 10 w 40. Jest jakiś Motul z taką normą 10 w40?

Edytowane przez jospethe
Opublikowano

Dzięki, No i chyba tego Xcesa właśnie zaleję. A jaki koszt jego by był? chodzi mi o 5 litrów. ;)

Z tym,, że xcess to syntetyk, a ja mam zalanego 10 w 40. Jest jakiś Motul z taką normą 10 w40?

Daj spokój z 10w40

Opublikowano

Mogę zalać 5w, gdy wcześniej jeździłem na półsyntetyku. Z silnika i tak już gdzieś kapie pod spodem olej bo zostawia małe plamy. Jak zaleję go 5 w to wyciek nie powiększy się?

Opublikowano

Nie. To nie jest wina oleju

Opublikowano (edytowane)

Cieknie mi chyba przez uszczelkę miski. Jestem rozdarty i nie wiem czy zalać go teraz syntetykiem czy zostawić na półsyntetyku. Problemów żadnych nie miałem jak do tej pory. Chodzi przyzwoicie pomimo przebiegu ponad 300 tyś.

Edytowane przez jospethe
Opublikowano

To wymień uszczelkę i zalej 5w40.

Opublikowano (edytowane)

Uszczelkę i tak planuję kiedyś wymienić no i pewnie czyszczenie smoka dojdzie. Niedawno zatarł mi się wałek rozrzadu i tak teraz się głowię od czego mógł sią zatrzeć. Czy od oleju, czy od wysokiego przebiegu, a może lekkim pałowaniu na niedogrzanym silniku

Edytowane przez jospethe
Opublikowano

Jestem rozdarty...

Jesteś stukniety :facepalm:

Wymien uszczelke i zalewaj rasowym fullem

Opublikowano (edytowane)

Dzięki, No i chyba tego Xcesa właśnie zaleję. A jaki koszt jego by był? chodzi mi o 5 litrów. ;)

Z tym,, że xcess to syntetyk, a ja mam zalanego 10 w 40. Jest jakiś Motul z taką normą 10 w40?

Bańka 5L X-Cessa na forum to koszt rzędu 130-135zł.

Jakiś inny Motul 10W40 ? Np, Synergie+ 10W40 z normą 505.00

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/6100-synergie-10w40?f[application]=139&f[quality]=29&f[range]=25

Jak już miałem problem z wytartym wałkiem to wymień tą uszczelkę miski i lej Full.

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano

Dzięki, No i chyba tego Xcesa właśnie zaleję. A jaki koszt jego by był? chodzi mi o 5 litrów. ;)

Z tym,, że xcess to syntetyk, a ja mam zalanego 10 w 40. Jest jakiś Motul z taką normą 10 w40?

Bańka 5L X-Cessa na forum to koszt rzędu 130-135zł.

Jakiś inny Motul 10W40 ? Np, Synergie+ 10W40 z normą 505.00

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/6100-synergie-10w40?f[application]=139&f[quality]=29&f[range]=25

Ok, dzięki za pomoc ;)

Opublikowano (edytowane)

Po oliwę uderzaj tutaj, kupisz też filtr i uszczelkę :)

http://a4-klub.pl/index.php?/forum/155-ogloszenia-komercyjne/

Po olej wal do Durasa, Wandeja, dzika.

Duras wysyła też paczkomatami.

Fajnego LM masz w dobrej cenie u dzika

Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 5L 176zł brutto

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano

Wiem wiem, już znam ten temat od kogo kupować. Teraz wszędzie można trafić na podróbki, a tu na forum nie będzie takiej możliwości aby kupić jakiś trefny olej. Jeszcze mam trochę czasu do następnej wymiany oleju i kupię na pewno tutaj z forum od kogoś z ww osób. ;) Z uszczelką jeszcze poczekam, ale na pewno będzie też do wymiany. ;)

Opublikowano

Niedawno zatarł mi się wałek rozrzadu i tak teraz się głowię od czego mógł sią zatrzeć. Czy od oleju, czy od wysokiego przebiegu, a może lekkim pałowaniu na niedogrzanym silniku

jeździłeś na gównie to i wałek zatarłeś(wcale się nie dziwię)

nie kombinuj tylko lej dobry olej 5W40 :wink:

a 300tyś km to wcale nie jest duży przebieg

Opublikowano

Niedawno zatarł mi się wałek rozrzadu i tak teraz się głowię od czego mógł sią zatrzeć. Czy od oleju, czy od wysokiego przebiegu, a może lekkim pałowaniu na niedogrzanym silniku

jeździłeś na gównie to i wałek zatarłeś(wcale się nie dziwię)

nie kombinuj tylko lej dobry olej 5W40 :wink:

a 300tyś km to wcale nie jest duży przebieg

Wszystko było ok dopóki nie zmieniłem na Mobila, którego kupiłem na allegro. Po tysiącu przejechanych kilometrów na nim zaczęły odzywać się popychacze. Po rozebraniu okazało się , że jeden jest wytarty na wylot. Wałek też nieźle oberwał. Podejrzewam, że mogłem trafić na jakąś podróbkę, ale teraz można sobie gdybać czy uszkodzenie powstało po tym Mobilu czy po wcześniejszym oleju czyli castrolu. Teraz na pewno kupię motula od kogoś z forum żeby spać spokojnie.

Opublikowano

Pamiętaj o złotej zasadzie - oleju na allegro nie kupujemy...

Opublikowano

Wiem, nigdy więcej nic na allegro nie kupię do samochodu. Strach pomyśleć co jest w bańce motula sprzedawanego na allegro , gdzie koszt 5 litów to 100 zł i jeszcze filtr jest w gratisie :facepalm:

Opublikowano

Podejrzewam, że mogłem trafić na jakąś podróbkę, ale teraz można sobie gdybać czy uszkodzenie powstało po tym Mobilu czy po wcześniejszym oleju czyli castrolu. Teraz na pewno kupię motula od kogoś z forum żeby spać spokojnie.

W każdym silniku następuje zużycie a to że wymieniłeś olej i akurat nastąpiła awaria to może być przypadek. Oleje Castrola miały słaby wskaźnik TBN i pochłaniały zanieczyszczenia powstałe podczas spalania do pewnego stopnia natomiast reszta odkładała sie w silniku. Jak długo ktoś pałował silnik od zmiany do zmiany na brudnym oleju to awarii ulegały popychacze i wałek. Oczywiście w AFN-ie wałek jest trwały ale wszystko ma swoje granice i też można go wykończyć . Kupujemy używane samochody i nie znamy przeważnie jego historii jego eksploatacji dlatego trudno zwalać winę na taki czy inny olej który obnaża sprawność silnika.

Opublikowano

Olej wymieniam co 8 - 10 tyś km. Szczerze to nie zwracałem uwagi na to jaki wskaźnik TBN miał poprzedni olej. Chodziło to chodziło dopóki się nie zatarło. Co było przyczyną to nie wiadomo, można sobie gdybać teraz. Zaleję Motula i zobaczę jak będzie chodził na tym oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...