Dev Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 LMa kupisz u Dzika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jospethe Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Wiem, wiem. To, że będzie taniej to na pewno. Narazie jeszcze jest trochę czasu do następnej wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baszmak7 Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 LM w dobrych cenach jest jest w AD Polska panowie szukam info odnośnie zawartości azotku litu i dwusiarczku molibdenu w olejach poszczególnych producentów,dodatki te występują wiadomo przy normie PD 505.01,pytanie jest tylko w jakich ilościach w danej marce oleju,czy może pozostaje nam wierzyć na słowo że dany olej spełnia tą specyfikacje? Nic w necie nie wyczaiłem sensownego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jihaad Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Nawet jak będziesz miał dokładną zawartość, to i tak pozostanie ci wierzyć czy faktycznie taka ilość znajduje się w oleju, więc dyskusja jałowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POWER-KRIS Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 To są katy od testu oleju http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/forum_summary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baszmak7 Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Nawet jak będziesz miał dokładną zawartość, to i tak pozostanie ci wierzyć czy faktycznie taka ilość znajduje się w oleju, więc dyskusja jałowa. czyli jesli kupuje 5w40 to rownie dobrze w bańce jest 15w40,ciekawa logika.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabanmat Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 (edytowane) Chyba źle zrozumiałeś... Chodziło o zapewnienia producenta... To tak jak producent podaje że auto pali 6L/100km a w rzeczywistości nie da się zejść poniżej 8L/100km Na etykiecie oleju też może naginać rzeczywistość i podkolorować specyfikację Ale nie wrzucaj do jednego wora oleju syntetycznego z mineralnym Edytowane 3 Listopada 2014 przez cabanmat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Awra Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Panowie, nie chcę zakładać tematu nowego, może mi ktoś rzucić info apropo płukanki silnika? Mam 260 tys przebiegu silnik 2.0 tdi bpw i zaraz będę zmieniał olej, przegląd mi pewnie wypadnie w grudniu a nie będzie mi się chciało siedzieć pewnie w garażu więc zrobię sobie teraz póki ciepło. Robił ktoś płukankę? jak tak to czym i jakie korzyści? Żeby mi się nic nie zesrało od tego Podrzućcie czy warto to robić, czym i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabanmat Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Od tego jest ten temat Czy płukać... Jest duże grono fanów tego rozwiązania. Ja osobiście nie płukałem. Jak płukać ? - wlać zawartość buteleczki przez dziurke od bagnetu na rozgrzany motor. Zostawić na 10-15 minut aby silnik sobie pokłakał na jałowym, później to zlać. Czym płukać ? Płukankami Ligui Moly, Millers,... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Awra Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Nie wiem czy sama zmiana tak jak w moim przypadku po 5-6 tys nie jest już płukanką... czekam na Wasze zdanie. Nie chcę popsuć bo dobrze mi to auto pracuje. Auto naturalnie u niemca latało w trybie long life chyba do 180tys przebiegu No nie chciałbym mu tak poprawić że się coś zepsuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabanmat Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Czyli nie chcesz przepłukać na amen Ja chołduje zasadzie mojego mechanika, że te 20-30 zł które wydasz na płukanę lepiej dołożyć do lepszego oleju... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Ty "chołduje" wez sie najpierw za ortografie płukanek zrobiłem już dziesiątki, w nowych silnikach nie było to tak odczuwalne ale w starszych 1.8T, 1.9 i 2.5tdi mocno poprawiło sie cisnienie oleju (zabity smok w pompie) moje auto jest tego przykłądem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baszmak7 Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Od tego jest ten temat Czy płukać... Jest duże grono fanów tego rozwiązania. Ja osobiście nie płukałem. Jak płukać ? - wlać zawartość buteleczki przez dziurke od bagnetu na rozgrzany motor. Zostawić na 10-15 minut aby silnik sobie pokłakał na jałowym, później to zlać. Czym płukać ? Płukankami Ligui Moly, Millers,... przez dziurkę od bagnetu? co to za technika,nie prościej zalać przez korek wlewu oleju? Czyli nie chcesz przepłukać na amen Ja chołduje zasadzie mojego mechanika, że te 20-30 zł które wydasz na płukanę lepiej dołożyć do lepszego oleju... pozdrów mechanika i niech "chołduje " nadal te brednie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POWER-KRIS Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 (edytowane) Może i prościej, ale jak czyścić wtryskiwacz to najlepiej do filtra paliwa nalać , a żeby smok i pompę dobrze wyczyścić to najlepiej pod ssak czyli przez miarkę. [emoji12] Edytowane 4 Listopada 2014 przez POWER-KRIS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Dokladnie, najlepiej wlac plukanke przez rurke od bagnetu. Wszystko ląduje w misce olejowej i w samym oleju. Gdy wlejesz przez korek duza ilosc zostaje w głowicy i 10-15minut pracy moze nie wystarczyc aby przelukac calosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Awra Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Dobra, czyli mówicie żeby płukać. Czyli zalewam przez rurkę od bagnetu ten środek (on ma podobno około 250ml) i żeby mi nie przekroczyło max na bagnecie - odpalam i on sobie pracuje 15 minut. Potem zlewam olej, no i pytanie mam że przecież nie wyciągnę z silnika tego całego wypłukanego g*wna no i to mi będzie krążyło w silniku do następnej wymiany, nie zaszkodzi to? Wspomnę tylko, że zawsze wyciągam tę resztkę oleju z pod filtra oleju, ale czy to wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POWER-KRIS Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Jak spuszcza jak bozia kazała korkiem w misie na ciepło to styka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Dopiero to co zostanie w silniku robi robote przez nastepny interwał. kiedy zlewałem olej po pierwszej plukance z olejem to o mało sie nie pozygałem, taki byl smrod Ja tez zawsze wpuszczam sondę w chlodniczke oleju, wyciagam stamtąd ok 250-300ml starego oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baszmak7 Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 człowiek się całe życie uczy,teraz tak zrobie przez miarkę wleje płukankę z LM czy coś lepszego jest może Dev? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rikardo Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 ale w starszych 1.8T, 1.9 i 2.5tdi mocno poprawiło sie cisnienie oleju (zabity smok w pompie) Każda wymiana oleju poprawia ciśnienie oleju co jest naturalne gdyż eksploatowany olej w miarę przejechanych kilometrów pochłania zanieczyszczenia powstałe w procesie spalania, staje się bardziej lepki i ma gorsze parametry płynności. W mercedesach podobnie w Polonezie był kiedyś montowany wskaźnik ciśnienia oleju i w miarę pokonywanych kilometrów dało się zauważyć, iż wskazówka obniżała się nawet do połowy swojego zakresu, kolejna wymiana oleju i ciśnienie ponownie było wskazywane na maxa więc teoria o zabitym smoku według mnie nie jest właściwa ale każdy wierzy w to co chce. Po to wymienia się olej i filtr oleju aby silnik był czysty od osadów a jak się tego nie robi lub jeździ na żywicy to wówczas jak najbardziej coś takiego występuję ale płukanie już nie pomoże gdyż pracujący silnik na zużytym oleju bardzo szybko się zużywa. Znajomy ma mazdę 6 i na forum miłośników tej marki panuje podobna teoria, że należy co jakiś czas czyścić smok w pompie. Kolega naczytawszy się wiedzy zrzucił miskę i stwierdził, że dół silnika łącznie ze smokiem pompy jest czysty i nie ma co tam szukać. Jednym słowem wykonał kawał solidnej nikomu nie potrzebnej roboty. Kolego Dev nie ma się też co dziwić, że śmierdziało gdyż ustrojstwo które wlewasz działa przypuszczalnie na zasadzie reakcji chemicznej dlatego co niektórzy widzą wypływające z olejem jakieś gluty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się